Hearthstone: Wybawcy Uldum – W nowym dodatku powraca Liga Odkrywców i… questy! [WIDEO]
![Hearthstone: Wybawcy Uldum – W nowym dodatku powraca Liga Odkrywców i… questy! [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/1e581461-9198-48ce-94a5-a8906582c347.jpeg)
Karcianka Blizzarda niezmiennie pozostaje popularna, chociaż już od dawna wielu graczy narzeka na tendencję w studiu do zwiększania losowości rozgrywki. Kolejne rozszerzenia to nieco naprawiały ten problem, to stwarzały go na nowo, ale elementu wynikającej z RNG frustracji nie udało się nigdy pozbyć. Jeżeli ktoś liczył, że kolejne rozszerzenie wyleczy w końcu z tej przypadłości Hearthstone’a… Cóż, może się delikatnie zawieść.
Ale dość marudzenia, w końcu przygoda czeka – i to nie byle jaka, ponieważ znów musimy powstrzymać Ligę Z.Ł.A. Pomogą nam w tym nasi starzy, dobrzy znajomi – Liga Odkrywców! Powrócą więc Reno Jackson czy Sir Finley Mrrgglton (odmawiam w tym przypadku używania polskiej wersji językowej). Tym razem trafimy do pustynnego Uldum, a jak Uldum to wiadomo – piramidy, goblińscy naziści i krokodyle, słowem: egipskie klimaty. Tak więc i ujawnione do tej pory karty krążą wokół tej tematyki. Wraz z premierą dodatku w grze pojawi się kolejne słowo kluczowe – Odrodzenie. Stwory z nim po śmierci powrócą z jednym punktem życia (ale tylko raz), podobnie jak ma to miejsce przy np. sekrecie paladyna. Podany przykład (Niespokojna mumia) dzięki Zrywowi wydaje się całkiem silny, a na pewno zobaczymy też jakieś karty łączące Odrodzenie z Agonią. Inną nowością (chociaż nie pod względem mechaniki) będą plagi: potężne czary, które dostaną przedstawiciele klas z Ligi Z.Ł.A. (tj. szaman, czarnoksiężnik, kapłan, wojownik i łotr).

Ważniejszą nowinką jest powrót Questów (aka Zadań), które zniknęły ze Standardu wraz z nastaniem roku smoka. Mają one działać tak jak poprzednio (tj. zawsze dostajemy je do ręki w pierwszym rozdaniu, a za spełnienie ich wymagań otrzymujemy konkretną nagrodą), jednak tym razem ich wypełnienie nagrodzi nas nową mocą specjalną naszego bohatera. Póki co poznaliśmy dwie: pasywną druida, dzięki której zagrywane przez niego karty z grupy „Wybierz jedno” będą miały oba opisane efekty (potężne) oraz aktywną czarnoksiężnika pozwalającą dobrać kartonik i obniżyć jej cenę do 0 (w teorii potężne, ale warunkiem jest wcześniejsze dociągnięcie 20 kart, ergo zostaniemy z mniej niż ich dziesiątką w talii, a w tym momencie rozgrywki raczej stać nas na zagranie wszystkiego, co chcemy; ale wierzę, że ktoś i tak wymyśli tutaj jakieś potężne combo).
Poznaliśmy oprócz tego jeszcze 4 inne kartoniki: Poszukiwaczkę zadań, która trafi obowiązkowo do talii z questami, naprawdę silny Totem Ligi Z.Ł.A., przeciętną Handlarkę Urnami i coś, co będzie najpewniej zmorą Hearthstone’a – Pudełko-zagadkę Yogg-Sarona. Pamiętacie czasy, kiedy to Pradawne Bóstwo było przysłowiowym „oh-shit-buttonem”? Teraz magowie będą mieli coś takiego na własność (zapewne do nerfa). Wybawcy Uldum trafią na serwery 6 sierpnia i tradycyjnie wszyscy, którzy zalogują się w przeciągu 90 dni od tego dnia, dostaną darmową legendarkę (tym razem losowego Questa). Kolejne karty oglądać bedzie można na tej stronie.

Tradycyjnie Blizzard podzielił się z nami także muzycznym zwiastunem dodatku (od 0:49):
Przy okazji ogłoszenia nowego dodatku Blizzard wprowadził także zapowiadane wcześniej zmiany w obecnej wersji gry. Tak więc do Sali Sław odchodzą Zniknięcie (aka Vanish) i Uderzenie umysłu (Mind blast) – na ich miejsce łotr i kapłan dostaną kolejno Zaraziciela (4 many, 3/2, po zagraniu daje przyjaznemu stronnikowi truciznę) i Lśnienie (1 many, przywraca 5 pkt. Zdrowia naszemu bohaterowi). Oprócz tego do zestawu klasycznego dochodzi 8 nowych kart. Połowa z nich nie jest może warta uwagi (ale jak chcecie, możecie je zobaczyć tutaj), jednak pozostałe mają potencjał: w końcu na stałe zagości w Standardzie np. możliwość niszczenia sekretów wroga.

Kilka kartoników przeszło też metamorfozę czysto wizualną – ot, chociażby Powierniczka tajemnic czy Zabójczy strzał. Do tego developer poszedł w końcu po rozum do głowy i skrócił czas oczekiwania między kolejnymi Karczemnymi bójkami – i to do jednej godziny! Będziemy mogli więc pobawić się w tym trybie przez cały tydzień, nie licząc środy o 17.
Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “Hearthstone: Wybawcy Uldum – W nowym dodatku powraca Liga Odkrywców i… questy! [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Oprócz tego sporo zmian w grze ma miejsce już w tej chwili…
nikogo
Próbowałem grać f2p w to gowno, naprawdę próbowałem. Ale dust i gold na nowe karty do zrobienia chociuaż dwóch competetive decków co dodatek skończył mi się już jakieś 3 dodatki temu. Żenada, nie dziwię że dużo osób odchodzi o a blizzard już ma sraczke bo jego kura dające złote jaja powoli znosi jaja ale dzbucze
Cóż… Gram cały czas w sumie, ale mało i robię tylko dzienne questy… Co z pyłem to fakt – trzeba grać minimum rok f2p żeby cokolwiek osiągnąć, inaczej nic się nei osiągnie…
Z każdym dodatkiem coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że dobrze zrobiłem przenosząc się na Eternala. RNGstone widzę wciąż ma się dobrze i twórcy nie zamierzają tego zmieniać
Do przedmówców: co prawda wynika to ze spadku liczby użytkowników, ale Hearthstone jest ostatnio świetny. Praktycznie co miesiąc jest jakaś zmiana gry: od kwietnia wyszedł nowy dodatek, weszły nerfy, zbuffowano (!!!) jakieś 20 kart, wycofano pare ze starych setów i wprowadzono zamienniki. Jeśli chodzi o f2p – ja placilem pierwsze ~2.5 roku, i dzięki temu już od prawie 3 gram wydając na hs max. 100 zł rocznie. Zresztą – to jest karcianka, te gry w założeniu nie mają być darmowe.
@YogoWafel|Jeżeli od 3 lat, grając f2p, wydajesz max 100 zł w ciągu roku, to ile wydawałeś przez te 2,5? 2 stówy na rok?
Zmiany artworków pod Chiny i dzieci widzę… Cóż, Wow szedł w tamtą stronę to i HS musi.