Forza Motorsport 4: Nowe szczegóły. Będzie realistycznie i… ruchowo
Jeśli chodzi o realizm, serwis MSN Autos ujawnił dość skromne, lecz bardzo wymowne informacje. Ekipa Turn 10 zadbała między innymi o to, by w ich nowej grze pojawiła się „najnowocześniejsza symulajcja tego, jak współczesne opony trzymają się lub ślizgają po nawierzchni, w zależności od różnych warunków wyścigu„. Turn 10 co edycję podnosi poprzeczkę w tym zakresie, przy teogrocznej cześci do współpracy nad tym aspektem zaproszono znaną firmę Pirelli. twórcy liczą się z tym, że wprowadzone dzięki tej współpracy niuanse pozostaną
„niezauważalne dla większości graczy„, jednak wierzą, że wąska grupka hardkorowców na pewno doceni wysiłki twórców.
Zespół pracujący nad grą wynajął też na okres dwóch-trzech dni każdy z autentycznych, dostępnych w Forzy 4 torów i przy pomocy kamer, aparatów fotograficznych oraz lokalizacji GPS zgromadził terabajty danych. Zebrany materiał ma pomóc w uczynieniu doświadczeń płynących z wirtualnej jazdy możliwie podobnymi do rzeczywistych.
Ponieważ Forza 4 to flagowy tytuł Microsoftu, twórcy nie zapomnieli o perle w koronie firmy, czyli kontrolerze Kinect. Podrygując przed kamerką będziemy mogli między innymi dokładnie rozglądać się po samochodzie – nie tylko między wyścigami, lecz także w ich trakcie. Odruchowe gibanie się na kanapie podczas poślizgów i ścinania zakrętów nie będzie więc bezproduktywne.
Premiera Forza Motorsport 4 jesienią 2011.
Czytaj dalej
-
Epic Games Store rozdaje 2 gry za darmo! Odbierz uroczy...
-
Dziennikarze dotarli do scenariusza i ilustracji anulowanego sequela Dante’s Inferno. Gra...
-
Sony szykuje własne Play Anywhere? Dataminerzy znaleźli informacje o crossbuyu...
-
Mamy pierwsze zdjęcia z planu nowej ekranizacji Resident Evil. Wracamy...
27 odpowiedzi do “Forza Motorsport 4: Nowe szczegóły. Będzie realistycznie i… ruchowo”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

fajnie
Mam Forze Motorsport 3 i moim zdaniem jest lepsza od wszystkich NFS-ów i innych tego typu ścigałek także od Gran Turismo i bardzo wyczekuje nowej Forzy.
Mam Forze 3 i GT 5 i inne ścigałki tej generacji i Forza 3 jest genialna ale nie daje takiej radochy jak GT5. Może Forza 4 to zmieni, byłoby fajnie, twórcy GT6 musieliby się jeszcze bardziej postarać.
Zapomniałem napisać = implementacja kinecta w trakcie wyścigu to dla mnie poroniony pomysł. Rozumiem rozglądanie się bo to by było spoko ale gibanie na boki przy zakrętach? Brzmi jak mario kart na kinecta.
bez takich „sprytnych” zabiegów – RIP
Mam takie same odczucia jak Mati87 – FM3 była faktycznie kapitalna, ale w GT5 jakoś fajniej się grało.|No i przed implementacją Kinecta muszą nad nim dużo popracować jeśli ma cokolwiek z tego wyjść.
@Sergi – jestem pewien że implementacja kinecta do jazdy odpada, myślę i myślę i nic mi nie przychodzi do głowy jak można to zrobić tak by gra była nadal symulacją a nie popierdółką. Za to do menusów, garażu, tuningu, oglądania samochodu, to myślę że coś fajnego mogą wymyślić. Można by jeszcze gestami zmieniać muzę w radiu, szyby kontrolować, no …. i chyba tyle.|A i skrót FM3 to mi się z Front Mission 3 kojarzy:) było pierwsze
Forza zawsze mi sie podobala..ale wlasnie co mi w 3jce brakowalo…znudzila mi si epo pewnym czasie…ciekaw jestem czy 4odlsona serii zmieni si enaleprze:D
cos mi brakowalo*
Mam forze i GT5. I co? I GT5 wymięka. Forza ma przyjemniejszą grafikę i pojazdy lepiej się prowadzą. Nie rozumiem ludzi, którzy uważają, że GT5 jest lepsze, różnice widać od razu. A co do F4 czekam z niecierpliwością.
@uzizos199 – That’s just like… your opinion man.
@uzisos199 – może dlatego że F3 jest bardziej casualowa? nie powalam umiejętnościami w drugiej części ciężko mi było wygrać wyścig a w trójce to tak łatwo jakoś ? W gt5 pobaw się ustawieniami, domyślne (w tym sterowania) są tragiczne. A co do grafiki, nie rozśmieszaj mnie, przy f3 nie zbierałem szczęki z ziemi jak przy gt5 (swojej szczęce bardziej ufam niż twoim oczom)
ja przeczytalem i .. „ruchawo” xD
FM3 była robiona krócej i wydana rok temu, a GT5 robili tyle czasu i wyszło niedawno. Dlatego tych gier nie powinno się aż tak bardzo porównywać.
@mikul1991 – bo na pece wychodzi??;>
Forza ponownie zasiądzie na tronie 🙂 .
W końcu sensowne wykorzystanie Kinecta- łapy na padzie, a Kinect śledzi głowę. I w takim przypadku opóźnienia nie mają żadnego znaczenia. Swoja drogą, niedawno pomyślałem właśnie o czymś takim, bo możliwość rozglądania się w Armie 2 jest genialna.
@qndzio – coś takiego jest już w GT5 wystarczy PsEye (które notabene kosztuje ułamek tego co kinect).
Ciekawe, jak za pomocą Kinecta będziemy rozglądać się po samochodzie. Kamera odkręci się w prawo, gdy my odkręcimy głowę w prawo? To by było bez sensu. A może kamera odkręci się w prawo, gdy my przechylimy się w prawo? Też głupio, bo raz, że nasze ruchy nie byłyby przełożone dobrze, i dwa, że nie byłoby to intuicyjne rozwiązanie. Pożyjemy, zobaczymy. A raczej pożyjecie, zobaczycie, bo ja nie mam X360, a tym bardziej Kinecta. 🙂
Zapowiada się naprawdę świetnie. Miałem kilka razy okazję zasiąść za kierownicą jednego z samochodów w forzy 3. Jeżeli twórcy dotrzymają tempa i ta produkcja ujrzy świat dzienny z takimi bajerami, powiem szczerze, kupuję w ciemno ;p
No dobra, ale jak obrócę głowę to już nie patrzę na TV… Chyba że jakoś lepiej to rozwiążą.
@Sergi – myślę że będzie jakiś mnożnik, dajmy na to dasz głowę 15 stopni w prawo kamera zrobi 3×15 stopni w prawo. Nie wiem jak to rzowiązane jest w GT 5 ale podobno fajnie działa. (nie mam pe eye/move)
Tworzyć w miarę realistyczną grę wyścigową wyłącznie na platformę, która praktycznie nie ma kierownic. Głupota. Takie rzeczy tylko z m$.|Chyba że liczyć Fanateca (ponad 1900 złotych), w Polsce niedostępnego. Pozostaje gra na padzie. To zupełnie tak, jakby łowić ryby przy użyciu dynamitu. Da się i efekt jest iście piorunujący, ale z wędkowaniem ma to niewiele wspólnego. Podobnie gra na padzie z jazdą. Grając takowym w F3 czułem się jakbym usiłował polizać cukierka przez szybę. Porównywalna frajda.
Mam forze 3 i jestem bardzo zadowolony. Forza oferuje nam w rozszerzonej wersji 500 samochodów które można dowolnie tuningować i ok 100 tras, forza była robiona ok. 1,5/2 lata .|W porównaniu do GT5 które było robione ok 6 lat to GT powinno przebić forze we wszystkim , lecz tak nie jest , samochody może i są dopracowane lecz tylko te w wersji „premium” i jest ich ok 200 a reszta to „standard” 800 czyli żywcem ściągnięte GT4 i kilka dorobionych .|BTW na co robić wyścigi go-kartów jak na wstecznym sie wygrywa.
@mati nie przesadziłes troche. Sorry ale GT5 miejscami wygląda jak GT4 podbite do HD może i modele Premiujm bijąte z Forzy ale Standard… IMHO bardziej adekwatne będzie porównanie FM4 i GT5 a nie FM3 i GT5
mimo tego, że za grami wyścigowymi jakoś specjalnie nie przepadam, nie mogę się doczekać premiery tego tytułu
@mati ale żeś pojechał po… polskiej ortografii, gramatyce i interpunkcji.
@Damianuss, ale bynajmniej nie na tym tronie, o którym Ty myślisz.