16.03.2011
Często komentowane 27 Komentarze

Star Wars: The Old Republic – „Pierwsze MMO z fabułą” nie ukaże się przed lipcem

Star Wars: The Old Republic – „Pierwsze MMO z fabułą” nie ukaże się przed lipcem
Jeśli ktoś miał nadzieję, że Star Wars: The Old Republic zadebiutuje w pierwszej połowie roku, to się zawiedzie. Jeden z wysoko postawionych pracowników Electronic Arts oznajmił bowiem, że gry nie powinniśmy spodziewać się przed lipcem, ale na pewno pojawi się ona w tym roku kalendarzowym.

Eric Brown, dyrektor finansowy w Electronic Arts, na spotkaniu z inwestorami w trakcie konferencji Lazard Capital Markets Technology and Media wyjaśnił, że Star Wars: The Old Republic nie ukaże się w tym roku fiskalnym ani w pierwszym kwartale następnego. Jak mówi:

Powiedzieliśmy, że zadebiutuje gdzieś w tym roku kalendarzowym, ale na pewno nie w tym fiskalnym. Oznacza to więc, że zostaje nam okres pomiędzy 1 kwietnia a 31 grudnia. Jest jednak uzasadnione, że gra nie znajdzie się w naszym planie na pierwszy kwartał [następnego roku fiskalnego].

Jako że pierwszy kwartał zamykać się będzie w okresie od 1 kwietnia do 30 czerwca, w Star Wars: The Old Republic na pewno nie zagramy przed lipcem.

A czekać jest na co. Przynajmniej, jeśli wierzyć słowom szefa działu EA Games, Franka Gibeau, który w rozmowie z serwisem Industry Gamers stwierdził, że MMO BioWare’u będzie „pierwszą sieciówką z fabułą”. Jak mówi:

To pierwsze MMO, które ma fabułę. Kiedy grałem w World of Warcraft, chodziłem i zbierałem questy, wykonywałem je, ale bardziej przypominało to robienie zakupów według listy na czas. Nasza gra w większym stopniu traktuje o rozmowach z bohaterami, odkrywaniu , co się dzieje, angażowania się w to emocjonalnie. Wciąż możesz podchodzić do tego w standardowy sposób i grindować wykonując zadania, ale jednocześnie w trakcie całej rozgrywki w The Old Republic będzie towarzyszyć ci najwyższych lotów historia.

Gibeau poruszył także kwestię różnic między produkcjami BioWare’u a Blizzarda:

Na wielu poziomach nasza gra jest bardzo zróżnicowana i różni się od World of Warcraft. Nie jesteśmy jego niewolnikami, ani nie kopiujemy go. robimy własną rzecz. Na swój, niepowtarzalny sposób. Różni się ona od orków, nocnych elfów i całej reszty. Obie marki są bardzo odmienne, zarówno pod względem gameplayu, jaki i historii. Bardzo kocham produkty Blizzarda, ale nie zajmują one całego rynku. Istnieje szansa dla nowej marki.

27 odpowiedzi do “Star Wars: The Old Republic – „Pierwsze MMO z fabułą” nie ukaże się przed lipcem”

  1. Jeśli ktoś miał nikłą nadzieję, że Star Wars: The Old Republic jednak zadebiutuje w pierwszej połowie roku, to się zawiedzie. Jeden z wysoko postawionych pracowników Electronic Arts oznajmił bowiem, że gry nie powinniśmy spodziewać się przed lipcem, ale na pewno pojawi się ona w tym roku kalendarzowym.

  2. Jestem za, chętnie bym sobie w nią pograł ^ ^

  3. Guild Wars też ma fabułę…

  4. „Kiedy grałem w World of Warcraft, chodziłem i zbierałem questy, wykonywałem je, ale bardziej przypominało to robienie zakupów według listy na czas.”|No wiadomo, jak się nie czyta tekstów questów, to pewnie, że tak to wygląda. W TOR różnica będzie taka, że zamiast przeklikiwać przez teksty questów, ludzie będą przeklikiwać przez udźwiekowione dialogi. Jak komuś dynda fabuła, to będzie patrzył tylko na cele i ew. znaczniki na mapie, bez względu na to, jak się będą wysilać.

  5. A WoW niby nie ma fabuły?

  6. każde mmo ma jakąś fabułę… Tyle, że często jest tylko tłem.

  7. A wiadomo już jaki będzie system płatności w tej grze ?

  8. @MaxyLith & Khasim, Ja w WoWie dostrzeglem fabule, ale jezeli zaczniemy sie nia interesowac to gra stanie sie nudna, bo fabula w WoWie jest dosyc marna. Poza tym w teamie nikt nie bedzie stal 5 minut i czytal co tam autorzy wymyslili. W TORze natomiast ma byc system interaktywnych dialogow, w ktorym kazdy wybiera jakas odpowiedz, nastepnie jest rzut i mowi ten, kto go wygra. Calkiem ciekawe rozwiazanie. A jezeli chodzi o fabule w TORze to mam nadzieje, ze bedzie trzymac poziom KotORa 1 i 2, a bedzie dobrze.

  9. Moją uwagę zwrócił art z gry – czyżby Raven i Malak mieli powrócić?

  10. Dobra dobra marketing ale rozumiem to „bardziej wczuć fabułę” tego ze mógł normalnie porozmawiać NPC .

  11. N7Commander 16 marca 2011 o 14:09

    @Urbi89 – ON SIĘ NAZYWA DARTH REVAN!!! R-E-V-A-N!!! Czytasz tak samo jak piszesz!! Tak, Revan powróci, nie, Malak nie powróci – zginął!

  12. no dobra, starczy tych zalotów i tak zagram, w końcu to SW, damnit

  13. Pierwsze mmo z fabułą? 4 lata poznawałem historie opowiedziane w Guild Wars w postaci Misji (czyli instancji które trzeba ukończyć żeby zyskać dostęp do kolejnych). Poznałem historię napadu popielców na Tyrię, zarazy w Cantha, boga zniszczenia z Elony i Niszczycieli z północy. A wnioskując z trailerów fabuła SW:ToR będzie zrealizowana w bardzo podobny sposób. I chwała im za to. Choćby dlatego mam ochotę zagrać w tą grę, ale niech nie mówią że są pierwsi kiedy NCsoft zrobił to kilka lat temu.

  14. „Wciąż możesz podchodzić do tego w standardowy sposób i grindować wykonując zadania” Tja, wiedzą jak zachęcić do gry ~~|@demogorgon – zgodzę się, też uważam, że GW ma fajną fabułę, do tego w sporym stopniu przedstawioną w atrakcyjnej formie.

  15. Dobra załóżmy, że Guild Wars to CORPG, a nie MMO. Ale przecież jeszcze jest Guild Wars 2, w 102% MMO z bardzo ważną fabułą. GW2 został nawet zapowiedziany wcześniej od SWTOR(jakoś w 2007r.), no chyba że się mylę. Więc nie wiem jakim cudem dla nich jest to pierwsze MMO z fabułą ;o

  16. Mateusz1380 16 marca 2011 o 15:07

    Zapowiada się ciekawie. Kiedyś trzeba zrobić jakąś odmiane od WoW-a który zresztą ma fajną fabułe jak się grało w Warcrafty 😉

  17. ktoś sie orientuje czy ma być abonament?

  18. ,,Pierwsze MMO z fabułą”? Jajka sobie robią chyba? Jeśli dobrej fabuły nie było w Guild Wars to ja jestem Frank Sinatra.

  19. Dokładnie pomijanie GW w gronie MMO z fabułą, tylko dlatego, że miała trochę inny model rozgrywki jest błędem. Fabuła GW bardzo mi się podobała, głównie dzięki ,,pokazówkom” , a nie samemu suchemu tekstowi.

  20. Tak abonament ma być. Swoją droga już nie mogę się doczekać by porzucić Azeroth i zacząć przemierzać odległą galaktykę

  21. Tak po mojemu to EA zrozumiało, że ta gra nie przyniesie zysków (co tu mówić o zwrocie ponad 100 mln zielonych!) i po prostu przekłada premierę – a tak na prawdę przekłada oficjalne anulowanie prac. To tylko moja hipoteza. A może asz?

  22. Zbojnik2010 16 marca 2011 o 19:28

    A ja zycze im jak najlepiej. Mam nadzieje ze im sie zwroci co do grosza:)

  23. To nie jest pierwsze MMO z fabułą. Pierwszy był Guild Wars

  24. Fakt. GW chyba im troche umknelo 😛 Frank Gibon troche sie nie przygotowal do wywiadu, ale w koncu wiadomo, ze bedzie mowil o grze w samych superlatywach 😛

  25. Nawet sobie nie zdajecie sprawy ilu jest zapaleńców SW. Każdy jak jeden mąż kupi tą grę.

  26. Coś mi się nie chcę wierzyć w te przechwałki… WoW ma bardzo ładną i zgrabną fabułę w wielu strefach, WoTLK jak by po nim nie jeździć był bardzo dobrze fabularnie posklejany… Każde MMO coś opowiada, nie można przesadzać z opowiadaniem bo się skończy z filmem w rękach a nie grą…

  27. Wow i fabuła ? A tak coś tam czasem poczytasz co się tu stało itp. Ale generalnie fabuły dla postaci niet a na q można odpowiedź tylko akcept i zrobić tylko w jeden z góry określony sposób.

Dodaj komentarz