30.03.2011
Często komentowane 99 Komentarze

Battlefield 3: Kampania dla jednego gracza starczy na…

Battlefield 3: Kampania dla jednego gracza starczy na…
W wywiadzie udzielonym serwisowi games.on.net główny menedżer studia DICE, Karl Magnus Troddeson, oszacował czas niezbędny do przejścia kampanii dla jednego gracza w Battlefield 3. Ciekawe - wydawało się nam, że nikt już nie robi tak długich shooterów...

Liczba godzin, które zdaniem Troddesona trzeba poświęcić, by przejść kampanię dla jednego gracza w Battlefield 3, to dwanaście. W czasach Call of Duty (7 godzin) czy Homefronta (5 godzin) to długość naprawdę gigantyczna.§ A jednocześnie tym większe zaskoczenie – seria Battlefield znana była wyłącznie z trybów sieciowych. Troddeson tłumaczy tę decyzją w następujący sposób:

„Oczywiście chcemy przyciągnąć więcej osób do naszej marki. Wielu ludzi wcale nie zaczyna gry od multiplayera. Chcą wczuć się w klimat, [wyczuć sterowanie], dopiero wtedy są gotowi, by grać online. Hardkorowcy to co innego, ich [tryb dla jednego gracza] nie interesuje, od razu wchodzą [do sieci], często nawet nie grają w kampanię. Ponieważ jednak naszym celem jest zaproszenie do gry większej liczby nowych graczy, to powód, dla którego [mamy te różne tryby w grze].”

99 odpowiedzi do “Battlefield 3: Kampania dla jednego gracza starczy na…”

  1. Tak moze wygladac single 😉 |Misja Treningowa:1.wez bron.2.Zestrzel 50 arbuzow 3.wez pistolet.4 zestrzel 50 arbuzow 5.urzyj noza by zrobic salatke z 50 arbuzow.Misja zaliczona.Doskonale zołnierzu,potrafisz sie poslugiwac bronia palna i nozem.Teraz zolnierzu nauczymy cie jak skakac,przeladowac bron itp|Pierwsza Misja:1.zdobadz punkt A 2.Utrzymaj Punkt A 3.Zdobadz punkt B 4.Utrzymaj punkt B.5.Wycofaj sie do punktu A.6Bron punkt aAdopoki dopoty nie nadleci helikopter ratunkowy.

  2. Druga Misja.Etap skradankowy:Prowadzony za roczke przejdz z Punktu A do B .Nie zapomnij rozwalic te kilka czolgow i 1000 zolnierzy wroga.|Trzecia misja:Lecac smiglowcem czym predzej wez w swe łapska miniguna i proj do kazdego.Amunicja sie nie przejmuj.|Czwarta misja:Patrz misja 1.|Piata misja:Okopany w bloku mieszkaniowym przetrzymaj kilka fal nacierajacych wsciekle wrogow.Spokojnie zolnierzu nie musisz sie niczego bac masz przeciez ckm-a skrzynke granatow i nieskonczenie wiele zyc.Powodzenia 🙂

  3. Szósta misja.Przejdz przez szyb wentylacyjny jak najciszej i jak najwolniej.Uwazaj na szczury|Siódma misja:Co ja ci bede mowil .bier kalacha i zrob rozpierduche|Osma misja:najpierw rozwal 100 zolnierzy wroga a potem dopadnij syna głownego bossa.zabij go|Dziewiata misja:pobawmy sie w snajpera.Pamietaj,nikt cie nie goni.

  4. Dziesiata misja:Obładowany jak rambo zabij 1000 zlonierzy wroga,10 czolgow,20 wyrzutni rakiet ziemia-powietrze,zlikwiduj kolejne 500 zolnierzy,5 czolgow,10 samurajow,2 trole jaskiniowe,pokonaj w walce wrecz chucka norrisa…zołnierzu jestes juz prawie u celu ms głowny boss juz na ciebie czeka.Ale za nim sie do niego dostaniesz…zabij 1000 zolnierzy wroga,10 czologow…zolnierzu nie wierze ,udalo ci sie w koncu po tych 12 godzinach dostac na sam koniec.teraz musisz zabic bossa.no co za pech akurat musial strzelic sobie w leb.widocznie byles dla niego za mocny.brawo ukonczyles gre.teraz czas na Multi

  5. Jak to nie robi się tak długich szoterów – na najwyższym poziomie trudności BC2 starczyło na ok. 10-11 godzin (mi ;P). BC1 o ok. pół godziny dłuższe od MW2…

  6. Dobrze pomyśleli, Bad Company 2 to fabuła gdzieś na 4 godzinki 😛 . Gra mnie wciagnela fabula, ale czule mniedosyt, ze tak krotko 🙂 . Multi znudzil mi sie gdzies po 2 miesiacach 😛 .

  7. Nicsienieda06 30 marca 2011 o 15:27

    @bourbonKid Nadmiar wolnego czasu tak się kończy.

  8. Zakill: Ja tam wolę czuć niedosyt niż znużenie, które trochę pod koniec BC2 single już mnie osobiście lekko dopadało

  9. marcin78232 30 marca 2011 o 15:34

    „12 godzin gry w FPS odbije się mniejszymi emocjemi: mniej strzelanin więcej skradania etc.” |Powróż nam jeszcze! Prosimy!

  10. Zamierzałem kupić BF3 ale jak nie będzie działać pod XP to będę sobie musiał mimowolnie odpuścić :/

  11. „starczy” to jest uwiąd!

  12. Zgaduje, że następna odsłona będzie jeszcze dłuższa, a w dodatku z nieliniową rozgrywką dla pojedynczego gracza.

  13. „Kampania dla jednego gracza starczy na…” – „uwielbiam” te Hutowe chwyty a’la WP.

  14. Uwaga bo uwierzę! Te 12 godzin to pewnie na hard albo dla osób, które nigdy w fps-a nie grały… Ale obym nie miał racji!

  15. ekem gra beznadziejna ale uzytkownik sie pyta dlaczego ty nobie a na to conflict odpowiada dajcie fabule rodem z james bond zlaczony z SHELLSHOCK 2 to bedzie git majonez a zreszta po co wydawac 120 zl czy iles tam poczekam az wyjdzie z ea classic a multi hmmm do samo co z bad company 2 tylko ze z paroma doslownie paroma duperelkami typu ohh patrzcie jaki minigun najpierw ukoncz 50 lvl a zreszta fabula bedzie nijaka jedyne co bedzie ciekawe to grafa jedyne bedzie piekna i dopracowana w DX11.

  16. fpsy to sie skonczyly na grach typu medal of honor allied assult + dodatki i wojna na pacyfiku seria COD 1,2,3, i modern warfare na tych seriach najwyrazniej sie skonczyla seria zwana FPS bad company 2 multi swietne ale brak klimatu taki niedosmak zle przyprawione

  17. adamzet moze byc nawed dla kazula poprostu bierz minigun i siekaj 534312123 K wrogich zolnierzy a to zajmie hmm ze 12 godzin !

  18. @Tasioros – „Liczba godzin, które ZDANIEM TRODDESONA trzeba poświęcić, by przejść kampanię dla jednego gracza w Battlefield 3, to dwanaście”, ale Hut pewnie miał powiedzieć „ale on [beeep] wie, naprawdę starczy na 3h”?

  19. @Jestem hardkorowcem i tryb dla jednego gracza mnie nie interesuje? NIE! To nowe gry mnie nie interesuja ze wzgledu na jego calkowity brak lub znikoma wartosc! Co do samej dlugosci – nie sztuka zrobic gre na dwanascie godzin. Mam nadzieje, ze bedzie sensowna i ciekawa rozgrywka, a nie to co widujemy ostatnio w serii CoD lub w ostatnim BF. Jesli mam dostac 12 godzin takiego chlamu, to rownie dobrze moga sie calkowicie skupic na multi.

  20. @kamilog – obawiam sie, ze nie zrozumiales komentarza Tasiorosa, ktorego – do pewnego stopnia – popieram.

  21. każda która postrzega długi single jako coś złego, zaczęła swoją przygodę z grami w erze cod-a , tyle mam do powiedzenia, długi single powinien być normą, szkoda tylko że zazwyczaj jest robiony na odwal się, taka zapchaj dziura z koślawą fabułą i misjami skomplikowanymi jak warszawska linia metra, mam szczerą nadzieję że twórcy skopiują z crysis-a 2 pomysł na bardzo różne podejście do przechodzenia tych samych fragmentów lokacji, rozbudowane mapy w single powinny być podstawą dobrych gier

  22. Pierwsza gra z serii battlefield, którą kupię. Pod warunkiem że ten tryb singiel nie będzie przypominał Black Opsa ( to znaczy trzeba będzie pomyśleć ).

  23. Ja chcę już!!!!!!!!!!!!!!!!! TERAZ!!!!!!!!!!!!!Nie no 12 H na kampanie… ja pierdyknę! Mam nadzieję, że będą też misje w dżungli albo na pustyni albo w jakimś malowniczym miejscu jak BC2.UFFF! To będzie gra, że ho hoho

  24. bart-2pl: „Długi singiel powinien być normą” – Wiesz, ja wolę krótki i efektowny, niż długi i nudny. Wolę bawić się świetnie 3 godziny, niż 12 godzin zdychać z nudów. Ciężko napisać ciekawy scenariusz na 12 godzin, bo później okazuje się, że to i tamto trzeba z gry wyrzucić, bo się nie udało. Po co na siłę pompować czas gry? Poza tym jak każą mi 12 godzin strzelać do lekko tępych przeciwników, to wolę przez ten czas postrzelać do inteligentniejszych żywych osobników.

  25. „każda która postrzega długi single jako coś złego, zaczęła swoją przygodę z grami w erze cod-a”|Cóż też zawsze narzekałem na krótki single, ale wtedy zainteresowałem się głębiej multiplayerem i jakoś mi to narzekanie przeszło. Przestałem rozumieć narzekanie w stylu: „3h single i 120zł? Toż to skandal.” Jeżeli multi jest dobre to przy liczeniu opłacalności często trzeba tak z 300-400h doliczyć. Przy tym ogromie multiplayera taki singleplayer to naprawdę nie problem.

  26. dragon999999 30 marca 2011 o 18:58

    Crysis 2 też miał być na 12h a przeszedłem go w 10,5 h i wcale nie grałem szybko

  27. unreal 1 i 2, half-life 1 i 2 , farcry, dowolny „kwak(no dobra, poza areną) i dum”, te gry porywały i poruszały ludzi, są nadal najlepszymi w swoim rodzaju, uwierz wcale NIE JEST trudno, problem w tym że twórcy idą na łatwiznę, kiedyś ta „dwunastka” byłą standardem i gry poniżej tej liczby godzin były wyśmiewane i pokazywane palcami, dzisiaj to norma bo gracz nie oczekuje pełnego doznania, on oczekuje fast-fooda na 4 godziny, ew. multii i tyle,nie chce grać chce zapchać sobie czymś czas i popatrzeć na

  28. wybuchy, do tego bardzo krótko bo tylko to tak naprawdę oferujemy … bo powiedz mi cooferuje dowolny inny dzisiejszy shooter ? z cod-em i moh-em na czele ? mylisz „efektowność” z tandeciarstwem i zajmowanie odbiorcy feriami barw, fajerwerków, jednak za tym nic się nie kryje, nie masz wyboru, nie masz opcji fakt są gry które dają ci możliwość własnego kształtowania tego jak przechodzisz grę (żeby daleko nie szukać crysis 2) studia odzwyczaiły już niestety graczy od danych standardów.

  29. Dawniej w grach aż tak nie patrzyło się na AI, bo były inne czasy. Nawet w 2005 słabe AI nie raziło aż tak po oczach jak w dzisiejszych grach, bo technologia była słabsza. Grałem w Crysisa u kolegi i owszem możesz „kształtować jak przechodzisz grę”, ale AI zbyt mądre tam nie było (grałem 3 etapy). Zaś gdy grałem w multi przeciwnicy byli inteligentniejsi, bo nie ukrywajmy, ale w większości gier przeciętny gracz bije AI na głowę mądrością, jest ciekawie, nie wiesz czego się spodziewać. Jak widać tandeciarstwo

  30. można zarzucić większości gier i zawsze można znaleźć na to dowód. Co do odbiorców to uważam, że z wiekiem ludzie mają coraz mniej czasu na gry i twórcy to zauważają, tworzą gry do przechodzenia w biegu. Może idą trochę na łatwiznę, ale przecież często jest jeszcze multi, który nie jest ograniczany krótką fabułą.

  31. Homefront 5 godzin? Trzeba naprawdę ginąc od własnych granatów albo nie potrafić odróżnić wroga z otoczeniem i strzelać do skrzyń… 3-4 godziny gry.

  32. „Trzeba naprawdę ginąc od własnych granatów albo nie potrafić odróżnić wroga z otoczeniem i strzelać do skrzyń”|-Amerykanizacja gier …

  33. Znowu wraca temat długości gier i wpieranie na siłę, że Black Ops trwa 7 godzin. Teraz sprawdziłem i u mnie na liczniku jest 16, nawet się zdziwiłem, że tyle. W kilku miejscach miałem problemy ze skryptami i chyba zacząłem na podwyższonym poziomie trudności. Padło tu już 4,5 godziny, pewnie zaraz ktoś napisze, że grał 1 godzinę. Bujdy…

  34. 12 godzin? Biorę.@down:|Co do black ops ja grałem ok. 6h

  35. Muszę mieć te grę

  36. Ja BO przeszedłem na srednim OK 7,5 h

  37. @Otton – smiem twierdzic, ze sie mylisz. W 2005 roku przywiazywano ZNACZNIE wieksza uwage do AI przeciwnikow niz w ostatnich latach. Od czasow CoD4 tworcy przestali rozwijac AI wrogow poniewaz sukces tej gry udowodnil, ze wystarczy tylko zalac gracza fala przeciwnikow i dobrze ich ustawic, zeby owe braki tak bardzo nie razily. Jako dowod potraktuj F.E.A.R z 2005 lub Far Cry, ktory zostal wydany jeszcze wczesniej. Ktora z ostatnich super-produkcji ma AI podobne do tych gier?

  38. I ktore z ostatnich strzelanek, uwazanych za bardzo dobre lub swietne, maja takie AI? Na pewno nie CoD4, WaW, MW2, BO, BC2, GoW, GoW2, Borderlands czy MoH. To chyba wystarczajacy dowod na to, ze AI przestaje byc waznym kryterium w dzisiejszych czasach. A co do dlugosci – wk****** mnie powiedzenie „wole krotko, a efektownie niz dlugo, a nudno”. W samym stwierdzeniu jest duzo prawdy, ale osoby broniace CoD czesto uzywaja to w sposob sugerujacy, ze dlugie = nudne, co jest bzdura.

  39. ja ostatnio widziałem gościa, który „przeszedł DA2 w 6h i gra była nudna , króka, i nie oldskulowa”

  40. Ehh już nie wrócą czasy kiedy to multi było tylko dodatkiem i niczym więcej. Baa kiedyś większość gier w ogóle nie miała multi albo miała je na tyle słabe, że bardziej się chciało singla rąbać i wszystko było przewspaniale, bo twórcy kiedyś faktycznie się starali a dziś cóż, dziś wystarczy tona reklam+znana marka+na odpierdziel single+obiecanki cacanki+bezmózgie multi+wychwalanie danej produkcji przez fanboyów i sprzedaję się samo. Porąbane czasy….

  41. Co do długości FPS to te powinny mieć te minimum 10 h żeby za szybko się nie kończyło, a jeżeli single jest świetne, to starczy i na 20-30h albo do znudzenia. W większości stare gry FPS rąbało się po kilka razy, bo w singlu były i są po prostu świetne! Takiego COD2 nadal mam na dysku i lubię sobie rozegrać po parę misji a potem kolejne parę misji i jeszcze raz, o znów przeszedłem grę 🙂 , przerwa, i kiedyś znów do niego wrócę.

  42. ALE JEDNO JEST PEWNE ! MARIO NIC NIE PRZEBIJE I GRAFCZNIE JEST LEPSZE I TA FABULA AHH

  43. długośc kampanii odpowiadała mi w cod mw2.. przy black opsie zaśmiałem się jak zobaczyłem napisy końcowe.. cod 4 też był dobry plus wciągająca historia. Poczekamy zobaczymy, mam nadzieję, że BF3 będzie hitem.. a co do MP vs SP zawsze najpierw przechodzę SP, żeby wczuć się w historie i tak jak ww. przyzwyczaić się do klawiszy 🙂 |@THERON23 ja cod 1 przeszedłem wzdłuż i wszerz chyba miliard razy, doskonale cie rozumiem xD

  44. hmm… jeszcze jedno.. co robią na stronie cd action reklamy środków na potencję? LOL

  45. Napromieniowany 31 marca 2011 o 13:17

    FPS na 12h… dziadek mi o takich opowiadał:) Pamiętam, że oglądaliśmy wtedy eksplozję bomby atomowej z pokładu helikoptera:P

  46. Oby…

  47. wiecie co ? Nie powiedzieli, dla jakiego gracza i na jakim poziomie trudności. Takiego CoD 4 może zająć przeciętnemu graczowi na weteranie (szczególnie na konsolach) jakieś 21 godzin. A co, jakby dodali, że to długość gry na najwyższym poziomie trudności, dla doświadczonych graczy i wliczając w to repetycje checkpointów w przypadku śmierci ? To jest marketing.

  48. Nie można powiedzieć ile trwa gra. Hardkor z Japoni przeszedł demon’s souls 2 godzinę. Oczywiście można szacować na ile gra będzie wystarczać, ale ludzie nie powinni się tym sugerować.

Dodaj komentarz