20.04.2011
Często komentowane 43 Komentarze

The Elder Scrolls V: Skyrim – grę ukończymy na 50-tym poziomie doświadczenia

The Elder Scrolls V: Skyrim – grę ukończymy na 50-tym poziomie doświadczenia
W trakcie prezentacji The Elder Scrolls V: Skyrim w Utah, twórcy gry z Bethesdy ujawnili szczegóły dotyczące systemu rozwoju postaci i punktów doświadczenia. W nadchodzącej produkcji będzie można zdobyć znacznie więcej poziomów doświadczenia niż w Oblivionie.

Jak zdradził Todd Howard, główny producent The Elder Scrolls V: Skyrim, gra jest produkcją, w której na końcu rozgrywki posiadamy 50-ty poziom doświadczenia. To spora zmiana w porównaniu do Obliviona, gdzie wraz z ukończeniem zabawy nasza postać znajdowała się na 25-tym levelu. Jak jednak dodaje:

Jednocześnie przyspieszyliśmy rozwój bohatera. [Więcej leveli] nie oznacza jednak, że zdobycie maksimum będzie trwało dłużej. W grze jest tak dużo perków i umiejętności z nich wynikających, że chcieliśmy, aby gracz otrzymywał je szybciej. Oczywiście początkowo szybciej będziesz zdobywał poziomy doświadczenia, później proces ten zwolni.

Howard wyjaśnił również, że choć ukończymy The Elder Scrolls V: Skyrim na 50-tym poziomie, nie będzie to maksymalny level. Tych ma być bowiem aż 70. Wyczuwamy tu fundamenty pod przyszłe DLC…

Producent dodał również, że choć świat w Skyrim ma taką samą wielkość jak w Oblivionie, paradoksalnie będzie sprawiał wrażenie większego. A to głównie za sprawą obecnych w grze gór i innych wzniesień, które będzie ciężko przebyć. Przejścia często też będą pilnowane przez potężnych przeciwników i nieraz będziemy musieli znaleźć inną drogę do celu, lub powrócić w dane miejsce dopiero za jakiś czas.

43 odpowiedzi do “The Elder Scrolls V: Skyrim – grę ukończymy na 50-tym poziomie doświadczenia”

  1. W trakcie prezentacji The Elder Scrolls V: Skyrim w Utah, twórcy gry z Bethesdy ujawnili szczegóły dotyczące systemu rozwoju postaci i punktów doświadczenia. W nadchodzącej produkcji będzie można zdobyć znacznie więcej poziomów doświadczenia niż w Oblivionie.

  2. Zaraz, ale przecież w Morrowindzie i Oblivionie można było zdobywać tyle poziomów, ile się chciało, dopóki nie miało się „wymaksowanych” umiejętności. Więc jak to jest, że w teorii można zdobyć 70 poziom, a w praktyce się nie da? Przecież to nie jest gra, w której PD dostajesz głównie za questy albo za zabijanie przeciwników, których jest ograniczona liczba.

  3. znowu bedzie durne skalowanie swiata gry do poziomu gracza? jak tak, to ja podziekuje

  4. premiera dzień przed moimi urodzinami….ciekawe jaki prezent dostane =]???

  5. Chyba chodzi o to, że pobieżnie przejście gry gwarantuje mniej więcej 50 poziom, ale dla ludzi, którzy zrobią wszystkie questy możliwe jest osiągnięcie wyższego poziomu.

  6. Jakiś gość nabił w Oblivionie chyba 50 lvl bo ciągle lądował w więzieniu i opadały mu statystyki. Także wariaci są różni.

  7. Domius – tu chodzi o normalną rozgrywkę. Lądowanie w więzieniu – przykład podany przez buggeera – to w pewnym sensie oszustwo. 🙂

  8. @Nemrodek|Im większy lvl gracza – Silniejsze potwory.

  9. Według mnie wzrastanie lvl wroga wraz z twoim jest złym pomysłem , jeśli zdobywam lvl i mam wysoki poziom to chce pokonać kilka potworków jednym machnięciem miecza a nie wieczne mordowanie się z tymi samymi lvlami .

  10. @ Dominus @ bugger, taa zdobywało się supperdupper wysoki level a potem umierało się od jednego ciosu szczura….

  11. jest pierwszy gamepaly z arcani upadek settarif…może zróbcie newsa

  12. Już sobie wyobrażam uciekanie z kilkoma HP przed potworem, którego spotkaliśmy na drodze i myśleliśmy, że go mamy „na hita”.

  13. Ciekawy potworek na screenie siedzi 🙂 Czyżby do świata Elder Scrollsów zawitały pajączki???

  14. Zeby nie skonczylo sie to na tym, ze gra bedzie wygladala jak multi w MW2, gdzie dostajemy achievementy/poziomy za podcieranie sie w krzakach. Jesli lvl bedzie tak duzo i bedzie sie je szybko zdobywac, to wyparuje cala frajda z levelowania postaci.

  15. Mystique – mamy urodziny w ten sam dzień :DPrzesada z levelowaniem może wkurzyć. W Oblivionie za pierwszym razem dość późno wybrałem się do Kvatch. Misja tam to była katorga ze względu na hordy niemilców wysokiego poziomu, a sojusznicy poginęli wszyscy dosłownie w ciągu chwili.

  16. Perki w Elder Scrolls… kiedy wyszedł Fallout 3, mówiono że to „Oblivion with guns”. Przy Skyrimie można mówić, że to „New Vegas with swords” 😉 .

  17. i po co w ogóle te ograniczenia rozwoju postaci do konkretnego poziomu… W poprzednich grach Bethesdy (m.in. Oblivion, Fallout 3 i New Vegas) to mnie trochę wkurzało…. Pamięta się Gothiki gdzie się levelowało i levelowało 🙂

  18. Zapewne będzie jak w Fallout3; po osiągnięciu trzeciego poziomu gra przestała być jakimkolwiek wyzwaniem, a na piątym byłem niezniszczalnym nadczłowiekiem otoczonym masą apteczek pełnych stimpaków. Podniesienie poziomu trudności tylko przyspieszało tą groteskę.

  19. Tylko żeby nie było tak głupiego levelowania jak w Oblivionie to mało ludzi będzie w to grac

  20. Poziomy w Oblivionie zdobywa się w najbardziej chyba naturalny i normalny sposób. walczysz mieczem rośnie umiejętność walki mieczem, a nie tak jak w Gothicu całą grę sztyletem, a miecz dwuręczny na maksa XD|Jedyne co jest faktycznie czasem denerwujące to to, że zwykłe NPC zdobywają lvl razem z postacią. Wybierz się któryś na 5 lvl na Arcymaga albo Umbrę (25 lvl na starcie)w Oblivionie i pokonaj ją bez bugów i cheatów. Ten system ma swoje dobre strony, nie jest liniowo.

  21. Właśnie lvlowanie w Oblivionie mi się podobało… ; – ). Bym zagrał, tylko, że komp nie da jak to wyjdzie ; P

  22. W komentach wychodzi nieznajomość niektórych serii Elder Scrolls: w tych grach NIE MA pkt. doświadczenia (w Arenie chyba były, nie weim nie grałem)! I o co wam chodzi z tym levelowaniem? Sczury was zabijały? To znaczy tylko tyle, że nie potrafiliście grać postacią… Umbra nie była wyzwaniem. Mannimarco też był rozczarowywującym przeciwnikiem. Mankar Camoran, no ten to już był twardym orzechem do zgryzienia. Problematyczne były Clanfeary i Ogry, ale reszta?

  23. A jak komus się nie podobał system, to w necie dość szybko pojawił sie mod likwidujący problem. Do dziś znajduje sie na UESPWiki. Tak samo będzie ze Skyrim: jak coś Bethesda spartoli, to community poprawi.

  24. Ale chyba nie będzie level scalingu, prawda?

  25. DarthDemon328 20 kwietnia 2011 o 20:03

    Ale chyba nie musimy KONIECZNIE kończyć grę z 50 levelem?

  26. Jeszcze 204 dni i się dowiesz czy trzeba koniecznie kończyć grę z 50 lvlem (co jest oczywistym, że nie, bo możesz na chama główną ścieżką iść, albo wykonywać masę pobocznych questów). 50lvl to granica, po przekroczeniu wbijanie dalszych lvli będzie naprawde ciężko szło, pewnie dlatego nie ma umiejętności pobocznych 🙂

  27. A i tak ogółem, muszę was rozczarować, ale level scalling będzie, ale inny niż w Obku, a mianowicie My mamy 1lvl to wilk ma 5, a gdy mamy 15 to ma 10 i juz wyzej nie będzie miał, tzn. na początku stwory/npc będą mocne, później na poziomie gracza, a potem słabsze.

  28. I Ja jestem za takimi pomysłami – zadowolić tych, którzy level scallingu nie lubili i tych, którym się on podobał. Osobiście, to przez pewien czas żyło mi się z nim Oblivku nawet dobrze, ale jak każdy tutaj obecny prawdopodobnie sądzi – bandyci ze szklaną zbroją to już przesada…

  29. wie ktoś może co jest w serii TES z tymi krasnoludami? Bo np. w Morku i Oblivionie jest krasnoludzka zbroja, krasnoludzkie bronie, a tu ni ch*ja, krasnoludów samych nie ma! Jestem trochę niedoinformowany więc może ktoś mi to wytłumaczyć? Za odp. wielkie THX

  30. Najlepszy cRPG !!! Dragon Age i inne gry udające RPG mogą się chować przy Skyrimie.

  31. richter5|wie ktoś może co jest w serii TES z tymi krasnoludami? Bo np. w Morku i Oblivionie jest krasnoludzka zbroja, krasnoludzkie bronie, a tu ni ch*ja, krasnoludów samych nie ma! Jestem trochę niedoinformowany więc może ktoś mi to wytłumaczyć? Za odp. wielkie THXyyy raczej ich nie będzie , a tak to nie wiem może zaspali przy ich tworzeniu przez 4 części xDDD

  32. @richter5|Tu masz sobie poczytaj o Dwemerach („Krasnoludach”)|http:pl.wikipedia.org/wiki/Rasy_z_serii_gier_The_Elder_Scrolls

  33. Co sie stało? Wyginęły. Nie pamiętam czemu ale było to juz daaawno.Jednego można spotkać w Morrowindzie 😛

  34. A poza tym tekst utworu z traileru:|Dovahkiin Dovahkiin|Naal ok zin los vahriin|wah dein vokul mahfaeraak ahst vaal|ahrk fin norok paal graan|fod nust hon zindro zaan|Dovahkiin fah hin kogaan mu draalJeszcze jest kawałek, ale tyle starczy

  35. Swoją drogą krasnoludy w skyrimie to byłby bardzo dobry pomysł – jakieś krasnoludzkie fortece wysoko w górach lub pod ziemią. To by było coś…

  36. ano dobry pomysł… Ale opuszczone raczej skoro krasnoludy to w TESach wymarła rasa…

  37. Wymarła ale swoje wyroby pozostały. Mogli by zrobić np że się okazuje że są podziemne miasta gdzie mieszkają głęboko w górach w starych tunelach wydobywczych. I tu np wlatuje nasza postać do przepaści po czasie się budzi a tu mały krasnoludek ;p biegnie za nim a tam buuu Wielkie podziemne miasto gdzie toczy się życie.

  38. zbyt filmowo… 😛

  39. kto napisał, że oblivion kończy się na 25 lvl max to był 169

  40. nie wiem czy jeszcze kogoś to interesuje ale w morrowindzie był jeden krasnolud

  41. niech tylko SPRÓBUJĄ wydawać DLC do TESa. Niech spróbują.

  42. a tam 25, jak się kod wpisało to taaaaaki rząd cyferek wyskakiwał zamiast numera levelu. Tyle, że potem nikogo zabić nie szło bo świat niestety też levelował.

  43. Piotrek124342 24 maja 2011 o 06:50

    Jak myśle co z falloutem zrobili to lepiej żeby dlc nie było…

Dodaj komentarz