Destiny 2: Ruszyła pecetowa beta, są wyniki testów wydajności

Destiny 2: Ruszyła pecetowa beta, są wyniki testów wydajności
W skrócie: w 4K można osiągnąć 60 fps-ów nawet na maksymalnych detalach (i to na pojedynczej karcie graficznej), a do grania w Full HD na wysokich ustawieniach wystarczy GeForce GTX 1050 Ti.

Testy wydajności przeprowadziły dwa dobrze znane serwisy, GameGPU oraz GamersNexus.net. Ten pierwszy podaje wyniki dla bardzo wielu kart graficznych i procesorów, ale bierze pod uwagę tylko bardzo wysokie poziomy detali. W większości gier niewiele gorszą jakość obrazu można jednak uzyskać, wyłączając część najbardziej obciążających kartę graficzną opcji – stąd też dodatkowo podamy również wyniki z GamersNexus. I jeszcze jedno: w przypadku GameGPU podawać będziemy wyniki uzyskane z procesorem Intel Core i7-6700, natomiast GamersNexus używa znacznie wydajniejszego Intela Core i7-7700K podkręconego do 4,5 GHz.

Na początek Full HD:

Do komfortowego grania na maksymalnych detalach wystarczy Radeon R9 290 lub RX 470 albo GeForce GTX 970 lub GTX 1060 (i to w wolniejszej wersji 3 GB). Zmiana poziomu detali na high sprawia natomiast, że średnią 60 klatek na sekundę w Full HD jest w stanie uzyskać także GTX 1050 Ti, choć należy się liczyć ze spadkami do ok. 50 fps-ów:

destiny2-gpu-bench-1080p-high_178yt.png

W rozdzielczości QHD, czyli 2560 x 1440, sytuacja jest już mniej komfortowa. Potrzebny jest co najmniej GeForce GTX 1070 – a nawet on ledwo dobija do 60 fps-ów, więc tak naprawdę do pełni szczęścia niezbędny będzie GTX 1080:

Sytuacja wygląda na szczęście o wiele lepiej, jeśli zamiast ustawień ultra wybierze się high. W takim przypadku 60 fps-ów zapewnią Radeon RX 570 oraz GeForce GTX 970 – ten drugi utrzymuje 60 klatek nawet w bardzo wymagających momentach:

destiny2-gpu-bench-1440p-high_178yt.png

I to tyle w części pierwszej, na drugiej stronie zajmiemy się wydajnością w 4K oraz procesorami. Powyższe wyniki zostały osiągnięte na bardzo mocnych Core i7, a przecież na nich świat się nie kończy.

CZYTAJ DALEJ NA KOLEJNEJ STRONIE

Na ustawieniu ultra nawet GTX 1080 Ti okazuje się za słaby, osiągając średnio 54 fps-y. Spośród kart testowanych przez GameGPU jedynie dwa GTX-y 1080 w SLI osiągają średnią powyżej 60 klatek, choć rzecz jasna dwa GTX-y 1080 Ti byłyby jeszcze lepsze:

Na szczęście po zmniejszeniu poziomu detali do high okazuje się, że nawet pojedynczy GTX 1080 daje sobie bez problemu radę, a GTX 1070 osiąga średnio 56 fps-ów. Zmniejszając nieco jakość grafiki (tutaj przecież jest high), spokojnie się do 60 klatek dobije, a gra nadal będzie wyglądała co najmniej równie dobrze, co na Xboksie One X (który pod względem mocy obliczeniowej odpowiada mniej więcej GeForce’owi GTX 1060 lub Radeonowi RX 580):

destiny2-gpu-bench-4k-high_178yt.png

Na koniec jeszcze parę słów o wymaganiach względem procesora. Testy przeprowadzone zostały przez GameGPU, a więc przy poziomie detali ultra, ale na szczęście można wybrać kilka różnych kart graficznych, co też uczyniliśmy. Na początek GeForce GTX 1070:

Jak widać, do grania przy 60 fps-ach wystarczy niemalże dowolny procesor Intela (wyjątek to stary Core i3-2100) lub dowolny AMD Ryzen. Jeśli jednak masz mocniejszą kartę graficzną, to wycisnąć z niej ostatnie soki będą potrafiły jedynie najmocniejsze jednostki Intela – i wygląda na to, że lepiej, by miały więcej niż 4 rdzenie:

A wnioski? Na maksymalnych detalach gra wygląda bardzo dobrze, ale ma też wysokie wymagania, ale jeśli wystarczy ci jakość konsolowa, 60 klatek w Full HD można uzyskać na niemal dowolnym w miarę nowym sprzęcie do grania.

14 odpowiedzi do “Destiny 2: Ruszyła pecetowa beta, są wyniki testów wydajności”

  1. W skrócie:

  2. ale tak konsole są słabe, ale jak widać do 4k to tylko top pc sie nadaje|BTW xbox one X karta niby 1060 szału niema ale te 4k spokojnie wyciąga. Optymalizacja!!!!

  3. @Asasyn123|Po pierwsze, na xbox one X gry w UHD będą działać w 30 klatkach na sekundę. Dwa, na konsolach masz ustawienia graficzne w grach predefiniowane, i de facto nie masz możliwości aby sprawdzić jaki poziom grafiki został przez devów ustawiony. Tutaj na wykresach masz faktycznie tylko kilka kart dzwigających UHD w 30 FPSach i więcej, ale poziom grafiki był ustawiony na Ultra i wystarczyło zjechanie suwaczka do high (prawdopodobnie wciąż poziom detali lepszy niż na konsolach) i płynność znacznie lepsza

  4. Zaraz sprawdzę na własnj skórze,czy mój fx 6300 i rx 480 da radę w 60 fps na ultra 🙂 Jeśli tak to wesprę twórców swoim groszem 🙂

  5. @asasyn123|Żadna konsola nie uruchomi tej gry w 4k@30FPS a tym bardziej w 60FPS. Na konsolach gra dobiera sobie rozdzielczość dynamicznie i upscaluje do rozdzielczości docelowej, PS4 nawet stałego 1080p@30FPS nie jest w stanie utrzymać.

  6. U mnie na i5 3470 + RX480 8GB nie schodzi poniżej 60fps w FullHD w żadnym momencie na bardzo wysokich ustawieniach (zamiast MSAA włączone SMAA i Ambient Occlusion z 3D na HDAO), gra wygląda i działa fenomenalnie, wersja konsolowa w 30fps nie ma startu niestety.

  7. Na PC gra jest znacznie łatwiejsza<- wynik comba klawiatura+myszka.

  8. @korinogaro Nie wiem jak tutaj, ale niestety combo klawiatura + mysz przestaje być najlepsze :/ Spróbuj wygrać takim zestawem w Black Ops III z kimś kto ma pada 😉

  9. @Amarena Jak wyłączy autocelowanie to łatwo.

  10. Czyli na Core i3-4170, 3.7GHz, GTX 1050 Ti 4GB GDDR5, dam radę odpalić w jakiejś sensownej ilości klatek? Ktoś ma taki zestaw, ew podobny?

  11. I3-61001060gtx 6 gb vram 8gb 2133 mhz. Działa jak miód na max. Wlasnie skończyliśmy ze znajomymi ktorzy byli na tyle laskawi by zaczekac az sciagne. Moj net to 10mb szmelc z Neti od paru dlugich lat. Na szczęście planuje to w krotce zmienic…ale wracajac. Gra sie niesamowicie przyjemnie. Juz dawno nie czulem takiej radosci z maniakalnego klikania. Ogrywamy narazie rainbowa6 i PUBa wiec jest to cos calkiem nowego dla nas.smuci mnie jednak tak masywne ogrqniczenie contentu. Na ta chwile kot w worku.

  12. Ummm… NicoOoOo… wiesz że możesz ściągnąć otwartą betę i sprawdzić samemu?

  13. Wygląda i gra się niesamowicie 🙂 Niestety na moim 960M i i7-6700HQ działa w 30fps na najniższych ustawieniach i to poniżej FHD. Na FHD bywa czasem gorzej 🙁

  14. Wygląda na to, że Bungie mocno się przykłada do wersji PC. Poza drobnym kłopotem ze startem, gra szła płynnie w 60 fpsach na ultrawide 2560 x 1080 w high. Wygląda nieźle, nie ma input laga, nie uświadczyłem żadnych bugów, stutter, tearing… Wygląda solidnie! Zobaczymy, czy reszta zawartości będzie równie dobra, co ta okrojona, udostępniona w becie. Zapowiada się jednak całkiem fajnie!

Dodaj komentarz