Sekiro: Shadows Die Twice – Co odróżnia nową grę FromSoftware od Soulsów?

Pierwsze szczegóły dotyczące nowej gry FromSoftware poznaliśmy podczas E3, gdzie poinformowano między innymi o tym, że jedno z ramion bohatera zastąpiono protezą ze zmiennymi końcówkami. Od tego czasu wypłynęło jednak odrobinę nowych informacji. Serwis DualShockers donosi, że proteza będzie miała istotny wpływ na rozgrywkę i sprawdzi się między innymi w boju. Przykładowo po potraktowaniu miecza „ognistym” ramieniem ostrze zapłonie, zacznie podpalać wrogów i będzie zadawać dodatkowe obrażania.
Sporej zmianie ulegnie konstrukcja świata. Gracze nadal będą mieli sporą swobodę zwiedzania, ale lokacje będą znacznie bardziej rozbudowane w pionie, co w połączeniu z możliwością skakania oraz hakiem wspinaczkowym zmusi do porzucenia starych przyzwyczajeń. Bohater będzie mógł ominąć w ten sposób wiele niebezpieczeństw, ale także spojrzeć na nie z nowej, zaskakującej perspektywy. Swoje trzy grosze dołoży także możliwość ukrywania się. Dzięki niej gracz może rozpoczynać starcia w znacznie bardziej zorganizowany, zaplanowany sposób. Nie oznacza to jednak, że walki staną się proste: poziom trudności nadal ma rzucać na kolana.
W przeciwieństwie do Soulsów nie będzie można wybrać sobie klasy postaci, każdy zacznie z takim samym herosem. Nie pojawią się też tradycyjne statystyki, a ich miejsce zajmie nowe rozwiązanie, o którym autorzy póki co nie chcą mówić. Wiadomo jednak, że dzięki niemu będzie można dostawać postać do swoich preferencji.
Jeśli chodzi o fabułę, będzie prezentowana w sposób zbliżony do najsłynniejszych gier studia. Zamiast klasycznych filmików oraz dialogów ciężar opowieści biorą na siebie subtelne szczegóły, które nagrodzą uważnych. Jedyna różnica jest taka, że cel bohatera będzie jasny od samego początku, co ma ułatwić „wejście” w opowieść.
FromSoftware pokusiło się także o wyjaśnienie tytułu. „Sekiro” nie jest imieniem głównego bohatera i po japońsku oznacza „jednorękiego wilka”. „Shadows Die Twice” początkowo nie miało być częścią tytułu i powstało jako hasło reklamowe do jednego ze zwiastunów. Spodobało się jednak tak bardzo, że ostatecznie zdecydowano się go użyć. Słowo „shadows” odnosi się do skrytobójczej profesji bohatera, zaś „die twice” systemu wstawania z martwych i morderczego poziomu trudności.
Czytaj dalej
32 odpowiedzi do “Sekiro: Shadows Die Twice – Co odróżnia nową grę FromSoftware od Soulsów?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Co ją z nimi łączy?
będzie można dostawać postać do swoich preferencji?
pytanie czy znowu zrobia gniota ze spartaczonym sterowaniem?
@aoetje Chyba ci kot wszedł na klawiaturę bo chyba chciałeś napisać „arcydzieło ze spartaczonym portem na PC”
Czyli znowu reskin Soulsów. From Software już nic innego nie potrafi.
Już czekam z otwartym portfelem i na pewno będzie ogrywane razem z niohem2 😀
„Nie oznacza to jednak, że walki staną się proste: poziom trudności nadal ma zrywać czapki z głów.”|Again. Poziom trudności walk w grach FROM nie zrywa czapek z głów! Natomiast upór z jakim FROM usiłuje graczom uprzykrzyć życie prowokuje facepalm.BTW Pionowa eksploracja? Skradanie się? No, no, wysoko mierzą|…ale to spier**** 😉
Może byc i reskin Soulsów, mi więcej nie trzeba byle trzymało poziom
Wygląda ciekawie. A tak z innej beczki: Na jakie gry najbardziej czekajcie/najbardziej was zainteresowały?
Oczywiście chodzi mi o E3. 🙂
@zadymek Skąd to przekonanie? Poza tym gdzie From uprzykrza graczom życie? Bo ja tego nie widzę.
@JJJ111: Przede wszystkim Devil May Cry V, potem Cyberpunk 2077, Dying Light 2, Kingdom Hearts III, Sekiro, Doom Eternal i czekam na więcej konkretów o Halo Infinite, TES VI i Death Stranding. Ogólnie w tym roku zaszaleli, mnóstwo tytułów, na które czekam, przy tym przypływie gier pewnie o niektórych zapomniałem. 😀
@nekun1|1. Jak dotąd zawsze coś im szło nie tak, do tego stopnia, że nawet fanboystwo się burzyło, miej wiarę ;)|2. Zła czytelność mechanik, złe wykrywanie kolizji, zła optymalizacja, zły design AI (stąd oszustwa AI), zł[ośliw]y map design, tu nie ma co oglądać, trzeba zagrać i poczuć.
@JJJ11|Ja czekam oczywiście na Last of Us 2 i Spidermana. Spodobało mi się też The Division 2 oraz Resident Evil 2 Remake. Oprócz tego jeszcze Ori i Two Point Hospital oraz Dying Light 2|Co do reszty gier, to muszę przeanalizować je dokładniej.|@zadymek|Zawsze coś idzie nie tak według pewnej grupy ludzi, podczas, gdy innym się podoba. Fanbase DS jest strasznie podzielony.|Twoje zarzuty mają coś w sobie, bo dopiero w Bloodborne i Dartk Souls 3 pozbyli się większości problemów.
AI jest po prostu głupie, ale nigdy nie oszukuje, chyba, że ustawili wrogów, aby wkurzyć graczy do maksimum (słynni łucznicy z Anor Londo). Dark Souls ma klimat, ale desing poziomów często słaby (Blightown i Lost Izalith). Optymalizacja w 1 ssała, ale w 2 i 3 było już ok.|Co do problemów z kolizjami to 2 jest zdecydowanym liderem.|Co do Sekiro, to zobaczymy co z tego wyjdzie, bo mi to wygląda jak miks Tenchu z Dark Souls.
@Skelldon A ja już totalnie się pogubiłem.Tyle świetnych tytułów pokazali. 😀 anajbardziej czekam na : Cyberpunka, TLoU 2, Spidera, Metro, Spyro, Dying Light 2, Dmc 5, Ori, Lare, Dooma, Days Gone, Nowego Assasina. Pewnie jak zwykle o czymś jeszcze zapomniałem. 😛 Tyle gier do ogrania pokazali, a jak jeszcze dodać kupę wstydu, to w ogóle nie na już czasu na nic. 😛
Boże za szybko wysłałem. Tu wersja poprawiona: @Skelldon A ja już totalnie się pogubiłem. Tyle pokazali świetnych tytułów, że szok! Osobiście najbardziej czekam na: Cyberpunka2077, TLoU part 2, Spider Mana, Metro, Spyro, Dying Light 2, DMC 5, Ori, Nową Lare, Dooma 2, Days Gone i Odyssey. Pewnie jak zwykle o czymś zapomniałem. 😛 Już nie mogę poradzić sobie z moją kupką wstydu, a teraz to w ogóle już nie wiem w co ja właściwie mam grać. 😛
@Scorpix Zabawne, że wspominasz łuczników. Zauważyłeś może, że używają „strzał Patriot”?|Co do ustawiania: mniejsza o przeciwników, zauważ różnice pomiędzy zachowaniem zniszczalnych obiektów w Anor Londo i Duke’s Archives.
Koło nowego Dooma , Last of Us 2 i Death Stranding najbardziej obiecująca gra targów, jeżeli jest firma której dzisiaj można zaufać jeżeli chodzi o poziom ich przyszłych gier, to jest to na pewno From Software (no i CDP Red)
@JJJ111|Od Wrześnie praktycznie będzie w co grać. Spider-man, Spyro, Red Dead Redemption 2, Yakuza Kiwami 2, Forza Horizon 4, Super Smash Bros, Assassins Creed, Resident Evil 2 Remake, Kingdom Hearths 3, Metro: Exodus, Days Gone, The Division 2…. i to gry z konkretną datą premiery i nie jest powiedziane czy na początek roku nie dojdzie Sea of Solitude czy Ori and the Will of the Wisps.|@zadymek|Pamiętam jak sądziłem, że na tarczę to przyjmę. Dwie przyjąłem, ale 3 dostałem i zleciałem w przepaść.
@Scorpix A pamiętasz może coś takiego|https:youtu.be/Yz0-NDiZ3i4?t=10m30s
@Scorpix Wiem. Chodzi mi o to, że tych gier właśnie jest za dużo dla mnie. Ja dopiero nadrabiam zaległości na Ps3, a jeszcze nawet nie kupiłem Playstion 4 i Switcha xD. Dodajmy do tego braki na pc, to wychodzi że moja kupka wstydu jest naprawdę ogromna 😛
O armii gier z Xboxa 360 i One nawet nie wspomnę, ale przynajmniej mam z tym luz, bo planuje kupić S-kę dopiero pod koniec generacji w okazyjne cenie
e tam, zrzędzicie, splatynowałem ostatnio pierwsze Dark Soulsy i jestem zadowolony. Swoje sie oklnąłem przez różne rzeczy, choćby te wymienione tutaj, ale grąło mi się dobrze.|Zrzędzenie na dwójkę to zdaje się ciut inna kwestia, bo ją robiła zewnętrzna ekipa
@zadymek|Fajny filmik. Dobrze pokazuje, że 1 i 2 są przestarzałe, co wynika z faktu, że zostały wydane na PS3 i Xbox 360. Dopiero 3 i Bloodborne robione pod konsole nowej generacji wyeliminowały większość przywar. Bloodborne wypada najlepiej moim zdaniem, bo tam bardzo dużo uproszczono i postawili na agresywny styl rozgrywki. Są opcjonalne tereny, ale nie ma takich ogromnych skoków poziomu trudności, a opcjonalni silniejsi bossowie nie wyskakują przed graczem znikąd.
@JJJ111: O, właśnie. Wraz z Scorpixem podaliście kilka tytułów, o których zapomniałem. XD To udowadnia tylko, że tegoroczne E3 było jednym z najlepszych od dawien dawna. Do tego konferencja Microsoftu zmiażdżyła konkurencję, co było dla mnie kolejnym zaskoczeniem. Dorzucę jeszcze Beyond Good & Evil 2, Captain Spirit i NieR Automata na XBO, przy czym te dwie ostatnie gry wychodzą w dzień moich urodzin. Już wiem co będę wtedy robił. 😛 A co do kupki wstydu… Znam ten ból.
PS: Świetny off-top. Nie miałem okazji wypowiedzieć się tu o E3 w całości, więc miło jest widzieć taką rozmowę. Oby gamescom był równie „szokujący”. To dobry czas na bycie graczem.
Mi w obecnych grach bardzo brakuje w miarę realistycznej feudalnej Azji, czekam w zasadzie tylko na Ghost of suszynima.
Końcówki drugiego i ostatniego akapitu zniechęcają mnie do produkcji, z jednej strony pokonywanie wyzwań jest satysfakcjonujące, jednakże częściej występuje frustracja, gdy musimy po raz n-ty powtarzać dany fragment gry. Nie wiadomo jak bardzo ukrywanie się czy proteza mogą pomóc w rozgrywce. Nakreślenie konkretnej fabuły na plus, takoż wyjaśnienie tytułu, tylko ta trudność odbija. Cóż, gry od From Software zapewne nie dla mnie(choć jeszcze nie próbowałem żadnej ;p).
Więc skąd możesz wiedzieć że nie są dla ciebie…
@Abyss Ponieważ w innych grach kiedy przychodzi trudniejszy fragment z którym ciężko mi sobie poradzić przychodzi frustracja. A Soulsy to ponoć właśnie taka kwintesencja najtrudniejszych momentów, gdzie każdy przeciwnik jest wymagający. Muszę zagrać w końcu w Lords of the Fallen, którego posiadam, a który to wg graczy jest łatwiejszy od produkcji studia From Software.
@mustang2009 Nie tyle łatwiejszy, co bardziej ociężały i przez to bardziej taktyczny niż skill…owy. No i bardziej logiczny – może stąd złudzenie łatwości.|Co do Soulsów: nie wiem jak poziom trudności (u każdego inaczej to wygląda), ale frustracji by ci tam nie zabrakło, więc dobrze, że odpuszczasz 😉