Cyberpunk 2077 pozwoli kraść auta

Ostatnio dowiedzieliśmy się nieco na temat kulis pokazu na E3 oraz roli nagości w grze, dziś czas zwrócić uwagę na środki lokomocji. Nim do tego przejdziemy, warto na chwilę pochylić się nad konstrukcją świata. Jak wspominał Papkin, lokacje będą znacznie bardziej rozbudowane pionowo niż w przypadku Wiedźmina 3. Bohater będzie mógł zwiedzić sześć odrębnych dzielnic, w których znajdzie się miejsce między innymi dla ogromnych, wielopiętrowych megabudynków, czyli unikatowych lokacji, cechujących się własną specyfiką i wytwarzających wokół siebie odrębne mikrospołeczeństwa. Z uwagi na to wszystko Peter Gelenscer z CD Projektu Red unika dokonania bezpośredniego porównania wielkości światów Cyberpunka i Wiedźmina. Podkreśla jednak, że nie chodzi o to, by lokacje były rozległe – mają być wystarczające.
Tak czy inaczej najprawdopodobniej nie grozi nam ciasnota, więc pojawia się pytanie, w jaki sposób twórcy zamierzają umilić przemieszczanie się po mapie. Targowy zwiastun sugerował, że miejsce wiernej Płotki zajmie fikuśne czarne autko. Nie będzie to jednak jedyna maszyna, którą pokieruje nasz bohater (lub bohaterka, bo płeć, wygląd i biografię postaci można określić samodzielnie). Zapytany o dostępne pojazdy Kyle Rowley wspomniał, że gracze nie będą musieli ograniczać się do domyślnej fury i najzwyczajniej w świecie mogą „pożyczać” sobie inne. Co ważne, nie muszą to być wcale samochody. Podobno możemy liczyć na „setki aut, motocykli i innych rodzajów maszyn”. Niezależnie od tego, co aktualnie prowadzi V, będziecie mogli zdecydować się na obserwowanie jego (lub jej) poczynań w trybie pierwszo- bądź trzecioosobowym. Warto wspomnieć, że ten ostatni nie będzie dostępny w trakcie pieszych wędrówek. Ciała bohatera nie ujrzymy nawet w trakcie dialogów. Każdą rozmowę przeprowadzimy, patrząc na drugą osobę jego oczami. Według twórców to rozwiązanie ma ułatwić wsiąknięcie w klimat gry. Nieustanne przeskakiwanie między trybami pracy kamery miałoby bowiem wybijać z rytmu i rujnować wrażenia. Opcjonalna zmiana perpsekty przy prowadzeniu to wyjątek mający ułatwić zabawę tym, którzy nie radzą sobie z jeżdżeniem zza wirtualnego kółka.
Czytaj dalej
47 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077 pozwoli kraść auta”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
GTA 2077?
Czyli nie będzie widoku zza pleców jak u Geralta? Szkoda 🙁
tak w sumie nie w temacie, ale czy już było rozwiązanie konkursy dot. Vampyra? Bo chyba tak z tydzień temu konkurs się zakończył
Uważam, że to gracze powinni mieć wybór co do kamery. Niektórzy wolą widok pierwszoosobowy inni trzecioosobowy. Nie uważam aby kamera zza pleców bohatera niszczyła immersję. To jest kwestia indywidualna.
A szkoda. W grach RPG lubię popatrzeć na ekwipunek mojej postaci.|Ciekawy zabieg ze strony redów. Nie muszą poświęcać czasu na przygotowanie tekstur ekwipunku itp.
@Patroneq, w kluczowych cutscenkach fabuły głównej mamy mieć widok na naszą postać z 3 osoby. Więc będą okazje byś widział własnego bohatera.
Mysle ze strona CD ACTION pl powinna podac wiadomosc ze UE wlasnie wprowadza cenzure internetu, sory ze nie na temat , ale mamy wlasnie ACTA 2.0 i cisza…
perpsekty?
Tyle podobieństw do GTA a takie usilne odcinanie się od gigantycznej spuscizny. GTA V też dodało widok FPP i naprawdę nie widzę powodu, dla którego zmiany kamery miałyby wpłynąć negatywnie na immersję. Czy 3 częsci Wiedźmina nie są dostatecznym dowodem na to, że dobrze wykreowaną postać dobrze ogląda się „w trzeciej osobie”? Osobiscie zabolało mnie strasznie, bo ograniczenie do fpp kojarzy mi się głównie ze strzelanką, nie z rpg. Wiem, wiem, że ta perspektywa to korzenie gatunku ale…idźmy do przodu, nie?
@Victarion dzięki za info, nie wiedziałem o tym… o takich rzeczach się nie mówi, po to by mogli to dziadostwo wprowadzić w Polsce po cichu.
@truvneeck|Jak dla mnie TESy to dobry przykład popularnego RPG z widokiem FPP ;). Ja osobiście nutę potrafiłem grać w to z trzeciej osoby. Albo była taka gierka dark messiah of might and magic. Tam też- fantasy a FPP i idealnie się to sprawdzało. Nie marudź 😛
W wywiadzie Redzi wspominali, że po Night City będzie można przemieszać się nie tylko w poziomie ale też w pionie. To apropos „…i innych rodzajów maszyn”
Skyrim z trzeciej osoby to jak dla mnie kierowanie naćpaną wiewiórką. Grać się nie da. Myślę, że w dobrej grze da się przywyknąć do wszystkiego. Choć wiadomo, kwestia indywidualnego podejścia itd. Prawda…
Widok z pierwszej osoby i cyberpunk mi to zalatuje grą deus ex
Taki mroczniejszy deus ex dla dorosłych graczy xD. Poza tym lepszy pod każdym względem. I z dubbingiem pl jakości wiedźmaka ;).
@wojtekb03 chodzi mi o to, że samodzielna zmiana perspektywy może ułatwić i uprzyjemnić eksplorację, nie musi niszczyć immersji, zresztą to jest kwestia indywidualna, jednym podpasuje tak, innym inaczej. Ale własnie – TES-y pokazały, że można grać i tak, i tak. A skoro perspektywa może się i tak zmieniać (bo ktos woli arcadowy styl jazdy a nie symulacje), to czemu nie dać tego wyboru poza pojazdami (bo ktos woli strzelać w tpp 😉 )
Nadzieja w moderach 😀
Naćpana wiewiórka to niezłe porównanie… do graczy, którzy mają problem z erpegami w pierwszej osobie. Tak jakby Cyberpunk miał być pierwszą i jedyną grą RPG, która ma ten widok nie tylko ustawiony jako domyślny, ale i jedyny. Naprawdę krew mnie powoli zalewa jak czytam te żale. Najlepsze, najbardziej kultowe i przełomowe gry były z pierwszej osoby, choćby PIERWSZY Deus Ex i oba System Shocki. Jakoś sobie nie przypominam narzekań a raczej pamiętam pochwały.
Z drugiej strony nieco rozumiem graczy, których widok z oczu bohatera w grze CD Projektu może przerażać. W końcu to kompletna zmiana w stosunku do Wiedźmina 3, najlepszej gry ich dzieciństwa…
@wojtekb03|Moja siostra nie umiała grać w Skyrima z widokiem FPP i przeszła go całego w TPP. 🙂 Więc jednak się da.
@SerwusX |To szacun :o. Dla mnie to zwykła ciekawostka, bo serio nie potrafiłem opanować ruchów w TPP podczas walk. W drugą stronę- GTA 5 widok FPP jest również dla mnie nie do opanowania. Morał? Sądzę, że jestem osobą której wszystko jedno. Przyzwyczajam się do tego, co dostałem za pierwszym odpaleniem konkretnej gry. Myślę, że wielu ma podobnie. (Zakładanie wiader na głowy przyjemniejsze w FPP według mnie xD.) I tak Cyberpunk2077 będzie MEGA. Liczę na CP 2020 w ed. kolekcjonerskiej 😉
@paintball_X widzisz nie „jedyny”, bo opcja zmiany perspektywy będzie podczas jazdy, czyli wybiórczo. Jesli całosć byłaby w fpp to byłoby konsekwentne i do przeżycia. Natomiast decyzja, że generalnie będzie fpp, ale jak ktos woli jazdę jak w GTA, to sobie może zmienić przeczy tej konsekwencji. Jeżeli raz można sobie zmienić, dlaczego nie dwa? Deus Ex był od początku do końca FPP, podobnie jak reżyserowane Call of Duty, zwłaszcza widowiskowe skrypty. I to jest ok!
Za ten artykuł przesiedzialem 6 lat. Od 1999 roku do 2005. Za tzw kradzieże aut.
c.d. Nie twierdzę, że ta perspektywa to będzie ZUO, po prostu nie kumam decyzji o zablokowaniu fpp przy eksploracji na piechotę, zwłaszcza, że narracja (przerywniki, etc.), czy jazda nie wyklucza użycia trybu TPP. Tak, jak pisałem – jednemu bardziej pasuje tak, innemu inaczej.
Prawdopodobnie wnętrza budynków są tak ciasne, że widok tpp tylko by przeszkadzał. Wyobrażam sobie, że walka fpp będzie bardziej przypominać Metro niż Fortnite, będzie dużo łażenia po kanałach wentylacyjnych i używania cyberpunkowych gadżetów do wyglądania zza winkla zamiast po prostu manewrowania kamerą. Plus prawdopodobnie będzie masa przeszkadzajek typu wirusy, flash-bangi, hologramy czy po prostu interfejsy wyświetlane na siatkówce, a takie rzeczy najlepiej wypadają w fpp.
Filip21 XDDDDDDDDDDDDDDD
Ciekawe, dlaczego nikt nie narzeka jeszcze na to, że w tej grze będzie możliwość JAZDY INNYM POJAZDEM niż domyślny. Toż to promowanie kradzieży, a w raymanie to nie było takiej opcji i się przyzwyczaiłem, grało się dobrze i… xD. (tylko bez spin mi tutaj 😀 )
Oto PEŁNA lista powodów do narzekań zaraz po widoku z pierwszej osoby: za mało mroczne, nie było pokazane jak miasto wygląda w nocy, nie dali gameplayu, za bardzo wygląda jak GTA, palmy nie pasują do klimatu, za dużo kowbojskich kapeluszy, źle dobrana muzyka do trailera, nie ma daty premiery, Kto narzeka na inne rzeczy nie wymienione w PEŁNEJ liście ten się nie zna i gra w Minecrafta.
@paintball_X – w Deus Exie nie tworzyło się wyglądu swojej postaci, w SS też nie. W Cyberpunk już tak, więc widok TPP byłby bardziej na miejscu. Może przynajmniej będą jakieś lustra.
Gra posiada jedynie tryb FPP z tego względu, że skupiając się na jednej perspektywie, można było wszystkie mechaniki gry dostosować konkretnie pod daną perspektywę, bez stosowania półśrodków. Twórcy w którymś z wywiadów wspomnieli, że eksperymentowali z oboma widokami (FPP i TPP) i musieli wybrać jeden żeby wszystko dobrze dopracować. Tryb FPP wypadał zdecydowanie lepiej, szczególnie że HUD zależy od cybernetycznych oczu, więc logiczne że HUD wyświetlany w oczach powinien być widoczny z widoku FPP.
Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości dotyczące gry, polecam obejrzeć na youtube ten wywiad: youtube.com/watch?v=6LAH3qE73lE Redakcji również polecam, bo jest kilka ciekawych informacji, o których nie było mowy nigdzie indziej. Mogę jeszcze dodać przypuszczenia z innych źródeł, że tryb TPP był jedną z funkcji, które poleciały do kosza ze względu na opóźnienia w produkcji i nieopłacalność projektowania osobnych mechanik dla dwóch perspektyw kamery.
Ja odpadam. Po prostu nie potrafię grać w produkcje z FPP (taa… w TES’y też gram wyłącznie z widokiem zza pleców). Sprawdzę, jeśli powstanie mod.
@Amigos, w PIERWSZYM Deus Ex można było wybrać twarz głównego bohatera zpośród kilku możliwych. 😉
@paintball_X – o ile dobrze pamiętam, to te twarze różniły się tylko karnacją, więc kreacją wyglądu tego nie można nazwać. Poza tym tam dialogi nie były FPP, więc można było za każdym razem podziwiać fizys Dentona, na którą mieliśmy ten minimalny wpływ.
A ja tam lubię paczeć oczkami i cieszę się, że gierka będzie erpegiem z widokiem z oczków.
Z relacji uczestników pokazu wynika, że system strzelania jest przystosowany pod FPP (przynajmniej ja odnoszę wrażenie, że walka to dobry fps).|Co do zmiany kamery pomimo tego, że wiele gier na to pozwala, to i tak jest ta główna perspektywa, w której animacje są dostosowane pod immersywność. W Skyrimie jest to fpp, bo tpp co prawda pozwala grać, ale koślawe animacje i nieintuicyjny system walki w tej kamerze nie pozwala na dobrą rozgrywkę dla mnie.
W GTA natomiast taką kamerą jest tpp, ta gra jest pod to stworzona. Co prawda fpp jest dopracowane, ale FOV jak i immersja jest całkiem inna. |Więc w tym przypadku wolę dopracowane i immersywne animacje w fpp niż ujęcia z różnych perspektyw, zresztą moderzy i tak rozwiążą ten problem i będziemy mogli zmieniać kamery.|Poza tematem: czy w przyszłośći system komentarzy zostanie ulepszony, bo limit znaków jak i brak możliwości edytowania irytuje, pod tym względem strona zatrzymała się w przeszłośći
Doslofnie fstyt pisadź z blendami żucajoncymi siem f oczy poniefasz asz oczy bolom kiedy siem patży na kosilawe komentasze kturyh nie morzna w rzaden sposup poprawidź :/
@Spychar dwójka miała Redkita, trójka z tego co pamiętam to miała mieć, ale gdzieś się zapodział, a szkoda bo z takim silnikiem wiele ciekawych rzeczy by powstało, ba ile moderzy już zrobili bez praktycznie jakichkolwiek profesjonalnych narzędzi, więc z Redkitem mieliby jeszcze większe możliwości.
Skoro gry się tworzy na tą generacje sprzętu tyle lat to jestem ciekawy ile będzie się tworzy na kolejne generacje, 10 lat!.
@Moris514 Dokładnie. Nawet ten mod na tryb FPP w Wiedźminie 3 od Skacika. Skoro do Wieśka dało się zrobić bez narzędzi modderskich tryb FPP, to w Cyberpunku pewnie moderzy dadzą radę zrobić w drugą stronę. Jak dla mnie, to kamera może być w grach dowolna. Jeśli jest dobrze zrobiona i nie irytuje, to czy to FPP, TPP, rzut izometryczny, top view, side view – nie ma znaczenia. Jeśli gra jest dobra, to jest dobra i tyle.
@mbwrobel Animacje będą, bo twórcy potwierdzili, że patrząc w dół będzie widać nogi, ręce, tułów, animacje związane z korzystaniem z broni itp. Ciekawe tylko jak z głową postaci, ale skoro pojawia się w cutscenkach i na ekranie ekwipunku, całkiem możliwe że nie ma osobnego modelu bez głowy.
@sabaru Jesli chcesz rozbudowanych sandboxow ze swietnym projektem lokacji, z naciskiem na fabule, wybory, rozwoj postaci, aktywnosci poboczne, a wszystko to tworzace zgrabnie przeplatajaca sie calosc, to jak widac, trzeba poswiecic tyle czasu. Takiego liniowego fpsa typu CoD mozna trzaskac co chwile. Recyklingowego Asasyna tez. Kiedys gry byly prostsze – w rozumieniu ilosci zawartosci.
@JANEKzPAKOWNI Bo każda gra w której można wsiąść do każdego samochodu to zżynka z GTA? To tak jak powiedzieć że Battlefieldy kradną pomysły z Wolfensteina 3D albo oryginalnego Dooma bo się w nich strzela. Po prostu dodanie ruchu ulicznego z opcją korzystania z wszystkich pojazdów jest na tyle skomplikowana, że niewielu twórców decyduje się na próbę okiełznania tylu AI kierujących samochodami. Nawet w San Andreas samochody poruszały się po prostu po szynach do momentu interakcji z graczem. Trudno to napisać
Tym bardziej, że grę trzeba jeszcze zoptymalizować, a skomplikowane AI pożera mnóstwo zasobów procesora. Trzeba uciekać się do sztuczek, które nie są tak łatwe do napisania. Łatwiej napisać dokładną symulację ruchu ulicznego, która nie jest interaktywna i nie musi być odtwarzana w czasie rzeczywistym w 60 klatkach na sekundę, uwzględniając że na ekranie dzieje się milion innych rzeczy dookoła
@kondiq91|Wyluzuj, padłeś ofiarą trolla.
@wojtekb03 Lubię pisać, a po rzetelnych komentarzach trolle zwykle milkną lub wręcz mnie blokują gdy ludzie plusują moje komentarze na twitterze. Uznaję to za formę rozrywki 🙂