Unreal Tournament: Oficjalnie wstrzymano prace nad rebootem

Każdy fan Epic Games wie, że Fortnite pochłonął ichnich programistów bez reszty. Kolejne oddziały developera są kierowane do prac nad tą kurą znoszącą złote jaja (przypominamy, że tryb battle royale zarabia 1,5 miliona dolarów dziennie za pośrednictwem samej wersji na iOS-a), czego ofiarą padła między innymi autorska MOBA studia, Paragon (assety gry koniec końców rozdano za darmo). W świetle tych doniesień niejasny był status rebootu Unreal Tournament – produkcja pozostawała dostępna w launcherze, a twórcy nic o niej nie wspominali.
Aż do teraz. Prezes Epic Games, Tom Sweeney, zapytany w rozmowie z magazynem Variety o potencjalne kolejne „ofiary” Fortnite’a oraz prac nad nowym sklepem, odpowiedział następująco:
Unreal Tournament pozostaje dostępny w sklepie, ale nie znajduje się w czynnej produkcji. W ostatnim czasie pracujemy razem z GOG-iem nad udostępnieniem klasyków Epic Games i planujemy wprowadzić ich do sklepu więcej w ich pierwotnej chwale.
Jest to wiadomość smutna, ale nie zaskakująca. Ostatnią aktualizację gra otrzymała w czerwcu, a zauważalny spadek tempa przy produkcji można było zauważyć już kilka miesięcy po premierze trybu battle royale w Fortnicie. Pozostaje mieć nadzieję, że kiedyś twórcy odkurzą swoje dzieło.
Przypominamy, że Unreal Tournament w wersji z drugiej dekady to innowacyjny, darmowy projekt autorstwa samego Epica. Pozbawioną mikropłatności grę można pobrać za pośrednictwem launchera producenta. Do dyspozycji graczy oddano sporo ukończonych opcji, a także narzędzia modderskie umożliwiające bardzo głęboką ingerencję w grę. Poza procentem od sprzedawanych przez samych graczy projektów twórca nie pobiera od gry żadnych zysków. Obecnie produkcja znajduje się w stanie pre-alfy.
Czytaj dalej
21 odpowiedzi do “Unreal Tournament: Oficjalnie wstrzymano prace nad rebootem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ch***e T-T
Nie odkurzą. nowe UT zapowiadało się zaskakująco dobrze, ale teraz dla Epic Games już zupełnie nie istnieje, bo nie przynosi takich dochodów, jak Fortnite.
Tak własnie chciwość zabija kreatywność…
Kolejny powód żeby nienawidzić Fortnite’a
wielka szkoda że gra z takimi tradycjami odchodzi w niebyt, niestety wszystko się kiedyś kończy :/
Wait, czyli to oni zajmowali się rebootem? To przecież jakby się prosić o to żeby trędowata cyganka zrobiła Wam kanapkę.
@Memotimer|Na samej kreatywności daleko się nie zajedzie. A utrzymywanie słabo rokującego projektu to tylko niepotrzebne koszty.
*Unreal has been default danced to the death*
I tak od długiego czasu było dość cicho. No cóż pozostaje wrócić do UT2004 🙂 „YOU FIGHT LIKE NALI!”
Mam nadzieję, że kiedyś coś zrobią z tym Unrealem, bo grało i się naprawdę dobrze, ale gra tak mało osób i gra stoi w miejscu, że nie chce się przez to grać.
@HeklusDwa Bo czas arena shooterów przemija. To samo jest z Quake Champions, graczy mało bo nie ma bajerancki unlocków, perków i lunet do broni. Fragi zdobywa się trudniej, a rozgrywka jest o wiele bardziej frustrująca dla nowego gracza niż w popularnych shooterach. Nikomu już nie chce się grać 'for skill’ jak można 'budować mosty’ w Fortnite. Zabierz QC z twitcha, zabierz turnieje za grubą kasę, a na bank nie obroni się samym gameplayem.
+CzlowiekKukurydza się zgadza czas Unreal Tournament przeminął wystarczy spojrzeć na Quake Champions miał być na abonament a przeszedł na model free to play z powodu braku zainteresowania, gracze są coraz słabsi brak im umiejętności tzw skilla i najlepiej wszystkie bonus kupić bez solidnego grania.
Meh, właśnie mam ochotę wyciągnąć płytę z XK: Gold i wjechać na serwery klasycznej wersji.
@deanambrose co masz przez to na myśli?
GOD DAMN IT! Przecie ta gra to najlepszy Deathmatch jaki grałem. Pieprzony Fortnite… Quake Champions nie jest tak dobry jak to. 71/0 nawet udało mi się wykręcić nawet raz. Naprawdę szybka, fajna gierka, szkoda, mam nadzieję, że zostawią chociaż te pre-alphę.
@CzlowiekKukurydza gra jest trudna? Nigdy nie grałem w żaden UT oprócz tego i po 100h doszedłem naprawdę niezłych wyników. Ta gra to czysty aimfest i refleks. Polecam!
@jeloneq7 Jedyne 100h? A ile potrzeba Ci do CoDa? 5 – 10? I już umiesz strzelać w plecy i trollić tanie killstreaki, i to jeszcze jak widowiskowo… Pamiętam jak dawno temu, może 12 lat grałem dużo w betę QuakeLive, ludzi dużo, poziom naprawdę wysoki i nawet mimo, że coś wtedy potrafiłem zawsze trafiła się rozgrywka gdzie jakiś pro robił totalną miazgę. Potem mój pierwszy CoD w multi, Black Ops 1. Wszystko jak w zwolnionym tempie się wydawało. Łatwiej, wolniej, bardziej widowiskowo.
@jeloneq7 I nie zapominaj, że wykręcasz te wyniki w martwej grze, a co za tym idzie trafiają Ci się 'przechodnie’ którzy zarejestrowali się, odpalili grę kilka razy i ją na zawsze wywalili. Jakbyś odpalił UT99 (czy też 2004) to nie byłoby 71/0 tylko 'dzisiaj raz nawet byłem trzeci’ po tych 100h. Sam Twój opis daje dowód na to, że UT jest martwy – 'aimfest i reflex’, kontrola mapy zawsze jest na pierwszym miejscu w arena shooterach, ale teraz nie jest potrzebna bo wszyscy biegają żaby w betoniarce.
@CzlowiekKukurydza Prosy też się trafiają, kontrola mapy zawsze jest. Zazwyczaj jak się trafią jacyś miszczowie, to kończę około 40-50, ale jak totalne nooby to wykręcenie 60-70 killi nie jest problemem. Kilku bardzo dobrych ludzi którzy mają doświadczenie z poprzednich też ograłem, więc jeżeli dla takiego nooba jak ja po 100h się da, to próg wejścia w ten konkretny arena shooter nie jest wysoki, tym bardziej dziwi mnie jego brak popularności. Dueli nie grałem, bo lubię rzeź na DM. Duel nie jara mnie.
@CzlowiekKukurydza to co jest najwiekszym plusem UT jest jednoczesnie jej minusem – wysoki próg wejścia. Gracze wolą jednak w większości coraz łatwiejsze gry – troche z innej beczki ale przyklad Dark Souls – kilkanaście lat temu nikt nie jarałby się poziomem trudności tej gry…
Nowe UT nie mialo byc przypadkiem rozwijane przez spolecznosc? Moze upublicznia to co do tej pory zrobiono i ktos przejmie to dalej.