Poznaliśmy laureatów Game Developers Choice Awards oraz Independent Games Festival

Poznaliśmy laureatów Game Developers Choice Awards oraz Independent Games Festival
Zgadnijcie, czy drugi Red Dead podołał tym razem God of Warowi.

Trwająca przez cały ten tydzień Game Developers Conference to spora gratka dla wszystkich fanów elektronicznej rozgrywki. Dane już nam było poznać nową, potencjalnie przełomową usługę od Google – Stadię – a dzisiaj, jak wiele na to wskazuje, usłyszymy o następcy Vampire: The Masquerade – Bloodlines. Jednak nie samymi zapowiedziami owo wydarzenie stoi, a równie ważne są wręczane na nim nagrody.

Rozdanie teoretycznie ważniejszych Game Developers Choice Awards 2019 już za nami i jak zawsze nie każdy zgodzi się zapewne z decyzjami jury. Po ogłoszeniu nominacji wszyscy oczekiwali, że wielkim zwycięzcą zostanie Red Dead Redemption 2, które było nominowane aż w 7 kategoriach. Spodziewano się, że będzie walczyć głównie z God of Warem (6 nominacji) oraz w mniejszym stopniu z nowym Spider-Manem (również 6). Skończyło się, jak się skończyło – produkcja Insomniac Games koniec końców nie otrzymała żadnej statuetki, a obaj główni pretendenci do miana Gry roku tylko po jednej. Najważniejsze starcie wygrał God of War, tytuł Rockstara musiał zaś zadowolić się zwycięstwem w kategorii Najlepszej technologii. Za całokształt twórczości została uhonorowana także znana z Unchartedów Amy Hennig, a Rieko Kodama, pracująca m.in. nad pierwszymi Sonicami czy Phantasy Star, otrzymała nagrodę za pionierskie dokonania. Pełną listę laureatów znajdziecie poniżej:

  • Gra roku: God of War
  • Najlepsza narracja: Return of the Obra Dinn
  • Najlepszy projekt: Into the Breach
  • Najlepsza gra VR/AR: Beat Saber
  • Najlepsza gra mobilna: Florence
  • Najlepsza oprawa graficzna: Gris
  • Najlepsza oprawa dźwiękowa: Celeste
  • Najlepsza technologia: Red Dead Redemption 2
  • Najlepszy debiut: Florence
  • Największa innowacja: Nintendo Labo
  • Nagroda publiczności: Beat Saber
  • Podczas Game Developers Conference rozdano również nagrody dla najlepszych produkcji niezależnych w ramach Independent Games Festival. Tym razem faworyt nie zawiódł i tak, jak się można tego było spodziewać po nominacjach, Return of the Obra Dinn zgarnął Wielką Nagrodę im. Seamusa McNally’ego. Oprócz tego dzieło Lucasa Pope’a zostało nagrodzone w kategorii Doskonałość w dziedzinie narracji, czyniąc w ten sposób autora pięciokrotnym laureatem festiwalu (wcześniej otrzymał trzy nagrody za Paper, Please). Poniżej pełna lista zwycięzców:

  • Wielka Nagroda im. Seamusa McNally’ego: Return of the Obra Dinn
  • Doskonałość w dziedzinie oprawy wizualnej: Mirror Drop
  • Doskonałość w dziedzinie udźwiękowienia: Paratopic
  • Doskonałość w dziedzinie projektu: Opus Magnum
  • Doskonałość w dziedzinie narracji: Return of the Obra Dinn
  • Nagroda Nuovo: Black Room
  • Najlepsza gra studencka: after HOURS
  • Nagroda publiczności: ETHEREAL
  • Nagroda ID@Xbox Gaming Heroes: Jerry Lawson
  • Nagroda alt.ctrl.GDC: HOT SWAP: All Hands On Deck
  • 4 odpowiedzi do “Poznaliśmy laureatów Game Developers Choice Awards oraz Independent Games Festival”

    1. I dobrze. Naprawdę nie rozumiem zachwytów nad RDR2 – to pierwsza gra R*, od której całkiem się odbiłem po bodajże 3. rozdziale. Ładna, ale nudna jak flaki z olejem i nie próbuje robić nic, by zatrzymać przy sobie gracza (oprócz tego, ze „to R*, więc zachwycaj się, cholera!”).

    2. asasyn12334 21 marca 2019 o 09:58

      @piterbro: zgadzam się w 100% ale ta gra ma 97% z dupy raczej. Gdzie jest God of War 2 skoro 1 taki zajebisty?

    3. Game Developers Choice Awards? Hmm, to ten konkurs, co nigdy w historii nie nagrodził żadnych Soulsów? Brzmi interesująco ;)|Oh, i mają nawet kategorię dla VR… po co?

    4. laureatów*

    Dodaj komentarz