W Borderlands 3 powróci split-screen

Zapowiedź kolejnej części sztandarowej serii studia Randy’ego Pitchforda, na którą czekaliśmy tyle lat, wzbudziła wśród graczy ogromne emocje. Nie mniejsze poruszenie wywołało ogłoszenie o czasowej wyłączności dla Epic Games Store na pecetach. Fakt, że Borderlands 3 zapowiada się co najmniej smakowicie, na pewno nie pomaga w uspokojeniu sytuacji. Kolejne napływające informacje na temat gry rozbudzają jednak tylko nasze oczekiwania – teraz z kolei dowiedzieliśmy się nieco na temat co-opowego multiplayera.
Przede wszystkim w glorii i chwale powróci uwielbiany przez wszystkich split-screen. Podobnie jak w poprzednich częściach będziemy więc mogli przemierzać Pandorę (oraz inne planety) sami, bądź też z towarzyszem lub towarzyszką siedzącymi na kanapie obok albo po drugiej stronie kontynentu. Jednak, co nowego dla serii, pojawi się istotna zmiana w dotychczasowym systemie. Na stronę sklepu GameStop na moment zawitał opis Borderlands 3 (już nieobecny), z którego mogliśmy dowiedzieć się, że w grze pojawi się mechanika skalowanie levelu (podobnie jak ma to miejsce np. w WoWie). Oznacza to, że niezależnie od różnic w poziomie między poszczególnymi graczami, wszyscy będą mierzyć się z przeciwnikami o sile adekwatnej dla ich postaci. Skończy się więc power levelowanie, polegające na tym, że słabsi towarzysze awansują niezwykle szybko, gdy tylko biorą udział w rozgrywce bardziej doświadczonego Vault huntera. Niemożliwa będzie już też sytuacja, w której dużo silniejszy gracz wchodzi pomóc kumplowi i w pojedynkę rozprawia się ze wszystkimi niemilcami. Z drugiej strony każdy będzie teraz otrzymywać przedmioty dostosowane do swojego bohatera, więc nawet bawiąc się z początkującym znajomym, nie będziemy stratni. Nowa mechanika będzie najpewniej obowiązywać zarówno podczas grania na split-screenie, jak i przez internet.
Wydaje się, że jest to ostatecznie zmiana na lepsze, chociaż na pewno nie wszyscy będą z niej zadowoleni. Ułatwi ona zdecydowanie granie ze znajomymi, chociaż zmniejszy przy tym widoczne różnice między początkującymi i zaawansowanymi postaciami, odbierając nam być może nieco motywacji do rozwoju. Jak to ostatecznie wpłynie na doświadczenia z co-opa, dla wielu najważniejszego elementu Borderlandsów, dowiemy się 13 września (a pecetowcy bojkotujący Epic Games Store w kwietniu 2020).
Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “W Borderlands 3 powróci split-screen”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Oby split screen także był w wersji na PC :/
@OfcaTBS Raczej nie ma co liczyć, tryb ten od dawna jest opluwany na PCtach mimo że bez problemu by sobie z nim poradziły. Przykładem battlefront 2, na PC bez split screena, na ps4 normalnie 60fps a z split screenem czasem spada poniżej 30, źle sie gra gdy gra przyzwyczaja do 60fps a potem zabiera polowę. Poprzednie borderki też tylko na konsolach mialy splitscreena
Tymczasem w Borderlands 1 Enchanced nie ma split-screena mimo, że na trailerze reklamowali, że będzie. I co? Jajco.
Na PC nigdy nie było split-screena w Borderlandsach
@Kimahri Dało się go uruchomić odpowiednimi modami. Czyli teoretycznie był tylko ktoś go zablokował przy portowaniu na PC.
Wersje Borderlands na PC będą uboższe względem konsolowych brak:|1 Split Screen|2 HDR|3 Ultra Wide Resolution|4 Coop (Przynajmniej na premierę)
Jaki znowu brak Ultrawide na PC?
Co do „uruchamiania splitscreena na PC odpowiednimi modami” – nie wiem jak z innymi częściami, ale w przypadki dwójki ten „mod” polegał na odpaleniu dwóch instancji gry. Więc ciężko mówić o tym, że moderzy cokolwiek odblokowali.