Fallout: New Vegas – Sztuczna inteligencja odświeżyła 15 tysięcy tekstur

Fallout: New Vegas – Sztuczna inteligencja odświeżyła 15 tysięcy tekstur
Niestety nie wiemy dokładnie, czy zawdzięczamy to Jane, Victorowi czy Yes Manowi.

Sztuczne inteligencje wszystkich krajów łączą siły, by odwrócić uwagę ludzkości przebojami komputerowej rozrywki w nowych, piękniejszych wersjach, podczas gdy one niespodziewanie przejmą kontrolę nad światem. Kusiły nas już Morrowindem, Vampire: The Masquerade – Redemption, Final Fantasy VII, Doomem czy Heretikiem, a teraz przyszła pora na prawdopodobnie najbardziej lubianego Fallouta z czasów bethesdowych.

Niewykluczone, że fani postapokaliptycznego świata doczekają się oficjalnego wznowienia tytułu opracowanego przez ekipę Obsidianu, wciąż trwają też prace nad rimejkiem „dwójki” na enginie Fallouta 4. Już dziś możemy za to ściągnąć paczkę przygotowaną przez modera ukrywającego się pod pseudonimem DcCharge, która czterokrotnie podbija rozdzielczość aż 13 tysięcy tekstur w podstawowej grze i kolejnych 2 tysięcy w dodatkach. Do kompletu brakuje jeszcze m.in. interfejsu i kilku lokacji, ale projekt ma być nadal rozwijany.

Porównanie grafiki pierwowzoru z dziełem sztucznych inteligencji zobaczycie poniżej:


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)


(Kliknij, aby powiększyć)

14 odpowiedzi do “Fallout: New Vegas – Sztuczna inteligencja odświeżyła 15 tysięcy tekstur”

  1. Niestety nie wiemy dokładnie, czy zawdzięczamy to Jane, Victorowi czy Yes Manowi.

  2. Szału nie ma 😛

  3. Wydawać się może, że szału nie ma, ale zważcie na liczbę tych tekstur. 15 tysięcy to naprawdę sporo i ręczne ich „upiększanie” zajęłoby pewnie kilka lat.|Miło jest widzieć, że ludzie tworzą algorytmy potrafiące ogarniać takie rzeczy.

  4. Na razie jest to jedynie ciekawostka, bo w rzeczywistości nikt różnicy by nie zauważył bez uprzedniego poinformowania. Miejmy nadzieję, że będzie to z czasem rozwijane. :p

  5. To tu są jakiekolwiek różnice? Jak na razie, to SI sprawdza się w grach z modelami 2D, jak DOOM.

  6. Jest różnica, tekstury są ostrzejsze.|W tej technologii nie chodzi o olbrzymi skok jakościowy, bo silnik gry ten sam, tylko o czas i pieniądze. SI (póki co) nie prosi o podwyżkę i nie narzeka na pracę 24h/dobę. Można tanio i szybko wypluwać wersje „HD” starych tytułów. Gracze kupią takie rzeczy z nostalgii. Nie jest to zła idea, ale wydawcy mogą (ba, będą) próbować wydoić na tym ile się tylko da.

  7. Meh, obudźcie mnie jak zrobią to w Gothicu <3

  8. Wygląda fajnie, ale tym, co naprawdę mogłoby tchnąć życie w starsze tytuły jest raytracing. Może na razie na to za wcześnie, bo karty zapewniające sensowne wsparcie dla raytracingu są zbyt drogie, ale za rok albo dwa to będzie coś normalnego. A różnica – zwłaszcza w starszych tytułach, które nie korzystały z tysiąca trikowych shaderów – jest kolosalna.

  9. Piszecie o tym raytracingu ….A przecież za chwile moze wejsc nastepna technologia i nastepna i za kilka dekad zobaczymy np takiego Deus Ex 1 czy Planescape Torment z grafiką z Cyberpunka 😀

  10. Dla mnie nie ma większej różnicy… Może dlatego gram w gry na konsoli, a nie na PC z ustawieniami ultra? 😛

  11. Na Ray tracing jeszcze za wcześnie do gier, druga generacja rtxow będzie dawała rade, ale będzie droga może 3-4 lata w przód i typowy Kowalski będzie pykał w Fallouta 2 z raytracingiem

  12. Mi się to podoba, widzę różnice, mimo że są one niewielkie. A ponieważ dla mnie grywalność Fallout: New Vegas jest tym, czym dla wielu innych ludzi jest grywalność TES V: Skyrim, to przy kolejnym przechodzeniu gry, z przyjemnością pobiorę sobie te tekstury. :>

  13. Świetnie!

  14. Prawdę mówiąc, to różnicy trzeba z lupą szukać i z tego co jest na obrazkach przedstawione mogę bezpiecznie wywnioskować, że raczej podczas grania nie zauważyłbym różnicy.

Dodaj komentarz