Overwatch: Warsztat umożliwi tworzenie własnych trybów i postaci [WIDEO]
![Overwatch: Warsztat umożliwi tworzenie własnych trybów i postaci [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/7026eacc-a346-460a-b40b-40d9a8ae4cab.jpeg)
Sporo się ostatnio dzieje wokół Overwatcha. Najpierw wystartowała kolejna odsłona Archiwów, potem zapowiedziano nową mapę, a teraz w nasze ręce (póki co tylko na serwerach testowych) trafiło coś zupełnie wyjątkowego. Warsztat jest czymś w rodzaju prostego w obsłudze edytora, dzięki któremu każdy z nas może w kilka chwil stworzyć własne tryby, zasady a nawet bohaterów. Dziełami swoimi i innych graczy można się bawić wyłącznie za pośrednictwem osobnej pozycji w menu, więc nie ma ryzyka, że zaburzą równowagę klasycznych trybów. Co ważne warsztatem mogą bawić się nie tylko pecetowcy, ale także właściciele konsol. Filmik opublikowany na kanale Bro You Wack pozwoli was przekonać się, jak to wygląda w praktyce:
Zastanawiacie się pewnie, co konkretnie można za pomocą warsztatu wytworzyć. Jako przykład Blizzard podaje tryb Podłoga to lawa, w którym bohaterowie otrzymują obrażenia za każdym razem, gdy stają na ziemi. W połączeniu z postaciami w rodzaju Fary czy Lucia, może dać to całkiem ciekawe efekty. Alternatywę może stanowić choćby Lustrzany Deathmatch, w którym każdy poluje na każdego, ale wszyscy grają tym samym bohaterem, co minutę zmieniającym się w innego.
Grzebanie w skryptach, mimo że w tym przypadku stosunkowo łatwe dzięki przejrzystym menusom, nie zawsze musi przynieść oczekiwane efekty i nierzadko coś, co teoretycznie powinno działać jak złoto, z jakiegoś powodu się buntuje. Blizzard doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego też by jeszcze bardziej uprościć cały proces, szykuje tak zwanego Inspektora, czyli debbuger, który przetestuje wasze twory i szybko sprawdzi, czy wszystko hula jak należy, a jeśli nie, dlaczego tak się dzieje. Inspektor ma przygotować klarowny raport i bez pudła wskazać przyczyny ewentualnej porażki.
Na koniec swej wypowiedzi Jeff Kaplan wyraźnie podkreśla, że warsztat nie jest edytorem map i nie można w nim tworzyć własnych obiektów czy modeli: chodzi wyłącznie o żonglowanie elementami i zasadami, które są już obecne w grze. Mogłoby się wydawać, że to poważne ograniczenie i w pewnym sensie tak właśnie jest, ale kreatywni gracze i tak zdołają pewnie wycisnąć z warsztatu istne cuda. Już teraz sklecono choćby prosty tryb, a którym każdy wciela się w D.Vę z nieskończonym zapasem dopalaczy, trafia na maleńką arenę i aby wygrać, musi strącić rywali w przepaść (sprawdźcie Dva’s bumperkart – 6ZBX5).
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Overwatch: Warsztat umożliwi tworzenie własnych trybów i postaci [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jest już dostępny na serwerach testowych.
A i tak Jasio z internetu napiszę tutaj „czy ktoś jeszcze w to gra” 😛
Teraz fapki amatorsko rysujące po*no będą miały jeszcze większe pole do popisu…
„czy ktoś jeszcze w to gra”