Days Gone: Świat gry projektowało zaledwie sześć osób

Przygody Deacona zebrały skrajne recenzje i określano je zarówno mianem „męczącego, pustego doświadczenia” jak i „wyśmienitej gry z uzależniającą rozgrywką”. Nasz recenzent, Ninho zalicza się raczej do drugiej z wymienionych grup, bo w CDA 06/2019 stwierdził, że „pod względem fabuły i emocji to poziom The Last of Us”. To o tyle istotne, że ostatnią z wymienionych gier często określa mianem najważniejszego tytułu w swoim życiu. Oceniając Days Gone, wiele osób zwracało uwagę na przepełniony atrakcjami otwarty świat. W trakcie niedawnej sesji AMA Eric Jensen z odpowiedzialnego za grę studia Bend zdradził, że został on zaprojektowany przez zaledwie sześć osób, co w przypadku tak głośnego tytułu wydaje się zaskakująco skromną liczbą:
Rzeczą, z której jestem najbardziej dumny, jest to jak bardzo zróżnicowany i dynamiczny świat udało nam się stworzyć z tak niewielkim zespołem odpowiedzialnym za jego projektowanie (5-6 osób). Dokonując wyborów projektowych, musieliśmy myśleć sprytnie i efektywnie, mając świadomość ograniczeń wynikających z ograniczeń kadrowych. Możliwość zobaczenia tych wszystkich publikowanych przez ludzi szalonych filmików i zrzutów ekranu, na których otwarty świat stara się dopaść Deacona bądź wchodzi w interakcje sam ze sobą, jest dla naszej ekipy niesamowicie przyjemna.
Naturalnie owych „sześciu wspaniałych” wspierały całe zastępy specjalistów z innych dziedzin (nie wspominając już o solidnym budżecie), ale mimo to efekt, jaki udało się osiągnąć tak niewielkiej grupce budzi uznanie. Portfelami przyznają to zresztą sami gracze (przynajmniej w Wielkiej Brytanii), którzy pod koniec kwietnia do swoich domów chętniej zapraszali Deacona niż Scorpiona z Mortal Kombat 11, choć obie gry były wówczas świeżo po premierze.
Czytaj dalej
19 odpowiedzi do “Days Gone: Świat gry projektowało zaledwie sześć osób”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Jak na tak niewielki zespół, efekt końcowy wypadł całkiem nieźle, prawda?
Czytałem waszą recenzję, trochę polecieliście z tą oceną.
Rozumiem, że wasz recenzent ma 14 lat?
Zaprojektowało? Czyli stworzyło go na papierze także brednie i bajki dla głupków, Tolkien sam stworzył 1000 razy większy świat.
Jedna z lepszych gier na ps4. Niesamowicie wciągająca 🙂
Ile Days Gone dostało od CDA? Więcej niż 8, że tak wszyscy się szokują ;p ?
@KucharzSnaf|Zaprojektowali, w tym wypadku znaczy stworzyli świat po którym porusza się gracz i wchodzi z nim w interakcję. Wymyślenie i zapisanie na kartce pomysłu na świat nie jest nawet połową sukcesu przy produkcji gry komputerowej.
Wszystko wskazuje na to, że wasz recenzent jest idio jest niezbyt rozgarnięty i w tej sekundzie przestaje być wiarygodny w jakiejkolwiek sprawie, jeśli dla niego porywająca, mistrzowska narracja i opowieść w kameralnej przygodzie 2 osób w liniowej rozgrywce jest na poziomie gierki w otwartym świecie gdzie fabuła choć wypełniona milionem przerywników nie jest w stanie zainteresować i stanowi tło do ganiania od znacznika do znacznika.
@KucharzSnaf wyobraź sobie że napisanie linijki „jest ziemia i chodzą po niej wilki” wymaga minimum setek jak nie tysięcy linijek kodu żeby przenieść to z papieru „na komputer” 🙂
@danny8787|Grałeś, czy słyszałeś że komuś się nie podoba?
@KucharzSnaf Stworzenie jakiegoś świata na papierze jest jak zagranie w CoDa na easy, bo tak naprawdę i tak każdy wyobrazi go sobie inaczej. I takim easy było dzieło Tolkiena. W tym momencie dla przykladu, odtworzenie takiego świata w filmie to hard, a w grze mógłbyś to nazwać „będziesz płakać i rwać włosy z głowy”’.
Ile dostała gra w cda?? bo to zwykły średniak, na arhn.eu zjechali ją, na gram.pl tylko 5/10, całkiem zasłużenie zresztą. Na pepełe dali jej za dużo ( 7,5/10 )
gimemoa – komentarz roku… zaistniejesz w memach. „i takim easy było dzieło Tolkiena”. Albo to żart, podpucha, nie wiem…
@konio52 Dostała 9 i jeszcze ten dopisek pod względem fabuły i emocji to poziom The last of us.
@kali22pl, serio? To chyba żart 😀 Przecież oni pokazują w tej grze jedną scenę dosłownie 3 razy w ciągu 5h. Dosłownie tę samą cut-scenkę…
Czyli recenzent cdq powinien dać taką ocenę jaka wy chcecie?
To ogolem fajna gra. Dla mnie 8,5/10. Projekt swiata – cos na co zwracam wielka uwage, a za wzor stawiam Piranha Bytes czy Rockstar – jest imo taki sobie. Krajobrazy sa calkiem zroznicowane, ale nie jest to swiat, ktory chce sie zwiedzac. To poziom Ubi. Moze po czesci przez to, ze turystyka nie ma wiekszego sensu – wszedzie mozna znalezc co najwyzej te same przedmioty do craftingu. Zwykle ma sie ich az nadmiar (gram na normalu). Gre ciagnie fabula, zroznicowanie misji i poczucie progresu mocy postaci.
@gamingman21, oczekiwałbym od recenzenta oceny która wskazuje na jego ogranie (tak żeby miał odniesienie jakościowe do innych gier). Ta gra jest pełna błedów, ślepych przeciwników, generalnie tępego AI. Cały świat jest statyczny poza hordami. Motor prowadzi się mocno przeciętnie, strzelanie jest takie sobie. Ta gra nie jest wybitna ani nawet bardzo dobra w żadnym konkretnym aspekcie. Jeśli ta gra dostaje 9 to dla gier jak God of War, czy RDR2 ze względnie niedawno wydanych hitów nie ma już zwyczajnie skali
Dla mnie gra po ukończeniu jest na 7 z plusem. Dla ninho gra na 9. Ale się nie obrażam. Ale też nie uważam że to gra na 5 albo 6 bo to krzywdzące. Rdr2 mocno przereklamowany. I też nie jest perfekcyjny. God of war z drugiej strony to dla mnie 10 na 10 choć też ma babole.