Call of Duty: Modern Warfare – Ulepszona mechanika przebijania osłon oraz szczegóły na temat cross-playa

Od czwartkowej zapowiedzi nowej części Call of Duty twórcy zdążyli się podzielić kilkoma ciekawymi informacjami. Najbardziej intrygującą wydaje się poprawiona mechanika niszczenia osłon – dzięki zastosowaniu nowego silnika, możliwe będzie przebijanie, bądź całkowite niszczenie niektórych obiektów, a konkretny efekt zależny będzie zarówno od trafionego materiału, jak i broni z której wystrzelono pocisk. Jacob Minkoff z Infinity Ward wyjaśnia, że przedmioty o niskiej trwałości, jak na przykład karton, będzie można całkowicie unicestwić, a wytrzymalsze (na przykład drewniane bądź ceglane) da się przestrzelić. Co ważne, nie każda pukawka da taki sam efekt i wiele ma zależeć od dzierżonego w danej chwili modelu. Można więc domniemywać, że o ile ze zwykłym pistoletem raczej sobie nie poszalejemy, to już wielkokalibrowy karabin wyborowy pozwoli na znacznie więcej. Minkoff uważa, że to jeden z najciekawszych aspektów nowego Call of Duty, który zmusi graczy do porzucenia starych nawyków i nauczy patrzeć na pole bitwy pod zupełnie innych kątem.
Nieco więcej światła rzucono także na cross-play. Według Forbesa ma on działać na zasadach zbliżonych do Fortnite’a i umożliwi wspólną zabawę użytkownikom PC, XBO oraz PS4 (co jest o tyle istotne, że Sony miewało z tym wcześniej problemy). Aby zapobiec przewadze, jaką osoby korzystające z myszki i klawiatury zyskiwałyby nad resztą stawki, niezbędna była jednak pewna selekcja. O przyporządkowaniu do danej kolejki nie będzie jednak decydował sprzęt, na jakim odpalamy grę, ale wykorzystywany w danej chwili kontroler. Wyjątek będą stanowić grupy tworzone przez samych graczy. Jeśli grasz myszą, a twoi koledzy padami, najprawdopodobniej traficie do pierwszej z wymienionych grup.
Skoro już mowa o trybie dla wielu graczy, twórcy oficjalnie poinformowali, że w Modern Warfare nie będzie miejsca dla zombiaków. W rozmowie z portalem playstationlifestyle Jacob Minkoff stwierdził, że wynika to z przyjęcia innej filozofii niż ta, jaką kierowało się Treyarch przy ostatnim Black Opsie.
Oni skupiają się na bardziej stylizowanym, komiksowym i pełnym super-bohaterów doświadczeniu, więc w swoich grach mogą pozwolić sobie na więcej odrealnionych trybów. My staramy się stworzyć bardziej autentyczny i realistyczny świat. To (tryb zombie – dop. red.) zrujnowałoby wrażenie grania w realistycznym świecie, oddającym współczesne konflikty i rzeczy, którym musimy stawiać czoła.
Brak żywych trupów nie oznacza oczywiście, że w grze zabraknie atrakcji dla miłośników kooperacji, ale na tę chwilę twórcy nie są jeszcze gotowi, by podzielić się szczegółami. Wiadomo tylko tyle, że co-op będzie fabularnie powiązany z kampanią dla jednego gracza i pociągnie rozpoczęte w niej wątki.
Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “Call of Duty: Modern Warfare – Ulepszona mechanika przebijania osłon oraz szczegóły na temat cross-playa”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Oficjalnie potwierdzono także brak trybu zombie.
Przecież już nawet w CoD 4 był motyw ze strzelaniem przez osłony, więc w sumie czym tu się jarać? Zależnością kalibru do rodzaju osłony? To nie wczesne lata 2000 żeby się już czymś takim podniecać.
Matiozo92 Było owszem, ale pisze wyraźnie że została ona poprawiona i nie z każdej pukawki będziesz mógł zabić kogoś przez ścianę, nie wiem czy wo gule czytałeś Artykuł
@piotrkuczeba1984 „wogule” przeczytałem ten artykuł, i to dalej nie zmienia mojego zdania. Co z tego że zostało to poprawione? To nie jest nic rewolucyjnego żeby się tym zachwycać. Jakby wprowadzili system destrukcji otoczenia, typu rozwalanie ścian czy coś w tym stylu, to by było coś nowego, ale to? Plażo proszę.
Matiozo92 To nie Battlefield, w codzie masz małe mapy, gdyby była taka Destrukcja to Mapa by pozostała praktycznie Pusta , więc moim zdaniem to zły pomysł
@piotrkuczeba1984 Nigdzie nie napisałem żeby rozwalać całą mapę, wystarczyłyby nawet jakieś określone miejsca na mapie, tak jak jest np. w R6 Siege. Tworzyć sobie jakieś opcjonalne przejścia, itd.
Matiozo jak chcesz destrukcji otoczenia to idz do BF’a od COD’a nigdy nie dostaniemy destrukcji otoczenia z prostego powodu. Destrukcja otoczenia dodaje tylko flustracje i stwarza wiecej chaostycznej rozgrywki. Choc by mogli zrobic destrukcje otoczenia to tego nie zrobia i ja sie z tego ciesze. Poza tym o tej przebijalnosci scian to za pewne bedzie dzialac z jakiej broni strzelimy i w jaka rzecz i jaka to bedzie mialo sile przebicie BO 4 to zrobilo. Polecam obejrzec film Ang YT „Bullet Penetration in BO4”
@piotrkuczeba1984 A po co mam oglądać cokolwiek? xD Czy taki feature w ogóle zasługuje na news? Skanowanie przez osłony już było nawet w pierwszym CoD z 2003 jeśli się nie mylę, więc czym tu się jarać?
Jezeli to faktycznie „jeden z najciekawszych aspektów nowego Call of Duty” to poza silnikiem to będzie to kolejny CoD z klaustrofobicznymi mapami, szybką bezmózgą napierdalanką i giwerami ppanc gdzie nie masz pojazdów do których idzie wsiąść :D|A skany to już daaawno w CSie były (i miały zależność od materiału i kalbru giwery) więc to zmiana, która w gierkach 10cio letnich jest standardem.
W momencie gdy twórca gry jako jeden z jej najciekawszych aspektów wymienia lekko usprawniony system penetracji osłon (w serii od pierwszego MW) i niszczenie kartonów (sic!) to raczej nie wróży to dobrze grze. Przypomina mi to trochę przechwalanie się zaawansowanym AI ryb w COD Ghost…
Suuuuper… pomijając fakt że Csie 1.6 już to było….
No to Matiozo pokazales doslownie sie teraz ponizyles … Mnie juz smieszy ogolem Dark Elvis serio smieszna wypowiedz dowiedziales sie na czym COD polega 😀 😀 😀
@urbanzone03 Czym się cechuje cod niby ? Skanami ? :D:D:D:D:D:D:D:D XD