Age of Wonders: Planetfall – Twórcy sięgnęli gwiazd [RECENZJE]
Kiedy Triumph Studios ogłosiło, że kolejna odsłona Age of Wonders porzuci klimaty fantasy na rzecz wyprawy w kosmos, usta wielu osób wykrzywiły się w grymasie zwątpienia. Okazuje się jednak, że zupełnie niepotrzebnie, bo Holendrzy najwyraźniej wiedzieli, co robią. Zarówno fani jak i recenzenci są zaskakująco zgodni: eksperyment zakończył się sukcesem. W chwili, gdy to piszę, gracze przyznali produkcji 8,4/10, zaś dziennikarze 84% (mowa o najczęściej ocenianej wersji PC). Tak wielka zbieżność nie zdarza się codziennie, zatem przekonajmy się, jak swoje racje argumentowały wybrane redakcje:
PCGamesN przestrzega przed leniwym początkiem, ale zachwala dalszą fazę rozgrywki:
Początkowo niepozorna, ale ostatecznie absorbująca najnowsza odsłona Age of Wonders genialnie przekłada na język sci-fi swą formułę łączącą Civilization z XCOM-em. Nawet jeśli elementy sci-fi są nieco wtórne.
USGamer zachwala nowe mechaniki, lecz zauważa, że nowi graczce mogą mieć problem z ich opanowaniem:
Wraz z Age of Wonders: Planetfall, Triumph powraca do swego unikalnego połączenia Civilization z XCOM-em. Porzucając znane z poprzedniczek fantasy, Planetfall przenosi się na terytorium sci-fi. Nowy system kolonii przyspiesza rozgrywkę i wprowadza interesujące możliwości osłabiania wrogich miast, zaś system walki został niebywale rozbudowany: różne kombinacje ras, technologii, badań i modyfikacji jednostek oferują oszałamiający wachlarz militarnych możliwości. Prawdę mówiąc z uwagi na złożoność największym problemem Planetfall najpewniej będzie przekonanie do siebie nowych graczy. Jeśli jednak jesteś otwarty na wyzwania, Planetfall jest godną uwagi odsłoną marki.
Najchłodniej dzieło Triumph ocenia recenzent GameSpace, ale nawet on przyznaje, że fani cyklu będą zadowoleni:
Jeśli jesteś fanem Age of Wonders lub w ogóle gier 4X, pokochasz Planetfall. Choć próg wejścia jest wysoki, kiedy już nauczysz się czego trzeba, gra bardzo szybko staje się bardzo przyjemna. Planetfall miesza rozwiązania z Civilization i XCOM-a, łącząc oba gatunki w znakomitą całość.
Na koniec zerknijcie na zwiastun premierowy:

Hype? Hype! HaJp1!@ Muszem wtom zagradź. :E Age of Wonders 2 absolutnie kocham, trójka była ciekawa, choć próbowała być zbyt idealna jak na kontynuację. (jeśli to ma sens) Natomiast to co teraz wymyślili to jakiś kosmos. Co do którego muszę jak najszybciej wyrobić sobie własne zdanie! Bo dla kogoś, kto jest miłośnikiem i sci-fi i fantasy przełożenie cudownej formuły AoW na sci-fi (licząc na to, że jest to swoista fuzja magii z przyszłością) to jest tzw mind-blow. Pozdrawiam fanów. 🙂
To już stary news, ale zaktualizuję mój hype’owy komentarz po wstępnym obczajeniu gry. (tak to jest gdy się unika szczegółowych informacji do momentu premiery aby nie zepsuć sobie niespodzianek) A JEDNAK poszli znowu idealnie bezpieczną drogą i zrobili 100% sci-fi! NIE MA technomagów??? Jak oni mogli… zrobili z Age of Wonders „X-Coma” w gameplayowych ciuszkach AoW. : To nie tak się zachowuje ducha serii. Gdzie są wieże magii i technomagowie, ja się pytam. 🙂 Ale i tak pogram w to głębiej i dam szansę. 😛