Dying Light 2: Zobaczyliśmy demo, parkour i wybory [WIDEO]
![Dying Light 2: Zobaczyliśmy demo, parkour i wybory [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/325ba931-4af3-4aaf-a686-5c2351b1537f.jpeg)
O 20 na Facebooku oraz Twitchu można było zobaczyć demo nadchodzącej gry wrocławskiego Techlandu. Ponad 30-minutowy fragment gameplayu pokrywał się jeden do jednego z tym, co przyszło dziennikarzom oglądać podczas tegorocznych targów E3 i Gamescom.
W trakcie dema twórcy zaprezentowali nie tylko nowe możliwości parkourowe oraz zdecydowanie bardziej brutalną niż w jedynce walkę, ale przede wszystkim byliśmy świadkami tego, jak nasze wybory wpływały na losy miasta, w którym rozgrywać będzie się historia Dying Light 2. Pełny zapis transmisji można zobaczyć poniżej.
Dying Light 2 zadebiutuje na PC, PS4 i XBO już na wiosnę 2020. Twórcy na ten moment skupiają się na obecnej generacji konsol, choć wersje na next-geny są w planach.
Czytaj dalej
35 odpowiedzi do “Dying Light 2: Zobaczyliśmy demo, parkour i wybory [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Faktycznie, gra zapowiada się całkiem ciekawie, demo wygląda o wiele lepiej niż 1 zwłaszcza pod względem mechaniki walki i systemu poruszania się, co więcej, dobrze odwzorowane cienie, są żywe i bardzo fajnie to widać pod kątem naszej postaci 🙂
Wygląda to znacznie lepiej od pierwszej części (a jedynka była bardzo dobra). Nacisk na fabułę i wybory z konsekwencjami, dwa razy więcej mechanik parkouru, sporo ruchomych elementów, więcej animacji i jakby wszystkie bardziej dopracowane. Wcześniej tak bardzo nie czekałem, ale zapowiada się na jedną z lepszych gier ostatnich lat.
Dying Light było bardzo dobre, tutaj wygląda na to, że będzie po prostu więcej i lepiej, no liczę tylko na nieco lepszą fabułę 😀
2020 rokiem polskiego gamedevu. Dying Light 2 wygląda spektakularnie, teraz czekamy na nowe materiały z Cyberpunka. Zasłużone brawa dla Techlandu.
Tak się tym podniecali ? Serio? Widać że to bardzo dobra gra będzie.Ale jakoś specjalnie się od jedynki nie różni. Grafika ciutkę lepsza, widać że modele są lepsze. Sama walka taktyczna? Wygląda tak samo jak w jedynce, i dalej są głupotki w stylu, wróg może mnie zblokować, i walnąć z główki, ja go nie. Truposze znowu będą nas łapać z upy, i łapać nas z dwóch metrów? Widać ulepszone skakanie. Wybory fajna rzecz. Będzie bardzo dobrze, ale nie rewelacyjnie.
No grafika TROCHE lepsza. Ciekawe jak z optymalizacją. Podoba mi się że wszystko kolorowe, nienawidzę gier gdzie dominuje jeden kolor i jest to przeważnie albo piaskowy abo brązowy, albo popielaty. Ale co jest najważniejsze dla mnie to mechanika parkouru. W grach zawsze mi brakuje swobody poruszania się, szczególnie kiedy masz otwarty świat ale główny bohater nie potrafi przeskoczyć płotu wyższego niż 50cm, albo trzeba układać skrzynki w piramidkę żeby dostać się 2 metry wyżej.
Bardzo pyszny jest ten kawałek tortu, którym raczyła mnie Kraina Technologii™. Widzę nadzienie decyzji zmieniających mapę, wpływ takich wybitnych kucharzy jak szef kuchni Krzyś Avellone i kuchnik Stolica Niemiec™. Rozwinięcie receptury poprzedniego wypieku z większymi wisienkami i, w końcu, lepszą polewą.
Fajnie, że wykorzystali Wrocławską wieżę ciśnień z Na Grobli jako twierdzę Colonela i autentyczną wieżę ciśnień w świecie gry 😀
Obejrzałem ten gameplay, jestem juz starszym i nieco bardzie wymagającym graczem. Zapowiada się na miazgę całkowitą. To jak ulepszona pod każdym względem jedynka w kótrej brakowało mi ciekawej fabuły i postaci, tutaj wygląda, że to też ulegnie zmianie na plus! :)|Grafa sporo lepsza niż w jedynce, nie trochę 😉 Nawet biorąc pod uwagę fakt że na yt jest gorsza jakość.
czy będzie w drugiej części tak jak w pierwszej dubbing?
@d3xt3r3k Jeśli tak samo sztuczny i irytujący jak w jedynce to znowu zagram po angielsku z polskimi napisami. Strasznie się tego słuchało i ze znajomym w coopie obaj zmieniliśmy na angielskie głosy po 20-30 minutach.
Zapowiada się naprawdę grubo! W sumie zgadzam się z większością, jest dużo więcej i dużo lepiej, do tego ciekawi mnie jak wybory wpłyną na historię i czy warto będzie przechodzić grę co najmniej 2 razy. Mam jeszcze tylko nadzieję, że muzyka będzie równie klimatyczna jak w „jedynce”, bo to był istny majstersztyk, a motyw przewodni nawet teraz leci mi w głowie. Trzymam kciuki i czekam na wiosnę! 😀
@Skelldon Wybory gracza będą wpływać na fabułę tak drastycznie, że przy pierwszym przejściu zobaczysz mniej więcej połowę zawartości gry.
Twarze wyglądają FATALNIE, jakby były ulepione z plasteliny, i odstają od dobrej oprawy otoczenia. Poza tym przesadzony jest ten parkour, koleś lata jak Spider-Man! Nie wiem sam co myśleć, może jak będzie kosztować 39 zyla, to kupię i zagram.
@CormaC: Dokładnie na to liczyłem. Dzięki za info!
@inferiis|Stwórz ogromny, pełen detali świat gry, opracuj niespotykany nigdzie indziej system dynamicznego przemieszczania się, poświęć miesiące na napisanie scenariusza o wielu możliwych rozgałęzieniach, a na końcu usłysz, że twoja gra jest warta „39 zyla”, bo „twarze wyglądają jakby były ulepione z plasteliny”. Witki opadają, a scyzoryk dziurawi kieszeń.
@inferiis|Postać pewnie porusza się lepiej od innych ludzi, bo jest zarażona wirusem.|@Hagan|Moim zdaniem zakończenie dodatku Dying Light, kiedy to odmawiamy współpracy z kultem, było bardzo dobre. Nie był to kolejny ckliwy happy end jakich wiele w amerykanskich filmach.
@inferiis To nie 'visual novel’ czy inny samograj. Ostatnie co mi do głowy przychodzi przy zakupie gry akcji/RPG z ostatnim światem to to, że twarze mogą nie wyglądać dostatecznie realistycznie… Myślisz, że Skyrim jest tak popularny bo ludziom podoba się mimika twarzy? Albo New Vegas w dniu premiery? Mass Effect? OTWARTY ŚWIAT, wybory, walka, skille to ludzi obchodzi, a nie mimika na którą 'nie ma czasu patrzeć’ po godzinie grania.|@Shaddon No dokładnie…|@Skelldon Ciekawe czy będą mody broni palnej.
Niesamowity gameplay.
Panowie, każdy inaczej odbiera daną grę, pierwszy Dying Light odrzucił mnie powtarzalnością i podobnymi lokacjami jak w Dead Island. Ta druga część zwróciła mą uwagę większą urbanizacją lokacji, ale jak zobaczyłem jak koleś lata lepiej od bohaterów Marvela i każdej małpy, to mi lekko ochota odpadła. A twarze z plasteliny to tylko uwaga graficzna, a nie odnośnik że niby tylko w wyniku tego nie dam za tę grę więcej niż 39 zł.
@inferiis|Ale czemu akurat 39? Dlaczego nie 40, albo np. 20? Musi być jakiś powód.
Te 39 zyla to akurat się mi wydaje cena odpowiednia 😀 Trochę żółć ze mnie wychodzi, gdyż pierwszy Dying Light nie spełnił moich oczekiwań (był po prostu zbyt podobny do Dead Island z pominięciem tego całego małpienia po balkonach itp), teraz jestem lekko sceptycznie nastawiony do dwójki. No ale poczekam na inne gameplaye z centrum miasta. Może się przekonam pomimo tych twarzy z plasteliny.
@inferiis|Techland lubi słuchać społeczności, więc być może wystarczy poprosić o dodanie opcji chowania twarzy enpeców pod jakimiś workami, czy wiadrami? To załatwiłoby problem.
@Shaddon, wyczuwam u ciebie ironię bądź złośliwość w mym kierunku 😉 A wszystko dlatego że wypunktowałem wg mnie niedoskonałość w postaci sztucznie wyglądających twarzy? Hmmm, masz jakieś udziały w Techlandzie, że iż bronisz? 😀 Zauważ, w takim np. Crysisie 3 twarze bohaterów wyglądały elegancko, bardzo realistycznie, czego nie mogę powiedzieć o tych z gameplay’u Dying Light 2. Wam wykonanie buziek w tej nadchodzącej grze nie przeszkadza, no i spoko. Ale skoro ta gra to niby segment AAA, to cdn.
cd. spodziewałbym się ich lepszego wykonania. I tyle.
@inferiis|Tyle że w Crysisie 3 grafika była najlepszą rzeczą, bo reszta niedomagała. Na ten moment trzeba decydować na co spożytkować dostępne zasoby mocy, więc wszystkiego nie da się zrobić idealnie. Narzekasz też na to, że postać porusza się nie do końca naturalnie. Jest to prawdopodobnie spowodowane, że został zarażony tym samym wirusem, który zamienia ludzi w skaczące po nocy monstra. Ten fakt zresztą jest bardzo ważną częścią gameplayu.|Jeśli pomysł z fabułą wypali, to będzie kandydatem na grę roku.
@inferiis|Nie ukrywam, że faktycznie trochę ironizowałem, ale z drugiej strony nie byłbym zaskoczony, gdyby Techland rzeczywiście poszedł na taką propozycję. Po tych chłopakach można się spodziewać wszystkiego.|I nie, nie mam udziałów w Techlandzie, bo, jak kiedyś oświecił mnie któryś z forumowiczów, Techland nie jest spółką akcyjną. 😛 Bronię, bo autentycznie wierzę w tę produkcję, a przede wszystkim w ludzi za nią stojących. No i „jedynka” (a zwłaszcza dodatek do niej) była super, pomijając fabułę.
@Scorpix|Nie no, modelowi strzelania i muzyce w trzecim Crysisie też nie możesz niczego zarzucić. Pomijając tych kilka rzeczy, reszta rzeczywiście była taka sobie, a za ostatni etap to ktoś z tego Cryteka pójdzie przybić „piątkę” Lucyferowi. Do dziś mam flashbacki…
@Scorpix, oki, jeśli jest on zarażony tym wirusem, to jest to jakieś wytłumaczenie (choć z tym bieganiem po ścianie to wg mnie przesadzili), ale w takim razie dlaczemu nie skaczą tak zombiaki? 😀 Chyba że coś przeoczyłem? Co do Crysisa 3 – twa ocena jest subiektywna, każdy może mieć inną, ja bawiłem się przednio, podobnież jak w „dwójkę” (Crysis 1 był dla mnie przynudnawy to be honest).
@inferiis co prawda nie grałem za dużo w jedynkę, ale wydaje mi się, że te nocne zombiaki były dużo zwinniejsze i szybsze. Myślę, że w drugiej części tym bardziej takie się pojawią, a wszystko zostanie dobrze wytłumaczone 🙂 pozdrawiam
@Shaddon, jesteś więc fanem tej marki, czyli możesz być przewrażliwiony na wszelaki negatywniejszy komentarz odnośnie Dying Light jako całości. Ja się przyznam, że ten cały parkour raczej do mnie nie przemawia, ponieważ wnosi to jakąś taką że się wyrażę -„wesołość” i zbytni dynamizm, co nie do końca mi tu pasuje. Wolę poważny klimat a’la seria telewizyjna „The Walking Dead”. A tak na marginesie – jak sądzicie, która giera odniesie większy globalnie sukces komercyjny? Cyberpunk czy DL 2?
@Romario, może jeszcze reszta chłopaków coś od siebie dorzuci w tej sprawie, wtedy może się pokajam 🙂
@inferiis|Jest kilka rodzajów zarażonych, z których wyjątkowo niebezpieczne są Nocni Łowcy/Volatile. Działają tylko w nocy, bo promieniowanie UV jest dla nich zabójcze. Są znacznie szybsi od zwykłych zarażonych. Potrafią skakać na ogromne wysokości. Najlepszym środkiem na przeżycie spotkania z nim jest ucieczka. W tym właśnie kierunku prawdopodobnie mutuje główny bohater, bo po przebywaniu w ciemnościach staje się silniejszy i szybszy niż normalny człowiek. Parkour wyróżnia tą grę na tle reszty.
To co wyróżnia jeszcze tą grę jest cykl dnia i nocy. W dzień rzeczywiście zarażeni są powolni, ale w nocy stają się szybsi, agresywniejsi i silniejsi, dzięki czemu mogą łatwiej się wspinać. Co do sukcesu DL2 i CP2077, to moim zdaniem na lepszej pozycji startowej jest DL2, bo nikt nie wymaga od tej gry cudów, a gra CDPR, jeśli nie będzie arcydziełem, to wielu graczy rozczaruje.
@Scorpix, dzięki za full info!