MediEvil: Wygląda na to, że remake zalatuje trupem – w klasycznym znaczeniu tego zwrotu [RECENZJE]
![MediEvil: Wygląda na to, że remake zalatuje trupem – w klasycznym znaczeniu tego zwrotu [RECENZJE]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/20/bd0967b0-c7d7-4408-91dc-41fef89114a4.jpeg)
Sir Daniel Fortesque powraca z emerytury, ale wiele wskazuje na to, że w przeciwieństwie do Crasha i Spyro nie robi tego bynajmniej w glorii i chwale. W chwili, gdy to piszę, średnia ocen wynosi 67%, a wyciągnięto ją na podstawie dość pokaźnej próby, liczącej 50 tekstów. Oto część z nich:
Sile nostalgii dał się uwieść recenzent Daily Star, który jako jedyny wystawił maksymalną notę:
MediEvil autorstwa Other Ocean to pełne szacunku odtworzenie unikalnego klasyka. Choć niektórzy mogliby pomyśleć, że twórcy pójdą bezpieczną ścieżką i przekalkują dawne rozwiązania, jest jasne, że włożono wiele wysiłku w to, by odtworzyć czar klasycznego MediEvila. Rezultat? Wspaniały pokaz twórczego przywiązania do serii ograniczonej swym oryginalnym konsolowym rodowodem.
TheSixthAxis docenia trud włożony w poprawę grafiki, ale zauważa, że część dawnych rozwiązań zwyczajnie nie pasuje już do współczesności:
MediEvil wskrzesza jedną z ulubionych maskotek PlayStation, przywracając ją nowej generacji. Ten remake robi dokładnie to, co obiecuje: poprawia przestarzałą grafikę, dochowując wierności klasykowi z 1998 roku, nawet jeśli oznacza to odkopywanie rozwiązań, które przez te wszystkie lata spoczywały pogrzebane z Sir Danem.
Bardzo zbliżona opinię wygłasza IGN:
MediEvil skutecznie przywraca zza grobu opowieść o Danielu Fortesque, ale nie robi wystarczająco wiele, by zmodernizować rozgrywkę.
Recenzent VGC zgadza się z przedmówcami, ale jest przy tym znacznie ostrzejszy w kwestii oceny:
Może i wygląda lepiej niż klasyczny MediEvil, ale na tym kończą się poprawki. To mógłby być początek nowego życia dla kultowego ulubieńca, ale zamiast tego najpewniej stanie się dla serii ostatnim gwoździem do trumny.
Metro GameCentral brutalnie rozprawia się z nostalgią i zauważa, że remake bezrefleksyjnie przywraca rozwiązania, które były przestarzałe nawet przed laty:
Remake jest ślepo wierny oryginałowi, włączając w to rozwiązania projektowe, które były ledwie akceptowalne 21 lat temu, co dopiero teraz.
Naszą recenzję znajdziecie w CDA 13/2019. Jeśli chcielibyście zobaczyć, jak gra wygląda w akcji, udajcie się TUTAJ.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “MediEvil: Wygląda na to, że remake zalatuje trupem – w klasycznym znaczeniu tego zwrotu [RECENZJE]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Stare nie zawsze znaczy dobre.
Jeśli ktoś uważał, że to będzie hit to troszkę się przeliczył. Od razu widać ze Daniel chodzi jak by miał kija w dupie po same nozdrza, gra wygląda sztywno, sklecona na fali popularności remaków. Nawet na PS1 Medievil wyglądał dużo lepiej.
@tommy50 czy ja wiem czy taka lache kładzie na PS4. Nie zapominajmy że gra kosztuje 100zl, co już samo w sobie świadczyć może o „średnim exie”. Podobnie było z Days Gone, też recenzje były mało przychylne, ale ludowi się spodobała. Sam pewnie kupie Mevievila na przecenie, albo jak będzie jakaś fajna okazja na używkę
Plus tego jest taki, że za 3 miesiące będzie można dostać za 4 dyszki.