Stalker 2 będzie działać na Unreal Engine

Produkcja GSC Game World m.in. z racji swojskiego klimatu cieszy się w naszym kraju szczególną estymą, w pewnych kręgach przebijając popularnością Gothica czy nawet – o zgrozo – Wiedźmina. Serii udało się jednak również zdobyć uznanie na całym świecie, zbierając wokół siebie niemałe grono fanów lubujących się w wschodnioeuropejskich klimatach. Niestety, od 2009 nie mieliśmy okazji wybrać się do Zony i przez lata pozostawało nam jedynie karmić się plotkami na temat pełnoprawnego sequela.
Rok temu ku naszemu niemałemu zaskoczeniu studio zapowiedziało, że pracuje nad Stalkerem 2, który powinien trafić na rynek w 2021. Dość szybko ostudzono nasz entuzjazm, gdy Sergey Galyonkin, dyrektor wydawniczy Epic Games, zdradził, iż zgodnie z jego informacjami produkcja znajdowała się dopiero na etapie prac koncepcyjnych, a podaną datę premiery określił mianem „myślenia życzeniowego”. Od tamtej pory zaś działo się naprawdę niewiele – ot, strona przeszła delikatny lifting, a sama gra pojawiła się na ostatnim Gamescomie… jedynie na ubraniach developerów.
W końcu jednak otrzymaliśmy jakieś konkretne informacje! No, powiedzmy, bo tak naprawdę o tym, że Stalker 2 działać będzie na Unreal Enginie, słyszeliśmy od dnia jego zapowiedzi. Tak czy owak, teraz jest już to oficjalne: UE zastąpi wysłużony X-Ray Engine znany z poprzednich Stalkerów – technologię imponującą zarówno pod względem możliwości, jak i bugogenności.
S.T.A.L.K.E.R. 2 is powered by Unreal Engine: pic.twitter.com/RdDWr4yYj3
— S.T.A.L.K.E.R. OFFICIAL (@stalker_thegame) January 2, 2020
Jak mówią twórcy, użycie Unreal Engine pozwoli uczynić grę bardziej przystępną i przede wszystkim łatwiejszą do modowania – na tym ostatnim studiu szczególnie zależy, ponieważ poprzednie części serii żyją do dziś właśnie dzięki pracy fanów.
Ciekawie wygląda jednak końcówka tweeta:
Tak, wiemy, o czym myślicie, ale to ogłoszenie nie ma nic wspólnego z platformami czy cyfrowymi sklepami. O tym pomówimy później.
Cóż, nie można chyba wykluczyć czasowej wyłączności dla Epic Games Store, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę to, że w pierwszych miesiącach po zapowiedzi najwięcej do powiedzenia o grze GSC Game World miał dyrektor wydawniczy Epica.
Stalker 2 pierwotnie zapowiadany był na 2021. Nie znamy jeszcze platform, na jakich gra się ukaże.
Czytaj dalej
25 odpowiedzi do “Stalker 2 będzie działać na Unreal Engine”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Twórcy uspokajają, że ogłoszenie to nie ma to żadnego związku z jakimkolwiek pecetowym sklepem cyfrowym… ale „o tym pomówimy później”.
Mam nadzieje że Stalker 2 bedzie takim porządnym, wielkim, rozbudowanym immersive simem. Mogą się wzorować na Anomaly albo innych modach.
Nie mam żadnych nadziei związanych ze Stalkerem 2. Ale jak im się uda to świetnie!
Ja bym życzył sobie lektora jak w pierwszej części dla podbicia klimatu jak w filmie
@Sheade@ Po części też się zgodzę. Jeśli miałbym wybierać hardcorowy klimat vs realizm rodem z Mizerii to stawiam na klimat.|Mody są spoko, bo naprawdę odświeżają tę serię. Ale ja mimo swego uwielbienia nie potrafiłem grać w Missery. Dla mnie też SoC był najlepszy. Chyba tylko pierwszego FarCry przeszedłem podobną ilość razy. |GSC stoi przed gigantycznym zadaniem. Gry będzie dzielić 15 lat. PIĘTNAŚCIE!!! No chyba że poczekamy sobie na premierę tak jak na 'jedynkę’ 😀
A ja bym sobie zyczyl aby gra przypominala Zew Prypeci. Imo byl lepszy od Cienia Czarnobyla, bardzo podobal mi sie aspekt survivalowy i eksploracyjny oraz mniej liczne, ale duzo wieksze mapy. Misje byly spoko, ale najbardziej polubilem takie zwyczajne wyprawy do intrygujacych punktow na mapie, powolna eksploracje uwazajac na mutanty czy anomalie i zbieranie artefaktow, ktore pozniej wymienialem na lepsze wyposazenie. Symulator stalkera, nie liniowke typu Metro 2033, tak widzialbym ta gre.
@Sheade – Eee, tak, klimat i imersja, czyli dokładny opis immersive sima.
Mam nadzieję, że nie porzucą pomysłu na symulację życia w Zonie, to była jedna z najlepszych mechanik w grze (choć strasznie zabugowana) i jedna z tych rzeczy, które sprawiają że ta gra jest wyjątkowa.
Gra na UE pozbawiona będzie tego surowego klimatu. Silnik X-Rey dużo wnosił do wyglądu gry.EPIC posypał na exa więc idą na ich silniku. Zobaczymy w praniu.
Za ekskluzywność u epica Fani zrobiliby im drugi Czarnobyl.
@Wcogram No, UE nie nadaje się zbytnio do takich gier. Wszystko będzie 'wypolerowane’ nawet rdzawe wraki pewnie będą się błyszczały w środku nocy jakby je ktoś smalcem wysmarował.
@CzlowiekKukurydza, przecież to nie jest zależne od silnika. Wszystko zależy od tego jakie materiały i efekty pod nie podczepisz. Silnik nie odpowiada za lenistwo artystó którzy tworzą sobie obiekt nówkę który gdzieś tam indziej będzie w grze, ustawiają właściwości materiałów a potem jak potrzebują rdzy to malują po gotowcu nie zmieniając właściwości materiałów pod spodem. Potem masz takie efekty że „rdza” się błyszczy ale to wina artysty a nie silnika który zrobił to czego od niego wymagano.
No i oczywiście może być również tak że w tytułach o których mówisz artyści zmienili właściwości materiałów i ich refleksyjność jest fizycznie adekwatna do świata rzeczywistego ale to TWOJE wyobrażenie jest błędne. Bo wiesz, w nocy, jak weźmiesz silną latarkę to i matowa, czarna ściana będzie „świecić”. Wszystko zależy od tego o jakie świecenie ci chodzi.
Słabo będzie jak wyjdzie wyłącznie na Epic Store ;(
@korinogaro Jasne, że ja masz mocne światło to od wszystkie odbijesz. Ale zobacz jak wygląda chociażby ta prealfa Gothica na steamie albo Unreal Tournament 3 czy Bioshock w sporej części. We wcześniejszym poście przesadziłem, zgodzę się, ale gry na UE w 9 na 10 przypadków mają charakterystyczny 'błysk. Zapewne przez to ten silnik rzadko jest używany w tytułach które stawiają na względny realizm.
@@korinogaro Zaraz pewnie okaże się, że Twórcy nie mieli nic kasy, a ten 'niby teaser’ na jednych z targów to było wołanie o sponsora. Brak kasy – nie rozbudowują X-Ray engine który nawet dzisiaj wygląda świetnie. Biorą UE4 -> Epic sponsoruje całość -> dożywotnia wyłączność dla EGS. Oczywiście ostatnie zdanie to czysta zgadywanka, ale nie byłbym zdziwiony z takiego rozwoju wypadków.
” czy nawet – o zgrozo – Wiedźmina”|Powiedział fanboy.
@CzlowiekKukurydza zgodzę się że UE jak każdy silnik ma pewien styl ale to nie jest tak że nie da się w nim zrobić grafiki „niecharakterystycznej” dla niego. Zwyczajnie wymaga to więcej wysiłku a od dawna wiadomo ze ludzie to leniwe bestie. Poza tym też jest tak że pewna estetyka jest zwyczajnie modna. Zauważ że (tutaj będę generalizował) np. Amerykanie robią znacznie bardziej błyszczące gry niż Europejczycy nawet jeśli generalnie klimat jest mroczny.
@CzlowiekKukurydza, z przypuszczeniami że nie mają kasy i doszło do układu z Epickiem to się zgodzę. Tyle że ja zakładam kilkumiesięczną wyłącznosć
@korinogaro Silnik UE tak jak CE, Frostbite charakteryzuję się oświetleniem, efektami cząsteczkowymi, teksturami, filtrami. Gry na FB, EU,, CE można poznać po jednym screenie nie ważne kto grę robił. Żadnemu studiu się to nie udało. Były próby przeniesienie S.T.A.L.K.E.R.A na CE i EU i wyglądało to topornie. Przy tworzeniu S.T.A.L.K.E.R.A GSC dorobiło do niego silnik X-Rey tak jak robią to Japończycy, gdzie silnik tworzą do gier. A tu będzie gra do silnika. Będzie widać różnice tej czystości, plastikowości
@korinogaro Jeśli Epic wyłoży całą lub większość kasy na produkcję to nie wiem jaki mieliby interes w pozwoleniu na wydanie Stalkera 2 na innej platformie. Nieważne czy od razu czy po roku albo dwóch.
@Wcogram, każdy z nowoczesnych silników charakteryzuje się modułowością. Jeśli nie odpowiada Ci dany shader albo moduł oświetlenia to możesz napisać własny. Poza tym UE4 wykorzystuje oświetlenie, odbicia i refleksy oparte na charakterystyce fizycznej materiału, z resztą tak samo jak Unity. Zgodziłbym się z tą rozpoznawalnością do UE3 włącznie. Ale UE4 to już inna bajka.
@CzlowiekKukurydza, bo wątpię żeby dali całą kasę za wyłączność i dev byłby jednocześnie wydawcą tylko raczej zrobiliby to za prwa do wydania gry. A ponieważ wiedzą że sporo osób nie kupiłoby gry w Epic Store 'bo nie’ to opłacałoby im się jako wydawcy po jakimś czasie ją wydać na innych platformach sprzedażowych. A jak by chcieli być Epic Trollem to wydaliby ją na GOGu i dali czekać Steamowi jeszcze kilka miesięcy.
pozdrawiam mariana z czaterii 2012 damy rade joł
gdzie jest ten chlopak co sie z nim dzieje gdzie jego marzenia