Valve Index: Sprzedaż podwoiła się po zapowiedzi Half-Life: Alyx

Zapowiedź Half-Life: Alyx była ogromnym zaskoczeniem (no, byłaby, gdyby kilkadziesiąt godzin wcześniej nie wyciekła do internetu), podobnie jak ogłoszenie wyłączności dla VR-u. Wiele osób spodziewało się (zresztą nie bez podstaw), że drastycznie zmniejszy to liczbę odbiorców gry, niezamierzających specjalnie dla jednego tytułu kupować drogiego sprzętu. I chociaż chyba nikt nie spodziewa się wyników porównywalnych z takim Red Dead Redemption 2, o porażce Valve w żaden sposób nie można mówić.
Już od chwili pierwszej prezentacji dochodziły nas głosy o brakach Valve Index – gogli VR firmy – w magazynach poszczególnych krajów; doszło nawet do tego, że Indeksa nie dało się kupić w ponad 30 państwach. Sceptycy wskazywali na brak konkretnych danych dotyczących sprzedaży i doszukiwali się w tym marketingowych machlojek Steama. Dzięki raportowi SuperData okazuje się jednak, że sprzęt ten znalazł naprawdę wielu odbiorców.
W 2019 sprzedano łącznie 149 tysięcy sztuk Valve Index (pierwsze zestawy trafiły na rynek pod koniec czerwca zeszłego roku). Z tego aż 103 tysiące w czwartym kwartale – jak donosi firma, wynik ten wywindowała zapowiedź Alyx. Były to najlepiej sprzedające się pecetowe gogle na rynku – w ogólnym zestawieniu ustąpiły tylko niezmiennie znajdującemu się na czele PSVR (338 tysięcy; nie wiemy niestety, jak wyglądała sprzedaż w całym 2019) oraz niezwykle popularnemu mobilnemu Oculus Quest (317 tysięcy; w ciągu roku 705 tysięcy).
Należy zaznaczyć, że Index jest od konkurencji dużo droższy – w Polsce możemy go nabyć (tzn. jak już wróci do sklepów) za 4 669 zł, czyli za nawet prawie trzykrotnie więcej niż produkty innych firm.
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Valve Index: Sprzedaż podwoiła się po zapowiedzi Half-Life: Alyx”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
To było do przewidzenia. Jak jeszcze jakieś duże firmy wezmą się za gry na VR, to sprzedaż jeszcze wzrośnie.
Kto bogatemu zabroni…
Ja jestem biedny, ale to Half Life, a nie jakieś GTA, czy RDR’y, by sobie żałować.
Ludzie którzy nie wierzą w VR i uważają że podzieli los telewizorów 3D niech dalej przeładowują broń w grach na klawiszu „R” i celują prawym przyciskiem myszki, a VR niech zostawią tym którzy chcą lepszej immersji w grach :p
@Ignicior Podzielą jeśli kwota dobrego VR będzie wynosić tyle co dobry komputer pod vr.|PS VR niby spełnia założenia,ale nie ma startu do dobroci PC VR.