29.01.2020
5 Komentarze

Valve Index: Sprzedaż podwoiła się po zapowiedzi Half-Life: Alyx

Valve Index: Sprzedaż podwoiła się po zapowiedzi Half-Life: Alyx
Gabe Newell chyba znalazł swój system seller – a my w końcu jakieś konkretne dane.

Zapowiedź Half-Life: Alyx była ogromnym zaskoczeniem (no, byłaby, gdyby kilkadziesiąt godzin wcześniej nie wyciekła do internetu), podobnie jak ogłoszenie wyłączności dla VR-u. Wiele osób spodziewało się (zresztą nie bez podstaw), że drastycznie zmniejszy to liczbę odbiorców gry, niezamierzających specjalnie dla jednego tytułu kupować drogiego sprzętu. I chociaż chyba nikt nie spodziewa się wyników porównywalnych z takim Red Dead Redemption 2, o porażce Valve w żaden sposób nie można mówić.

Już od chwili pierwszej prezentacji dochodziły nas głosy o brakach Valve Index – gogli VR firmy – w magazynach poszczególnych krajów; doszło nawet do tego, że Indeksa nie dało się kupić w ponad 30 państwach. Sceptycy wskazywali na brak konkretnych danych dotyczących sprzedaży i doszukiwali się w tym marketingowych machlojek Steama. Dzięki raportowi SuperData okazuje się jednak, że sprzęt ten znalazł naprawdę wielu odbiorców.

W 2019 sprzedano łącznie 149 tysięcy sztuk Valve Index (pierwsze zestawy trafiły na rynek pod koniec czerwca zeszłego roku). Z tego aż 103 tysiące w czwartym kwartale – jak donosi firma, wynik ten wywindowała zapowiedź Alyx. Były to najlepiej sprzedające się pecetowe gogle na rynku – w ogólnym zestawieniu ustąpiły tylko niezmiennie znajdującemu się na czele PSVR (338 tysięcy; nie wiemy niestety, jak wyglądała sprzedaż w całym 2019) oraz niezwykle popularnemu mobilnemu Oculus Quest (317 tysięcy; w ciągu roku 705 tysięcy).

Należy zaznaczyć, że Index jest od konkurencji dużo droższy – w Polsce możemy go nabyć (tzn. jak już wróci do sklepów) za 4 669 zł, czyli za nawet prawie trzykrotnie więcej niż produkty innych firm.

5 odpowiedzi do “Valve Index: Sprzedaż podwoiła się po zapowiedzi Half-Life: Alyx”

  1. To było do przewidzenia. Jak jeszcze jakieś duże firmy wezmą się za gry na VR, to sprzedaż jeszcze wzrośnie.

  2. Kto bogatemu zabroni…

  3. Ja jestem biedny, ale to Half Life, a nie jakieś GTA, czy RDR’y, by sobie żałować.

  4. Ludzie którzy nie wierzą w VR i uważają że podzieli los telewizorów 3D niech dalej przeładowują broń w grach na klawiszu „R” i celują prawym przyciskiem myszki, a VR niech zostawią tym którzy chcą lepszej immersji w grach :p

  5. @Ignicior Podzielą jeśli kwota dobrego VR będzie wynosić tyle co dobry komputer pod vr.|PS VR niby spełnia założenia,ale nie ma startu do dobroci PC VR.

Dodaj komentarz