PlayStation 5: DualSense, oto kontroler nowej konsoli Sony

PlayStation 5: DualSense, oto kontroler nowej konsoli Sony
Co sądzicie o tym "futurystycznym" wyglądzie?

Pad zdaje się być połączeniem klasycznego wyglądu DualShocków z nieco „szerszymi” kształtami kontrolera do Xboksa. Kolorystyka prawdopodobnie pokazuje kierunek, w jakim Sony pójdzie z całą konsolą:

Zgodnie z tym, co było zapowiadane wcześniej, w kontrolerze użyte zostaną haptyczne wibracje, zamiast tradycyjnych silniczków z poprzedniej generacji. Jak duża to zmiana zdaje sobie każdy, kto posiada Nintendo Switcha, w którym technologia została wykorzystana. Na co haptic feedback pozwala? Na zaawansowaną symulację różnych powierzchni czy zachowań przedmiotów etc. Do tej pory niezależnie, czy jechaliśmy samochodem przez błoto, czy rozbijaliśmy szybę – czuliśmy zwykłe wibracje. Teraz doznania mają się znacznie różnić.

Drugą nowością są dynamiczne (adaptacyjne) spusty L2 i R2, mające pozwolić m.in. na faktyczne poczucie naciągania cięciwy w łuku. Z kontrolera znika natomiast przycisk Share, a zastępuje go nieco tajemniczy Create (o którego możliwościach mamy dowiedzieć się w przyszłości), brzmiący jak nowa nazwa dla tej samej funkcji.

Z dodatkowych kwestii – DualSense ma być lżejszy, a przy tym niwelować wadę poprzedniej generacji padów Sony, czyli krótkiej pracy na jednym ładowaniu. Oczywiście ponownie dostaniemy wbudowany akumulator.

Więcej informacji znajdziecie na blogu Sony.

43 odpowiedzi do “PlayStation 5: DualSense, oto kontroler nowej konsoli Sony”

  1. Elegancko, na plus wibracje haptyczne, jak i sam wygląd ^^

  2. wygląda jak w zeszłej dekadzie wyobrażali sobie designy przyszłości xDDD

  3. ZielonyTheGame 7 kwietnia 2020 o 23:27

    Jeśli chodzi o wygląd, to stwierdzam, że o Jezu…. jakie to jest paskudne !|O ile pad z profilu widoku na spusty jakoś wygląda, to jak patrzę na te wypukłości i nijakie przezroczyste przyciski od frontu… słabo. :P|Wszystko zależy oczywiście od gustu. Kolor też robi swoje. Ja osobiście wolałbym dominację czarnego, a nie białego koloru.

  4. Bryła jest lepsza niż DS4. Gdyby tylko touchpad był prostokątny jak w poprzedniku pad byłby wizualnie przepiękny, a tak jest tylko ładny.

  5. ładne

  6. Piękny. Sony umie w Design (tak, przez duże d).

  7. Nie ważne czy ładne czy nie byle by było wygodne a z tym to u sony różnie bywa. Mnie osobiście mocno przypomina tego xboxowego pada.

  8. Szkoda ze na ladownie nie dali szybszego zlacza usb c

  9. Już by przestali wbudowywać te akumulatory i pozwolili używać własnych.

  10. @fanboyfpsow: Dokładnie to samo pomyślałem. Internauci krytykują wygląd, a ja sobie myślę „wygląda jak wygląda, byle dobrze w dłoniach leżał i ich nie męczył”.

  11. Mi on trochę przypomina pada do xbox1 gdyby zamienić jeden analog z d-pad’em, i nie chodzi o to że każdy DS by wtedy tak wyglądał, po prostu wygląda na zbyt gładki i równy.

  12. Bardzo mi się podoba z wyglądu. Do tego haptyczne wibracje i adaptacyjne triggery. Nie mogę się doczekać nie tyle konsoli, co samego pada ;p

  13. @prz3mek1 Przecież to jest USB C…|@kamil999666 jak kto lubi. Ja tam wolę wbudowane akumulatory. W ps4 gram praktycznie codziennie od 6 lat i jestem bardzo zadowolony z tych wbudowanych akumulatorów. Cieszę się, że nadal takie będą.

  14. Od frontu ten krzywizny malowania/elementów nie przypadają mi do gustu, ale na tym drugim zdjęciu, już tak! Faktycznie wygląda trochę futurystycznie, ma wyraźne linie kształtów poszczególnych elementów, a designowo bardzo przypomina mi to działko od Aperture z Portala 🙂

  15. @ja0lek|Podaj jakąś zajęte niewymiennego akumulatora. Już na kilku serwisach zadałem to pytanie przy artykułach o padzie xboxa sx i nikt nie potrafił odpowiedzieć.

  16. Jakie gry na Switcha obsluguja te haptyczne wibracje? Mam dotad Breath of The Wild i Mario Odyssey i przyznam, ze jestem ciekaw, bo jeszcze niczego niestandardowego nie poczulem. Gram na gripie, nie Pro, ale rozumiem, ze obsluguja je Joy Cony.|A ksztal pada Sony od razu skojarzyl mi sie z prototypem pada do PS3 – bananem 😀 Cos ich ciagle ciagnie w tym kierunku, ale byc moze da sie niby perfekcyjnego DS ulepszyc… W sumie na ten moment wole pada do One czy nawet 360, wiec takim idealem DS nie jest.

  17. To wygląda gorzej niż źle. Te same triggery co w PS4, te same analogi co w PS4. Różni się to tylko kształtem i tym, że dodano kilka bajerów nikomu nie potrzebnych. Ok, fajnie to brzmi na papierze, ale jak ktoś miał Steam Controller to wie, że ten górował nad każdym padem na rynku, a jakoś się nie przyjął :P.

  18. Mam DS4 i długość pracy na baterii pozostawia wiele do życzenia. Dobrze, że to poprawili.

  19. Create to pewnie będzie Share, tylko pod inną nazwą. Pad będzie działać dłużej? Chyba światełka LED będą wyłączone fabrycznie.|@Scytian słyszałem, że wbudowane akumulatory pozwalają na tańszą i lżejszą konstrukcję, ale słyszałem to na temat telefonów, a nie padów.

  20. @Scyntian Podał Ci przecież zaletę @ja0lek 🙂 Gra od 6 lat nie potrzebuje ładowarki i inwestycji w baterii 🙂 czyli żadnego dodatkowego kosztu 🙂

  21. Wygląda mega fajnie 😀 Czy pady do PS’a działają tak samo bez problemowo w grach na PC co pady do Xboxa?

  22. @mateinho32 – argument z bryłą – to może tylko powiedzieć fanboy PSa. Wreszcie dążą do idealnego pada jaki jest w xboxie. I dobrze bo wreszcie zaczynam grać na konsoli to może i PS5 sobie kiedyś kupię 🙂

  23. Wygląda za bardzo ,,futurystycznie” i jest za gruby. Kolor jest w tym przypadku kwestią gustu

  24. Jak bardzo by ta wibracja nie starała się oddawać tych efektów, ja i tak ją wyłączę, bo nie lubię, jak mi się trzęsie w ręku.

  25. @Scouser 360 pad był 10/10. Ten od onea jest chyba tylko dla 2na2 koksów z dłoniami wielkości piłki do kosza. I nie fanboyem nie jestem mam obie konsole. To że nowy pad Sony jest lekko zaokrąglony po bokach ma być kopiarstwem MS? To co ma powiedzieć Nintendo po tym jak MS ukradł literki do oznaczenia guzików i pozamieniał miejscami.

  26. Bardzo fajny. Generalnie zarówno Xbox jak i PS na ten moment do mnie trafiają designem.|W przyszłości pewnie zdecyduję się na PS5, bo konsole głównie kupuję dla gier na wyłączność (PS3 -> The Last of US, PS4 -> Bloodborne).

  27. Wygląda zarazem ciekawie i dziwnie, kształt mnie się nie podoba bo nie mam dużych dłoni.

  28. @scorbiot Waga nie powinna mieć już żadnego znaczenia, oba pady od X1 i PS4 ważą już na tyle mało że nie czuć ich wagi – według mnie są tak lekkie że sprawiają wrażenie taniej chińskiej zabawki.|@Refty A ja za pada od Xboxa dałem 120zł i 30zł za 4 byle jakie akumulatorki AAA z ładowarką, używam ich 5 lat i dalej potrafią wytrzymać ponad 20 godzin gry, ba mój kontroler z X360 z 2006 dalej działa bez problemów, ciekawy jestem jak za 5-10 lat będą działać Dualshocki 4 – chyba tylko na kablu 😀

  29. Najładniejszy pad do tej pory. Fanem wibracji nigdy nie byłem, ale na pewno obczaję tą nową technologię i może zmienię zdanie.

  30. Ale wy xboxowcy macie żal dupy… Ja mam na was wyrąbane bo gram na pasach razera, inni też pewnie kupują pady lepsze jakościowo, te w standardzie od Microsoftu i Sony są przeciętne więc ona są do wymiany… Wadą asymetri analogów jest to, że niektórzy używają odwrotnej osi, więc nieco jest wtedy lipa.. Poza tym dwa analogi powinny być po górnej stronie a nie jeden, co prawa dłoń już może waszym zdaniem się męczyć a lewa nie? To jest wada asymetri, a Sony tu wychodzi na plus ale powinni dać te analogi wyzej

  31. Ładnie się to prezentuje, ale szkoda, że nie pokazali od spodu jak wyglądają dodatkowe przyciski.

  32. Kształt jak pada do Xboxa ale położenie analogów dalej do bani. Asymetryczne analogi może i wyglądają dziwnie ale zdecydowanie wygodniej się z nich korzysta.

  33. @stefan999 Oj tak, mój DS4 na pełnym naładowaniu przeżywa maks 6-8 godzin. Dla porównania pad od Xbox One, którego używam do grania na PC na jednym ładowaniu działa ze 2-3 tygodnie.

  34. Jak tylko będzie w pełni kompatybilny z PC to biorę 🙂

  35. Jestem chyba jedyną osobą, której pad od Xboxów jakoś nie leży i zdecydowanie wolę DualShocki

  36. wygląda przyzwoicie,okaże się | pod czas gry jaki będzie.

  37. Ale paskudny… Mam nadzieję, że będzie chociaż full black dostępny.

  38. W temacie baterii warto wspomnieć że pad do Xboxa Series X pozwala na ładowanie z kabla nie wyjmując baterii wcale, ale też można wyjąć akumulatory i włożyć nowe jeśli jest taka potrzeba. Co do wibracji to Switch i Xbox One udowodniły że ta technologia nikogo, chyba że Sony będzie je forsował w każdej grze eksluzywnej. Dobrze, że nie ma tego opatentowanego pomiaru tętna i potu, bo wtedy bateria na pewno by długo nie trzymała. Bez rewelacji, wydaje się wygodniejszy od DS4 za którym nie przepadam.

  39. @b00gi nie, nie jesteś – bardzo dobrze, że SONY pozostało przy swoim układzie analogów, którego używam od lat i który jest dla mnie o niebo wygodniejszy niż ten z Xboxa (a niestety kupiłem jakiś czas temu Nintendo Switcha i tu też jest asymetrycznie i przez to – dla mnie – niewygodnie). Bardzo duży plus również za akumulator, nie rozumiem zachwycania się bateriami w XO.Sam design bardzo fajny, futurystyczny – mam nadzieję, że będzie dobrze leżał w ręce, no i że konsola będzie wyglądała równie nowocześnie.

  40. Szkoda że przyciski nie są kolorowe, teraz trochę się zlewają z tłem.

  41. Ochydny. Ciekawe, czy będzie też opcja celowania całym kontrolerem (jak w Zeldzie na Switchu)?

  42. Wyglad to rybka, byle byl wygodny jak ten Xbox One Elite + analogi zostawione tak jak sa. Nie ma na swiecie wygodniejszego pada od tego do xboxa.

  43. Dobra zmiana ! I to nie tak jak w wydaniu obecnego reżimu. Upodobnienie do Xboxowego kształtu to najlepszy wybór. Bo choć wygoda to kwestia subiektywna to dla mnie pady od plejki zawsze były bardzo niewygodne i po pol godzinie zaczynały męczyć dłonie, tymczasem xboxowe były wygodne przy nawet najdłuższych sesjach.

Dodaj komentarz