Cyberpunk 2077: Wszystkie korporacje i gangi ujawnione dotąd przez CD Projekt

Cyberpunk 2077: Wszystkie korporacje i gangi ujawnione dotąd przez CD Projekt
Pod czyim butem przyjdzie nam pracować, przed kim będziemy uciekać gdzie pieprz rośnie?

Cyberpunk 2077 zbliża się wielkimi krokami i nic nie wskazuje na razie na to, aby miało to ulec zmianie. Choć ostateczny sukces produkcji wciąż pozostaje dla nas niewiadomą, to o podstawy rozgrywki martwić się nie musimy, bo oparte są one na papierowym RPG „Cyberpunk 2020” autorstwa Mike’a Pondsmitha. Status książki oraz jej niesłabnąca popularność dowodzą, że obmyślony przez autora świat wciąż interesuje oraz zaskakuje różnorodnością. Współpraca jest bardzo ścisła, bardziej niż w przypadku Andrzeja Sapkowskiego i „Wiedźmina”, ponieważ studio pozostaje z pomysłodawcą w ciągłym kontakcie. Podobno gotowy scenariusz liczy sobie „kilka grubych tomów”.

Nieodłącznym elementem stworzonego przez Pondsmitha świata są korporacje i megakorporacje. Część z nich jest szablonowo zła, część względnie neutralna, inne posiadają nieco bardziej skomplikowane motywy. Wszystkie łączy walka o pieniądze mieszkańców i wzajemne wydzieranie sobie fragmentów bliskiego anarchii, poplątanego świata. Nie brakuje też gangów, które prezentują sobą całą paletę różnych ideologii oraz celów.

Od pewnego czasu CD Projekt RED publikuje na swoim Twitterze ich krótkie zajawki. Zebraliśmy je dla Was w jednym miejscu.

Zebrani w 2076 po śmierci Elizabeth „Lizzie” Borden, właścicielki klubu ze striptizem oraz byłej prostytutki, która traktowała swoich pracowników fair i broniła przed agresywnymi klientami, członkowie The Mox opisują siebie jako „tych którzy bronią pracujące dziewczyny i facetów” przed przemocą i wykorzystywaniem.

Założona przez zmęczonych bezskutecznymi działaniami Departamentu Policji Night City weteranów Czwartej Wojny korporacyjnej, 6th Street miała początkowo służyć i bronić społeczności Vista del Rey. Dziś jednak ich intepretacja litery prawa oraz „przywracania sprawiedliwości miastu” jest dyskusyjna i wykorzystywana do własnych celów.

Arasaka Corp. to rodzinna firma z Japonii. Znani są z dostarczania korporacjom usług bankowych, ochronnych oraz prawnych. Jedna z najbardziej wpływowych megakorporacji w 2077. Ich bronie oraz pojazdy są jednymi spośród najbardziej pożądanych przez policję oraz siły ochronne.

Animals – agresywny gang uliczny z zachodniej Pacyfiki, który unika używania współczesnych technologii. Zamiast tego zażywają „ultra testosteron” oraz suplementy pochodzenia zwierzęcego, takie jak hormony wzrostu. W sercu czują się zwierzęcy – i niebezpiecznie dumni z tego, kim są.

Ciąg dalszy na następnej stronie.

Kang-Tao to młoda chińska firma specjalizująca się w technologii „inteligentnych broni” oraz usługach ochroniarskich. Za sprawą dobrze podejmowanych decyzji, odważnej strategii oraz wsparcia rządu staje się jednym z najważniejszych graczy przemysłu militarnego.

Jeden z najstarszych gangów Night City, The Valentinos są połączeni wiekową tradycją oraz wyrazistym kodeksem moralnym. Kontrolując obszary głównie latynoskich obszarów Heywood, traktują takie wartości, jak honor, sprawiedliwość i braterstwo ze śmiertelną powagą.

Tyger Claws to gang o wpływach japońskich zlokalizowany w Japantown. Są bezwzględni i agresywni, a ich wygląd – zastraszający. Katany, motocykle uliczne i świetliste tatuaże to ich znaki rozpoznawcze.

Premiera Cyberpunka 2077 jest zaplanowana na 17 września 2020 roku na platformy PC, PS4 oraz XBO.

26 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Wszystkie korporacje i gangi ujawnione dotąd przez CD Projekt”

  1. Pod czyim butem przyjdzie nam pracować, przed kim będziemy uciekać gdzie pieprz rośnie?

  2. LordPoland 3 maja 2020 o 14:35

    Boze, jeszcze tyle czasu… I pomyslec ze jak by gra wyszla kiedy zakladano, to juz pewnie z 3 razy calosc mialbym przynajmniej ograną 😀

  3. Super, widziałem że się to pojawia tu i ówdzie, ale dopiero zebrane mi się chce czytać 😛 Dzięki!

  4. Coś słaba ta kampania marketingowa. Według pierwotnych planów, powinniśmy już być po premierze, a oni nawet nie wydali ani jednego normalnego trailera od czasu Gamescom 2019. Targów E3 i tak nie ma w tym roku więc nie wiem na co jeszcze czekają.

  5. @arisa321 ma rację, coś podejrzane to wszystko, powinien być już jakiś gameplay skoro gra ma ukazać się za 4 miesiące. Pewnie przesuną premierę podpierając się obecną sytuacją…

  6. Myślę, że gameplay może pojawić się znienacka podczas najbliższej konferencji Xboksa, czyli 7 maja. A jeśli nie to na Summer Game Fest, które lada moment się rozpocznie. Inna sprawa, że mam wrażenie, że ta gra nie potrzebuje dodatkowej kampanii marketingowej, a na przykład taki sobie gameplay może tylko zadziałać na niekorzyść CDP.

  7. 20 Dec 2020 tak czuje

  8. co to kurde jest

  9. Wygląda na to, że to ich „szlifowanie” było zwykłą ściemą i gra jest jeszcze w proszku. News o kolejnej obsuwie to tylko kwestia czasu.

  10. @ArekJakub przecież to jest oczywiste. Sam pracuję w gamedevie i koledzy mówią, że to, co dzieje sie w cedepie nie jest ciekawe. Co ciekawe równie zła sytuacja jest przy Dying Light 2 i projekt mają rozpierdzielony. Obie gry mogą być średniakami, ale mogą być też dobre. Jeśli management jest tak gówniany jak jest to nikt nie wie jak gra wyjdzie aż do samego końca i aż do finalnego builda, bo przez cały czas coś sie wysypuje. Słynny termin „Bioware Magic”.

  11. Co do samego Cyberpunka… czarno to widzę, bo te wszystkie zmiany- zmiana z 3os na 1, brak cutscen, przemianowanie gry na gre akcji z erpega na twitterowym profilu cyberpunka, zupełna zmiana kierunku artystycznego w porównaniu z pierwszym trailerem od platige… są zwyczajnie na wariackich papierach. Za dużo wywalali do kosza, za często zmieniali kierunek. A nawet jeśli gra wyjdzie, to nie jest już to coś, w co chciałbym zagrać.

  12. @down Ale wiecie, że premiera dopiero za 5 i pół miesiąca? Mają sporo czasu.

  13. @Agitare Wierz mi w tym świecie to normalne, gdybyś widział jak zmieniły się gry, które są klasykami to byłbyś bardzo zdziwiony.

  14. @DETHKARZ JEŚLI nie ogłoszą kolejnej obsuwy. A jeśli do tego jest tak, jak mówi Agitare, to pięć i pół miesiąca to jest nic. Zwłaszcza dla tak wielkiego i złożonego projektu.

  15. takie przedstawienie gangów to lipa

  16. @Agitare mógłbyś coś więcej powiedzieć co tam w trawie piszczy o DL2?

  17. W1NTER_MU7E 3 maja 2020 o 21:53

    @arisa ale CDRP mówiło że kampania marketingowa zaczyna się dopero od czerwca

  18. W1NTER_MU7E 3 maja 2020 o 21:55

    + CDRP potwierdziło obecność na internetowym zamienniku E3 (to od ING) więc wtedy dostaniemy na pewno nowe informacje.

  19. @Agitare… Brak cutscen ? Mogę prosić o źródło ? Ponoć mają być ale z widoku pierwszej osoby….. Co do zmiany widoku z FPP na TPP …. zrobili to w okresie gdy nad grą pracowało 20 osób bo reszta robiła dodatek Krew i Wino…. Ale fakt, wyrzucenie rocznej pracy 20 osób do kosza to objaw złego zarządzania, które zresztą w tej firmie nigdy nie było najlepsze. Ale wydaje ni się, że gra musi wyjść we wrześniu żeby zdążyć przed nową generacją konsol.

  20. Nie wiem czy pamiętacie kampanię reklamową Wieśka, że pozwolę sobie przypomnieć słynny trailer z „Killing monsters”. W porównaniu do tego kampania Cyberpunka leży i kwiczy.. no ale z drugiej strony może Redzi stwierdzili że wystarczy hype i fame wiedźmina żeby się sprzedało. Znając możliwości CDP to te gangi można było przedstawić chociażby w postaci jakiegoś interesującego trailera, a nie kilku wpisów na Twitterze… mam nadzieję że to po prostu oznaka tego, że wszystkie siły rzucono na wykończenie gry

  21. @Rad14…. Kiedyś było wspominane,ze redzi jeśli chodzi o marketing wzorują się częściowo na…. twórcach fallouta 4 :P…..Tzn. dużo materiałów tuż przed premierą 🙂

  22. @Agitare – gdzie i kiedy była mowa o tym, że Cyberpunk miał być w profilu 3 os.?

  23. @TROLL1987 – czyli kiedy to było dawnoooo temu 5 lat szmat czasu.

  24. joeblack1989 5 maja 2020 o 08:24

    Tak wydsjcuebgre w 2021 roku bazująca na cyberpunk 2020… To będzie idealny PR xD

  25. @scouser, tak 5 lat temu, co nie zmienia faktu, że góra cały czas miała wgląd w pracę tych osób i mogła zmienić koncepcję po 3-4 miesiącach….. A nie po roku, kto wie ile takich wolt było podczas tworzenia gry i | jak wpłynęły ma długość jej produkcji.

  26. „kampania Cyberpunka leży i kwiczy” – A Keeanu to pies?

Dodaj komentarz