Baldur’s Gate III: W czerwcu zaleje nas morze informacji o grze

Trzeci Baldur to jedna z niewielu gier, na które czekam z prawdziwą niecierpliwością i równie realną obawą. Można w miarę śmiało złożyć, że twórcy nie zdołają wygrać w starciu z nostalgią (któż by to zrobił…), jednak „świetna rzecz, ale to już nie to samo” brzmi znacznie lepiej niż „gniot i obraza dla marki”. Inna spawa, że nie pogniewałbym się nawet za najbardziej prawdopodobne Divinity Gate: Baldus’s Sin 3, które aż wyziera z ujawnionych dotychczas fragmentów rozgrywki.
Szczęśliwie już niedługo powinniśmy dowiedzieć się czegoś więcej. Larian obwieścił, że przez cały czerwiec będzie nam dostarczał kolejnych wieści o grze, a pierwszą porcję dostaniemy już 6 czerwca w ramach Guerrilla Collective.
Throughout June, we’ll be revealing more about #BaldursGate3 starting June 6, on the #GuerrillaCollective Showcase. https://t.co/alQZxS4kH6 It’s almost time to venture forth. pic.twitter.com/I4Cjrf0BIT
— Larian Studios (@larianstudios) May 29, 2020
Czytaj dalej
36 odpowiedzi do “Baldur’s Gate III: W czerwcu zaleje nas morze informacji o grze”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Pierwsza faza już całkiem niedługo!
No to jestem bardzo ciekaw!
Boję się, że to będzie gra bardziej dla niedzielnych graczy coś jak divinity orginal sin 2. Słabe i proste mechaniki walki, odgrzewana fabuła i liniowość w eksploracji zablokowana przez skalowanie poziomów. Powinni wziąć się za mechanikę rodem z baldurów lub Pillarsów, ale zapewne lepiej im wyjdzie jak finansowo jak zrobią kopie Divinity w świecie forgotten i tak zapewne będzie. No nic mimo tego czekam i mam nadzieję, że wyjdzie dobrze
Czekam na wymagania sprzętowe, które pewnie przerosną mojego grata :/
@Darku22 uh… Wiemy jaka będzie mechanika walki. D&D 5e. Możesz już dziś kupić podręcznik i poczytać. Będą drobne róznice związane z adaptacją (choć gra turowa jak oryginał, więc zapewne minimalne), mogą coś kombinować przy balansie klas, ale drastycznych zmian nie planują.
@Michalius Czy ja wiem czy takie D&D 5e, widziałem te wcześniejsze prezentacje i tam jest trochę namieszane, Drowy występują jako rasa?! Nie mają też elfiej premii do zręczności ale może to poprawią. Mam tylko nadzieję, że całość nie będzie się opierać jak w D:OS na zapalniku i uwalniaczu obrażeń, bo to nie daję żadnych możliwości na dłuższą metę, zakres zakleć w D&D jest dużo mam nadzieję, że go nie spłycą i wszystko bedzie można ciekawie łączyć i rozwijać. No i przede wszystkim fabuła
Na screenie młody Emhyr Var Emreis.
@Darku22 Co jest nie tak z Drowami? Występują jako podrasa elfów w podręczniku gracza, bardziej oficjalnie się nie da. Mieszali coś z Mage Hand na gameplayu który widziałem (mogła dużo więcej niż normalnie), ale zdaje się że tu mają info z podręcznika który jeszcze nie wyszedł i to też będzie w oficjalnych zasadach prędzej czy później.
New o tym, ze za kilka tygodni beda newsy….
no widać osłabiony budżet i nie chodzi o grę
@KRZYZAK1410: Dla spragnionych wieści to świetne wieści, więc nie wybrzydzaj.
niech dadzą tego baldura. bo dziwnym trafem mam dużo czasu na granie
@Cursian:|”Baldus’s” – o jedno „s” za dużo.
@steelin:|Jeszcze jako Duny. ;))
Mnie tylko interesuje, czy będzie Fronczewski ;p
@GandalfCzarny nie będzie
Taki z tego Baldur’s jak ze mnie Chińczyk.
@Ruptawsky teraz dużo ludzi ma coś z Chińczyka
Cała idea robienia Early Accessów dla gier dla jednego gracza to dla mnie abstrakcja.
@Clowikkukurydza Akurat larian robi to dobrze, mają oddać w ręce graczy prawie cały 1 akt i pytać o opinie graczy. Gdzieś czytałem, że od tej opinii zależy w którą stronę pójdą z historią i jakie gotowe postacie jeszcze zobaczymy w finalnej wersji 🙂
Nie podobają mi się te kombinacje. Powinni zrobić takie Pillars of Eternity tylko w świecie Baldur’s Gate i wszyscy byliby zadowoleni bo tak bardziej czuć klimat BG niż tu…
@Thug|Polać temu Panu, dobrze gada, o!
Kiedy pierwszy raz pokazali toto w lutym, to pisałem, że nie ma to nic wspólnego z BG. Wiele osób odpowiadało wtedy, że sporo z tego, co pokazali, to były placeholdery i że jeszcze jest czas, aby nadać grze więcej Baldurowego stylu. I co? Kolorowo, cukierkowo, wręcz zahacza o anime, co już podpada pod jurysdykcję Międzynarodowego Trybunału Karnego. Thug ma 100% racji.
Cuth,|Baldur też był kolorowy. Nie w tym rzecz. Przynajmniej z mojej perspektywy. Nie podoba mi się zachowanie postaci w walce, animacje takie kabaretowo-mangowe. Jakieś wyskakiwanie w górę, akrobacje, później podmuch wiatru i zdmuchiwanie wrogów…Bardziej to pasuje dla jakiegoś jRPGa. Zdaję sobie sprawę, że taki styl może być w zgodzie z konwencją D&D, ale na pewno nie jest zgodny z konwencją sagi Baldur’s Gate. Lubię Lariana, lubię D:OS, ale czuję wzbierający sceptycyzm w stosunku do BG3.
Jednocześnie nie zgadzam się z opinią Thuga. „Wszyscy byliby zadowoleni gdyby Baldur’s Gate 3 było Pillarsami w świecie Baldura”. No ja nie byłbym zadowolony. Cieszę się, że Obsidian ze swoim nudnym podjeściem do gier nie macza palców w tym projekcie. Najlepiej gdyby za niego wzięło się studio Owlcat, ale oni są zajęci rozwijaniem swojej własnej marki w uniwersum Pathfindera.
@Xellar Był, przy czym jedynka bardziej. „Kolorowy” to może faktycznie nie jest najlepsze pojęcie, pewnie grafik lub inny artysta potrafiłby opisać to lepiej. Może chodzi o to, że 2D „odrealnia” całość. Kolorowy niziołek tak bardzo nie razi, jak w wersji 3D. Wtedy to się zmienia w – jak słusznie napisałeś – style kabaretowo-mangowe.
oby fabuła była bardzo dobra a nie jak divinity orginal sin 2
Mi te fragmenty gameplayu przypominają trochę albo takie nowocześniejsze Neverwinter Nights, albo Dragon Age, więc może nie być najgorzej. Pytanie tylko czy BG3 będzie tym dla BG2, czym Dragon Age 2 był dla Dragon Age Origins. „Cały diabeł” będzie tkwił w szczegółach, dlatego z niemałym zaciekawieniem czekam na lawinę nowych wieści w tym miesiącu.
@lastmanstanding: Och! Nie słyszałem wcześniej o Fallout Sonora. Jak teraz popatrzyłem, to już skończyli prace, ale jest tylko po rosyjsku… trzeba teraz czekać na polonizację. Uwielbiam tego typu projekty, ślinka mi już cieknie… 🙂
Tak, wszystkie poprzednie większe mody tzw „total conversion mods” mam ograne. Niesamowite, że ludzie ciągle tworzą kolejne. Zwłaszcza na ten stary silnik Falloutów 1 i 2, którego obsługiwanie do tworzenia nowych rzeczy to ponoć jakiś koszmar. Jest gdzieś w necie taka strona, gdzie można sobie samemu ściągnąć edytor, jest też cały manual jak go obsługiwać… kiedyś z ciekawości odpaliłem, i to była taka cegła, że ja pierdykam. 🙂
Ale czy do Baldursów istnieje gdzieś taki darmowy edytor do ściągnięcia? No właśnie… nie słyszałem nigdy o takim. I pewnie dlatego nie ma żadnych takich nowych modów niestety, z zupełnie nową fabułą itp.
Oczywiście, że są mody do Baldurów. Nie ma „total conversion”, struktura gry temu zapewne przeszkadza, ale co najmniej jeden mod dodaje nowy rozdział na końcu, jest wiele modów z nowymi questami w nowych lokacjach, z dubbingiem, czego by więcej chcieć. I można ich instalować wiele naraz, współistniejących obok siebie, są managery modów to ułatwiające (niekiedy kontrowersyjne). Istny Skyrim XX wieku.
No i teraz mi głupio, bo tych modów do Fallouta nie znałem. Wygląda super. Dziękuję przedmówcom za informację.
Chodziło mi o mody w stylu „total conversion” jednak. 🙂 I chyba @lastmanstanding też miał takie na myśli. O takich mniejszych dodatkach/urozmaiceniach do podstawki to już coś słyszałem, ale aż tak mnie to nie interesuje, bo ileż można ogrywać jednak ciągle tę samą historię.;) (znaczy się hardkor fani tak mogą, ale ja aż takim hardkor fanem nie jestem)
@lastmanstanding: Ja mam podobnie… dlatego nowe fabularne „total conversion” mody są dla mnie fascynujące, bo można wrócić do tej magii i jednocześnie przeżyć jakąś zupełnie nową przygodę. 🙂
oby nie odwołali pokazu