Cyberpunk 2077: Nasze pierwsze wrażenia oraz nowy gameplay [WIDEO]

Cyberpunk 2077: Nasze pierwsze wrażenia oraz nowy gameplay [WIDEO]
Mieliśmy okazję zagrać jako jedni z pierwszych na świecie w potencjalnie najbardziej oczekiwaną grę tego roku.

W ostatnich dniach CD Projekt zaprosił do siebie dziennikarzy, aby mogli na własne oczy (i dłonie) przekonać się, czy Cyberpunk 2077 faktycznie będzie takim mesjaszem branży gier, jak niektórzy liczą. Po czterech godzinach spędzonych przy produkcji mogę stwierdzić jedno – na pewno będziecie rozczarowani.

Dobrze, nie wszyscy, a jedynie ci, których oczekiwania przez ostatnie miesiące i lata wzbiły się irracjonalnie wysoko. Faktycznie, sam wykreowany świat naprawdę zachwyca – sporo tu drobnych szczegółów i smaczków, a cyberpunkowy klimat (à la „Neuromancer”, nie „Blade Runner”) przebija się w każdym elemencie tytułu. Dialogi pełne są egzotycznych terminów, na ulicy błyszczy chrom implantów i protez mijanych przechodniów, a wszystko skąpane jest w blasku korporacyjnych neonów. W atmosferę Night City naprawdę łatwo się wczuć i aż chce się wierzyć (przy całym jego przerysowaniu) w ukazywane uniwersum.


(Kliknij, aby powiększyć)

Rozczarować nie powinna również fabuła – oczywiście po kilku godzinach trudno ją należycie ocenić, ale prezentowany fragment rozbudził jedynie mój apetyt. Studio umiejętnie potrafi wzbudzić iluzję faktycznego wpływu na przebieg historii – parokrotnie miałem okazję kogoś zdradzić czy w locie zmienić wcześniej ustalony plan na inny. Efekty tego w obrębie danego zadania były doskonale widoczne, pytanie tylko, jak wpłynie to na dalszy przebieg rozgrywki. Nawet jeśli scenariusz okaże się ostatecznie dość liniowy, wciąż zostaniemy z dobrze napisaną historią pełną interesujących bohaterów – a przynajmniej na to się zapowiada na przykładzie ogrywanego przeze mnie dema.

Ku mojemu delikatnemu zaskoczeniu sama rozgrywka również okazała się satysfakcjonująca. Pierwszoosobowa perspektywa nie tylko pomaga w budowaniu klimatu (w końcu inaczej przeżywa się operację wszczepiania implantów oczu z kamerą osadzoną w jednym z nich, a inaczej gdy obserwujemy akcję z zewnątrz), ale przede wszystkim nieźle sprawdza się podczas zabawy. Strzelanie będące podstawą zabawy (teoretycznie możemy się też skradać, unikając walki, ale i tak na ogół kończymy z bronią w dłoni) jest zaskakująco przyjemne, głównie za sprawą odczuwalnej mocy broni.


(Kliknij, aby powiększyć)

Nawet głupi pistolet skraca pasek życia przeciwników w takim stopniu, że nie czujemy potrzeby używania mocniejszych spluw. Z tymi z kolei zdajemy się niepokonani, chociaż zapewne w finalnej wersji poziom trudności zostanie nieco podkręcony. Szkoda przy tym, że całkiem rozbudowane hakowanie – tak samo jak skradanie się – przegrywa jak na razie pod względem skuteczności z opcją siłową.

Nie wszystko jest oczywiście idealnie. Oprócz niemałej liczby mniejszych i większych błędów tłumaczącej przesunięcie premiery mojego entuzjazmu nie budziła jazda samochodem ani aktywności w otwartym świecie (acz w nie się przesadnie nie zdążyłem zagłębić). Przewaga strzelania nad wszystkimi innymi sposobami radzenia sobie z problemami również zostanie, mam nadzieję, zmniejszona. Ogółem jednak byłem tytułem bardzo pozytywnie zaskoczony – pokazywane do tej pory materiały nie nastrajały mnie przesadnie pozytywnie, z pokazu wyszedłem zaś z jedną myślą: ciekawe, co będzie dalej.

Pełną zapowiedź Cyberpunka 2077 znajdziecie w numerze 08/20, który w kioskach pojawi się 30 czerwca.


(Kliknij, aby powiększyć)

Poniżej możecie zobaczyć najnowszy gameplay z gry zaprezentowany podczas Night City Wire.

31 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Nasze pierwsze wrażenia oraz nowy gameplay [WIDEO]”

  1. @Witold, w skali od 1 do 10 jak byś ocenił to demo?

  2. pierwszoosobowy? i nie będzie zmiany widoku na tpp?

  3. @thehell Nie, tylko FPP, nawet w cutscenkach.|@Tangorn Samo demo tak na 9 (z wahaniem w obie strony), ale trzeba pamiętać, że pokazano nam pewnie najbardziej dopracowany fragment gry.

  4. o nie chyba się zawiodę jak zamiast 10/10 będzie 8/10

  5. @thehell – będzie tryb foto jak chcesz sobie swoją postać pooglądać. Lepszy rydz niż nic.

  6. Pokazana mechanika (braindance) wygląda naprawdę ciekawie. Mam nadzieję, że zaprezentowany fragment to w zasadzie ma pełnić rolę samouczka i wstępu do mechaniki, a pózniej, gdy będziemy wykorzystywać to w misjach, nie będzie takiego prowadzenia za rączkę, tylko gracz będzie musiał się nagłówkować, żeby rozwikłać zagadkę/tajemnicę/morderstwo etc, a nie jakiś głos na ucho, spójrz w lewo, tam jest kamera, sprawdź temperaturę ciała itd. Takie prowadzenie za rączkę gracza sprawia, że po jakimś czasie wszystko

  7. zaczynamy robić machinalnie i nawet najlepiej napisany quest jest takim trochę odmóżdzaczem. Kiedy człowiek musi się wysilić, zaangażować szare komórki w granie, to jakoś bardziej to wszystko przeżywa i się wczuwa w grę. Przynajmniej ja tak mam. Opcjonalnie, co chyba byłoby najlepszym wyjściem, gdyby wprowadzili tryb podpowiedzi, który byłby możliwy do włączenia/wyłączenia w opcjach.

  8. Dzięki za odpowiedzi. Mam nadzieję, że szybko pojawi się jakiś mod, który doda do gry widok TPP. Chociaż czuję, że i sami redzi dodadzą taką opcję po premierze 🙂

  9. thehell,|Podejrzewam, że tryb TPP bardziej pasuje do gry gdzie walczymy bronią białą, a FPP do shootera. Myślę, że to mógła być jedna z przyczyn, która zadecydowała, że postanowili skupić się wyłącznie na FPP. TPP (którego jestem zwolennikiem w grach) mogłoby zaburzać feeling gry.

  10. Opinie branżowych ekspertów studzą nieco mój entuzjazm. Z jednej strony, szkoda, szczerze liczyłem że Cyberpunk będzie ideałem pod każdym względem, ale nie można mieć wszystkiego, z drugiej – na pewno pozwoli to zerknąć trzeźwym okiem na aspekty, w których CP77 będzie naprawdę dobry i do czego aspiruje. Prezentacja Braindance zrobiła na mnie wrażenie i mam nadzieję, że w gotowej grze natkniemy się na masę okazji do wykorzystania tej mechaniki.

  11. Janek500,|Co do wspomnianej mechaniki, to – nie jest to żaden przytyk, czy „próba hejtu” – chyba nie jest ona specjalnie rewolucyjna. Pamiętam bardzo podobny ficzer wykorzystany w Detroit: Become Human. Tam też analizowaliśy jakieś preszłe wydarzenie w bardzo podobny sposób, gdzie mogliśmy przewijać w przód i tył całą sytuację, szukając wskazówek i poszlak.

  12. A jak tam właśnie z jazdą? co było w sumie nie tak? „Kartonowa” jak w Watch dogs?

  13. Programiści, projektanci questów, map, reżyser, spece od scenariusza, artyści, aktorzy i technicy motion capture, inżynierowie dźwięku oraz szeregowi testerzy – myślę że żadna z tych grup nie zajmowała się zmianą logo na facebooku i twitterze, mając ręce zajęte dużo bardziej skomplikowanymi sprawami.

  14. @witold|Czy w kreatorze postaci można zrobić wielkie piersi? W Wiedźminie te największe u npc były bardzo przeciętne, fizyka się ich nie imała.

  15. @pul Głupia sprawa, ale akurat tego nie sprawdzałem. Rzuciłem okiem za to na słynne customizowanie genitaliów – nie są przesadnie szalone, ale ktoś z tego nieco radochy na pewno będzie miał. Na szczęście można zostać w slipkach i niczego nie zmieniać.|@w1ntermu7e W modelu „realistycznym” (testowany jest też arcade’owy) skręcanie o więcej niż 45 stopni prawie zawsze obraca samochód tyłem do przodu i ogólnie samochody są dość nadsterowne.

  16. Gameplayów jest więcej https:www.youtube.com/watch?v=lPTxQhvGo_Q&feature=emb_title https:www.youtube.com/watch?v=AePkuNf_53I

  17. Witold – jakieś info o modelu zniszczeń fury? Dodatkowo, czy była mowa o modyfikowaniu pojazdów? Ile modeli samochodów może być w grze?

  18. Fallschirmjager 25 czerwca 2020 o 22:09

    Kurde, dopracujcie ten model jazdy. Za przykład niech Wam służy GTA iv vs v cars, gdzie w tym pierwszym nie tylko doskonale czuje się ciężkość wozu ale też model jazdy wymiata a w tym drugim auta są leciutkie, odrealnione, casualowe że tak to ujmę.

  19. @Xellar -> Zapomniałeś o Tomb Raider, Gears of War i Mass Effect? Są też TPP, a są mnóstwo strzelanki. Dało się zrobić dobra strzelanka w TPP. Po prostu uznali, że FPP jest lepszy w Cyberpunk.

  20. Czyli co, jednak gierka wymaga jeszcze kilku miesięcy pracy? Wbrew temu co hucznie głosili forumowi wieszcze i horda proroków i wróżów twierdzących, że tytuł jest już dawno ukończony, bo w 2018 REDzi pisali, że da się ukończyć główny wątek fabularny, a obsuwa wynika z chciwości cedepów i paktu z Microsoftem i Sony, zakładającym dorzucanie CP77 do nextgenów, oraz producentami kart graficznych.

  21. Zastanawiałem się dlaczego REDzi udostępnili grę dla prasy już teraz. Chyba wreszcie rozumiem. Te recenzje mają zwyczajnie ostudzić ten cały hype na grę idealną.Osobiście najbardziej ubolewam nad tym modelem jazdy, bo jeśli strzelanie jest na poziomie Broderlandsów czy F4 to dla mnie wystarczy.Ciekawi mnie jeszcze destruktywność otoczenia i aut. Zawsze miło wspominam pierwszego Crysisa, jak i ubolewam nad modelem zniszczeń aut w GTAV w porównaniu do 4ki

  22. Pierwsze moje odczucie to klon GTA w przyszłości w pierwszej osobie… No nie tego oczekiwałem. Gra jest tak nahajpowana, że chyba nie ma drugiej takiej.

  23. @ingenic Gdzie ty tu widzisz GTA? W którym aspekcie. Mnie prezentacja mocno rozczarowała ale czekam nadal. Nie widzę żadnych podobieństw ani do RdR ani do gta. Bo mają samochody i można nimi jeździć po mieście? Może bardziej NFS bo po nocy jeździmy XD

  24. Grę redzi udestepnili dla prasy bo mało się działo. Jedyne co to przekładali premierę i sami nic nie pokazywali. Mogli prowadzić zamiast tego jakiś dziennik dewelopera. Ale cóż wybrali sobie taką marna prezentacje i ogrywaanie demka przez dziennikarzy na nieskończonej wersji gry. No dziwny ruch.

  25. A ja ubolewam że gra wydaje się watchdogsowa, takie smieszkowanie i klimacik wesoły, a wolałbym aby było bardziej Mrocznie, aby było drugie dno tego kolorowego świata, a by muzyka szła w klimat nie tylko rockowy ale też taki jak w Blade Runner, czyli mocne tony, niepokojące dźwięki i melodyjność a nie tylko łupanie radosne…

  26. @down co tu jest śmiesznego? Że smutnych rzeczy możesz mieć cały cinematic z tym jak Jackie umarł. Poza tym pokazano tylko prolog, ludzie ocenili już cała grę, że to opon gta albo watch dogs, a potem się dziwią że CDRP nie chce wrzucać nowych gameplaów. Już pomijając fakt że większość relacji mówi o grze (bardzo) pozytywnie, wytykając jej jakieś minusy

  27. Ciekawe dlaczego od każdej kolejnej gry CDP RED oczekuje się NADGRY (TM), Chrystusa 2.0 (R)? Ja już po Wiedźminie 3, którym się rozczarowałem w niektórych aspektach, przestałem się jarać jakąkolwiek grą przed premierą. I dobrze. Dzięki temu unikam niepotrzebnego hype’u, który nic nie wnosi. CP2077 będzie po prostu grą w niektórych aspektach lepszą od innych produkcji, a w niektórych elementach będzie gorsza.

  28. @Janek500 Model zniszczeń samochodów jest i to całkiem efektowny (chociaż między misjami uszkodzenia same się naprawiały, być może tylko na potrzeby dema), ale przesadnie na samą jazdę nie wpływa. Nawet po dzwonie przy 100 km/h auto prowadziło się podobnie. Co do liczby pojazdów i tuningu – o tym drugim nie było ani słowa, a samych rodzajów fur nie liczyłem (i tak jeździłem przede wszystkim podstawowym). Twórcy zresztą sami jeszcze nie wiedzą pewnie, ile ich będzie (podobnie jest ze stacjami radiowymi).

  29. @Witold A co z kreatorem postaci ? To znaczy, czy są do wyboru jakieś akcesoria, którymi można „upiększyć” bohatera ? Coś więcej niż tylko te rysy na twarzy (np. maski, implanty, jakieś kable itp.) ? To samo z ubraniem. Można sobie wybrać startowe wdzianko czy jest z góry narzucone ?

  30. @Drogba, ok, boomer.

  31. Meh, nic specjalnego, już takie tryby widzieliśmy w multum gier. Trochę mi żal ludzi którzy napalili się na nią jakby nie wiadomo co to było. Oj czeka was rozczarowanie i tyle.

Dodaj komentarz