rek

Death Stranding 2 powstaje? Kojima tweetuje, fani spekulują

Death Stranding 2 powstaje? Kojima tweetuje, fani spekulują
To bardziej myślenie życzeniowe niż faktyczne poszlaki, chociaż...

Czego by o najnowszej grze Hideo Kojimy nie mówić, z pewnością trudno nazwać ją typową. Nie chodzi nawet o fabułę, a o rozgrywkę – to ona przede wszystkim podzieliła graczy i recenzentów. Symulator kuriera w postapokaliptycznej Ameryce z pewnością nie jest dla każdego, co przełożyło się prawdopodobnie na nieco gorszą sprzedaż, niż zakładano (do dzisiaj nie poznaliśmy żadnych konkretnych liczb, chociaż sam Kojima ogłosił niedawno, że tytuł nie tylko się zwrócił, ale zarobił również na kolejny projekt studia). Doniesienia na temat ewentualnego sequela traktowaliśmy więc raczej sceptycznie – zdaniem niektórych absolutnie niesłusznie.

Słynny twórca wrzucił na swojego Tweetera parę postów, w których opisuje współpracę z Yoji Shinkawą (dyrektorem artystycznym Death Stranding czy Metal Gearów).

Oczywiście potraktowanie widocznego na zdjęciu bobasa jako potwierdzenia prac nad „dwójką” byłoby sporą naiwnością. Fani zwrócili jednak uwagę na drugie zdjęcie, na którym dostrzec można jedną drobną rzecz.

Dla ułatwienia odpowiednie powiększenie:


(Kliknij, aby powiększyć)

Widzimy więc pojazd z logiem Bridges podpisany „Landing Ship”. Oczywiście momentalnie doprowadziło to do festiwalu przypuszczeń na temat Death Stranding – lub gry w tym samym uniwersum – w kosmosie.

Bardzo chcielibyśmy w to uwierzyć, ale Kojima znany jest ze swojej miłości do zwodzenia i trollowania fanów. Dlatego powyższe rewelacje należy traktować z odpowiednią (czyli bardzo dużą) dozą sceptycyzmu. Zresztą nawet jeśli twórca faktycznie planuje kolejną odsłonę, powyższy rysunek pozostaje jedynie bardzo wczesnym szkicem, w żaden sposób nieoddającym ostatecznej koncepcji.

22 odpowiedzi do “Death Stranding 2 powstaje? Kojima tweetuje, fani spekulują”

  1. To bardziej myślenie życzeniowe niż faktyczne poszlaki, chociaż…

  2. Trudno mi uwierzyć w to, że pozyskał finansowanie na drugą część po niewypale jakim była jedynka. Niech lepiej wróci do robienia gier z gameplayem.

  3. Ja myślę że DS 2 powstanie ale tak…. Za 10 lat 😉

  4. YogoWafel,|DS okazało się umiarkowanym sukcesem komercyjnym, w kilku krajach docierając na szczyt list najlpiej sprzedających się gier. 3 mln użytkowników sieci PlayStation Network ma DS przypisane do konta (wiadomo, że część z nich mogła nabyć używkę). W najlepszym okresie (kwiecień 2020) 390 tysięcy użytkowników PSN grało w DS w tym samym czasie. A sam Kojima w wywiadzie powiedział tak:Death Stranding sold enough to recoup the development costs and turn a profit, securing funding for Kojima’s next project

  5. Świetna gra, no ale to nie call of duty więc się nie sprzedaje, tak samo jak i Dishonored i Prey. Szkoda.

  6. Matko, lepiej nie. Zdecydowanie najgorsza gra Kojimy, choć i tak zasługuje na 6/10. Następny w kolejce miał być jakiś horror i niech lepiej tak zostanie.

  7. @gamingman kupiłem DS, nawet w edycji specjalnej, po czym grę sprzedalem. Gra zaczyna się jako ciekawy eksperyment, audiowizualnie i reżysersko jest genialna, ale gameplay (czyli absolutnie najważniejszy element każdej gry) jest na dłuższą metę po prostu torturą, a dłuższa meta trwa w tym wypadku jakieś 60 godzin. Ja grałem przez około 20, po 10 już granie było męczarnią.|@Xellar 3mln patrząc na to jak hajpowana była gra i ile pieniędzy w nią poszło to nie jest żaden sukces.

  8. Dlatego użyłem słowa „umiarkowany”. Z drugiej strony, gra zarobiła wystarczająco, zeby koszta produkcji się zwróciły, twórcy mieli budżet na kolejny projekt i jeszcze mała górka pieniędzy została. Mogło być lepiej, mogło być gorzej. W moim komentarzu chodziło raczej o sprostowanie tego co napisałeś, że gra okazała się finansową klapą, a Kojima będzie miał problem, żeby znaleźć fundusze na nową grę. Nie będzie, bo DS sprzedało się wystarczająco dobrze.

  9. Chcialbym. Dla mnie Death Stranding to najlepszy ex PS4. Zadna gra od nie wiem kiedy nie przykuwala mnie do telewizora tak jak DS. Zaczynalem kolo 14 i cisnalem z przerwami na fajka czy zarcie az zachcialo mi sie spac ok. 24. Rozumiem osoby, ktore sie zniechecily – bylo robic tylko misje fabularne, bo wtedy ciagle bylo cos nowego . Co do zdjec Kojimy, to albo wrecz bijaca po oczach zapowiedz, albo glupia, kompletna zmyla. DS2 tez dziwi mnie z tej przyczyny, ze Kojima calkiem duzo wspominal o jakims horrorze

  10. Moim zdaniem jeśli chodzi o wątek fabularny i audio wizualny jest to gra generacji tylko faktycznie gameplayu jest nudnawy. Ja bym jej dał 8 na 10

  11. @fanboyfpsow Kazdy ma inny gust, ale imo ta gre zabijaja misje poboczne, ktore czesc graczy, nie chcac nic stracic, robi i na pewno jest to monotonne. To w koncu bieganie w kolko po utartych sciezkach. Robiac tylko watek glowny, caly czas mamy cos nowego (teren, ekwipunek), a sama dlugosc owego jest imo na tyle porzadna, by sie gra w pelni nasycic (>40 godzin).

  12. Zarobi jeszcze więcej jak już wyjdzie na PC.

  13. A jeśli to DLC?

  14. @Solinvictus niestety Koima już taki jest bo np taki MGS 5 w którego teraz gram też ma nie zbyt jakiś ciekawy gameplay bo też chodzimy w kółko się skradamy fultonuwujemy przeciwników czasem kogoś tam zabijemy kogoś tam przechwycimy i tyle tylko właśnie fabuła jest mega ciekawa i przerywniki filmowe a po mimo to ta gra też ma zwolenników i przeciwników. Styl Koimy trzeba lubić lub nienawidzić i tyle. Dla mnie MGS 5 jak i DS to mocne 8 na 10 dla innych 1 lub 2 na 10.

  15. @fanboyfpsow Wyznawca Kojimy nie jestem, gralem jedynie w DS i MGSV. Co zwrocilo moja uwage, to stopien dopracowania tych gier (stan techniczny, grafika), najwazniejsze projekty lokacji i rozmieszczenie przeciwnikow (odnosze wrazenie, ze ktos siedzial nad tym nieprzecietnie dlugo) i dawanie mozliwosci gry po swojemu (w wiekszosci gier nie grajac tak jak pomysleli tworcy, masz co najmniej pod gorke).Nie spotyka sie dzis takich gier @lastmanstanding True. Najlepsza skradanka, w ktora gralem. Imo ideal bez wad

  16. @Solinvictus No od strony wizualnej i optymalizacyjnej jest to mistrzostwo. Ja pobierając MGS 5 myślałem że na moim już starusieńskim GTX 660 i intel i 5 3550 pogram gdzieś w 30 góra 35 klatkach na średnich a tutaj szok wszystkie ustawienia domyślnie High w 720 p i gra leci w 58 dałem wszystko Wery High przy tej samej rozdzielności i jest między 50 a 55 SZOK a gra wygląda bardzo ładnie. Nie wiem czy to nie jest ten sam silnik od Guerilli ten co napędza DS Jeśli tak to szacun wielki dla nich.

  17. Jedyna waada MGS 5 jest taka że niestety nie ma Spolszczenia co naprawdę utrudnia wiele rzeczy od Fabuły po przez nawet sterowanie bo te wszystkie Opisy wszystkich mechanik są po Angielsku. Ja rozumiem że MGS tak samo jak Halo nie są zbyt popularne w Polsce ale taki DS to się nawet Dubbingu doczekał. Wkurza mnie takie coś że jedna gra nie ma nawet napisów a druga ma pełną lokalizację.

  18. @fanboyfpsow Nie wiedzialem, ze taka wzorowa optymalizacja, bo do tego gra wyglada zdecydowanie niezle. Silnik to Fox Engine – zostal stworzony bodajze specjalnie pod MGS V i nie wiem, czy jakies gry jeszcze na nim lataja. Pewnie ten nastepny MGS nie od Kojimy. Fakt, ze brak spolszczenia jednak dosc duzej, medialnej gry jest dziwne, ale docenic trzeba, ze wszystkie teksty czy dialogi pisane sa bardzo prosta, wrecz prostacka, angielszczyzna, co jest charakterystyczne dla japonskich gier.

  19. @solinvictus no ja byłem mega zaskoczony. Myślałem że mój komp będzie na tym zdychać a tu nie. No właśnie ja tak średnio znam Angielski i coś tam rozumiem ale kompletny laik nie sięgnie po ten tytuł. Pewnie kierowali się myślą ” eee w Polsce mgs jest mało popularny i się nie sprzeda szkoda pieniędzy na polonizację” ehh chętnie bym zobaczył remake pierwszych 3 cz~ści i remastery piece Walkera i 4 z wersją na PC wszystkich części ale raczej są

  20. Nikłe szanse na to. Zaw) aszcza po odejściu Koimy i spektakularnej porażce Metal gerar Syrwiwe. Na następną tak dobrą część też bym nie liczył.

  21. @fanboyfpsow Tez bym ogral poprzednie MGSy. Gralem jedynie w demo jedynki w okolicach 2000r. Raczej ozostaje nam liczyc na Playstation Now.

  22. Ja chyba grałem kiedyś w 2 ale pewny nie jestem bo to było lata temu chyba 13 lat miałem. To było gdzieś w 2003 roku:-)

Dodaj komentarz