Serious Sam 4: Poznaliśmy wymagania sprzętowe

Co mówi Sam, gdy uruchamiasz grę na kilkuletnim komputerze? „Sam się AAA”.
Długo przyszło nam czekać na powrót Poważnego Sama, ale po latach prac nad „czwórką” i kolejnych opóźnieniach premiery Croteam nareszcie jest o krok od jej wydania. Jak się zdaje, gra ma szansę sprostać oczekiwaniom fanów: w końcu nie dość, że zawalczymy z nawet 11 tysiącami przeciwników naraz, to twórcy nie zapomnieli o lekkości i dowcipie tak charakterystycznych dla serii.
Na krótko przed debiutem wiemy już, czy legiony wrogów rozgrzeją do czerwoności nasze pecety. Aż tak źle nie jest, ale posiadacze starszego sprzętu będą musieli oczywiście pójść na pewne kompromisy.
Minimalne (720p w 30 fps-ach):
Zalecane (1080p, liczby klatek nie podano):
Serious Sam 4 zawita na Steama i GOG-a 24 września.
Czytaj dalej
13 odpowiedzi do “Serious Sam 4: Poznaliśmy wymagania sprzętowe”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@Zawyzgroda to co podałeś poniżej to antyk a nie „Starszy sprzęt”. Sprzęt mający 5-6 lat spokojnie uchodzi za starszy, a minimalne wymagania masz podane w newsie.
Nowy sprzęt wychodzi to i wymagania trzeba sztucznie pompować
@Darku22 Obecnie naprawdę nie jest źle. W 2001 roku sprzęt kupowany w 1999 był już zacofany. Pamiętam przeskok z Rivy TNT na Geforce’a 3, demo X-Isle dosłownie rozsadzało umysł ;). Teraz można wygodnie grać na pięcioletnich sprzętach, czasami schodząć z detalami – naprawdę nie ma na co narzekać :).
@szydl0 To prawda, tylko tak jak mówią ludzie z branży, tak naprawdę od lat jest zastój jeżeli chodzi o technologie, między 1999, a 2001 był mega przeskok technologiczny i graficzny, teraz są bardziej dopieszczenia niż zmiany.
Według mnie to nie tyle wynika z celowego działania, ale z rozpieszczenia mocą obliczeniową i dostępnymi pamięciami. Optymalizacja używanych zasobów trochę czasu zajmuję, i trzeba by myśleć o tym już na początku tworzenia, a nie tylko w ostatnim kroku. A ile osób więcej kupi z tego powodu gręm że zamiast 40gb będzie 25gb? Kiedyś to miało znaczenie bo gra na 1 cd/dvd a na kilku to zupełnie inna sprawa, a „włóż płytę nr2” przy przejściu do innej lokalizacji wpływało na rozgrywkę. Teraz z dystrybucją cyfrową?
@Darku22 Zgadzam się, natomiast obecnie myślę że wąskie gardło już jest nie po stronie sprzętu, a bardziej ilości pracy, jaką trzeba włożyć w dopracowanie gry na wyższym poziomie. Gry Naughty Dog wyglądają świetnie, ale jest to zasługa talentów grafików, konceptualistów, animatorów i programistów. I samego budżetu produkcji. Z kolei małe studia pracujące na Unity nie stworzą oprawy na analogicznym poziomie, bo nie mogą sobie na to pozwolić, i kolejne RTXy polepszą jakość tylko w ograniczonym zakresie.
@Darku22 – końcowa puenta: rozwój mamy, bo rzeczywiście kolejne karty graficzne oferują coraz wyższy poziom wydajności, nie ma tu przesadnej stagnacji, ale faktycznie nie ma też tempa sprzed 20 lat. Natomiast problem jest rzeczywiście umiejętnie tę moc spożytkować, szczególnie kiedy również się wydaje produkcje na słabe konsole :).
Dziwaczne wymagania biorąc pod uwagę, że obok 970 jest gorszay 1050. DirectX 11 wskazuje, że gra powinna działać na win7, a podali tylko win10.
@szydl0 „Z kolei małe studia pracujące na Unity nie stworzą oprawy na analogicznym poziomie” To jakim cudem jedna osoba była w stanie zrobić Bright Memory?
To chyba nie było Unity, ale still – jedna osoba
@silvver Z tego co kojarzę ten tytuł – to talent i kreatywne wykorzystanie gotowych assetów. I dostępność Unreal Engine. I ograniczona długość tytułu (zabawy jest chyba na ~1h).
Czyli optymalizacja kuleje…
Z tymi zalecanymi to poplyneli. Chyba nie widzialem jeszcze tak wysokich zalecanych. Co prawda bez wysokosci detali i ilosci fps takie wymagania nie mowiac nic, ale rodzialka 1080p przy tym sprzecie dobrze nie wrozy.