Zawartość CD-Action 11/2020

Nie będę budował napięcia jak Hitchcock, bo chcę jak najszybciej przekazać Wam, że po raz pierwszy od niepamiętnych czasów będziecie mogli przeczytać w Ekszynie tekst – werble… – Elda! Konkretniej – jego felieton o World of Warcraft. Wiemy, że wielu z Was miało nadzieję znowu zobaczyć tego autora na naszych łamach, i cieszymy się bardzo, że mogliśmy to życzenie spełnić. À propos powrotów: artykuły gema, Berlina i MQca w CDA 10/2020 nie były jednorazową akcją, o czym przekonacie się, kartkując nowy numer.
Gamescom był w tym roku, jaki był, ale w magazynie nie mogło oczywiście zabraknąć przeglądu zaprezentowanych podczas imprezy gier – i właśnie takim czterostronicowym materiałem zaczynamy wydanie 11/2020. Dalej przeczytacie zapowiedzi Hitmana 3 (Ninho) i Manor Lords (DaeL), pieczątkę „już graliśmy” postawiliśmy natomiast m.in. przy Immortals: Fenyx Rising (Ninho) i Totally Accurate Battle Simulator (Mac Abra).

Tuż za GameWalkerem rozsiadło się na sześciu stronach Marvel’s Avengers (Eugeniusz Siekiera). W dziale recenzji znajdziecie też m.in. Captain Tsubasa: Rise of New Champions (Ninho), Tony Hawk’s Pro Skater 1+2 (Berlin), Mortal Shell (Otton), Factorio (Allor), Microsoft Flight Simulator (Krigore), Vampire: The Masquerade – Shadows of New York (Ranafe), Samurai Jack: Battle Through Time (Cerebrum), Wasteland 3 (Krigore), Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning (gem), Project CARS 3 (Allor), Crusader Kings III (DaeL), A Total War Saga: Troy (Mac Abra), Tell Me Why (Ranafe), Surgeon Simulator 2 (Smuggler), Spiritfarer (9kier) czy Iron Harvest (DaeL). Łącznie oceniliśmy 29 gier. Po niektórych oczekiwaliśmy sporo więcej, ale wciąż mamy w numerze dziewięć recenzji zwieńczonych oceną 9/10 lub wyższą.

W dziale publicystycznym obrodziło bardziej niż w poprzednim wydaniu. Maciej Bachorski przybliża serię Life Is Strange, Smuggler zajmuje się błędami w oprogramowaniu, Aleksander Sadowski wyjaśnia, jak Ōkami czerpie z japońskiej kultury. Otton analizuje wpływ pandemii na branżę technologiczną, Bartłomiej Kluska przypomina epokę kart telefonicznych, Arkadiusz „Cascad” Ogończyk zachęca do zrelaksowania się w „grach wakacyjnych”, MadpandaPL odświeża gry o Asteriksie, a Kaladin poleca fanowskie przeróbki produkcji z serii Pokémon. Mamy też aż pięć felietonów (Eld, Berlin, Ranafe, MQc, Pita) i cztery strony Magazynu Kulturalnego, a na deser Szpile.

Dział sprzętowy to tym razem przede wszystkim sześciostronicowy megaporadnik, w którym Allor przyjrzał się laptopom w cenach od ok. 2,5 do ponad 18 tys. złotych. Z okazji premiery Microsoft Flight Simulatora mamy też w testach trochę urządzeń dla fanów latania – wolant Honeycomb Alpha Flight Controls, orczyk Thrustmaster TPR i przepustnicę Logitech G Pro Flight Throttle Quadrant. Zanim dotrzecie do Action Redaction, dowiecie się też, jak sprawdziły się mysz Razer Naga Pro, zewnętrzna karta dźwiękowa Creative X3, słuchawki Logitech G Pro X Wireless i potężny smartfon Asus ROG Phone 3.

SPIS TREŚCI
WERSJA CYFROWA
Przypominamy, że CD-Action dostępne jest też w wersji cyfrowej, którą kupić można w serwisach e-kiosk.pl, egazety.pl i nexto.pl. Cena edycji cyfrowej jest taka sama jak wydania drukowanego.
SPIS TREŚCI
INFO
W PRODUKCJI
JUŻ GRALIŚMY
RECENZJE
PUBLICYSTYKA
TECHNOLOGIE
- Wolant Honeycomb Alpha Flight Controls
- Orczyk Thrustmaster TPR
- Przepustnica Logitech G Pro Flight Throttle Quadrant
- Myszka Razer Naga Pro
- Karta dźwiękowa Creative X3
- Słuchawki Logitech G Pro X Wireless
- Smartfon Asus ROG Phone 3
INNE
Czytaj dalej
223 odpowiedzi do “Zawartość CD-Action 11/2020”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
@Krek15 – Też mam więcej niż jeden komputer i to nie licząc domowników, którzy też mają po kilka komputerów. Niektóre komputery są zapasowe – w razie awarii wystarczy po prostu je uruchomić. Niektóre są zabytkowe (takie same są wystawiane w warszawskim Muzeum Techniki). Są moje – w sensie takim jak moje buty – jestem właścicielem. I tu mały myk: a co z software? Część jest moja – tzn. jestem właścicielem, bo jestem – sam dla siebie napisałem. Można i tak.
@Krek15 – Część jednak to soft co do którego jestem licencjonowanym użytkownikiem. W sensie takim jak rozumie to np. Microsoft i/lub w sensie takim jak określają to licencje FOSS etc. I tu myk: chociaż licencje na gry są na czas nieokreślony, czyli „na zawsze” – to firmy i serwisy nie dotrzymują ich postanowień – np. Steam jednostronnie uznał że „Windows XP już nie wspiera”. Brzydko? Brzydko. I będzie tak aż: nie będzie wysokich kar dla licencjonodawców lub nie będzie realnej konkurencji.
@Krek15 – Kary za tzw. „piractow komputerowe” to jakieś 3 do 10 lat więzienia. Kara za nieomyłkowe usunięcie kupionych gier z biblioteki serwisu takiego jak Steam powinna być podobna – parę/paręnaście lat więzienia dla konkretnego człowieka (szefa, nie pionka) który to zrobił. Symetrycznie i sprawiedliwie.
@slawek @Krek15 @Scouser Panowie, to jest wątek poświęcony CDA, a nie miejsce na dyskusje o wszystkim. Jeżeli chcecie pogadać o innych rzeczach – serdecznie zapraszam na nasze forum. Tutaj trzymajmy się proszę tematu.
@goliat tyle że o Genshin Impact było wszędzie głośno, na sam pre-register zarejestrowało się ponad 7mln graczy. Zresztą polecam pograć – jest f2p a zabawa jest przednia, to taka trochę chińska Zelda BotW
Numer przeczytany i muszę przyznać jedno. Więcej takiej polemiki jak pomiędzy tekstami o realizmie – tym z poprzedniego numeru i tym MQc-a. Widać też zmiany w layoucie które są na lekki plus i mam nadzieję na więcej. Najprzyjemniejszą zmianą jest jednak papier, który mógłby zostać taki jak w tym numerze (lepszy niż w poprzednim).
Ponawiam pytanie – czy w sprawie „zaginionej” prenumeraty kontaktować się jeszcze z Bauerem, czy już z nowym wydawcą? (podejrzewam, że mój list ze zgodą na zmianę wydawcy/dystrybutora prenumeraty zaginął w akcji…
@permenello Cześć, napisz proszę maila w tej sprawie na adres reklamacje@cdaction.pl.
Jakoś kolorowo się zrobiło na stronie www CDA Trochę dziecinnie ale pozytywnie. 🙂
@Krek15 Niczego na stronie nie zmienialiśmy.
Ta agrafka z oczami z recenzji gry na stronach 68-69 to występuję w grze, czy to tylko taki zabieg graficzny nawiązujący do lat 90 XX wieku? Ostatni raz widziałem coś takiego w Windows 95, chyba było w Internet Explorer albo w edytorze tekstu, bodajże Word.
@goliat To nie agrafka, tylko Pan Spinacz – asystent wyświetlający porady w starych pakietach Microsoft Office (wprowadzono go bodajże w MS Office 97).
@CormaC Pamiętam dobrze tę postać, bo właśnie w 1997 roku zacząłem przygodę z komputerem, miałem wtedy dwa systemy operacyjne w komputerze – Windows 95 i 3.11, wtedy z czasopism o grach zbierałem Reseta przez 5 numerów, potem ciocia kupiła mi CDA 12/97 i tak zbieram was do dziś.
@Hagan JPB piszę do CDA już od paru numerów, a co do czwartej kobiety redaktor, jest jeszcze tarnikowa, czyli Tatiana Kowalczyk, debiutowała tym samym numerze, co Cerebrum. Ciekawie, ile osób pamięta jeszcze Jaspin, czyli Agnieszka Siejka? Sporo dla CDA pisała, a robiła to w czasach, kiedy kobieta na tym stanowisku była rzadkością.
Z kobiet redaktorów pamiętam jeszcze współpracowniczkę Magpie, pisała dla CDA w 1997 i 1998 roku bodajże, była jeszcze Kinga Mróz, jedna z żon Elda.
@Hagan Dzieci o wielu rzeczach nie powinny wiedzieć, a to robią ;). Kiedyś ” świerszczyki” oglądało się pod kołdrą, a teraz ogląda się je w internecie dla przykładu (i nie tu na myśli magazynu dla młodzieży Świerszczyki).
@Hagan – po pierwsze Asia pisze do cda już od roku prawie. Po drugie wrzucasz do jednego worka osoby, których nawet nie znasz. Po trzecie Cockhead to gra, a pismo jest o grach. Może i słaba, ale czymś się zdecydowanie wyróżnia. Równie dobrze o Mafii nie należy pisać, bo pegi 18. Penisa ma ok. połowa ludziNowa gra twórców Life is Strange to też gra i to dość głośna. Po co udawać, że dotyczy innego tematu? Każdy ma prawo do własnego zdania i taki tekst dalej pozwala Ci decydować czy chcesz w coś grać czy nie.
Autorce się podoba tematyka to pochwali, tobie się nie spodoba to po przeczytaniu zdania trans bohater stwierdzisz, że nie chcesz grać i twoja sprawa. Jasny przekaz. Poza tym nikt tu za poglądy nie pisze, jak znasz dobrą autorkę o opisanym profilu prawicowym to mail do redakcji zawsze wisi na stronie :). Tylko żeby pisać o wierze i patriotyzmie to też jej się przyda jakas tematyczna gierka. Bo cda to tak o grach zasadniczo pismo.
@Hagan z Twoich wypowiedzi bije niechęć do mówienia o seksualności. „Takie treści” – to nie jest tak że żyjemy w świecie w którym nie można rozmawiać na temat seksu, szczęśliwie świat się otwiera i idzie w kierunku dojrzałej konwersacji na dojrzałe tematy. Udając że „tego” nie ma, nie sprawiasz że temat znika. Unikanie konwersacji buduje poczucie wstydu, brak zrozumienia potrzeb innych a w konsekwencji smutek. Nie jestem ekspertem w dziedzinie, ale nie wydaje mi się, żeby unikanie tematu było rozwiązaniem.
@Hagan do jakiego wieku powinno się dostosować CD-Action? Przecież czterolatek może chwycić gazetę i przestraszyć się screenu z krwią, czy jakimś potworkiem. Może należałoby to wyciąć? Piszesz, że język CDA jest zbyt drastyczny, a jednocześnie, że masz nadzieję, że czytelnicy mają po 13 lat. Dlaczego? Czytelnicy dorośli i CDA razem z nimi. Podobnie zresztą gry poruszają coraz odważniejsze tematy i o tym też trzeba pisać. Nie ma co zawracać Wisły kijem.
To prawda, seks i seksualność są straszne, a różne orientacje paskudne. Nie piszmy i nie mówmy o tym na wszelki wypadek, bo jeszcze jakiś prawak na forum się zgorszy i będzie płakał oglądając wRealu24.
@tommy50 – zniszcze ci dziecinstwo, ale NIKT nas nie zmuszal do pisania czegokolwiek, nawet Paragwajczyk. A teraz TY mowisz o czym mamy w CDA pisac… nie widzisz tu pewnego paradoksu? Skoro czytelnikami sa dorosli ludzie, to poruszamy tez dorosle tematy. A skoro sa dorosli, to ich nie wychowujemy. Proste, prawda?
Witajcie, Czy w numerze również artykuł Opowieści, które leczą kończą się na stronie 80 słowami „(…)świata, bardziej otwartego na proble-” [i tu koniec]. Jest jakaś dalsza część artykułu? Na kolejnej stronie jest już felieton Elda.