The Division ? czy pójdzie na moim pececie?

Według testów przeprowadzonych przez serwis pclab.pl, do grania w Full HD na minimalnym poziomie detali i przy średniej liczbie fpsów powyżej 30 w przypadku kart Nvidii wystarczy GeForce GTX 650 Ti lub GTX 750 i lepsze. W przypadku AMD minimum do płynnego grania to Radeon R7 360, czyli w zasadzie Radeon HD 7790 (która siedzi wewnątrz XBO). Radeon HD 7850 w tych warunkach zapewni 60 fpsów, a podobny poziom w przypadku GeFore’ów zapewniają podkręcone GTX-y 950 lub – ze starszych kart – GTX-y 670 i 770.
Średni poziom detali w Full HD przy 30 fpsach ma niewiele większe wymagania, co niski: wystarczy GTX 750 Ti lub GTX 660 w przypadku Nvidii oraz Radeon R7 360 w przypadku AMD. Gorzej wygląda to przy 60 fpsach: Dla AMD minimum to R9 280X lub R9 380, natomiast dla Nvidii bez GTX-a 780 lub GTX-a 970 nie ma co o tym poziomie płynności marzyć.
Wysoki poziom detali w Full HD przy 30 fpsach wymaga GeForce’a GTX 670, GTX-a 760 lub 950, natomiast w przypadku Radeonów: R7 370, R7 270 lub HD 7950. Wolisz 60 fpsów? No to nie obejdzie się bez GTX-a 780 Ti lub 970 w przypadku GeForce’ów bądź też Radeonów R9 290X bądź 390 w przypadku AMD.
Ultra i Full HD? 30 fpsów wymaga GTX-a 770 lub 960, a w przypadku AMD – Radeona R9 280 bądź R9 380. 60 fpsów? Zostają tylko R9 Fury lub GTX 980 Ti.
A wyższe rozdzielczości? 60 fpsów na ultra w QHD (2540 x 1440) czy 4K (3840 x 2160) nie zapewni żadna karta, choć GTX 970 i Radeon R9 290 wystarczą do 30 fpsów. Oczywiście w QHD, bo w 4K ledwo radzą sobie z tym Fury X i GTX 980 Ti…
Dobra wiadomość jest taka, że procesor może być dowolny: Core i3, i5 i i7 zapewniają tyle samo fpsów, AMD FX są wolniejsze o około 5%, nawet dwurdzeniowy Pentium G4400 nie sprawia większych problemów, bo spadek wydajności wynosi 17%.
I na koniec jeszcze wykres zbiorczy dla Full HD i poziomu detali ultra, tym razem ze strony PC Games Hardware:
Czytaj dalej
18 odpowiedzi do “The Division ? czy pójdzie na moim pececie?”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Innymi słowy Ubi wreszcie zoptymalizowało jakąś grę już na premierę. Nawet w becie było już świetnie. Inna sprawa, że jakoś mi koncept średnio leży…
Używana R9 290 kupiona przed Wieśkiem to jednak była dobra inwestycja 🙂
Jak dla mnie Ubisoft właśnie NIE ZOPTYMALIZOWAŁ porządnie gry, ponieważ większość obliczeń idzie na kartę graficzną, a procesor niepotrzebnie odpoczywa. Dla fanów oszczędzania w sam raz, a dla kogoś, kto kupił porządny, zbilansowany PC, informacja o tym, iż gra nie wykorzysta w stu procentach jego sprzętu.
@otton|”Ubi”. O ile dobrze rozumiem, a wierzę, że tak, za stan techniczny gry odpowiada developer, studio Massive Entertainment, a nie wydawca, Ubisoft. To, że taki AC: Unity miał problemy nie powinno wpływać na ocenę studia, które w żaden sposób nie było związane z tamtym tytułem.
@wielki0fan0gier|Nie wieżę, że to napisałeś. Serio.
@shaddon|Może te dwa „zera” w nicku @wielki0fan0gier coś tłumaczą? 😛 |Nie no sorry @wielki0fan0gier ale pomyśl najpierw a potem napisz, chyba że lubisz rozbawiać ludzi
Mój już średniawy piecyk dawał radę z betą na wysokich to i teraz da. Martwią mnie inne gry, np quantum break.
A może by tak dla niższych rozdzielczości niż Full HD ;D
Skoro na moim dwuletnim laptopie z GT740m działa nie spadając poniżej 30 fps na 720p.. to znaczy, że to jest naprawdę dobrze zoptymalizowana gra jak na zupełnie nowy silnik 😀
Dobrze jest i jeszcze lepiej gdyby było tak jeszcze przez jakiś czas, bo kartę graficzną i tak wymienię gdzieś w 2018 lub 2019 roku.
Mój GTX 560… ech co za czasy… :&092;
grał ktoś na gtx 560 ile fps na medium ustawieniach ?
@wielki0fan0gierjeżeli większość obliczeń idzie na kartę graficzną to chyba dobrze? karta graficzna jest wielokrotnie wydajniejsza od procesora, ale może tylko konkretne obliczenia wykonywać. do tego rynek procesorów jest w zastoju, przez co nawet 5-cio letnie procesory nie odstają zbytnio od nowych odpowiedników. gdyby te obliczenia by szły na procesor to byśmy mieli tak jak w gta 4, gdzie nawet nowe pc się męczą. więc proszę, nie wypowiadaj się na tematy o których nie masz najmniejszego pojęcia.
Na moim Q9400, GF650Ti BOOST i 6GB RAM beta miała około 40fps na FHD i niskich detalach.
Jak widzę, że ma być 30 fps na GTX 970, to od razu wiem, że będzie stuttering :/
Zastanawiam się skąd takie wymagania – Na moim 5 letnim kompie z kartą GTX 580 w czasie bety wszystko płynnie chodziło na full detalach ( tyle że w rozdzielczości 1600 x 900 ). Pojawił się niby komunikat że mój komp nie spełnia wymagań – ale grać mogłem. Jako że to nie mój typ gier, więc wiele nie pograłem – tylko po jednej planszy pobiegałem, bardziej by sprawdzić jak sobie komp radzi – i wszystko było ok.
Jedyna rozdzielczość jaka mnie interesuje to 2560 x 1440, gdyż mam monitor 32 cale.
jak wiesio 3 chodzi nawet na ultra (ale z lekkimi zacięciami w większych lokacjach) to i to będzie śmigać 😀