Devolver Digital: Nowa firma współzałożyciela będzie specjalizować się w grach terapeutycznych

Być może już niedługo leczenie szeregu schorzeń za pomocą gier okaże się możliwe. Taka myśl towarzyszyła niektórym graczom od jakiegoś czasu, głównie skupiając się wokół oswajania ludzi z traumami, na przykład lękiem przed pająkami lub otwartą przestrzenią.
Mike Wilson to współzałożyciel Devolver Digital, studia odpowiedzialnego chociażby za Inscryption lub Fall Guys, a Ryan Douglass to założyciel i były dyrektor generalny międzynarodowej firmy zajmującej się urządzeniami medycznymi Nextern. Panowie postanowili połączyć siły i wspólnie założyli DeepWell Digital Therapeutics.
Douglas przyznał, że w tym przypadku jakość tworzonych gier ma niezwykle wysoki priorytet, ponieważ aby zapewnić korzyści zdrowotne dla osób grających, najpierw muszą… w ogóle chcieć spędzać przy nich czas. Dlatego „pierwszą zasadą DeepWell jest angażująca rozgrywka”. Osobiście bardzo popieram inicjatywę, ale czy to nie powinna być zasada… każdego producenta gier?
Dzięki naszemu zespołowi światowej klasy developerów, wspieranemu przez najnowocześniejszych specjalistów naukowych i medycznych, tworzymy i zmieniamy przeznaczenie gier, które wyglądają, sprawiają wrażenie i są czystą rozrywką, ale są też nasycone mocą cyfrowych terapii, które są zgodne z naszymi wbudowanymi, neurologicznymi mechanizmami nagrody. To przełomowy moment, który połączy gry wideo i medycynę w sposób, którego żadna dziedzina nigdy wcześniej nie rozważała, nadając priorytet poziomowi zaangażowania pacjentów, który wymyka się większości współczesnej medycyny.
Cel DeepWell jest bardzo szczytny i intrygujący jednocześnie. Obyśmy niedługo usłyszeli co konkretnie planują twórcy, ale jeśli faktycznie chcą tak dużą wagę przyłożyć do jakości gier, a same założenia zostały dopiero co ogłoszone, to zapewne przyjdzie nam na dalsze informacje trochę poczekać.