Apple pozwane za Apple Pay

Jak można się domyślić, stroną pozywającą są w tym wypadku nie konsumenci, a instytucje finansowe. W skrócie można więc powiedzieć, że tym razem na biednych nie trafiło i batalia w sprzyjających okolicznościach może się ciągnąć naprawdę długo. Tym bardziej, że chodzi o niemałe pieniądze.
Płać bez gadania
Zgodnie z pozwem, Apple, budując monopolistyczną pozycję, zapewnia sobie przychód w wysokości 1 miliarda dolarów rocznie, pobierając od wydawców kart prowizje w wysokości do 0,15% za każdą transakcję przeprowadzoną z wykorzystaniem Apple Pay. Jak zauważają wnoszący pozew, w przypadku Androida i korzystania z modułu NFC na platformie Google’a rzeczonych prowizji nie ma, Apple Pay jest zaś jedyną usługą, za pośrednictwem której możliwe jest dokonywanie tego rodzaju płatności w przypadku iPhone’ów, iPadów i zegarków Apple Watch. Od prowizji nie można więc w żaden sposób uciec. W pozwie znalazła się także informacja, że Apple nie pozwala przerzucić rzeczonych prowizji na klientów, żeby tym samym skłonić ich do poszukiwania bardziej ekonomicznego sposobu płacenia.

Pozew został złożony przez instytucję Affinity Credit Union z siedzibą w Iowa i jeśli tylko zostanie mu przyznany status pozwu zbiorowego, to może zaowocować sporymi konsekwencjami dla producenta iPhone’ów – włącznie z uwolnieniem systemu płatności. Do tego jednak daleka droga – sąd może bowiem równie dobrze stwierdzić, że monopolu przecież nie ma, bo konsumenci mają do wyboru urządzenia z Androidem.
Kancelaria reprezentująca instytucję jest jednak dobrej myśli – ma bowiem spore doświadczenie z pozwami zbiorowymi przeciwko Apple. Wcześniej wywalczyła od koncernu w różnych sprawach 500 mln dolarów w ugodach dot. prowadzonych przez nią spraw.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Apple pozwane za Apple Pay”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„Apple nie pozwala przerzucić rzeczonych prowizji na klientów, żeby tym samym skłonić ich do poszukiwania bardziej ekonomicznego sposobu płacenia.” to akurat bardzo dobrze dla konsumentów