Dwarf Fortress: Prawie pół miliona sprzedanych egzemplarzy w miesiąc

Dwarf Fortress: Prawie pół miliona sprzedanych egzemplarzy w miesiąc
Tworzona od ponad 20 lat gra Bay 12 Games podbiła Steama i sprzedała blisko 500 tysięcy egzemplarzy w pierwszym miesiącu po premierze.

Bay 12 Games zyskuje coraz większy rozgłos za sprawą premiery Dwarf Fortress – gry, którą przez ostatnie 20 lat tworzył jeden programista. Dlatego tak wielkim echem odbiła się informacja, że niedawno zatrudniony został drugi. Tytuł na Steamie radzi sobie bardzo dobrze i nawet pomimo pewnych kontrowersji związanych z ceną na samym początku, grze udało się (na chwilę) podbić listę najlepiej sprzedających się gier na platformie Valve.

Tym razem mamy jednak nieco dokładniejsze informacje, a do tego moje ulubione: liczby. No, prawie. W styczniowym raporcie na forum Bay 12 Games pochwaliło się między innymi faktem, że w samym tylko grudniu (6-31) udało się sprzedać prawie pół miliona kopii gry.

Premiera poszła świetnie – nie będziemy mieć konkretnych liczb mniej więcej do połowy lutego, ponieważ wszystko jeszcze jest przetwarzane przez Valve oraz Kitfox, ale sprzedaliśmy prawie pół miliona kopii w grudniu, co jest niesamowite.

O tym, że twórcy mają dalsze plany na rozwój gry, pisać raczej nie trzeba. Zresztą jednym z powodów zatrudnienia drugiego programisty była właśnie chęć poradzenia sobie np. z naprawą błędów. O sukcesie gry może jeszcze świadczyć fakt, że na samym Steamie znajdziemy grubo ponad 15 tysięcy przytłaczająco pozytywnych opinii.

5 odpowiedzi do “Dwarf Fortress: Prawie pół miliona sprzedanych egzemplarzy w miesiąc”

  1. Chętnie bym się dołożył do wyników sprzedażowych gdyby Polska nie była w czołówce najwyższych cen dla tej gry na Steamie.

    • O to to. A ja dalej czekam z odgłosem świerszcza w tle na jakąś przecenę ;_;

  2. Buahahaha!!! To było robione 20 lat?? 😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆😆

    • Tak, zrobienie obecnie chyba najbardziej szczegółowej symulacji świata w historii gier mogło zająć sporo czasu.

  3. To świetna wiadomość, dodaje nam trochę otuchy i nadziei że pośród graczy mamy jeszcze normalnych (biorąc pod uwagę poziom trudności i skomplikowania tej gry to chyba raczej nienormalnych :D) ludzi. Niecierpliwie czekam na jakąś przecenę tej gry a do tej pory Rimworld musi mi wystarczyć 🙂

Dodaj komentarz