Silica: Twórcy serii Arma zapowiadają futurystyczną hybrydę RTS-a i FPS-a

Czeskie studio Bohemia Interactive, które jest najlepiej kojarzone z serią Arma, właśnie zapowiedziało nową produkcję, za którą stoi w zasadzie tylko jeden twórca: Martin „Dram” Melichárek, główny developer Take On Mars. Dzięki inicjatywie Bohemia Incubator twórca dostał szansę rozwinięcia projektu Silica, którego pomysł sięga 2008 roku. Gra ma stanowić hybrydę RTS-a z FPS-em i zabrać nas na odległą planetę Baltarus.
Rozgrywka pozwoli nam wybierać, czy chcemy dowodzić jednostkami z orbity w trybie RTS, czy własnoręcznie sterować żołnierzami piechoty w trybie FPS, gdzie będziemy mogli także przejmować pojazdy i dysponować ich arsenałem. Naszym głównym celem będzie zbieranie pierwiastka Balterium, który ma zasilić całą ludzkość na kolejne pokolenia. Komu przypomniało się Command & Conquer?
{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/81d784f9-0d71-450a-9bb3-ab3a2ac5f1db.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/27944d62-0608-4b38-9a3c-cb9c993f2025.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/04263a9e-436e-4d57-a223-c18f008b7a1c.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/1e94838f-4f01-4d39-a301-829b73734fae.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/f52d694a-079a-4437-b824-96c8fee68622.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/09b68c38-4f2e-4166-b8aa-916a5d4bb202.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/1ccee0d6-bd0d-4124-bfff-876bedb0bf6b.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/5e744e06-3261-48c1-8963-413364b1764c.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/4e6d5c7e-9970-4c92-9ca9-ee47373bdf89.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/dbf95917-196d-4605-82a5-981f5b5b3802.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/8b885d99-5973-4502-a5b4-7eb5e730f6fd.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/227e6ab6-8ed2-4af1-a79c-6808bfe12fa8.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/cc95b16e-4fb8-4f77-97e6-2e630c976164.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/67ca3af7-e819-46d2-949d-ada3c661f44f.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/7c0011cc-a670-4c63-9a8d-2a35c7763568.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2023/04/06/43fa5359-7f60-429a-b6ee-e6b417bebd79.jpeg”], „isStretched” => false}
Premierowy zwiastun gry Silica obejrzycie poniżej:
Bohemia Interactive zapowiada, że Silica już wkrótce trafi do wczesnego dostępu na Steamie i ma pozostać w nim przez okres od 9 do 12 miesięcy. W tym czasie możemy spodziewać się kilku dużych aktualizacji.
Silica zaoferuje trzy tryby gry do wyboru
Wydawca przekonuje, że flagowym trybem gry będzie ten strategiczny, w którym gracze będą walczyć o dominację, rozbudowywać bazę i atakować się nawzajem. Oprócz tego mamy otrzymać tryb Prospector w formie FPS-a, który będzie stanowił samouczek i będzie dostępny zarówno w trybie single, jak i multiplayer.
Gracze zaczynają w pobliżu lądownika i mają za zadanie zbadać teren w poszukiwaniu pola Balterium. Po drodze napotkają siły wroga i muszą wykonać wszystkie cele, aby wyjść z nich żywym.
Ostatni tryb to Arena i jeśli skojarzył wam się z Quakiem 3, to może to nie być tak absurdalne powiązanie. Silica zaoferuje w nim bowiem szaloną zabawę free-for-all w trybie FPS.
Bohemia Incubator szansą dla niezależnych twórców
Bohemia Interactive to nie tylko twórcy, lecz także wydawcy gier. Ich najnowsza inicjatywa, Bohemia Incubator, ma pomagać w rozwoju sceny gier indie, przede wszystkim w Czechach. Marek Španěl, założyciel i prezes Bohemia Interactive, mówi o tym projekcie, że to powrót do korzeni firmy.
Przekształcamy istniejący Bohemia Incubator, który do tej pory służył jako platforma dla naszych wewnętrznych projektów do badania ciekawych koncepcji, wdrażania nowych technologii i tworzenia gier poza naszymi głównymi seriami gier. Teraz, w nowej formie, otwieramy Bohemia Incubator także dla zewnętrznych deweloperów, którzy pracują nad ciekawymi projektami gier, ale brakuje im niezbędnych zasobów wydawniczych i finansowych. Twórcom indie, którzy chcą połączyć siły i wejść do Bohemia Incubator, możemy zaoferować ponad 20 lat doświadczenia w tworzeniu gier i know-how na najwyższym poziomie, a także pomoc w zakresie QA, marketingu i wydawania.
Španěl ostrzega jednak, że zakwalifikowane projekty muszą być na etapie co najmniej grywalnego prototypu.
Czytaj dalej
Jedna odpowiedź do “Silica: Twórcy serii Arma zapowiadają futurystyczną hybrydę RTS-a i FPS-a”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Trzymam kciuki za to, że im to wyjdzie. Było już kilka takich gier RTS+fps/tps i nie były to raczej gry roku. Fajnie, że nadal są ludzie, którzy próbują to ugryźć.