30.05.2023
1 Komentarze

Nvidia ULMB 2: Klarowność ruchu nawet w 1400 Hz

Nvidia ULMB 2: Klarowność ruchu nawet w 1400 Hz
Jakub "Jaqp" Dmuchowski
Nvidia zapowiedziała nową wersję swojej technologii ULMB, czyli Ultra Low Motion Blur. Czy jest na co czekać?

Najświeższa wersja Ultra Low Motion Blur poprawia działanie technologii na monitorach o wysokiej częstotliwości odświeżania, pozwalając na uzyskanie dwukrotnie wyższej jasności w trakcie zabawy. Największa zmiana dotknęła jednak jakości rozmycia ruchu – ta jest niemal cztery razy wyższa niż w dostępnych na rynku ekranach obsługujących częstotliwości odświeżania rzędu 360 Hz.

Gratka dla pasjonatów rozmycia ruchu

Pierwsza odsłona Ultra Low Motion Blur pojawiła się na rynku w 2015 roku, a jej zastosowanie gwarantowało poprawę klarowności ruchu. Osiem latach po premierze pierwowzoru pojawi się jego następca, który oferuje ponad 1000 Hz efektywnej klarowności ruchu, pomagając uzyskać najlepszą redukcję efektu motion blur. W przeciwieństwie do oryginału, Ultra Low Motion Blur 2 gwarantuje pełną częstotliwość odświeżania podświetlenia i niemal dwukrotnie wyższą jasność przy praktycznie nieobecnym przesłuchu.

https://www.youtube.com/watch?v=gtTrxemjw3c

Całość funkcjonuje we względnie prosty sposób, a precyzyjniej – podświetlenie panelu LCD włączane jest tylko i wyłącznie wtedy, kiedy jest to niezbędne do wygenerowania jak najlepiej wyglądającego obrazu. W przypadku klasycznych ekranów wspomniane podświetlenie uruchomione jest bez przerwy, przez co widoczne stają się przesłuchy, powstające w wyniku zmienia kolorów przez piksele.

https://www.youtube.com/watch?v=evjZGLdqUu8

Jeśli chcielibyście wypróbować omawianą technologię w akcji, to mam złą wiadomość – aktualnie obsługiwana jest ona jedynie przez dwa monitory – Predator XB273U F oraz ROG Swift 360Hz PG27AQN i nietrudno się domyślić, że do najtańszych one nie należą. Już wkrótce na rynku pojawią się jednak kolejne dwa ekrany zdolne do wykorzystania potencjału ULMB 2 – ASUS ROG Swift Pro PG248QP i AOC AGON AG276QSG G-SYNC Monitor.

Jedna odpowiedź do “Nvidia ULMB 2: Klarowność ruchu nawet w 1400 Hz”

  1. Wystarczy w grze wyłączyć rozmycie ruchu, nie ma za co, nie potrzeba jakiś głupich nowych technologii. Zaraz Nvidia pokaże DLSS 9999.0, który generuje milion klatek zanim włączysz grę lub komputer

Dodaj komentarz