rek

Epic obniża koszt licencji na Unreal Engine 5, aczkolwiek jest jeden haczyk

Epic obniża koszt licencji na Unreal Engine 5, aczkolwiek jest jeden haczyk
Jakub "Jaqp" Dmuchowski
Zmiany w wysokości opłat licencyjnych za gry powstałe na silniku UE5 zostały wdrożone w ramach nowego programu „Launch Everywhere with Epic”.

Epic zdecydował się na wystosowanie kolejnej zachęty dla osób rozważających stworzenie gry na silniku Unreal Engine 5. W ramach swojego nowego programu „Launch Everywhere with Epic” Tim Sweeney i spółka zdecydowali się zmniejszyć opłaty licencyjne za wykorzystanie UE 5 z 5 do 3,5% – pod warunkiem, że powstała na nim produkcja zadebiutuje bez żadnego opóźnienia na Epic Games Store.

https://twitter.com/UnrealEngine/status/1841153086863393233

Oficjalny start programu został zaplanowany na 1 stycznia 2025 roku, aczkolwiek zakwalifikować się do niego mogą gry, które zawitały do Epic Games Store jeszcze w tym roku.

Co ciekawe, oferta dotyczy zarówno pecetowej odsłony EGS, jak i jej androidowego odpowiednika. Na ten moment w programie nie uwzględniono wersji sklepu na system iOS, a bez wątpienia jest w tym spora zasługa niesłabnących napięć na linii Apple-Epic.

O „Launch Everywhere with Epic” dowiedzieliśmy się przy okazji konferencji Unreal Fest Seattle 2024, z której pełnym zapisem (trwającym nieco ponad dwie godziny) możemy zapoznać się poniżej:

https://www.youtube.com/live/KYGEfQJPqW8

2 odpowiedzi do “Epic obniża koszt licencji na Unreal Engine 5, aczkolwiek jest jeden haczyk”

  1. Ciekawe, w szczególności że warunek wydaje się całkiem ok. Gdybam sobie, ale Epicowemy sklepowi chyba nie idzie za dobrze.

    • @Bodzio96
      „Gdybam sobie, ale Epicowemy sklepowi chyba nie idzie za dobrze.”

      You don’t say 😉 Epic de facto płaci kontrahentom za równe traktowanie, podczas gdy monopolistę Valve takie warunki dotyczą domyślnie. Rynek gier PC to rynsztok :/

Dodaj komentarz