Structure Procedural System, czyli na czym czekający na Crysisa 2 powinni zawiesić oko

Structure Procedural System to silnik, który potrafi generować całe dzielnice w pełni „otwartych” budynków, pełnych mieszkań, klatek schodowych, drzwi, mebli itp. Wykorzystuje do tego OpenGL oraz PhysX Nvidii, przy czym to drugie zwłaszcza w momentach, w których zdecydujemy się zniszczyć jakąś ścianę. Lub dwie. Lub dziesięć.
Wygląda efektownie, nieprawdaż? Zatem czas na dyskusję. Jest kilka rzeczy, co do których jestem sceptycznie nastawiony po tej prezentacji. Pominę fakt „rozstrzeliwania” ścian, bo to akurat prawdopodobnie jest kwestią ustalenia liczby opisującej „siłę burzącą” pocisków. To jednak, że ściany rozsypywały się jak kawałki styropianu (łącznie z framugami drzwi) już w dużej mierze zatarło mi wrażenie jakiegokolwiek „realizmu”. Zastanawiam się jednak, jakby to wyglądało, gdyby uzupełnić powyższe wnętrza o tekstury w wysokiej rozdzielczości i kłęby pyłu. Ciekawy jestem również, jak ów silnik radziłby sobie z dynamicznym oświetleniem. Czy poradziłby sobie z liczeniem najprostszych cieni od światła latarek? I jaki sprzęt wtedy byłby potrzebny do wyrenderowania tego wszystkiego w 60 fps?
I na koniec: w jaki sposób twórcy poradziliby sobie z tworzeniem gier w tak nagle „otwartej-zamkniętej” przestrzeni? I jeszcze z możliwością rozwałki wszystkiego wokół? Czy nie za dużo dobrego?
Osobiście liczę na „Sim Mleczarz” albo eroge „Listonosz zawsze puka dwa razy”…
Czytaj dalej
71 odpowiedzi do “Structure Procedural System, czyli na czym czekający na Crysisa 2 powinni zawiesić oko”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
eroge „listonosz puka dwa razy”, mnie zmiażdżyło. k4cz0r nie denerwuj się, wiem o co ci chodzi, ale co poradzisz, dla niektórych 0.1 musi być już wersją ostateczną…
Ciekawe, czy jak się rozwali calutki parter to cały budynek się rozleci? 😀
Zdecydowanie przekombinowane, nie chciałem by w grze zniszczyć całej mapy i do tego karabinem. Pomysł niezły ale jeszcze duzo brakuje aby z tego projektu wyszło coś sensownego.
Pomysł dobry, chociażby do Multiplayer, ale tak jak roślinkę, trzeba o niego dbać, podlewać i trzymać w świetle aby kiedyś można go było wykorzystać w jakimś tytule.|Taki np. MW2 albo Prototype niemało by zyskał na takim cudeńku.
Może przesadzili z tym wyburzaniem za pomocą zwykłej broni maszynowej, ale nie można zapomnieć o tym, jak w Stanach budują.
Dlaczego nikt nie mówi wow chciałbym pograć w coś takiego?!Ja bym chciał…
A gdy się np. zniszczy ważny dla fabuły budynek? Jest to jakaś przeszkoda, by zastosować finalną wersję w grach.
@PavelGJakby trzymali się realizmu, to karabin nie byłby w stanie rozwalić ściany i niemogliby zaprezentować tego co chcieli…Sam tłumaczę już po raz trzeci, że te wszystkie dziwne duperele są po to, żeby prezentacja była bardziej przejrzysta!
@Hydro|Wiesz, to jest technologia przyszłości dostępna dzisiaj.|Wyobraź sobie, że jesteś na dachu budynku, masz rakietnice i w oddali widzisz budynek gdzie siedzi sobie boss. Strzelasz, widzisz jak część budynku się rozwala. ZANIM tam dotrzesz AI mogło by się przegrupować, przenieść i zająć inny budynek. Karą za „nadużywanie” rozwalania budynków byłoby szukanie tego bossa po całym, w pełni interaktywnym mieście.|Mnie to kręci !
Wstawić takie coś do APB za jakieś dwa(dzieścia) lata. |Zmodyfikowany aby wnętrza zależne od dzielnicy, wytrzymałość o tekstury/materiału, etc.|I masz taki np. główną bazę Mafii.|Inny gang może sobie ją rozwalić w drobny mak, ale Mafia nie powinna na to pozwolić a jeżeli już zostanie rozwalony to ten inny gang nic nie dostanie. Ani łupów, ani nowej kryjówki, nic.|Popatrz na to jak na prawdziwy świat, czy jak policja ma problem z terrorystami to wysadzają budynek w powietrze ? Na odwrót to różnie bywa.
Nawet fajnie wygląda ale muszą popracować nad samochodami bo GT5 to to nie jest.
BlackSpor3 – Tu nie chodziło o pokazywanie realistycznych modeli samochodów tylko o silnik SPS. Na pewno te modele zostały zrobione „na szybko”, byle były. A, że wyglądają jak drewniane klocki… W pokazie nowej technologii można przymknąć oko na nieistotne elementy.
Poza dość łatwymi do rozwalenia ścianami, były także dziwnie wytrzymałe drzwi… Gdyby zamiast ścian byłyby rzędy mocno zamocowanych we framugach drzwi, to w porównaniu do „zwykłego mieszkania”, takie pomieszczenie nazywalibyśmy bunkrem…
Gdyby tak połączyć ten silnik z Geomodem i CryEngine to by mogły powstawać gry idealne! (marzenia…) taki mirrors edge albo crysis 2 lub gta…
OMG juz widze GTA 6 z tym silniczkiem dopracownaym 😀 :D:D |100km2 mapa, 60km2 miasto, 250tys mieszkancow w 100tysiącach mieszkan i możesz do każdego wejśc, wjechać czy wleciec samolotkiem 😀 no wyobraźcie to sobie, poprostu rewolucja 😀 |Co do komentarzy ze to brzydkie, to ma być brzydkie to jest wczesna wersja prezentująca przede wszystkim to: „Structure Procedural System to silnik, który potrafi generować całe dzielnice w pełni „otwartych” budynków, pełnych mieszkań, klatek schodowych, drzwi, mebli itp”
Niech TERAZ zrobią taką grę. Od razu pobiegnę kupić!|Mam nadziej, że w wersji 0.2 poprawią grafikę, bo na razie zatrzymała się gdzieś w okolicach Total Overdose. No cóż pozostało tylko czekać i się podniecać.
Lepiej niech zrobią tą gre na tym + http:unigine.com/ – efekt będzie mniej-więcej taki sam jak przy CryEngine, a przy okazji będzie działało szybciej (na linuksie, bo windows nie obsługuje OpenGL jak trzeba, więc siłą rzeczy będzie konieczny DirectX). A dynamiczne światła, cienie, dobre tekstury da radę spokojnie, zwłaszcza gdy ma się kombo Linux+Grafika nVidii 😛
Jak w ciągu roku zrobią na tym grę, będzie multi, rozgrywka podobna do GTA:SA, dobra grafa(z niższą dla słabszych kompów) z np. sprzętową tesselacją i dynamicznymi światłami to pobiegnę to kupić, choćbym miał na piechotę do ameryki pognać i wydać na to $500(oj, ciężko by potem było…) to KUPIĘ TO. Nie ma bata…
wuu87 to by było piękne ale zaraz by zaczęli wlatywać samolotami w wysokie budynki i by bylo 😀 2 WTC ;D
Zdaje się, że to coś może współpracować z UE3http:utforums.epicgames.com/showthread.php?t=716524
Oj! To chyba nie to, ale to też system do gnereowania wielkich przestrzeni miejskich 🙂