Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]

Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]
Po 16 milionach sprzedanych kopii Call of Duty: Modern Warfare 2, twórcy Call of Duty: Black Ops mają poprzeczkę postawioną bardzo wysoko. Kluczem do powtórzenia sukcesu poprzednika, będzie stworzenie co najmniej równie dobrego - lepszego? - trybu multi. Już wiemy, jaki będzie. Zapowiedź Allora!

Analitycy przewidują, że Black Ops sprzeda się w nakładzie około 12 milionów, ale z drugiej strony mamy też informacje o zamówieniach przedpremierowych, które już teraz przekraczają te na MW2. Nowe Call of Duty bez wątpienia jest jednym z najgłośniejszych tytułów 2010. W dodatku wcale nie dlatego, że Activision zachowało się niezbyt fair wobec twórców serii, Infinity Ward, z którymi parę miesięcy temu poszli na noże, co skończyło się faktycznym demontażem studia. Bo choć nad kolejnymi jej odsłonami pracować już będą zupełnie nowi ludzie, Treyarch zajmował się Black Ops od czasów Call of Duty: World at War. §

Ale dość tych wspominków i rysów historycznych. Teraz najważniejsze są i tak tajemnic multi w Black Ops, które właśnie dzisiaj zostały wreszcie odsłonięte. Data: 1 września 2010. Czas: 1800-2300 (strefa czasowa GMT -7). Miejsce akcji: California Science Center, Los Angeles. Choć cała Polska śpi – zaczynamy!

Niestety, nie tak szybko. Główne hasło show to „śpiesz się powoli”, w każdym razie przez pierwsze półtorej godziny. Sama niespieszna rejestracja zabrała godzinę, a choć uprzyjemniał ją DJ i otwarty bar z hostessami, nie po to się tutaj wszyscy zebrali. Zaczęło się dziać dopiero o 1900, choć zanim posadzono wszystkich w kinie (IMAX, co ma o tyle znaczenie, że już za chwilę na jego ekranie zaczną być na nim wyświetlane fragmenty z gry) minęło kolejnych 12 minut. Atmosferę rozgrzał dopiero trailer, ale i ten wszyscy znali, więc szału nie było…

1915 wystąpił Daniel Suarez (Executive Producer Black Ops Activision), ale jedynie podziękował wszystkim, z przybyłymi z całego świata dziennikarzami włącznie. A potem przeszedł do wiadomości ogólnych i porządkowych, z najważniejszą informacją: zero nagrywania video z prezentacji.

Po nim na scenę wszedł Mark Lamia, szef Treyarch. „Najlepsza gra jaką zrobiliśmy” – tak w skrócie można go podsumować. Doszły do tego podziękowania dla community i pierwsze tego wieczoru informacje o procesie tworzenia. Zdradził bowiem, że team miał możliwość wybrania dowolnych broni na misje, co (ponoć) wyszło świetnie. Niestety, jako że prezentowano multi, sprawdzić jego słowa będzie można dopiero po premierze.

Jako ostatni – i tego wieczoru najważniejsi – na scenę weszli Dan Bunting (Online director) i jego kumpel (imię zniknęło za szybko by je zanotować, w każdym razie główny boss od multi w Black Ops). Weszli i zaczęli (w końcu) gadać stricte o multi. Hasło przewodnie MP: Compete, Customize, Create. I pokazano to na żywo: nowe bronie, nowy sprzęt, perki… Wszystkiego ma być więcej!

Co ciekawe, pod multi podciągnięto także nowy tryb: Combat training. W skrócie – multi, ale z botami, a nie żywymi przeciwnikami. Przygotowany z myślą o osobach nie tykających się multi oraz jako trening, bo mapy są te same co w multi. Żeby nie było: doświadczenie zbiera się w nim osobno, ale za to można grać z kumplami w co-opie. Co ciekawe, powstał przez „przypadek”, nie było go pierwotnie w planach. Zaczęło się od Larry’ego, prymitywnego bota, który potrafił jedynie stać i podawać informacje o otrzymanych obrażeniach. Dopiero później nauczył się innych rzeczy i – w ostatecznej wersji – wyszło super.

Kolejną wielką rzeczą jest kasa, zdobywana między innymi w trakcie misji. Można ją użyć do kupowania (odblokowywania) nowych rzeczy. Przydaje się także do zawierania kontraktów (specjalnych wyzwań) – jeśli je się wypełni, dostaje się więcej kasy, tym więcej, im był trudniejszy. Żeby nie było: zadania te są limitowane czasowo, więc można kasę stracić. Dodatkowo można także wykorzystać ją do zakładów, zawieranych na każdym meczu z osobna. W takim przypadku 3 najlepszych graczy dostaje kasę od pozostałych, co dodatkowo wpływa na temperaturę zmagań. Pokazuje to ten filmik:

A skoro już przy specjalnych trybach jesteśmy, w jednym z nich dostajemy do łapy pistolet i po jednym pocisku na przeciwnika, więc jeśli spudłujemy, musimy zabić go wręcz. Kolejna „zabawa z bronią” (Sticks and Stones) ogranicza natomiast jej wybór do noży, tomahawków (za dużo Red Dead Redemption?) i kusz, ale jest też coś dla fanów wielkich gunów: w Gun Game zaczyna się wprawdzie z pukaweczką, ale za zabicie wrogów dostajemy coraz mocniejsze giwery, a wygrywa ten, kto zdobędzie je wszystkie.

Następnie parę słów poświęcono Customizacji. Hasło przewodnie „This is my gun”. Ponieważ gracze przywiązują się do broni, będzie można ją modyfikować. A że jedną z nich jest miotacz ognia i zdalnie kierowana rakieta z wyrzutnią – będzie super.

Kolejna sprawa to rozwinięcie pojęcia Create. Zaczęto od emblemów, które doczekały się własnego edytora. Można wybrać symbol, zmieniać jego kolor, powiększenie i ustawienie, mieszać je w warstwach, a na koniec dodać tło, tworząc coś nowego. Fajnie, ale znacznie lepsze wrażenie zrobił edytor powtórek, Theater. Daje możliwość zmiany kamery na TPP FreeCam, pozwala na zabawę szybkością odtwarzania – w efekcie pozwala złożyć takie filmiki, że Matrix się chowa. Zwłaszcza, że jako materiał źródłowy można użyć dowolnego meczu, w którym brało się udział, a efektami będzie się można się bez problemu podzielić z innymi.

Na tym skończyła się prezentacja w kinie. Pozostał hands on w multiplayer labie. W skrócie: 8 grup po 6 X360 ze słuchawkami i możliwość przekonania się na własnej skórze, jak ten Black Ops sprawdza się w praniu. A sprawdza się znakomicie, o ile rzecz jasna ktoś lubi MW2. Rozgrywka jest na pierwsze ruchy padem identyczna, oczywiście nie licząc nowych map, nowych broni czy nowych killstreaków. Jest bardzo dynamicznie, a dzięki bonusom – nieprzewidywalnie, bo na przykład taki wiszący nad polem walki helikopter szturmowy potrafi na pewien czas całkowicie zmienić rozgrywkę.

Złego słowa nie można także powiedzieć o samych mapach. Dróg jest cała masa, podobnie jak i otwartych przestrzeni, dzięki czemu swoją „niszę” znajdzie zarówno snajper, jak i gościu biegający ze shotgunem.

W praktyce to wszystko oznacza jedno: choć za Call of Duty: Black Ops stoi zupełnie inne studio, udało się gościom z Treyarch stworzyć tytuł, który choć pełnymi garściami czerpiąc z osiągnięć poprzednika, wydaje się we wszystkim od niego lepszy. I mówimy tu o wersji na X360, bo na PC dojdą do tego jeszcze dedykowane serwery i obiecane wsparcie dla moderów. Dla fanów serii jest to więc pozycja obowiązkowa, w dodatku taka, której powinni dać szanse nawet osobnicy wolący np. Bad Company 2. Sam się do nich w końcu zaliczam, w dodatku w Black Ops grałem na padzie, a jednak bez bicia przyznaję, że nawet nie licząc całej, bardzo rozbudowanej otoczki, jest to tytuł o wielkim potencjale. A jeśli w dodatku weźmie się pod uwagę wszystkie dodatkowe elementy, ze świetnie rozwiązanym tworzeniem własnej klasy i kupowaniem, a nie zwykłym odblokowywaniem nowych broni – cóż, tak właśnie powinien wyglądać porządny shooter w 2010 roku. Konkurencja ma się czego obawiać!

Screeny z multi – w naszej GALERII.

PS Niestety, jakiekolwiek dodatkowe pytania o wersję PC (po Modern Warfare 2 z oczywistych względów nieco – co do niektórych rozwiązań – niepewną) były kwitowane krótkim: „to jest event poświęcony multi„. I tyle, nawet jeśli pytanie dotyczyło różnic pomiędzy wersjami na PC i konsole.

212 odpowiedzi do “Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]”

  1. Po 16 milionach sprzedanych kopii Call of Duty: Modern Warfare 2, twórcy Call of Duty: Black Ops mają poprzeczkę postawioną bardzo wysoko. Kluczem do powtórzenia sukcesu poprzednika, będzie stworzenie co najmniej równie dobrego – lepszego? – trybu multi. Już wiemy, jaki będzie. Zapowiedź Allora!

  2. Gun game to mój ulubiony tryb z CSa.

  3. No no, BArdzo dużo fajnych broni. Graling:D|A i tak jakoś mi sięta część nie podoba:/

  4. W sumie to juz 4 gra acti bedzie wygladala tak samo i rozniła sie od siebie niewiele a jesli chodzi o te tryby mp to nei widze problemu zeby mozna je dodac do poprzednich czesci jakims updatem.

  5. Szkoda, że różni je wiele:)

  6. fajne fajne :] … oby nie bylo abonamentu ;], a propos jeszcze MW2 minie niedlugo rok i co ? cena nie spada, tak samo jak i map

  7. Zapowiada się spoko 🙂

  8. JAk oni to robia ze za kazdym razem robia hit? Jak zobaczylem te 3 rozne typy gry to az slinka mi pociekla 😀 !

  9. Dokładnie 😀 No i spora ilość nowych broni 😀 już nie mogę się doczekać…

  10. Aha jeszcze jedno (albo pare 😛 )|1. Mam nadzieje ze Allorowi sie podobalo 🙂 ! Zastanawiam czy spedzil tam troche czasu by pozwiedzac?|2. Jak jeszcze zrobia zombie mode to bedzie gra wszechczasow. I wtedy bede sie zastanawiac co oni takiego wymysla by 8mka przebila 7mke.|3. Czytam wiekszosc newsow na google reader i patrze dzisiaj sa az 4 wpisy pokrywajace tylko ten news :S. To oznacza ze edytowaliscie go 3 razy?

  11. Alez szkoda ze nie mozna edytowac tych komentarzy…. :S

  12. Coś czuję że jako średnio wyskillowany gracz będę klepał biedę w BO ;D

  13. @latouffe – bo stworzą raz akceptowalną forme, a póxniej to jest tylko sprzedawanie odgrzewanych kotletów. Dodadzą trochę soli, gdzie indziej „przypieprzą” i sprzedają jako „stary-świeży” produkt, a frajerzy to kupuja ;] Nie oszukujmy się, to ta sama gra co CoD4, różni się pierdołami.

  14. …chyba jednak wolę MOH-a. Ale póki co pogrywam w BC2.

  15. wow:)

  16. [beeep]ista gierka, ładna grafika, ale znowu jak będzie 140 złotych kosztować to nie kupię, poczekam na Wiedźmina 2 ;]

  17. Deathdealer, tak rozumując, to ten twój Hitman też jest odgrzewanym kotletem, tylko go w każdym nowym wydaniu „tu posolą i tam popieprzą”. Bzdury piszesz, synek, i tyle. 🙂

  18. Poprzedni trailer mnie nie przekonywał, tutaj już jest lepiej. Naprawdę zaczynam się zastanawiać nad kupnem.@latouffe|dodanie większej ilości perków i zombie nie stworzy gry wszechczasów, opanuj się. mozna być fanem CoD’a, ale nie przesadzajmy.

  19. Byłem nastawiony sceptycznie co do multi (kalka z MW 2 tylko inne bronie) ale teraz już wiem, że MW 2 wyleci z mojego dysku twardego na rzecz Black Ops.|Ps: świetny dźwięk broni ^^

  20. Wraca last stand, wraca akimbo i pewnie akimbo automatic sidearm też. Liczyłem, że się tym zajmą, ale Acti najwyraźniej lubi wspierać lamerstwo w swoich shooterach – podziękuję, jeśli już, to wezmę MoHa, albo poczekam na KZ3.|PS. No i nie wiem co myśleć o minigunie…

  21. Akimbo z klamkami to małe miki. Gorzej, jeśli wrócą strzelby i pistolety maszynowe w akimbo. Last stand jeszcze da się przeboleć, a minigun… cóż, to będzie raczej ciekawostka, bo zanim ten potwór się rozkręci, to zginiesz, próbując go użyć. 😉

  22. Zapowiada się gniot jak mw2 ; /

  23. No i powtórka z rozgrywki czyli jak zarobić na fanboyach MW!

  24. a ja kupię i moh i coda, a co mnie wciągnie na dłużej to się okaże 🙂

  25. O KUR… JEDNA Z DWÓCH MOICH NAJBARDZIEJ OCZEKIWANYCH GIER ROKU. ZAPOWIADA SIĘ ŚWIATNIE: JEDEN Z NAJLEPSZYCH SINGLI W HISTORII COD’A TO JESZCZE MULTI ROZBRAJA. 9 LISTOPADA NA PEWNO KUPUJĘ.

  26. I teraz będzie biadolenie zwolenników i przeciwników CoDa tak jak było to z Mafią 2. Ludzie, po kilku minutach gameplay’a wyrabiacie sobie ocenę? Poczekajcie chociaż na demo (o ile będzie) i dopiero wtedy narzekajcie. MW2 wcale nie był zły. Owszem, trafiało się na wariatów z nożem czy różnymi broniami w akimbo, ale gra sama w sobie była niezła.

  27. Must have.

  28. InsaneLunatiC 2 września 2010 o 10:12

    Oby nie bylo platnego multi ;P

  29. to będzie ten płatny multi czy? nie?

  30. tamten już wie, że jeden z najlepszych singli i świetne multi chociaż widział dwa trailery. ja pier….

  31. V for Vendetta 2 września 2010 o 10:36

    normalnego DM nie bedzie? po sie pogubiłem troche ;/

  32. Super, już nie mogę się doczekać. Po raz kolejny widąc, że w Treyarch są o wiele bardziej kreatywne osoby.

  33. Nic ciekawego. Zwykłe MW2 z nowymi broniami, mapami. Jestem dość sceptycznie do niego nastawiony, wystarczy mi gameplay do ogólnej oceny.

  34. czekam z niecierpliwością na listopad… nie mogę się doczekać nowego coda..

  35. wyglada lepiej, wiecej broni, nowe mapy i tryby, FPSa bardziej ulepszyc sie nie da, choc fan boyem MW2 nie jestem, powiem ze to wyglada ciekawie 😀

  36. Ogromny plus za pomysłowość! W końcu ktoś odszedł od normalnych trybów i wprowadza coś nowego. Chociaż mi najbardziej do gustu przypadł tryb z 1 kulą na przeciwnika.

  37. Już nie mogę się doczekać!

  38. Gun game? toć jest taki mod do cod 4…

  39. Bronie zrobiły na mnie wrażenie – Minigun, Nóż taktyczny, kusza, commando i wiele innych. Widziałem tu kilka broni które pojawiły się w MW2 ytakie jak RPG, M16A4, ta wyrzutnia to była chyba AT4, AUG HBAR. Jednak najwieksze wrażenie robią tryby. Gun Game zachwyca podobnie jak ten z pistoletem i jedną kulą na każdego gracza i Stick and Stones. Na dodatek będę grał na PC więc bedzie wsparcie moderów + dedykowane serwery – e wyjaśni mi ktoś czym się różni dedyk od normalnego serwera. Jeszcze mięsiące i 2 gry.

  40. I mam nadzieje że podniosą poprzeczkę co do lvl. Mogło by byc ich więcej niz tak ze 100 – 150 + prestiże. System kasy ciekawy. Czyli dodatki i do broni nie będziemy odblokowywac przez wyzwania i wbijanie kolejnych lvl tylko za kaske. treyarch dodało do multi nutkę hazardu. PRZEZ TO GRA BĘDZIE JESZCZE BARDZIEJ ZACIĘTA!!!!!!!!!!!!!!!! NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAC LISTOPADA I NOWEGO COD’A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  41. MrBulletproof 2 września 2010 o 11:40

    Nowy MoH czapką toto nakryje, a BC2 robi to już teraz.

  42. hahahahhahahahahahahaha Activision szykuje kolejny skok na kasę – obiecane serwery dedykowane będą hostowane tylko przez jedną firmę. LoL – właśnie skreśliłem tą grę z mojej listy zakupów

  43. Jeżeli naprawdę będzie wsparcie dla modów, to pewnie zaraz pojawi się promod, więc kupię grę na bank 🙂 Obecnie zagrywam w Cod4, czasem w mw2 i BFBC2, mam nadzieję że nowy COD będzie godnym następcą COD4 z promodem 🙂

  44. @Nuitari a gdzie wyczytałeś info. o tym że serwery będą hostowane przez jedną firmę? jeżeli to prawda to będzie cienko.

  45. MrBullet fanboyu go away, co do gry zapowiada się soczyście 😀 , tryby naprawdę dadzą multi żywotność

  46. http:g4g.pl/serwery-cod-black-ops-owszem-alemamy swoje źródła 🙂

  47. http:g4g.pl/serwery-cod-black-ops-owszem-ale

  48. Ludzie so wy pleciecie, to zmiecie MoHa i BC2 z powierzchni ziemi…

  49. Jak nie będzie dostępu do dedyków, dużej możliwości konfiguracji serwerów to sytacja nie będzie wyglądała za ciekawie – chcą kontrolować kiedy „żywotność” gry się skończy, żeby wcisnąc graczom następny tytuł…

  50. na dzień dzisiejszy to tyle w temacie zmiany polityki activi$$ion

Dodaj komentarz