Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]
![Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/935f76a0-18ef-48bb-b288-b203827b38ae.jpeg)
Analitycy przewidują, że Black Ops sprzeda się w nakładzie około 12 milionów, ale z drugiej strony mamy też informacje o zamówieniach przedpremierowych, które już teraz przekraczają te na MW2. Nowe Call of Duty bez wątpienia jest jednym z najgłośniejszych tytułów 2010. W dodatku wcale nie dlatego, że Activision zachowało się niezbyt fair wobec twórców serii, Infinity Ward, z którymi parę miesięcy temu poszli na noże, co skończyło się faktycznym demontażem studia. Bo choć nad kolejnymi jej odsłonami pracować już będą zupełnie nowi ludzie, Treyarch zajmował się Black Ops od czasów Call of Duty: World at War. §
Ale dość tych wspominków i rysów historycznych. Teraz najważniejsze są i tak tajemnic multi w Black Ops, które właśnie dzisiaj zostały wreszcie odsłonięte. Data: 1 września 2010. Czas: 1800-2300 (strefa czasowa GMT -7). Miejsce akcji: California Science Center, Los Angeles. Choć cała Polska śpi – zaczynamy!
Niestety, nie tak szybko. Główne hasło show to „śpiesz się powoli”, w każdym razie przez pierwsze półtorej godziny. Sama niespieszna rejestracja zabrała godzinę, a choć uprzyjemniał ją DJ i otwarty bar z hostessami, nie po to się tutaj wszyscy zebrali. Zaczęło się dziać dopiero o 1900, choć zanim posadzono wszystkich w kinie (IMAX, co ma o tyle znaczenie, że już za chwilę na jego ekranie zaczną być na nim wyświetlane fragmenty z gry) minęło kolejnych 12 minut. Atmosferę rozgrzał dopiero trailer, ale i ten wszyscy znali, więc szału nie było…
O 1915 wystąpił Daniel Suarez (Executive Producer Black Ops z Activision), ale jedynie podziękował wszystkim, z przybyłymi z całego świata dziennikarzami włącznie. A potem przeszedł do wiadomości ogólnych i porządkowych, z najważniejszą informacją: zero nagrywania video z prezentacji.
Po nim na scenę wszedł Mark Lamia, szef Treyarch. „Najlepsza gra jaką zrobiliśmy” – tak w skrócie można go podsumować. Doszły do tego podziękowania dla community i pierwsze tego wieczoru informacje o procesie tworzenia. Zdradził bowiem, że team miał możliwość wybrania dowolnych broni na misje, co (ponoć) wyszło świetnie. Niestety, jako że prezentowano multi, sprawdzić jego słowa będzie można dopiero po premierze.
Jako ostatni – i tego wieczoru najważniejsi – na scenę weszli Dan Bunting (Online director) i jego kumpel (imię zniknęło za szybko by je zanotować, w każdym razie główny boss od multi w Black Ops). Weszli i zaczęli (w końcu) gadać stricte o multi. Hasło przewodnie MP: Compete, Customize, Create. I pokazano to na żywo: nowe bronie, nowy sprzęt, perki… Wszystkiego ma być więcej!
Co ciekawe, pod multi podciągnięto także nowy tryb: Combat training. W skrócie – multi, ale z botami, a nie żywymi przeciwnikami. Przygotowany z myślą o osobach nie tykających się multi oraz jako trening, bo mapy są te same co w multi. Żeby nie było: doświadczenie zbiera się w nim osobno, ale za to można grać z kumplami w co-opie. Co ciekawe, powstał przez „przypadek”, nie było go pierwotnie w planach. Zaczęło się od Larry’ego, prymitywnego bota, który potrafił jedynie stać i podawać informacje o otrzymanych obrażeniach. Dopiero później nauczył się innych rzeczy i – w ostatecznej wersji – wyszło super.
Kolejną wielką rzeczą jest kasa, zdobywana między innymi w trakcie misji. Można ją użyć do kupowania (odblokowywania) nowych rzeczy. Przydaje się także do zawierania kontraktów (specjalnych wyzwań) – jeśli je się wypełni, dostaje się więcej kasy, tym więcej, im był trudniejszy. Żeby nie było: zadania te są limitowane czasowo, więc można kasę stracić. Dodatkowo można także wykorzystać ją do zakładów, zawieranych na każdym meczu z osobna. W takim przypadku 3 najlepszych graczy dostaje kasę od pozostałych, co dodatkowo wpływa na temperaturę zmagań. Pokazuje to ten filmik:
A skoro już przy specjalnych trybach jesteśmy, w jednym z nich dostajemy do łapy pistolet i po jednym pocisku na przeciwnika, więc jeśli spudłujemy, musimy zabić go wręcz. Kolejna „zabawa z bronią” (Sticks and Stones) ogranicza natomiast jej wybór do noży, tomahawków (za dużo Red Dead Redemption?) i kusz, ale jest też coś dla fanów wielkich gunów: w Gun Game zaczyna się wprawdzie z pukaweczką, ale za zabicie wrogów dostajemy coraz mocniejsze giwery, a wygrywa ten, kto zdobędzie je wszystkie.
Następnie parę słów poświęcono Customizacji. Hasło przewodnie „This is my gun”. Ponieważ gracze przywiązują się do broni, będzie można ją modyfikować. A że jedną z nich jest miotacz ognia i zdalnie kierowana rakieta z wyrzutnią – będzie super.
Kolejna sprawa to rozwinięcie pojęcia Create. Zaczęto od emblemów, które doczekały się własnego edytora. Można wybrać symbol, zmieniać jego kolor, powiększenie i ustawienie, mieszać je w warstwach, a na koniec dodać tło, tworząc coś nowego. Fajnie, ale znacznie lepsze wrażenie zrobił edytor powtórek, Theater. Daje możliwość zmiany kamery na TPP i FreeCam, pozwala na zabawę szybkością odtwarzania – w efekcie pozwala złożyć takie filmiki, że Matrix się chowa. Zwłaszcza, że jako materiał źródłowy można użyć dowolnego meczu, w którym brało się udział, a efektami będzie się można się bez problemu podzielić z innymi.
Na tym skończyła się prezentacja w kinie. Pozostał hands on w multiplayer labie. W skrócie: 8 grup po 6 X360 ze słuchawkami i możliwość przekonania się na własnej skórze, jak ten Black Ops sprawdza się w praniu. A sprawdza się znakomicie, o ile rzecz jasna ktoś lubi MW2. Rozgrywka jest na pierwsze ruchy padem identyczna, oczywiście nie licząc nowych map, nowych broni czy nowych killstreaków. Jest bardzo dynamicznie, a dzięki bonusom – nieprzewidywalnie, bo na przykład taki wiszący nad polem walki helikopter szturmowy potrafi na pewien czas całkowicie zmienić rozgrywkę.
Złego słowa nie można także powiedzieć o samych mapach. Dróg jest cała masa, podobnie jak i otwartych przestrzeni, dzięki czemu swoją „niszę” znajdzie zarówno snajper, jak i gościu biegający ze shotgunem.
W praktyce to wszystko oznacza jedno: choć za Call of Duty: Black Ops stoi zupełnie inne studio, udało się gościom z Treyarch stworzyć tytuł, który choć pełnymi garściami czerpiąc z osiągnięć poprzednika, wydaje się we wszystkim od niego lepszy. I mówimy tu o wersji na X360, bo na PC dojdą do tego jeszcze dedykowane serwery i obiecane wsparcie dla moderów. Dla fanów serii jest to więc pozycja obowiązkowa, w dodatku taka, której powinni dać szanse nawet osobnicy wolący np. Bad Company 2. Sam się do nich w końcu zaliczam, w dodatku w Black Ops grałem na padzie, a jednak bez bicia przyznaję, że nawet nie licząc całej, bardzo rozbudowanej otoczki, jest to tytuł o wielkim potencjale. A jeśli w dodatku weźmie się pod uwagę wszystkie dodatkowe elementy, ze świetnie rozwiązanym tworzeniem własnej klasy i kupowaniem, a nie zwykłym odblokowywaniem nowych broni – cóż, tak właśnie powinien wyglądać porządny shooter w 2010 roku. Konkurencja ma się czego obawiać!
Screeny z multi – w naszej GALERII.
—
PS Niestety, jakiekolwiek dodatkowe pytania o wersję PC (po Modern Warfare 2 z oczywistych względów nieco – co do niektórych rozwiązań – niepewną) były kwitowane krótkim: „to jest event poświęcony multi„. I tyle, nawet jeśli pytanie dotyczyło różnic pomiędzy wersjami na PC i konsole.
Czytaj dalej
212 odpowiedzi do “Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Battlefield 3 zmiecie wszystkie cody 🙂 . Po MW II straciłem zaufanie do Actishitu…
„Ludzie so wy pleciecie, to zmiecie MoHa i BC2 z powierzchni ziemi…”|Więc tego spodziewasz się po grze graficznie cofniętej jakieś 3 lata wstecz|i wyglądającej niemal identycznie (bardzo podobnie wyglądające perki, te same wielgachne napisy po zrobieniu czegokolwiek wyskakujące na środek ekranu, ta sama woda różana zalewająca ekran, skutecznie „umilająca” granie) jak crap MW2? Tiaaa…świetlaną przyszłość przed tą grą widzę….
Ta kusza jest jak z Łuk Torque z Gears of War. Kto grał będzie wiedziec o co chodzi |.
Nie zobaczyłem na tym filmiku nic ciekawego ani nawet innowacyjnego.Proste równanie MW2+nowe mapy i bronie= taka sama gra i kupa kasy dla Activision dziękuje wole poczekać na Crysisa 2
Na PC.Niepewne?!?!COO?!?!!Z gameplau patrze i oceniam na zaj[beep]tą 😀
pfff nie podoba mi sie ten trailer.
Mam pytanie do autora. Wiadomo czy w każdym trybie trzeba postawić kasę? Czy tylko w niektórych? Będzie się dało pograć bez zobowiązań? Bo jakoś nie mam ochoty spinać się w każdym meczu.
@Nath4 – a gdzie tu jest jakiś trailer ?? 🙂
Co to nowy DLC do MW2? A nie to nowy CoD zmyliła mnie ta grafika 😛 Pistolet który ściąga za jednym strzałem, kusza z wybuchającymi strzałami, wyrzutnia noży? Dziękuję postoję. Już widzę te rajdy samochodzików na serwerach.
To nie ma szans z MoH bo jeżeli chciałbym zagrać w BO to mogę se odpalić MW2 a jak chce zagrać w MW2 to MW1 starczy. Mam ciekawszą grę pal licho że bez wyrzutni noży czy wyścigów na serwerze, wolę grać w grę która ma klimat a nie gadżety.
no i znowu to samo „czy to nie przypadkiem dlc do mw2” a czy Wam przypadkiem nie mam wymienić serii któe niczym się nie różnią od siebie, a pomimo to wychwalacie je pod niebiosa? przestancie juz z tym bojkotem na coda, bo tylko udowadniacie jacy niedojrzali jestescie. zreszta wystarczy troche poczytac i wiedziec ze w black ops nowosci bedzie masa. no ale nie, jak wszyscy bojkotuja to ja tez musze…
amen 🙂
Czy czasem efekty trafienia w nas (chodzi o krew na monitorze) nie są identyczne jak w MW 2? :c
@Nuitari Głupi pic na wode. Plotka kolejna… Nie dość, że na jednej stronie to jeszcze napisali, że max graczy to 18. ocb?! Skoro oficjalnie potwierdzone jest, że 24.
Kreek, tak się spieszyłeś, że dużych liter nie porobiłeś?
Cholera jasna. Miałem wątpliwości co do zakupu, ale po lekturze newsa jestem już prawie pewien. Ciekawy system odblokowywania broni, kasa, zakłady, ciekawe tryby gry 😀 Coś czuje, że od nożowania nie oderwę się przez miesiące 😀
Przecież to jest CoD:MW2 tylko ma inne bronie , mapy i wygląd. Dźwięki broni są takie same jak w poprzedniej części. Poczekam na recenzje.
Popieram gościa pojemną ja chce grać z prawdziwą ciężką broną z duuuuuuuuuuuużym kalibrem a nie padać od jednego strzału z niby pistola.|Ludzie jeśli wy chcecie poczuć klimat prwdziwej ciężkiej wojny to kupcie MoH.|Bo co goścu w pirwszych minytach gry ma ze sobą 3 giwery dwie kusze i pistolet. I co używa tyko pistoletu:[ powiedzmy teraz że bierze kusze i strzela w przeciwnika ale ten przeżył i strzelił mu w kolano z pistoletu uśmiercając go.Ja nie chce być inspektorem gadzetem.Sorry.
adrian jakiś tam, co zabolało Cię coś? polecam popatrzeć na inne komentarze, się zdziwisz na ich niebywałą interpunkcją…
wojtekwlodyka no tak, bo cod to symulator żołnierza i wszystko musi być realistyczne…naprawdę nie macie już czego się czepiać?
MP5! Kusza! Nóż Balistyczny! Tomahawk! Minigun! Ta gra zwycięży ze MoH’em tak jak ja z muchom 😛
Gwiazdkowy prezent zaklepany 🙂
ułee przesadzili juz z tymi gunami kusze wybuchowe blety jakies noze strzelajace z dlugopisow cuda na kiju ktore w 3/4 konfiguracji i przypadkow nieistnieja to nie dla mnie. I niekrytykuje bo mw 2 ale wygralem tylko 93h w multi i mi sie znudzilo ;/
Jak obejrzałem film to podoba mi się jeszcze bardziej :] Takie tryby gry to coś czego mi było trzeba ^^ Idzie sobie narzekać, że w God of War walczymy z mitycznymi stworami 1000x większymi od nas. Przecież to nie jest realistyczne!
Już widzę teksty typu: Noobowa kusza! Naucz się grać noobie!
Cod Black Ops „Wager Match” trailer
Te „nowe” tryby troche naciągane. GunGame np. ściągnięty z CSS, powrzucali tylko do jednego worka. No ale zobaczymy jak już wyjdzie.
„sprawdza się znakomicie, o ile rzecz jasna ktoś lubi MW2” – bueheheheheheheheh. Gra zdecydowanie nie dla mnie. Ciekawe jak to jest, ze od CoD4 seria jedynie sie cofa… Cala nadzieja w serwerach dedykowanych i moderach, ale jak na razie nie widac zbytniego ruchu ze strony Acti i Treyarch poza wspominaniem o tym, aby podrecic zainteresowanie tytulem. Ciekawe jak to wyjdzie w praniu, ale teraz wyglada to jeszcze gorzej niz myslalem. Mogliby uczyc sie na bledach (MW2) i powielac sprawdzone schematy (CoD4).:(
@Kreek – czyli Twoim zdaniem ktos, kto uwaza, ze gra jest durna bo sie cofa w rozwoju wzgledem poprzedniczek, jest niedojrzaly? Gratuluje Twojej pseudo dojrzalosci.:P
To marne DLC do MW2 i tyle w temacie!
Kurde już się nie mogę doczekać. Jak dla mnie CoD:BO wygrywa na razie z MoHem. Dla mnie MoH po tym ich filmiku nie ma żadnego klimatu natomiast CoD mi się bardzo podoba. Nie to, ze jestem fanem MW2 bo nie jestem. Bardzo podoba mi się BC2 i długo w niego grałem ale jakoś MoH mi nie przypada do gustu.
@Kaszub23. I tu się mylisz. Większość tych broni istnieję. Tomahawk. Nóż Balistyczny. Minigun także. Chyba że chodziło ci o to że nie będą dozwolone na serverach.
Battlefield góruję nad CoD pod względem zbalansowania; tam można wziąć do ręki wyrzutnię rakiet i na czołg się uwziąć będąc pewnym, że jak się postarać, to jest się w stanie to zrobić, ale wie się też, że ktokolwiek z przeciwników będzie w stanie zabić też ciebie. Nie ma jak w Call of Duty, że jak facet z noob tubem lata to zabijesz go, ale dopiero po paru(nastu jak się kamperzy dobrze zaszyją) dedach. No i w BF nie ma map zaprojektowanych na kamperstwo.
żal g18 akimbo
@Gaerled A na rushu gdy połowa obrońców kampi 1. Na wzgórzu ze snipą 2. Przy A i B 3. Na respie atakujących.
@Kreek – ja widzę że tobie brakuje dojrzałości bo ty wolisz płacić 150zł za coś co praktycznie powinno być modem do poprzedniczki za jakieś max 80zł. MoH będzie pod tym względem dobry że wykorzysta to co jest najlepsze co do tej pory było w sieciowych FPS’ach czyli nie nastawia się na gadżetowanie jak BO tylko na prawdziwą walnę równą a nawet może pobijającą CoD4:MW.|@Gaerled – no fakt takiego kamperstwa nie znajdziesz w BF ale znajdą się tacy że będą mieli gdzie kampić 😉
Chyba ktos pomylil filmiki… To mialy byc CoD:Black Ops, a nie jakis mod do CoD:MW2.
No jest na co czekać
Dokładnie :O Nie rozumiem czy nie można postarać się nieco bardziej i chociaż zmienić interfejs itp.? Ciągle, od MW, dostajemy odgrzewane kotlety! Mam tego dość, ostatnia część w jaką grałem to World at War i nie kupię już żadnej gry z tej serii. Forsę wolę przeznaczyć nawet na MoH, który jest do D… :/
Fajnie sie zapowiada ale raczej nie kupie … nie sądzę żeby coś sprawiło mi większą frajde niż BC2. I w sumie niedługo DLC
Amatorskie mody, do niektórych gier są bardziej rozbudowane niż to… ostra ściema i chęć nabici kasy na fanach.
@Gaerled|hahaha to się uśmiałem…nie ma map na camperstwo? twórcy raczej nie myśleli o tym czy camperzy bedą happy czy nie i po prostu zrobili mapy a camper i tak jak killnie z 3 to wiara już wie gdzie jest i za chwile dednie no chyba że to jakijś serv only noob
Czyli zostaje przy BFie:/ To jest totalna!(prawie) Kopia MW2 i możecie mnie zlinczować ale tak jest. Dla mnie grafika w CoDach nie zmieniła się od czasów CoD4:MW.
Tak się zastanawiam jak można porównywać BC2 i MW2/BO? Porównywać można ale MW2/BO do MOH, nie BC2. COD a BC2 to 2 różne gry, a komentarze ze BC2 itd i tak zniszczy BO są nie na miejscu. Każdy lubi to co chce ja lubię obie serie a te wasze fanbojstwa to jak pes vs fifa 🙂
Ja poczekam aż się rozwiąże sprawa z modami, jeżeli cod7 nie będzie mieć coś ala promod nie kupię, a moh nie wchodzi w grę i na ACI i na EA się wielu przejechało.
@ Artox – Nikt Cię nie zlinczuje, bo piszesz prawdę! Swoją opinię już wyraziłem i całkowicie Cię popieram. Seria CoD pomyliła ścieżki – zamiast wybrać tą odpowiednią, dla mądrych graczy (bo fanboje i tak kupią), wybrała tą gdzie szybko zarobi kasę. Ale ja ich nie wesprę! Wolę zrobić to co pisałem i nawet kupić Battlefield: Vietnam niż wydawać forsę na odgrzewane kotlety.
Eeee jaka rzeź….. wolę coś trochę spojniejszego. Chociaż kto wie…. może to kupie
matison ale z Ciebie hipokryta – to właśnie medal of honor jest klonem bc2, a co do kasy – stać mnie to kupuje, zabronisz mi? a co do niby podobności bo do mw2 – max payne 2 jest taki sam jak max payne, pierwsze 3 splinter celle są identyczne, bad comapny jest bardzo podobny do jedynki – dlaczego ich, i wielu innym nie bojkotujecie?
@PawcioX|O to mi chodzi, że w CoD czułem się jakby specjalnie dla kamperów była ta gra tworzona, a w Battlefieldzie tak jak mówiłeś twórcy po prostu mapy robili.|@Bluegardo|Siła BF-a w Conquest.
Do wszystkich którzy uważają że to klon MW2: przeczytajcie jeszcze raz tego newsa(zwłaszcza fragmenty o trybach i forsie jaką zdobywamy) i zastanówcie się jakie głupoty piszecie. Będzie się grało inaczej niż w mw2.