Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]

Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]
Po 16 milionach sprzedanych kopii Call of Duty: Modern Warfare 2, twórcy Call of Duty: Black Ops mają poprzeczkę postawioną bardzo wysoko. Kluczem do powtórzenia sukcesu poprzednika, będzie stworzenie co najmniej równie dobrego - lepszego? - trybu multi. Już wiemy, jaki będzie. Zapowiedź Allora!

Analitycy przewidują, że Black Ops sprzeda się w nakładzie około 12 milionów, ale z drugiej strony mamy też informacje o zamówieniach przedpremierowych, które już teraz przekraczają te na MW2. Nowe Call of Duty bez wątpienia jest jednym z najgłośniejszych tytułów 2010. W dodatku wcale nie dlatego, że Activision zachowało się niezbyt fair wobec twórców serii, Infinity Ward, z którymi parę miesięcy temu poszli na noże, co skończyło się faktycznym demontażem studia. Bo choć nad kolejnymi jej odsłonami pracować już będą zupełnie nowi ludzie, Treyarch zajmował się Black Ops od czasów Call of Duty: World at War. §

Ale dość tych wspominków i rysów historycznych. Teraz najważniejsze są i tak tajemnic multi w Black Ops, które właśnie dzisiaj zostały wreszcie odsłonięte. Data: 1 września 2010. Czas: 1800-2300 (strefa czasowa GMT -7). Miejsce akcji: California Science Center, Los Angeles. Choć cała Polska śpi – zaczynamy!

Niestety, nie tak szybko. Główne hasło show to „śpiesz się powoli”, w każdym razie przez pierwsze półtorej godziny. Sama niespieszna rejestracja zabrała godzinę, a choć uprzyjemniał ją DJ i otwarty bar z hostessami, nie po to się tutaj wszyscy zebrali. Zaczęło się dziać dopiero o 1900, choć zanim posadzono wszystkich w kinie (IMAX, co ma o tyle znaczenie, że już za chwilę na jego ekranie zaczną być na nim wyświetlane fragmenty z gry) minęło kolejnych 12 minut. Atmosferę rozgrzał dopiero trailer, ale i ten wszyscy znali, więc szału nie było…

1915 wystąpił Daniel Suarez (Executive Producer Black Ops Activision), ale jedynie podziękował wszystkim, z przybyłymi z całego świata dziennikarzami włącznie. A potem przeszedł do wiadomości ogólnych i porządkowych, z najważniejszą informacją: zero nagrywania video z prezentacji.

Po nim na scenę wszedł Mark Lamia, szef Treyarch. „Najlepsza gra jaką zrobiliśmy” – tak w skrócie można go podsumować. Doszły do tego podziękowania dla community i pierwsze tego wieczoru informacje o procesie tworzenia. Zdradził bowiem, że team miał możliwość wybrania dowolnych broni na misje, co (ponoć) wyszło świetnie. Niestety, jako że prezentowano multi, sprawdzić jego słowa będzie można dopiero po premierze.

Jako ostatni – i tego wieczoru najważniejsi – na scenę weszli Dan Bunting (Online director) i jego kumpel (imię zniknęło za szybko by je zanotować, w każdym razie główny boss od multi w Black Ops). Weszli i zaczęli (w końcu) gadać stricte o multi. Hasło przewodnie MP: Compete, Customize, Create. I pokazano to na żywo: nowe bronie, nowy sprzęt, perki… Wszystkiego ma być więcej!

Co ciekawe, pod multi podciągnięto także nowy tryb: Combat training. W skrócie – multi, ale z botami, a nie żywymi przeciwnikami. Przygotowany z myślą o osobach nie tykających się multi oraz jako trening, bo mapy są te same co w multi. Żeby nie było: doświadczenie zbiera się w nim osobno, ale za to można grać z kumplami w co-opie. Co ciekawe, powstał przez „przypadek”, nie było go pierwotnie w planach. Zaczęło się od Larry’ego, prymitywnego bota, który potrafił jedynie stać i podawać informacje o otrzymanych obrażeniach. Dopiero później nauczył się innych rzeczy i – w ostatecznej wersji – wyszło super.

Kolejną wielką rzeczą jest kasa, zdobywana między innymi w trakcie misji. Można ją użyć do kupowania (odblokowywania) nowych rzeczy. Przydaje się także do zawierania kontraktów (specjalnych wyzwań) – jeśli je się wypełni, dostaje się więcej kasy, tym więcej, im był trudniejszy. Żeby nie było: zadania te są limitowane czasowo, więc można kasę stracić. Dodatkowo można także wykorzystać ją do zakładów, zawieranych na każdym meczu z osobna. W takim przypadku 3 najlepszych graczy dostaje kasę od pozostałych, co dodatkowo wpływa na temperaturę zmagań. Pokazuje to ten filmik:

A skoro już przy specjalnych trybach jesteśmy, w jednym z nich dostajemy do łapy pistolet i po jednym pocisku na przeciwnika, więc jeśli spudłujemy, musimy zabić go wręcz. Kolejna „zabawa z bronią” (Sticks and Stones) ogranicza natomiast jej wybór do noży, tomahawków (za dużo Red Dead Redemption?) i kusz, ale jest też coś dla fanów wielkich gunów: w Gun Game zaczyna się wprawdzie z pukaweczką, ale za zabicie wrogów dostajemy coraz mocniejsze giwery, a wygrywa ten, kto zdobędzie je wszystkie.

Następnie parę słów poświęcono Customizacji. Hasło przewodnie „This is my gun”. Ponieważ gracze przywiązują się do broni, będzie można ją modyfikować. A że jedną z nich jest miotacz ognia i zdalnie kierowana rakieta z wyrzutnią – będzie super.

Kolejna sprawa to rozwinięcie pojęcia Create. Zaczęto od emblemów, które doczekały się własnego edytora. Można wybrać symbol, zmieniać jego kolor, powiększenie i ustawienie, mieszać je w warstwach, a na koniec dodać tło, tworząc coś nowego. Fajnie, ale znacznie lepsze wrażenie zrobił edytor powtórek, Theater. Daje możliwość zmiany kamery na TPP FreeCam, pozwala na zabawę szybkością odtwarzania – w efekcie pozwala złożyć takie filmiki, że Matrix się chowa. Zwłaszcza, że jako materiał źródłowy można użyć dowolnego meczu, w którym brało się udział, a efektami będzie się można się bez problemu podzielić z innymi.

Na tym skończyła się prezentacja w kinie. Pozostał hands on w multiplayer labie. W skrócie: 8 grup po 6 X360 ze słuchawkami i możliwość przekonania się na własnej skórze, jak ten Black Ops sprawdza się w praniu. A sprawdza się znakomicie, o ile rzecz jasna ktoś lubi MW2. Rozgrywka jest na pierwsze ruchy padem identyczna, oczywiście nie licząc nowych map, nowych broni czy nowych killstreaków. Jest bardzo dynamicznie, a dzięki bonusom – nieprzewidywalnie, bo na przykład taki wiszący nad polem walki helikopter szturmowy potrafi na pewien czas całkowicie zmienić rozgrywkę.

Złego słowa nie można także powiedzieć o samych mapach. Dróg jest cała masa, podobnie jak i otwartych przestrzeni, dzięki czemu swoją „niszę” znajdzie zarówno snajper, jak i gościu biegający ze shotgunem.

W praktyce to wszystko oznacza jedno: choć za Call of Duty: Black Ops stoi zupełnie inne studio, udało się gościom z Treyarch stworzyć tytuł, który choć pełnymi garściami czerpiąc z osiągnięć poprzednika, wydaje się we wszystkim od niego lepszy. I mówimy tu o wersji na X360, bo na PC dojdą do tego jeszcze dedykowane serwery i obiecane wsparcie dla moderów. Dla fanów serii jest to więc pozycja obowiązkowa, w dodatku taka, której powinni dać szanse nawet osobnicy wolący np. Bad Company 2. Sam się do nich w końcu zaliczam, w dodatku w Black Ops grałem na padzie, a jednak bez bicia przyznaję, że nawet nie licząc całej, bardzo rozbudowanej otoczki, jest to tytuł o wielkim potencjale. A jeśli w dodatku weźmie się pod uwagę wszystkie dodatkowe elementy, ze świetnie rozwiązanym tworzeniem własnej klasy i kupowaniem, a nie zwykłym odblokowywaniem nowych broni – cóż, tak właśnie powinien wyglądać porządny shooter w 2010 roku. Konkurencja ma się czego obawiać!

Screeny z multi – w naszej GALERII.

PS Niestety, jakiekolwiek dodatkowe pytania o wersję PC (po Modern Warfare 2 z oczywistych względów nieco – co do niektórych rozwiązań – niepewną) były kwitowane krótkim: „to jest event poświęcony multi„. I tyle, nawet jeśli pytanie dotyczyło różnic pomiędzy wersjami na PC i konsole.

212 odpowiedzi do “Call of Duty: Black Ops – graliśmy w multi! [WIDEO]”

  1. Orthomyxovirus 2 września 2010 o 15:02

    Czy w ogóle ktoś słyszał że PGA będzie w podobnej formie ale w szczecinie? bo widze że readktorzy cdaction nie słyszeli przynajmniej na stronie ani widu ani słychu, a to już w listopadzie

  2. @pershing god of war to symulator czy gra oparta na mitologii greckiej?

  3. LOL kopia MW2 xDD

  4. mom nadzeje,ze nie bedze 100 kolesi z nozami latac a dwuch z karabinami…

  5. Kurdę niby fajne,ale ten silnik graficzny już tak mi się przejadł,przekolorowane to jakieś…

  6. @jashimara A czy Call of Duty jest symulatorem?

  7. pfff kolejny nudny fps ktory bedzie tak nuzacy po miesiacu jak mw2 i odstawi go sie na polke steamowa

  8. niby fajne modsy ale to juz bylo w csie… gungame to identyczny klon

  9. Przestańcie! Casuale też chcą „poszczelać”, a BO z takimi overpowerami wydaje się dla nich grą idealną! EA FTW!

  10. Teraz wiem, że dobrze zrobiłem zamawiając pre-order 🙂

  11. Wow, ale rozwałka. Jaka dynamika! Ja jestem kupiony.

  12. Szczerze to w CoD4 na dobrym serwerze z trybem hardkor to akcja jest tak z 10 razy szybsza, emocje kipią i ściekają z monitora a nie ma żadnych udziwnień typu: tomahawki czy minigun/bazooki. A poza tym to jacyś kiepscy Ci gracze tam na tym multi 😛

  13. InsaneLunatiC 2 września 2010 o 16:06

    Dynamika… lol….

  14. Black Ops-kolejna gra,którą będę miał w dniu premiery ;]|Co ciekawe bardzo podobają mi się boty w multi każdej gry(poczynając od CS-a,poprzez L4D2 a kończąc na Cod4 i fajnych PeZbotach)-a jeżeli będzie można odpalić grę bez neta to już widzę te całonocne gry z botami u babci na działce 😀

  15. Nie widzę tu nic czego nie było by wcześniejszych sieciowych FPS począwszy od MW 1, nie oczekuje jakiejś innowacyjności, lecz powielanie co chwila takich samych schematów jest nudne, tych kilka dodatkowych trybów to tylko zbędny bajer, tak samo castomizacja broni, liczę na soczysty gameplay, takimi tanimi sztuczkami to mogą tylko zagorzałych fanbojów nakłonić do zakupu, Medal of Honor również zapowiada się przeciętnie, więc chyba pozostanie zostać przy Bad Company 2 przy oczekiwaniu na Battlefield 3.

  16. Aczkolwiek nie skreślam Black Ops, bo gra jest co prawda przeciętna ale w „natłoku” coraz lepszych FPS (Crysis 2, MoH sama śmietanka :/ ) wypada na prawdę dobrze, w końcu ile można grać BC 2.

  17. Jednym wyrazem to określe: [beeep]!- Widać jak [beeep] że to wręcz mocna (bardzo mocna) kopia mw2 zmieniony tylko interfejs dodane nowe mapy oraz tryby, grafikę nieco polepszono i pogorszono*1 mechanika gry taka sama jak już wspomniałem mw2 które też mnie zawiodło trochę, jednak może jednak się skuszę aby pograć w mw(3 – jak dla mnie).*1 – 0:12 – 0:16 To ma być światło? ten blask odstrasza brak cieni, a ta broń cholernie dziwnie wygląda.

  18. radze poczekać ze 2 miech po premierze i będzię wiadomo |a czy ta gra nie stenie się klonem combat arms i z jego wadami czyli płatni (PRO) nie płatni nooby

  19. sutirem przeczytaj tekst a nie filmik oglądasz. jest duzo zmian, duzo nowego, ale na filmiku tego nie widac, to oczywsite

  20. Pojedźmy do twórców BO i spytajmy się jak tam prace nad MW3 😀

  21. Czytałem tak samo zapowiadali mw2 mapy będą wielkie wręcz ogromne, będzie dużo – to skopiuje „Dróg jest cała masa, podobnie jak i otwartych przestrzeni, dzięki czemu swoją „niszę” znajdzie zarówno snajper, jak i gościu biegający ze shotgunem. „Jakoś na wszystkich mapach albo jest otwarta przestrzeń (ta mapa gdzie jest rozbity samolot nie grałem dawno nie pamiętam nazwy) albo zamknięta (favela), zresztą i tak wiele osób się rozczaruje, tak jak przy mw2

  22. @celmer0072Wołamy noobów oraz PRO i jedziemy napad zrobić zdesperowane nooby wbiegną do budynku zaczną zamieszki z ochroną wszyscy graficy,skrypterzy itp.|zaczną uciekać policja będzie powstrzymywać noobów wówczas gdy my i inni PRO będziemy grali w Black Ops aka mw3.

  23. Trochę przegięte te walki na noże, jak można tak skakać to zaraz serwer zaroi się od małp skaczących na lewo i prawo aby tylko nie dostać…|I jak mają wprowadzić jakieś opłaty to od razu grę skreślam, a tak to prezentuje się całkiem przyzwoicie.

  24. Powiem tak kupiłem COD MW2 i grałem sporo w niego. Po 3 miesiącach było po grze na 5 serwerów 3 zhackowane a na każdym innym cziter który kończy dobra zabawę. Tę grę też kupie od razu w dniu premiery i pewnie też chwile pogram. Jeśli stanie sie to samo co w MW2 zaprzestane kupowania tej serii. Grając w BF-a nie ma żadnych problemów ani cziterskich ani innych. Pożyjemy zobaczymy. Na razie wygląda nieźle a co zmienią dedyki wyjdzie w praniu 🙂

  25. @LordiX – Noże – Są to noże balistyczne wystrzeliwane przez ciśnienie spreżnego powietrza (czy jakoś tak), no a te rzucane to tomahawki. Opłat nie ma żadnych. Ale będziesz dostawał kase za wygrane mecze i możesz te kasę postawić na meczu 😛

  26. Powiem tak. Bardzo podoba mi się prezentacja multi wiele nowych trybów np.gun game.Nowe możliwości związane z bronią np. 1 bullet.Czekam na nia bardzo chętnie ją kupie.Co do mikropłatności bardzo bym tego nie chciał choć jeżeli miałyby by być to 2 dolce za miech to może być(Nie wiem jakie to mają być ceny:P)

  27. @Sutirem mowisz ze jest to „bardzo mocna” kopia MW 2 ale porownaj to np. z Crysis 2. Tam tez prawie nic nie zmienili tylko nowe otoczenie a tak wiekszosc to samo. A tu wiele innych broni, perki, nowe tryby gry nawet jesli juz byly w jakiejs grze no to co ? Jezeli jest fajne to tu jeszcze lepiej bedzie sie bawilo z lepsza grafika. Czasami niektorzy przesadzaja z ciaglym porownywaniem MW 2 z CoD: BO dajcie mu sznase chociaz LOL.

  28. @ Orthomyxovirus – PGA w Szczecinie? To żeś mnie rozbawił xD Czy wiesz chociaż co oznacza ten skrót? Poznań Game Arena. I jest to tylko część (dotycząca gier) całych Targów poznańskich, które są niezmienną częścią tego miasta… Więc nie pisz bzdur.

  29. high skillowa gra… teraz to już niestety wszędzie durne wyrzutnie rakiet, jakieś granatniki, sranatniki, niedługo podstawową bronią będzie guziczek dzięki któremu wysadzimy pół mapy w powietrze O.O – czy te gry są robione pod takich graczy którym sprawia przyjemność rozwalenie typa który nawet ciebie nie zdąży zobaczyć? Ale przecież w CoD to norma^^ Nie cierpię tego typu broni, w przypadku BC służyć powinny one tylko do niszczenia pojazdów a nie durnego kampienia. Takich typów tępiłem i zawsze tępić będę.

  30. jak ktoś gra w RS Vegas multi to prosze o info.

  31. Jak na to patrze to mi się odechciewa upadek Infinity Ward upadek call of duty czyje że call of duty 7 będzie lipą bo Treyarch nie potrafi robić gier

  32. Ciekawie to wygląda.

  33. Multi zapowiada się o wiele ciekawsze niż te, które mieliśmy zaszczyt grać w MW2

  34. „Pierdu,pierdu,pierdu,gra mi się nie podoba”-ludzie,ogarnijcie się.Obejrzycie jeden filmik,a jakbyście wszystkie rozumy pozjadali.Plus”Bez Infinity Ward to nie to samo”.Trudno,idzie nowe,pogódźcie się z tym.A sama gra zdaje się być świetna.Gatling FTW!

  35. Minigun to przesada…

  36. nic nowego oprucze tego nozyka -.- i minigina (minus) ja i tak mysle ze bulletstorm bedzie lepszy

  37. Oprócz tych trybów specjalnych będzie chyba normalny DM i TDM, bo ja jestem konserwatystą i te tryby dodatkowe to chyba zbędny bajer (nie ma to jak prostota COD4, podobno piękno tkwi w prostocie 😉

  38. Ja o publikach nawet nie myślę, mam nadzieję że będzie promod, bez niego na pewno nie kupię gry. Dlatego będę wyczekiwał czegoś na wzór promod’a a nie premiery gry 🙂

  39. nie wiem co tak ludzie piepsza sie z tym że gra jest mocno podobna do mw2 a czego do cholery się spodziewaliscie ? nagle wielkiej rewolucji??, ktoś na głowę upadł. wiadome było że to będzie na nowo doprawiony odgrzewany kotlet zwany CoDem. Tak samo BC2 to kolejny BF TAKI SAM, z paroma zmianami, ale oczywiście BC2 to jest wielka rewolucja wedlug niektórych, ja mysle ze juz od zcasow coda4 nie zobaczymy zadnej rewolucji w fpsach, co najwyzej ewolucje tego co juz znamy w roznych wariantach, przyzwyczajcie

  40. sie do tego, swoją drogą BO zapowiada sie nieźle, dorobiony WaW, w innej epoce i nowymi brońmi, aczkolwiek ten minigun rzeczywiscie lekka przesada, no ale co zrobic, bedzie z jajem : ) dobrze że jeszcze 2 miesiące zostały tylko, bo tłuczenie mw2 i bc2 na zmiane robi sie lekko nudnawe ; )

  41. Moze i kupie tego CoDa :)Zobacze ile bedzie kosztował i pomysle :O

  42. jak ktoś lubi bawić się w wojnę na podwórku, to gierka dla niego ;P …

  43. Taaa, tylko mieć kasę i żeby nie wydymali nas z dedykami…

  44. Deja vu ? Chyba już w to grałem… A nie są jendak inne mapy, bronie, tryby. To jednak nie to samo. Ale podobne prawda ?|Ciekawe czy zrobią zombie mod ( nie mod ale profesjonalnie w grze wbudowany ).

  45. @Pawlik93KRK akurat w mw2 zhackowane serwery dają najlepszą frajdę ;]@Eskel047-ta gra w multi niema być innowacyjne-to od początku miało być lepsze MW2(z dedykowanymi serwerami)A co do customizacji broni-jesteś pierwszą osobą,której się to nie podoba,i nie rozumiem czemu-to jest druga rzecz(po wbijaniu lvl),która przedłuża życie gier.

  46. Gungame kasa zakłady ? Kalka css? Oryginalnie to oni nie są , nie grałem długo w coda mw2 ale patrząc na gameplay powiedziałbym że to ta sama gra a te dodatkowe bronie i tryby to po prostu jakieś dlc :/

  47. Wydaje mi się że „gracze-posiadacze” COD4 , MW2 oraz BC2 (m.in. ja 😛 ) mogą spokojnie nie spieszyć się z kupnem tej gierki dopóki nie okażę się czy rzeczywiście jest to nowa „jakość” w FPS-ach czy tylko kolejny „klon” ,na który (przy podanym przeze mnie na początku zestawie już posiadanych gier) po prostu szkoda kasy. Zobaczymy, poczekamy , a na premierę nie warto się rzucać.

  48. Piszę oczywiście o posiadaczach wszystkich trzech tytułów jednocześnie *vincenzo – absolutnie popieram 🙂 , udziwniają te FPS jak kolorowe czasopisma z dolepianymi coraz durniejszymi dodatkami – kocyki, torebeczki,kolczyki,kubeczki i inne takie 😛 – teraz podobnie zaczynają wyglądać nasze FPS-y 😛

  49. http:www.youtube.com/watch?v=G94SolEtpnc&fmt=22 troche info o multi z komentarzem twórcow (o customizacji, i innych pierdolach) http:blackops.digitalwarfare247.com/multiplayer/perks o perkach akurat, ale polecam stronke, duuuzo informacji

Dodaj komentarz