Wiedźmin 3: Dziki Gon ? Już graliśmy

Wiedźmin 3: Dziki Gon ? Już graliśmy
Tutaj znajduje się przestrzeń, której nawet nie przeczytacie, bo mowa o Wiedźminie 3. Już dawno oglądacie zamieszczony w rozwinięciu newsa gameplay z komentarzem Berlina, który miał przyjemność pograć w nową produkcję CDP RED już przez trzy godziny.

Pełne wrażenia (6 stron tekstu!) w CDA 03/2015, które pojawi się w sklepach 10 lutego. Pamiętajcie, żeby zasubskrybować nasz kanał. I miłego oglądania:

207 odpowiedzi do “Wiedźmin 3: Dziki Gon ? Już graliśmy”

  1. @ Same – jeśli sam jest ekonomista i ma doświadczenie itd. to jego krytyka będzie wtedy na pewno dużo sensowniejsza niż „gupi rzont, dlaczego jeszcze nie zalatwil nam takiej pensii jak niemcy?!”. Prawda? Ale prosilbym, zeby tu nie schodzic na polityke, a trzymac sie gier i branzy growej. Ja np. w zyciu nie skrytykuje programistow, ze „zle zrobili optymalizacje” gdyz nie wiem jak sie robi dobra i nie wiem czy np. zrobili to mistrzowsko, bo gra dziala na juz 660 zamiast na dwoch 970…

  2. @Aldon – owszem, mow „gra sie tnie” ale nie mow „zle zrobili optymalizacje”. Bo to wcale nie jest to samo. To jak czlowiek, ktory bierze na silowni na klate 50 kg. Nie wiesz, czy przed rozpoczeciem treningow bral 40 czy 10, wiec nie krytykuj go, ze jest cienki, bo on mogl przez pol roku np. podwoic dzwigany ciezar. Kumasz o co mi chodzi?

  3. Swoja droga zliczylem W2 przy srednim framerate 24 (tak, tak…) i jakos zyje. Jesli tylko gra mi pojdzie i nie bedzie ewidentnie „haczyc”, to narzekac nie bede… a przynajmniej nie za glosno. No ale ja jestem dziwny, wiem.

  4. YouWillGoToHell 27 stycznia 2015 o 07:05

    @ QuantumE oczywiście, że nie tylko ty. szkoda, że jesteśmy w mniejszości i przez to powstają gnioty albo coś w stylu dragon age inquisition, gdzie fabuły prawie nie było, tylko mapka pełna miniquestów.ja liczę na jakieś info w sprawie sterowania pc. mam nadzieję, że nie będzie tak tragicznie jak w da:I.

  5. @YouWillGoToHell mozesz odetchnac takie info juz sie wczoraj pojawilo,sterowanie juz jest dawno tylko jeszcze nie pokazali bo zastanawiaja sie nad nim co ulepszyc jeszcze,glowny dyrektor gra tylko na klawie i myszy wiec bedzie solidnie wykonane na 110%dla myszki i klawiatury.

  6. @Smuggler Podwojenie ciężaru przez pół roku to faktycznie dobre osiągnięcię. Tylko ciężko coś oceniać pod tym kątem. Nas interesuje efekt końcowy a nie ilość pracy. Jeśli coś było słabe, a teraz jest mierne, to nieważne jak wiele pracy zostało temu poświęcone – to nadal jest mierne. Co do wymagań Wiedźmina wystarczy porównać je chociażby z wymaganiami Dragon Age Inquisition. Różnica jest spora a przecież graficznie nie różnią się wiele.

  7. @Emanl skad masz to info,ze minimalna ma pozwolic na granie tylko w niskich??to by byla wrecz katastrofa w morde jeza!ja czytalem,ze na tym konfigu:Intel Core i7-4790 + GeForce GTX 980 spadki to byly momentami zwlaszcza w lesie,ale do 30fps pewnie z jakis 60.

  8. @Smuggler|Nie rozumiem skąd u ciebie taka obrona CDP RED w kwestii optymalizacji trzeciego Wieśka (fakt nie jest to temat do dyskusji przed premierą) ale powiedzmy sobie szczerze że gra na wszystkich zaprezentowanych do tej pory materiałach (prawdopodobnie odpowiednio podrasowanych) jakoś jakoś szczególnie nie powalała i zaprezentowana jakość grafiki na chwilę obecną nie usprawiedliwia wymagań jaki podano (plus ostatnie info o 30 fps na zalecanym konfigu)

  9. REDzi już w Wiedźminie 2 pokazali że sami nie ogarniają swojej technologii bo pomimo patchy nadal w grze leży zarządzanie pamięcią, i wiele innych elementów silnika i mechaniki rozgrywki, boję się że w przypadku Dzikiego Gonu będzie podobna sytuacja tylko w odpowiednio większej skali. Co do tego zapowiadanego ogromnego tekstu mam nadzieję że nie będzie tak że z tych 6 strom 2 to olbrzymia grafika plus 1 reklama i zostanie raptem 3 mozę 2,5 strony tekstu z przewagą grafik z gry

  10. Ciekawe czy dużo będzie fabuły otoczonej w miejscach w których jest zima. :3 Po prostu uwielbiam takie miejsca w grach a tutaj w prologu już widać że jest to dopracowane. No no no wielkie GJ dla REDów warto jednak będzie poczekać te kilkanaście dni dłużej. ;d

  11. nie @ QuantumE jest nas dwóch. tego całego bełkotu i płaczków normalnie nie chce mi sie słuchać. Jasne każdy ma obawy bo chce zeby wyszlo jak najlepiej ale 3 miesiace przed premiera omg jesteście żałośni. Gra wyjdzie kazdy odpali, pogra piszcie co chceta a nie sugerujecie sie filmikami albo zdaniem innych ahaha czy do was wgl dociera na czym opieracie swoje zdanie? hahah Jestem tylko w szoku ze @Smuggler chce ci sie dyskutować z tymi dzieciakami. pzdr

  12. CallahanHarry 27 stycznia 2015 o 09:43

    @RaZzzZoR poziom twojej wypowiedzi świadczy raczej o tym, że to ty jesteś właśnie takim dzieckiem. Przynajmniej intelektualnie. Ktoś negatywnie wypowiada się o twojej ulubionej serii to od razu jest zły? No wybacz, każdy ma prawo do opinii, a twój brak argumentów i atak w kierunku innych wypowiadających świadczy tylko i wyłącznie o tym, że jesteś kolejnym homo wiedźminusem, czyli fanboyem dla którego nie istnieje inna opinia niż tylko pozytywna na temat Wieśka.

  13. @ michallo367 – no to piszcie „gra sie tnie, ma makabryczne wymagania sprzetowe” i bedzie w porzadku. A nie „programistom sie nie chcialo optymalizowac kodu” – chyba, zebyscie dotarli do jakiegos programisty Wiedzmina, ktory taka deklaracje zlozy. Absolutnie nie zabraniam nikomu krytykowac zadnej gry – ale czynmy to tak, zeby to byla krytyka gry, a nie ataki na jej tworcow.

  14. @Michapod – nie bronie CDP Red. Bronie tworcow, do ktorych sam sie tez zaliczam. Jesli siedze np. 3 dobry przed kompem non-stop, piszac tekst, przegladam setki stron w poszukiwaniu faktow, wysylam dziesiatki majli by wycisnac dodatkowe szczegoly itd i w koncu wrzucam tekst na strone…. TO jesli czytam „e, jakos mi ten tekst nie przypadl do gustu” to moze byc mi przykro ale coz, tak bywa, nie do wszystkich trafisz. Ale jesli czytam „meh, pisane na kolanie, zajrzal do Wiki, przepisal suche dane”… CDN

  15. To mamy pojedynek: CallahanHarry vs RaZzzZoR no i kto ma wiekszego gnata???

  16. Panowie i panie, chłopcy i dziewczęta, hardkorowi fani Wiedźmina! Wiemy, że CDPR jawnie okłamał nas wszystkich odnośnie ich gry. Miało być wszystko pięknie, super, indywidualne podejście do wersji pctowej, ale okazało się jak zwykle, że są to tylko puste obietnice i obiecanki cacanki ala Tusk. Tak, tak taka jest prawda – marketingowcy czy nie, ale CDPR nas oszukał, a jak ktoś kłamie w żywe oczy to co się powinno robić… Sami chyba wiecie. 🙂

  17. itd. to wtedy zolc we mnie wzbiera, bo wiem ile czasu i energii poswiecilem na research i pisanie. I wtedy szlag mnie trafia, bo ktos zarzuca mi ze polozylem lache na tekst w momencie, gdy wiem, ze bylo zupelnie inaczej. I dlatego bronie tych, ktorych wy sobie tak lekko krytykujecie. Czujesz roznice? A tekst, oczywiscie, to beda same reklamy i zero tekstu, juz my to wiemy z gory i lepiej. Spoko.

  18. @rusek1 to z czym cie tak oklamali???powiedz nam tu wszystkim czy gra ci zle chodzi na twoim sprzecie?czy fabularnie cie nie zachwycila czy moze za szybko udalo ci sie ja ukonczyc?w czym masz problem(poza D.Tuskiem)??

  19. @Rusek – oczywiscie, skoro nas oklamali (w przeciwienstwie do wszystkich innych tworcow) to mamy 'SWIENTE’ prawo by gre ZASSAC z torrentow i grac bawiac sie swietnie, ale za darmo. No bo przeciez OKLAMALI. Spoko. jak czlowiek chce cos ukrasc zawsze znajdzie 245346 sensownych i logicznych powodow dla ktorych ma do tego prawo i to nie jest kradziez, a np. rekompensata za klamstwa.

  20. Nie jaram się W3. Jak wyjdzie i będzie mega to będę się jarał. A jak nie to trudno. Niech będzie przyzwoity jak W2 to nie będzie źle. 🙂

  21. A i tak w uważam, że Wiedźmin jest kijowy.

  22. @Smuggler Ale jakoś w przypadku innych gier gdzie leciał o wiele większy hejt na optymalizację (że twórcy sobie ją olali itp.) nie broniłeś twórców ani nie wypowiadałaś się zbyt często ;]. A było takich sporo produkcji w roku 2014 ale jakoś dopiero przy wiedźminie zacząłeś się udzielać dosyć często w newsach broniąc twórców. Jak to wszystko się zakończy zobaczymy w maju mam nadzieje że każde będzie mógł się cieszyć grą bez żadnych problemów w postaci spadków FPS, bugów itd.

  23. @NieMy – nie jestem wszechmocny, nie siedze w kazdym watku, nie sledze kazdej dyskusji. Akurat teraz poczulem sie wywolany do tablicy, ale powtarzam – nie bronie CDP Red. Bronie wszystkich, ktorych sie lekko i latwo oskarza.

  24. Nie wnikam czy Smuggler się bardziej czy mniej udzielał przy innych produkcjach ale ma racje. Nie można zarzucać programistom, że im się NIE CHCIAŁO zwłaszcza, że jakiś czas temu przecież wyszła na jaw sprawa rozżalonego pracownika który opisywał ile to godzin nad tym harują po godzinach itp. Sam jestem zły bo mi gra niestety ale (prawdopodobnie) nie pójdzie bo grafika nie spełnia minimum, a dziecko i kredyt pochłaniają tyle kasy, że już nic nie zostaje. I przestańcie już tak liczyć te FPSy…

  25. Gra mi nie pójdzie ale jakoś ich nie obsmarowuje, że im się nie chciało.

  26. Uwaga: Wiedźmin miał JUŻ PRZED PREMIERĄ łatkę „kaszanka made in Poland”. 10/10. Wiedźmin 2 miał nie dorównać poziomowi jedynki, pełno było (ach, jakże odważnych) wyznań „nie gram w Wiedźmina”, zżymano się nad optymalizacją. 9/10. Zachowując proporcje, Dziki Gon powinien mieć 12/10. Tak tylko zauważyłem.

  27. Dziwi mnie trochę decyzja Redów by wszystkie platformy były do siebie bardzo zbliżone pod względem graficznym. Gdzie wiadomo że z PC mogliby wyciągnąć zapewne dużo więcej ale jednak chcą to wszystko stonować i postawić na praktycznie równe traktowanie wszystkich platform. Mam co do tego mieszane uczucia, z jednej strony fajnie że każdy będzie się cieszył podobną oprawą graficzną ale z drugiej strony wydaje mi sie to nie naturalne, bo w przypadku pc będzie potrzebny dużo silniejszy sprzęt.

  28. Jedni sie zachwycają, inni narzekają. Osobiście czekam aż zagram, wtedy ocenię. Mam tak, że jeśli gra mnie wciągnie, zainteresuje, oczaruje fabułą i wykreowanym światem, to jestem w stanie wybaczyć dużo jej błędów, o ile nie będą przeszkadzały w rozgrywce. Nudna i nieciekawa gra jest u mnie przegrana, choćby miałóa najpiękniejszą grafikę na świecie i była zoptymalizowana tak żeby mogłaby zostać uruchomiona na kalkulatorze. Przy W1 i W2 bawiłem się świetnie i ocena W3, jako poprawionej2 jest dla mnie zaletą.

  29. Jak na poziom prezentowanej grafiki dziwie się, że na wymaganiach rekomendowanych będzie można pograć na średnio-wysokich w 30 klatkach bez włączania wodotrysków. Mam nadzieję, że okaże się jak w większości przypadków, że wyłączenie większości efektów nie bardzo wpływających na odbiór wizualny sprawi, że grze mało co ujmie się uroku a fpsy podskoczą w górę. Nie miałem do tej pory na moim PC poza AC:U przed patchami problemów z żadną grą, mają 4 miesiące żeby dopieścić optymalizacje. To sporo czasu

  30. @NieMy – nie będą zbliżone. Moim zdaniem to musi być nieporozumienie… Zbliżony efekt mogą dawać tylko zbliżone ustawienia na PC i tyle. Na PC raczej będzie tak jak zawsze – że możesz z jednych ustawień ściągać a w drugich podkręcać…|Jeśli gra będzie wymagać dużo mocniejszego PC niż konsola aby uzyskać taki sam efekt, to nie będę w to grał dla zasady tak samo jak nie grałem w GTA IV, ale na razie wierzę że przy premierze tak nie będzie bo to stare wyjadacze są jeśli chodzi o PC przecież są…

  31. Nie jestem zwolennikiem Wiedźmina, ale jestem zwolennikiem dobrych RPG z otwartym światem i możliwością skakania. Wiedźmin 2 niestety nie przypadł mi do gustu. Ciekaw jestem trójki 🙂

  32. @Guardsman|O to to. Wystarczy zresztą zajrzeć na forum i na pierwsze kilka stron temacie o Wiedźminie. Mało kto był nastawiony optymistycznie, a wyszedł hit. Także zamknąć japy dzieciaki, spokojnie czekać do premiery i wtedy ewentualnie narzekać.

  33. @McGrave jakoś Redzi twierdzą inaczej że niby wersja PC ma być bardzo zbliżona do tej konsolowej prócz paru bajerów. Jeden z twórców mówi o tym w wywiadzie. Wiadomo konsola ma o wiele większe ograniczenia więc gra będzie chodziła w 30 fpsach (mam nadzieje że stałych) w przypadku PS4 1080p w przypadku konsoli MS 900p. Różnice na pewno jakieś będą ale część dziennikarzy nie widziało różnicy między PC a konsolą. Możliwe że to wina tego że gra chodziła najprawdopodobniej na wysokich ustawieniach a nie na…

  34. Wydaje mi się, że to logiczne że CDP Red nie dałby rady stworzyć naraz na trzech platformach jednocześnie RPG’a z otwartym swatem którego poziom technologiczny grafiki powodowałby wodotryski dlatego, że to wciąż jest może nie małe ale w miarę niezależne studio (z tylko dwoma zrobionymi grami na koncie) które w przeciwieństwie do większości np. takiego BioWare nie sprzedało się większym korporacjom a co za tym idzie nie ma aż takiego zaplecza finansowego ani technologicznego jak niektóre studia.

  35. ultra bo nie każdemu pozwolili na grzebanie w ustawieniach. Niektórzy twierdzą że gra miała problemy z płynnością a inni wręcz przeciwnie że nie było żadnych problemów ani na PC ani na konsolach. Jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie ostatecznie mam nadzieje że wersja na konsole nie będzie się krztusiła, bo to obecnie moja jedyna obawa. No może jeszcze o walkę się trochę boję ale w Wiedźminie chodzi o fabułę, dialogi jak i podejmowanie decyzji a walka to tylko dodatek.

  36. @NieMy – ale na jakich ustawieniach jest zbliżona? To nie za bardzo ma sens i najbardziej prawdopodobne jest że to po prostu nieporozumienie… Z kolei gdyby na konsoli miało to chodzić tak jak na sporo mocniejszym smoku PC to by wyglądało jak kpina jakaś (trochę ciężko uwierzyć żeby CDP którzy sami są wyjadaczami PC do czegoś takiego doprowadzili). To skrajności na które nie mam zamiaru zwracać zbyt dużo – nie mam zamiaru popadać w paranoję, po premierze się okaże. Lepiej nie preorderować gier i tyle 🙂

  37. Dlaczego zmienili animacje biegania nie chodzi mi o sprint ale o normalne bieganie ,teraz biega tak sztucznie że nie da się na to patrzeć animacja biegania z E3 byla o niebo lepsza .Czy nikt tego niezauważył

  38. @ACKI – nowe konsole i PC są teraz podobne jak nigdy… Nie sądzę żeby to był duży problem dla CDP po doświadczeniu zdobytym przy Wiedźminie 2 – nawet z tworzeniem na konsole z którym mieli wcześniej problemy i generalnie mało mieli do czynienia.

  39. @McGrave – Grafika ma być identyczna na konsolach i wysokich ustawieniach na PC z tego powodu, że W3 było zbyt dużą grą by tworzyć trzy oddzielne wersje. „Na PC moglibyśmy podnieść rozdzielczość, bo sprzęt jest mocniejszy, ale nie byłoby nas stać w tym czasie na zrobienie czegoś nowego, np. na przepisanie silnika renderującego, który byłby w stanie wyświetlić tak dużą ilość trójkątów.” – cytat szefa CDP. Zresztą nie da się porównać mocy konsol ze sprzętem PC o tej samej mocy z tego względu…

  40. , że konsole mają tą przewagę, iż pozwalają na o wiele lepszą optymalizacje gier niż w przypadku PC (gdzie jest multum konfiguracji sprzętu). Zawsze tak było, jest i będzie. Stąd zawsze potrzeba silniejszego PC by dorównać grafice z teoretycznie słabszych konsol.

  41. @NieMy – mi się wydaje że chodzi tylko o to że po prostu nie robili nic specjalnie dodatkowego dla PC. Nic dodatkowego jednak nie oznacza że w ogóle nie masz możliwości zmiany ustawień. Na tvgry gadali o zasięgu pojawiania się trawy, co jest dziwne (chyba źle coś zrozumieli czy ki grzyb), bo od tego powinien być odpowiedni suwaczek pozwalający to tak podkręcić jak chcesz (żebyś nawet z innych ustawień musiał ściągać jak trzeba, ale miał zasięg trawy taki jak ci pasuje)

  42. RazielusMortis 27 stycznia 2015 o 13:06

    Odchodząc na chwilę od optymalizacji (i tak dowiemy się jak to będzie, dopiero po premierze) mnie ciągle zastanawia jak wyglądać będzie walka z konia. Nigdzie tego jeszcze nie widziałem, a po cichu liczę na coś więcej od Skyrimowego drewna. Chciałoby się jeszcze, aby poza przełączaniem znaków w tym mini-menu, na PC można było w czasie rzeczywistym mając to pod cyframi. No, ale nie wymagajmy też za dużo ;-P

  43. Moim zdaniem jeśli chodzi o grafikę to będzie wyglądać tak: PC Ultra (ubersampling, bajerki o NVidii – lepsze futro)> PC High/PS4 > XONE (jedynie 900p)

  44. @McGrave – fragmenty z wywiadu:|A jak pecetowe ultra będzie się miało do konsol? – Będzie można znaleźć pewne małe różnice, np. we włosach Nvidii, ale one są bardzo wymagające graficznie, więc trzeba mieć mocną maszynę. To trochę niepolityczne, co powiem, ale w przyszłości będzie można włączyć tryb ubersamplingu, który przy premierze Wiedźmina 2 zabijał ten tytuł i teraz też zabije, więc nie chcemy tego na razie odblokowywać. Gra wygląda lepiej, ale ma absurdalne wymagania.

  45. A wszystkie modele i tekstury są takie same? – Tak, jest tylko jedna wersja, bez tego nie bylibyśmy w stanie stworzyć gry na czas. Musielibyśmy ją rozebrać, budować i testować osobno na trzech platformach, co jest niewykonalne. Więc robimy to na jednej bazie, a potem dystrybuujemy ją na wszystkie urządzenia.

  46. @smd87 – „pozwalają na o wiele lepszą optymalizacje”. Tak, ale to ma sens w przypadku niewielkich różnic… Kiedy różnice w mocy sprzętu są naprawdę spore a to dalej nie działa jak trzeba to już jest coś naprawdę poważnie nie tak. Dlatego nigdy nie było i nie jest tak skrajnie jak starasz się teraz sugerować że jest…

  47. Nie składajcie ludzie preorderów i będzie mniej burzy wtedy. Po premierze się dowiemy jak to wygląda z tą optymalizacją itd. Ja nie gram w gry które są optymalizacyjnie totalnie położone (nie trochę, tylko totalnie), więc jak w tej kwestii będzie bardzo źle to nie pogram i tyle…|Tekstury, modele są takie same ale to aż tak dużo nie znaczy bo jest masa opcji które są z automatu skalowalne i nadają się pod suwaki.

  48. Heh, to teraz sobie przejdę W2 na ubersamplingu w końcu. Chyba. I5-4590, GF660 GTX, 8 GB Ram. Ciekawe czy mój sprzęt to udźwignie.

  49. Jezu, Berlin jak Ty smęcisz, marudzisz, narzekasz… Słuchanie Ciebie odbiera radość życia. Miałeś okazję pograć przez 3 godziny w (zapewne) [beeep]istą grę a ja mam wrażenie, słuchając Ciebie, że wracasz od dentysty: niby w sumie to jesteś zadowolony ale to borowanie, kłucie…. brrrrr….|Za następny film z Twoim komentarzem z góry podziękuję.

  50. Jak ktoś tu już pisał coraz częściej jest tak, że gry na medium niewiele się różnią od ultra… Kto jest trochę starym graczem dobrze wie jakie potrafiły być kiedyś różnice między takimi ustawieniami. Rozumiem trochę panikę jak ktoś złożył preordera – na pewno sporo osób będzie się chciało wycofać i moim zdaniem słusznie… Jeśli będzie z tego klapa to mam nadzieję że nie aż taka żeby nie mogli w przyszłości spróbować ponownie i tylko lepiej to przemyśleć i odpowiednio wymierzyć siły na zamiary.

Dodaj komentarz