
[Weekend z grą Elex] Wygraj egzemplarz gry na PC [ZAKOŃCZONY]
W artykule o stronnictwach opisane są frakcje, jakie możecie spotkać na planecie Magalan. Z tym właśnie związany jest nasz konkurs. Wymyślcie własną. Podajcie jej nazwę, opiszcie, czym się charakteryzuje i w jaki sposób prznależność do tego stronnictwa objawiałby się w walce i eksploracji świata gry. Żeby było trudniej, wszystko to musi zmieścić się w jednym komentarzu.
Na zgłoszenia konkursowe czekamy do czwartku włącznie (19 października do godz. 23:59). Każdy ma prawo do jednego zgłoszenia. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w ciągu 3-5 dni roboczych od zakończenia konkursu. Będa oni potem mieli tydzień na dostarczenie nam swoich danych osobowych. Jeśli tego nie zrobią w podanym czasie, nagroda przejdzie na kolejną wytypowaną przez redakcję osobę. Wysyłka nagród tylko na terenie Polski. Osoby używające multikont zostaną automatycznie zdyskwalifikowane.
Dla zachęty kilka screenów z gry:
Laureaci
Prawie wszystkie nadesłane zgłoszenia podobały się redakcji. Bardzo fajnie, ciekawie a niekiedy humorystycznie opisaliście różne frakcje. Ilość zgłoszeń oraz fakt, że propozycje były tak dobre, dosyć mocno utrudniły nam wybór. Musieliśmy kilka razy do nich podchodzić, aby w końcu wyłonić te, które najbardziej się nam spodobały. Choć i to przyszło po wielu dyskusjach i z trudem, bo jeszcze raz podkreślam poziom Waszych prac był bardzo wysoki.
A oto zwycięzcy:
Tenebrae
Sybaryci-przyjaźnie nastawieni do pozostałych stronnictw, dążą do luksusowego życia w oparach elexu. Nadmierne zażywanie elexu obdarowało ich szóstym zmysłem. Zawdzięczają mu umiejętność |panowania nad zwierzętami. Bohater po wstąpieniu do Sybarytów może nauczyć się poskramiać zwierzęta i czynić z nich towarzyszy. Będą z oddaniem wspomagać bohatera w walce. W ramach eksploracji wskażą położenie skarbów, usprawnią podróż oferując grzbiet i siłę mięśni, pozyskają cenne informację wykonując misje szpiegowskie.
PolishMorpheus
Kopacze – Frakcja złożona z ludzi którzy by uchronić się przed zniszczeniami spowodowanymi przez uderzenie komety zeszli pod ziemię. Po wyjściu na powierzchnię odkryli elex i inne frakcje. Większość postanowiła, że dla bezpieczeństwa zostanie pod ziemią w ukryciu. Znaleziony elex wykorzystują do przyśpieszenia drążenia tuneli dzięki specjalnym „bombom”. Dzięki tej wiedzy można się u nich nauczyć tworzyć elexowe granaty, miny i pułapki, a ich tunele zapewniają bezpieczną i szybką podróż po świecie.
Osoby te proszę o jak najszybsze podesłanie maila ze swoimi danymi na adres konkurscda@cdaction.pl. W mailu powinno być: ksywka z forum, imię i nazwisko, adres korespondencyjny, telefon kontaktowy. Wiadomość należy zatytułować „Konkurs – Elex” i wysłać z adresu mailowego jaki macie powiązany z kontem na forum.

Czytaj dalej
217 odpowiedzi do “[Weekend z grą Elex] Wygraj egzemplarz gry na PC [ZAKOŃCZONY]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dzieci Elexu – Jest to kult który wierzy w to że w każda cząsteczka Elexu zawiera w sobie własny wszechświat i w czasie absorbcji przez człowieka tworzy się wiele różnych światów w jego ciele. Są też w przekonaniu że Uderzenie Komety Edan to wielkie, święte wydarzenie. Liderem kultu jest Mfion który ma zamiar łapać w niewole niewieżących i karmić ich Elexem żeby tworzć nowe światy w ich ciałach. Kult żyje w świątyni daleko na Południu Magalan.
Nekromanci – grupa nazwana ze względu na próbę wskrzeszenia dawnej kultury i cywilizacji Magalanu, a nie używanie magii do tworzenia nieumarłych. Część z nich podróżuje po planecie, zbierając dawną wiedzę z ruin. Pozostali stworzyli parę placówek badawczych w odległych, trudno dostępnych miejscach, gdzie pracują nad planem pozbycia się całego eleksu z planety za jednym zamachem. W walce posługują się przede wszystkim własnoręcznie zbudowanymi dronami, okazjonalnie korzystając z broni palnej. Symbol-czaszka.
Magelan Rangers – Odłam składający się z byłych stróżów prawa i wpływowych ludzi rządzących niegdyś metropoliami planety Magelan. Główną doktryną rangersów jest propagowanie idei wolności i demokracji. Zajmują się ochroną bezbronnej ludności, pozyskiwaniem starej technologii oraz badaniami nad pierwiastkiem elex. Cechują się wysoką retoryką i charyzmą co pozwala im zastraszać potencjalnych przeciwników. Dzięki przynależności bohater może uniknąć walki i wpływać na decyzje mieszkańców Magelan.
Prastary – razem elexem na planetę przybył ktoś jeszcze. Główny bohater zostaje do niego wezwany poprzez napotkanych npc-ów, którzy przekazawszy informację, zabijają się. Po dołączeniu do stronnictwa pogłębiasz swoją wiedzę na temat elexu i możesz ją wykorzystywać go do reanimacji sprzętu i broni nie tylko z Magalana, ale też z innych światów, które wcześniej nawiedził Prastary. Będziecie również w stanie wyczuć elex na świecie, również przez ściany i skały, jak również będziesz mógł zdominować innych
Reps:wyewoluowali z kilku gatunków gadów dzięki spożyciu ludzi ćpających Eleks. Plemienna, matriarchalna społeczność (rada samic) świadoma działania ww substancji: eksperymentują na ciężarnych z różnym dawkami w „pożywieniu” by drogą mutacji osiągnąć stałocieplność. Odszczepieńcy są tropieni i tępieni (groźba wykrycia R.), wypad poza osadę służy tylko jej (żarło, surowce, technologia, „obiekty”, postawienie odstraszającego „totemu”. Oferują mutacje, transformację w gada, leczenie się pożeraniem zwłok itp
Zaklinacze – Ludzie, którzy poprzez nadludzki trening retoryki, charyzmy i inteligencji opanowali trudną sztukę panowania nad wszelkimi stworzeniami np. ścierwojady, mechy itd. Przynależność do tejże frakcji zapewnia wyżej wymienione cechy i możliwości a dodatkowo pozwala na posiadanie unikatowego kompana w postaci jednego z stworów z uniwersum gry. Stwory mogą być informatorami, zwiadowcami, żołnierzami lub mięsem armatnim w razie potrzeby – są bezwzględnie oddane. Zaklinacze dążą do dominacji nad resztą.
Chciałbym dodać, że nie czytałem komentarza użytkownika Brothu przed napisaniem mojego. Zbieżność jest przypadkowa.
Technomagowie – Połączenie technologii i magii. Była by to grupa bardzo nieliczna i tajemnicza. Wyróżniali by się pancerzami, które pełniły by role katalizatorów. Zbroje była by swojego rodzaju pojemnikiem na mane dzięki której pełniła by rolę defensywną i ofensywną. Rozmieszczenie w zbroi elexu pozwala jej zmieniać kształt i nabierać mistyczne właściwości. Wytworzenie z ramienia broni bądź tarczy. Nadawanie pociskom, broni białej itp właściwości żywiołów. Zwiększenie wydolności ciała itp.
Krwawe Kły – Są jednym z odłamów Albów. Jak wiadomo niektórzy przeistaczali się w mutantów po jedzeniu elexu. Podczas konsumpcji na elex trafiła krew. To spowodowało iż osoba która go spożyła wydłużyły się kły i zrobiły bardzo blade. Żyją w podziemiach i głównie pojawiają się w nocy. Dzięki swojemu polepszonemu wzrokowi widzą bardzo wyraźnie. Dodatkowo są w stanie dostrzec krwioobieg ofiary. By odzyskać zdrowie wypijają krew napastników. W dzień muszą przemieszczać się z cienia do cienia.
„Federacja Wolnych Miast”-frakcja opierająca się na handlu z innymi ugrupowaniami w grze. Elex jest wykorzystywany tylko jako energia elektryczna, a zażywanie go jest w strukturach frakcji zabronione. (Bohater może nająć się do tej frakcji jako najemnik któremu będą powierzane różnorakie zadania). Ugrupowanie to jest także w konflikcie z Banitami gdyż ci regularnie napadają na karawany kupieckie z „Federacji”. Z czasem możemy zyskać dostęp do wielkich bogactw jakie oferuje nam frakcja za wypełnianie misji.
Słuchaj dzieciaku:O Dzieciach Mroku krążą legendy, wszyscy się obawiają, jednak nikt nie widział. Ludzie powiadają, że nie da się dołączyć do Nich, ale to Oni mogą Cię zwerbować.|Poruszają się w cieniu, strach jest ich bronią. Wykorzystają przeciwko Tobie przyjaciół, wprowadzą zamęt w szeregach. Jeśli nie zginiesz z Ich ręki, to ze strachu przed Nimi.|Tam gdzie jest cień są i Oni, potrafią podróżować w cieniu.|BU|Zobaczysz Dziecko Cienia to giniesz. Wyglądasz OK Dam Ci szansę, dołączysz do Nas? Czy giniesz?
Słuchaj dzieciaku:O Dzieciach Mroku krążą legendy, wszyscy się obawiają, jednak nikt nie widział. Ludzie powiadają, że nie da się dołączyć do Nich, ale to Oni mogą Cię zwerbować.|Poruszają się w cieniu, strach jest ich bronią. Wykorzystają przeciwko Tobie przyjaciół, wprowadzą zamęt w szeregach. Jeśli nie zginiesz z Ich ręki, to ze strachu przed Nimi.|Tam gdzie jest cień są i Oni, potrafią podróżować w cieniu.|BU|Zobaczysz Dziecko Cienia to giniesz. Wyglądasz OK Dam Ci szansę, dołączysz do Nas? Czy giniesz?
Cienie- tajemnicza frakcja, którą należało by odnaleźć poprzez uważną obserwację mapy lub znalezienie ukrytego questa. Dążyli by oni do zachowania równowagi w świecie. Toteż można były by dołączyć do nich będąc już w innej farkcji. Jeśli jedna z frakcji była by dominująca to cienie zrobili by wszystko żeby osłabła. W Eleks widza zagrożenie, dlatego gromadzą go z dala od ludzi. Umiejętności- przemiana w cień/niewidzialność i zwiększone kilkakrotnie uderzenia krytyczne, perswazja, przyzwanie sojusznika.
Quanxors – Kwantowi Hackerzy. Potrafią wpływać na wibrację strun, przez co mogą zmieniać postać materii. Jedynym ograniczeniem jest dla nich zasada zachowania energii.|Materię modyfikują za pomocą skryptów EleKScript, które muszą najpierw skompilować w głowie. Ich miejscem zamieszkania jest ciemna piwnica, dlatego są bladzi i chudzi.|Nie potrafią walczyć, ale mogą dokonać rzeczy niemożliwych dla innych ras. Ich religia wyznaje Mistrza Gry. Najbardziej Godni mogą modyfikować pliki gry w czasie rzeczywistym.
Somini zamieszkują górzyste tereny Tavaru. Składają się w dużej mierze z górników; prześladowanych berserków i tchórzliwych banitów. Frakcją dowodzą dawni klerycy, którzy wierzą w odbudowę świata po wojnie z albami. Somini cenią lojalność i bezpieczeństwo. Zdają sprawę z zagrożeń eleksu, dlatego stosują go tylko do obrony i leczenia. Używają broni dystansowej (karabiny i kusze) oraz zmodernizowaną śrutówkę. Bohater może wydać Sominów innej frakcji lub dołączyć do nich.
Ludzie gór – Prymitywne plemię mieszkające w wysokich górach. Nie mieli by żadnych wartościowych dóbr. Z tego powodu nikt i nic by się tam nie zapuszczało, gdyby gracz odnalazł ich wioskę to uważali by go za boga przez jego zaawansowaną technologię, mógłby od razu lub po zrobieniu jakiejś rzeczy zostać ich wodzem. Nie było by z tego żadnych korzyści oprócz możliwości jedzenia surowego mięsa do tego bez efektów ubocznych. Po dołączeniu do tej frakcji dołączenie do innej byłoby ciągle możliwe.
Elxianie-frakcja pradawnych wojowników , posiadających niezwykłą moc i siłę magii.Są całkowicie uzależnieni od Elexu, płacą wielką cenę za swoją doskonałość.Elex daje im możliwość przewidywania ruchów przeciwnika. Są bezlitośni. Słaby punkt -impulsywność i potrzeba ciągłego uzupełniania stęzenia Elexu we krwi.Potrafią znajdować minerały , przedmioty i rannych.Pochodzenie – rdzenni mieszkańcy Magalana zamieszkujący góry północne z największymi złożami Elexu.
Syntetyczni frakcja inteligentnych świadomych maszyn stworzonych przez kleryków do walki z albami.przez błąd ich twurców maszyny zyskały świadomość i wolną wolę w następstwie maszyny zbuntowały się i postanowiły stworzyć własne społeczeństwo oparte o chęci rozwojui nauki ich baza znajduje się na pułnocnyh rubieżach dzie przejeły tunele metra i dostosowały je do swoich potrzeb .Przynależność do nich da bohaterowi dostęp do unikatowego sprzętu i ulepszeń i możliwości |modyfikowania swojego ciała
Anarchiści – frakcja odszczepieńców bezwzględnie przeciwstawiających się zasadom i wierzeniom panującym w pozostałych ugrupowaniach.|Przystępując do niej otwiera się przed graczem jedna z ważniejszych opcji eksploracji świata – do pewnego stopnia można jako Anarchista zinfiltrować szeregi każdego z pozostałych stronnictw, co otwiera nowe możliwości fabularne, nie zamykając pozostałych.|W walce Synowie i Córy Anarchii posługują się podstępem – znikają, wyprowadzają skrytobójcze ciosy, mamią magią empatyczną.
Frakcja-Aniwar. Skupiają się na wykorzystaniu Elexu dla natury. Towarzysze tego ugrupowania starają się nie toczyć konfliktów na szeroką skalę, dla nich najważniejszy jest wpływ Elexu na planetę i jej ewolucja, głównie to naukowcy, prowadzący przy okazji badania w terenie. Podczas starć, ramię w łapę, walczą wraz ze swoimi podopiecznymi. praktycznie każdym możliwym zwierzęciem, o ile są w stanie je złapać i wytresować. Aby wspomóc pupila, mogą nakarmić go elexem( ma on własny system skilli)
Straceńcy – rasa zapomniana przez wszystkich. Legendy głoszą, że byli ludzie którzy przetrwanie uderzenia pod ziemią, tuż przy jądrze planety. Lata wpływu temperatury oraz promieniowania jądra Magalanu podobno przekształciło ich w ludzi eterycznych i są niewidzialni dla zwykłych ludzi. Byli legendą. Byli mitami. Stali się prawdą.
Łowcy Burz – Czerpiący energię wprost z nieba szkoleni na elitarnych wojowników rdzenni mieszkańcy Toviru za pomocą specjalnych elektromagnesów wytwarzanych z czystego Elexu są wstanie zaczerpnąć mocy z tego co dała natura, używając specjalnych ataków jak ”Thunder” czy „Thunderbolt” potrafią podczas ulewy wywołać burzę, paraliżując przeciwnika mają szansę na zadanie ostatecznego ciosu zwanego ”’Stormfire” To tylko niektóre ze zdolności jakie posiadają, są one ulepszane wraz z rozwojem postaci.
CI’TL[core is the limit]-po katastrofie ludzie uwięzieni i zasypani w metrach wybrali kierunek w głąb planety.Elex stał się przekleństwem lecz dał im możliwości:nauczyli się miejscowo odwracać grawitację,zmieniać ciśnienie gazów i cieczy.Pozwala im to drążyć tunele, budować miasta.Tworzą potoki ziemi i kamienia wyrzucając je jak wulkan,sadzą rośliny korzeniami do góry,odwracają bieg podziemnych rzek…i cały czas kopią.Rzadko atakowani przez innych z powodu śmiertelnych pułapek czekają na drugą katastrofę.
Zbieraki – lud wywodzący się od zjednoczonych banitów, zbierają elex z całego magallanu i chowają go przed innymi frakcjami, chroniąc go przed jakim kolwiek użytkowaniem, mimo że sami używają go jako obiektu badawczego. O dziwo nie są uzależnieni od elexu, a badania jakie przeprowadzają rzadko kiedy wymagają obecności samego elexu. Próbują stworzyć swój własny elex – środek zastępczy. Stworzenie takiego środka spowodowało by zmniejszenie użycia czystego elexu i zmniejeszenie jego negatywnych skutków użycia.
Regulatorzy – Odbudowali konwencjonalną technologię bez użycia Elexu. Uważają Elex za główne źródło problemów, próbując przekonać do swego punktu widzenia członków pozostałych frakcji. Stojąc na uboczu, opracowali technikę całkowitego niszczenia Elexu. Chcą w ten sposób zakończyć brutalną rywalizację pozostałych ugrupowań. Oprócz Zwiadowców szukających nowych złóż substancji do zniszczenia, dysponują oddziałami porywającymi groźnych Albów, których następnie poddają leczeniu przywracając im cechy ludzkie.
Piewcy Końca – ich zdaniem uderzenie meteorytu powinno zniszczyć całe życie na Magallanie. To że do zagłady nie doszło uważają za błąd w Boskim Planie i zamierzają go naprawić. Zagarniają cały elex jaki wpadnie im w ręce by przy jego użyciu zbudować urządzenie ostatecznego zniszczenia i przywrócić świat na właściwe (ich zdaniem) tory.
„Pakt Wiecznych”|Stronnictwo, obecne w rzeczywistości, jednak obcujące na granicy trzech wymiarów.|Niezwykle rzadko, objawiają się, komukolwiek, lecz gdy uda się spotkać jednego z ich przedstawicieli,|natychmiast traci się zmysły i wpada w szał, gdyż są oni zdolni kontrolować ludzkie umysły, oraz wnikać w mechanicze układy maszyn i palić je na popiół. W Jax’ie jednak dostrzegają potencjał, skrycie go obserwując, jeśli Jax nawiązałby z nimi współpracę, posiadłby zdolność podróży w czasie i kontroli umysłu.
Cienie-elitarni zakon zabójców kryjących się w cieniu. Rozrzuceni po całym świecie. Specjalizowali się w wkykonywaniu egzekucji tam gdzie nikt inny nie dał by rady. Posługują się zatrutymi mieczami i używają magi trucizny. ich szybkość jest legendarna,osoby próbujące zabić Cienia nawet nie są wstanie dobyć broni. Tylko członkowie zakonu wiedzą gdzie jest ich kryjówka. Dostanie się w ich szeregi graniczy z cudem tylko jedna na tysiąc chętnych jest w stanie przejść próby. Dla nich liczy się tylko zysk.
Equalies – frakcja zrzeszająca kobiety żyjące w cieniu wpływowych mężczyzn ze wszystkich stronnictw, dążące do równomiernego rozdzielenia dostępu do eleksu. Ich orężem są spisek i intryga wobec ciemiężycieli, nierzadko im bliskich, w celu przejęcia kontroli nad rozdysponowaniem zasobów Magalanu. W zamian za sabotowanie działań innych grup Jax uzyska od Equalies wiedzę o ukrytych przejściach i strzeżonych tajemnicach oraz umiejętności skradania się, perswazji i wytwarzania substancji odurzających.
Salverianie- frakcja techniczna która wytwarza najlepszą broń w całym Magalan. Prznależność do tego stronnictwa pozwalała by na niższe koszty związane z craftowaniem, pozatym pozwalała by dodawać do broni ciekawe gadżety i pozwala na ulepszenie plecaka odrzutowego.
Ukryci-frakcja manipulująca pozostałymi ugrupowaniami.Posiadają cztery zamaskowane, niewidzialne cytadele na terytorium każdej frakcji. Dzięki zdobycznej technologii i pomocy elexa stworzyli egzoszkielety bojowe które gracz może później otrzymać. Za pomocą tego metalowego kombinezonu posługują się telekinezą, hakują karabiny przeciwnika, tworzą hologram zmieniając gracza we wskazaną postać oraz potrafią odbić prymitywne pociski. Głównym celem ukrytych jest wywołanie wojny i wyniszczenie |pozostałych frakcji
Bagienni Zielarze – korzystaliby z żywiołów natury a elex wzmacniałby siłę żywiołów ale od ciebie by zależało czy chcesz go używać.Poza tym używana by była broń średniowieczna. Dodatkowo dostając się do kręgu wtajemniczonych „wiecznie śpiącego” mielibyśmy dostęp do magicznego ziela z bagien dzięki któremu byłoby możliwe spowolnienie czasu co ułatwiałoby walkę z trudniejszym przeciwnikiem. Dopóki nie zdecydujemy się na „krąg wtajemniczonych” mamy możliwość wyboru innej z pozostałych frakcji. GOTHIC RZĄDZI 😉
Zwiastuni-potomkowie tajemniczej grupy która przed apokalipsą kontrolowała rząd planety.Powiadają że przetrwali uderzenie dzięki wizji zesłanej jednemu z nich,który przeciwstawił się lekceważącej radzie dowódców,obwołał się prorokiem i przejął władzę na większością grupy, chowając się w wybudowanym schronie.Przez lata Zwiastuni byli legendą,historią o grupie używającej przedwojennych cudów i wierzącą że Elex o dar od Boga,a zwykli ludzie nie mają prawa o nim decydować.Teraz zaś nie kryją się już w cieniu.
Amazonki – frakcja seksownych, skąpo ubranych kobiet, które nienawidzą mężczyzn. Zbierają elex, ponieważ okazało się, że jest świetnym lekiem na celulit. W celu dołączenia do nich Jax musiałby przejść przemianę: założyć blond perukę i wcisnąć się w buty na wysokim obcasie. Będąc w ich szeregach otrzymuje się umiejętność zagadania rozmówcy na śmierć kosztem niestety niesprawiedliwie niższego zarabiania doświadczenia w porównaniu do frakcji męskich.
Berserkerzy |Mogą się wprowadzić w szał bojowy, ale tylko z bronią białą|Skutkowałoby to spowolnieniem czasu, a dodatkowo uodpornimy się na ołowicę :)|Nadmiar ołowiu w ciele nie będzie przeszkadzał.|Oczywiście będą widowiskowe amputacje i dekapitacje.|Elex zjadają oczywiście wiadrami.
Maruderzy-nazywani także wygnańcami gdyż ludzie ich wygnali .Frakcja cechująca się złodziejstwem, walką bronią białą w szczególności nożami jak i łukami. Są mistrzami w swoim zawodzie lubią działać z ukrycia i obrabiać naprawdę wyjątkowe łupy. Jako broń nowoczesną noszą także pistolet 9mm przeważnie z tłumikiem. Nie lubią przyjmować nowych ludzi, a jeśli już ktoś chce się do nich przyłączyć musi przejść serię trudnych testów. Wszyscy traktują się z szacunkiem i pomagają sobie nawet w beznadziejnej sytuacji.
Kopacze – Frakcja złożona z ludzi którzy by uchronić się przed zniszczeniami spowodowanymi przez uderzenie komety zeszli pod ziemię. Po wyjściu na powierzchnię odkryli elex i inne frakcje. Większość postanowiła, że dla bezpieczeństwa zostanie pod ziemią w ukryciu. Znaleziony elex wykorzystują do przyśpieszenia drążenia tuneli dzięki specjalnym „bombom”. Dzięki tej wiedzy można się u nich nauczyć tworzyć elexowe granaty, miny i pułapki, a ich tunele zapewniają bezpieczną i szybką podróż po świecie.
Wyswobodzeni. Po upadku zasobnej korporacji pozostawieni bez panów, istoty powstałe z połączenia ciała i stali jako owoce badań nad idealnym niewolnikiem – od pordzewiałych egzoszkieletów osłaniających parszywiejące organy, po eleganckie jednostki urodą przewyższające niejednego człowieka – szukają swojej tożsamości i celu. Elex jest ich jedyną nadzieją na uniknięcie jarzma silniejszych frakcji. Najsłabsze ze stronnictw, ma rozbudowane opcje dialogowe, pozwala na dalece szerszą eksplorację tła fabularnego.
Pustelnicy preferują samotny tryb życia. Przemierzają świat poszukując ulepszeń dla swoich jedynych kompanów – niedużych latających maszyn (Bee). Są cennymi handlarzami, jeżeli uda się jakiegoś znaleźć. Bee wspierają ich w walce, w zależności od ulepszeń mogą razić wroga prądem, ostrzelać go, ściągać na siebie uwagę, okraść i inne. Większość Pustelników żyje, by służyć Bee. Początki ich frakcji można poznać w Mieście w Ruinie, gdzie drogę może wskazać Bee. Elexu potrzebują, by utrzymać więź z maszynami.
Morti’anie – frakcja która wykorzystuje Elex i jego wpływ na większość ludzi. Kultyści śmierci, skrytobójcy, nekromanci – oto jak ich nazywają Ci, którzy o nich słyszeli. Członkowie tej frakcji specjalizują się w w łączeniu się z tymi, którzy popadli w obłęd przez Elex, oraz sprawowanie nad nimi kontroli, a także mogą wywierać szczególny wpływ na innych, którzy go używają. Nie chcą Elexu dla siebie ponad to, co potrzebują do swoich sztuczek – reszta jedynie poszerza ich niewidzialną sieć władzy.
Sybaryci-przyjaźnie nastawieni do pozostałych stronnictw, dążą do luksusowego życia w oparach elexu. Nadmierne zażywanie elexu obdarowało ich szóstym zmysłem. Zawdzięczają mu umiejętność |panowania nad zwierzętami. Bohater po wstąpieniu do Sybarytów może nauczyć się poskramiać zwierzęta i czynić z nich towarzyszy. Będą z oddaniem wspomagać bohatera w walce. W ramach eksploracji wskażą położenie skarbów, usprawnią podróż oferując grzbiet i siłę mięśni, pozyskają cenne informację wykonując misje szpiegowskie.
Bezprude-ryjni|Stronnictwo wolnej miłości, nie wykazujące w sprawach intymnych żadnych zahamowań. Podejście to nie wynika z hedonizmu – stronnicy odkryli bowiem, że odpowiednie ukierunkowanie feromonów płciowych pozwala wytworzyć namiastkę elexu. Niestety, stosowane praktyki odhumanizowują, i to dosłownie – stronnicy stają się zdeformowani, bywają nazywani pogardliwie „ryjami”. Chętnie przyjmują nowicjuszy. Charakteryzują się brakiem pancerza, ale potrafią się skradać i atakować. Przeciwnicy ich unikają.
Medycy – pokojowo nastawiona grupa ludzi, która za swój cel obrała sobie szukanie wszelkich zastosowań elexu do pomocy innym i podwyższania jakości bytowania. Nie interesują ich postulaty pozostałych frakcji; te zaś także liczą się z medykami ze względu na ich otwartość i osiągnięcia. Nie posługują się bronią, lecz wpływają na faunę i florę. Umieją dostarczać sobie nadludzkich umiejętności. Moralność nie pozwala im na to, ale swobodnie potrafią wywoływać mutacje, a nawet miażdżyć narządy wewnętrzne.
Midianie – Żaden z żyjących ich już nie pamięta, lecz pośród Albów byli inni.Kroczyli oni ścieżką marzeń dalece wykraczającą poza mierne sny swych współbraci.Ujrzeli w Elex coś więcej niż źródło mocy i władzy.W ich wizji stanowił nieskończony potencjał ewolucyjny.Ludzie ze swą inteligencją pchającą rozwój Elex stali się dla Midian wspaniałym pokarmem.Wraz z mijającymi latami zyskali szereg nieludzkich mocy i nieśmiertelność.Jax podczas snu słyszy głosy najstarszych Midian oferujące mu pracę dostarczyciela.
Dualiści-Rasa z genetycznym ograniczeniem w zażywaniu Elexu. Po zażyciu wszystkie cechy związane z intelektem zostają ograniczone,co skutkuje m.in. brakiem możliwości używania nowoczesnej technologii,w zamian jednak wszystkie cechy fizyczne ulegają zwiększeniu do maximum.Każdorazowe użycie Elexu zwiększa zarówno negatywne jak i pozytywne skutki oraz szansę iż zaistniałe zmiany staną się nieodwracalne.Dualiści ryzykują zażywanie Elexu gdyż tylko to pozwala im na przedłużenie życia, które bez tego trwa 30 lat
Gladiatorzy – Słyną z jednego miecza dostępnego w swoim ekwipunku,wykańczając wszystkich wrogów po kolei ich celem jest przetrwanie swojego życia za śmierć kolejnych niewinnych dusz,posiadają instynkt łowcy tropiąc wroga z odległości na otwartych obszarach.
Unia purystów-Quasi religijna nacja optująca za całkowitym zaniechaniem korzystania z Elaxu który według nich jest wypaczeniem zesłanym przez obcych jako pierwszy cios przeciwko ludzkości .Według nich obcy wysłali Elax jako broń biologiczną która ma skazić idealny ludzki genom i w ten sposób osłabić naszą rase przed ostatecznym uderzeniam. Jako frakcja nie korzystają z Elaxu jednak walczą z innymi frakcjami o ten cenny zasób żeby zabezpieczyć „ciemnych” przed ryzykiem korzystania z tej obcej technologi.
Oglądając filmiki z Elexa i słysząc ten polski dubbing wpadłem na:|Nazywają nas „Złomiarzami”, ale my uważam siebie za geniuszy i Inżynierów. Wykorzystując złom zebrany w świecie tworzymy pancerze wspomagane i swoje, prowizoryczne mechy. Pogodziliśmy się z obecnym stanem wojny i robimy po prostu wszystko by wygrać. Elex? Jest paliwem do naszych technologii. Nie, nie używamy go do zmieniania swojego ciała, to chore. Jest on jednym z instrumentów podczas tworzenia nowych wynalazków. To co? Zainteresowany?
Obcy. Ich technologia opiera się na Elexie – opracowanym przez nich surowcu, zaś impakt meteorytu był de facto wypadkiem transportu po źle wyliczonej procy grawitacyjnej na orbicie Magalana.Są neutralni i skryci, obserwując, co z ich odkryciem robią prymitywni ludzie, rzadko ingerują. Potrzebują do tego zaufanych szpiegów.Dają dostęp do pełnego poznania możliwości elexu. Cena to nanoimplant. Za jego pomocą śledzą każdy ruch szpiega i każą za nielojalność. Bólem, lub w skrajnych wypadkach śmiercią.
Symbioci – świeżo narodzone dziecko obmywane jest w roztworze Elexa razem ze zwierzęciem, dzięki temu powstaje niewidzialna więź która łączy oba osobniki i pozwala im na dzielenie zmysłów, zdolności a nawet siły życiowej. Prawdą jest że największą a słabością Symbiota jest śmierć gdy umiera drugi osobnik ale kto by się tym przejmował gdy twoją drugą połówką jest przywrócony do życia dinozaur?