
[Weekend z grą Elex] Wygraj egzemplarz gry na PC [ZAKOŃCZONY]
W artykule o stronnictwach opisane są frakcje, jakie możecie spotkać na planecie Magalan. Z tym właśnie związany jest nasz konkurs. Wymyślcie własną. Podajcie jej nazwę, opiszcie, czym się charakteryzuje i w jaki sposób prznależność do tego stronnictwa objawiałby się w walce i eksploracji świata gry. Żeby było trudniej, wszystko to musi zmieścić się w jednym komentarzu.
Na zgłoszenia konkursowe czekamy do czwartku włącznie (19 października do godz. 23:59). Każdy ma prawo do jednego zgłoszenia. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w ciągu 3-5 dni roboczych od zakończenia konkursu. Będa oni potem mieli tydzień na dostarczenie nam swoich danych osobowych. Jeśli tego nie zrobią w podanym czasie, nagroda przejdzie na kolejną wytypowaną przez redakcję osobę. Wysyłka nagród tylko na terenie Polski. Osoby używające multikont zostaną automatycznie zdyskwalifikowane.
Dla zachęty kilka screenów z gry:
Laureaci
Prawie wszystkie nadesłane zgłoszenia podobały się redakcji. Bardzo fajnie, ciekawie a niekiedy humorystycznie opisaliście różne frakcje. Ilość zgłoszeń oraz fakt, że propozycje były tak dobre, dosyć mocno utrudniły nam wybór. Musieliśmy kilka razy do nich podchodzić, aby w końcu wyłonić te, które najbardziej się nam spodobały. Choć i to przyszło po wielu dyskusjach i z trudem, bo jeszcze raz podkreślam poziom Waszych prac był bardzo wysoki.
A oto zwycięzcy:
Tenebrae
Sybaryci-przyjaźnie nastawieni do pozostałych stronnictw, dążą do luksusowego życia w oparach elexu. Nadmierne zażywanie elexu obdarowało ich szóstym zmysłem. Zawdzięczają mu umiejętność |panowania nad zwierzętami. Bohater po wstąpieniu do Sybarytów może nauczyć się poskramiać zwierzęta i czynić z nich towarzyszy. Będą z oddaniem wspomagać bohatera w walce. W ramach eksploracji wskażą położenie skarbów, usprawnią podróż oferując grzbiet i siłę mięśni, pozyskają cenne informację wykonując misje szpiegowskie.
PolishMorpheus
Kopacze – Frakcja złożona z ludzi którzy by uchronić się przed zniszczeniami spowodowanymi przez uderzenie komety zeszli pod ziemię. Po wyjściu na powierzchnię odkryli elex i inne frakcje. Większość postanowiła, że dla bezpieczeństwa zostanie pod ziemią w ukryciu. Znaleziony elex wykorzystują do przyśpieszenia drążenia tuneli dzięki specjalnym „bombom”. Dzięki tej wiedzy można się u nich nauczyć tworzyć elexowe granaty, miny i pułapki, a ich tunele zapewniają bezpieczną i szybką podróż po świecie.
Osoby te proszę o jak najszybsze podesłanie maila ze swoimi danymi na adres konkurscda@cdaction.pl. W mailu powinno być: ksywka z forum, imię i nazwisko, adres korespondencyjny, telefon kontaktowy. Wiadomość należy zatytułować „Konkurs – Elex” i wysłać z adresu mailowego jaki macie powiązany z kontem na forum.

Czytaj dalej
217 odpowiedzi do “[Weekend z grą Elex] Wygraj egzemplarz gry na PC [ZAKOŃCZONY]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Soldaci- koczowniczy klan wojowników który w trakcie gry kilkukrotnie zmieni siedzibę. Dałoby to okazję do ciekawych misji związanych z wyszukiwaniem nowych miejsc na obóz i strzeżeniem karawan. Specjalizują się w walce z potworami, nie korzystają z pancerzy, a przywódcą jest u nich ten kto zdoła zwyczajnie pokonać Kapitana w pojedynku. Z technologi i mocy Elexa korzystają w ograniczony sposób. Postać zwiększała by u nich swoją odporność na ból i poznawała sekretne techniki walki z potworami i ludźmi.
Zakon Sprawiedliwych – posiadają tylko jeden budynek który jest siedzibą zakonu. Są porozrzucani po całym świecie. Dzielą się na 3 piony : mediatorów, sędziów i katów. Każdy pion zajmuje się innym rodzajem przestępstw. Mediatorzy – konflikty między ludźmi, sędziowie – wykroczenia przeciw społecznością, kaci – likwidują osoby zbyt niebezpieczne dla innych ludzi. W zakonie Sprawiedliwych rządzi pięcioosobowa Rada Najwyższych Sędziów, która przyjmuje nowych członków i przydziela ważniejsze zadania.
Świry – Tajemnicza sekta czcząca własne bóstwo każące im gromadzić jak największą ilość Elexu w celu wytwarzania z niego bomb, które później wykorzystywane są do wysadzania się w pobliżu kluczowych członków innych frakcji bądź ważnych obiektów przetwarzających Elex. Świry uważają, że Elex jest zagrożeniem dla równowagi w przyrodzie i z tego powodu należy go wykorzystywać jedynie w celu eliminowania tych którzy burzą harmonię natury. Należąc do świrów mamy więc za zadanie zapobiec użytkowania Elexu
Kolekcjonerzy – każdy może zostać kolekcjonerem, trzeba tylko zostać zauważonym i wtajemniczonym. Kolekcjonerzy zdobywają i usuwają Elex ze świata. Chcą zakończyć wszelkie wojny i przywrócić dawny świat bez podziału na frakcje i Elexu. „Wszyscy są równi i każdy jest wolny”. Pierwsza zasada – nas nie ma. Frakcja „poboczna”. Jest to młoda idea która nie ma jeszcze struktur, chociaż zaczynają się one już formować. Być może rozwój wydarzeń spowoduje, że ujawnią się oficjalnie i ogłoszą swoje cele.
Tajna, niewidzialna grupa BlueDocs. Dzięki rozszczepieniu Elexu, udało się opracować nowy pierwiastek (Bluessine), który pozwolił na zbudowanie układów scalonych o nieograniczonej mocy obliczeniowej. Wykorzystując ten fakt doktorzy stworzyli wewnątrz jednostki centralnej utopię – symulowany świat alternatywny do którego stransferowali swoje świadomości. Dowodzą teraz grupą robotów strzegących dostępu do komputera a sami piją drinki z palemką leżąc na plaży w słonecznej utopii.
Bratstwo Pięści i ognia – Przed wieloma laty były dwie oganizacje Zakon Pięści Tytanów i Ogień Cedrytu|gdzie między nimi toczyła się wiele letnia zaciekła wojna o panowanie nad kolonią w Garnarr która zakończyła rozjemem i połączeniem obu frakcji jako Bratstwo Pięści i Ognia.|Mineło od tego zdarzenia 25 lat gdy Zakon Pięści i Ognia utworzyło jedną z baz na Magalan i zaciekle przeprowadza ataki na tamtejsze frakcje z którymi nie zamierza współpracować.|Cechą charestyczną bractwa są kroczące pancerze bojowe.
Frakcja Najemników. Stronnictwo nastawione na handel i zysk, lecz bardzo ceniące sobie lojalność jak i szacunek swoich towarzyszy. Każdy adept chcący dołączyć do nich zostaje sprawdzony pod kątem wierności oraz czy oddałby życie za współtowarzysza. Eksploracja jak i walka nigdy nie jest prowadzona samotnie ( przynajmniej 3 zwiadowców w grupie ). Eleks wykorzystują jako walutę, za którą nabywają różnego rodzaju sprzęt od innych frakcji ( Np: Zadanie eskortowania zakupów do własnej bazy 😀 ). Są neutralni
Oblubieńcy- Frakcja mająca na celu zniszczenia wszelkiego rozwoju technologicznego za pomocą pierwiastka Elex by nastał wieczny czas średniowieczyzny. fanatycy wierzący w bóstwo imieniem Zefear, które śni się wybrańcom a ci rozpowszechniają wiedzę swemu ludu. Zefear to demon mający na celu zniszczenie świata wmawiając swym fanatykom że nastanie czas miecza i topora co nie do końca jest prawdą a nasz bohater będzie mógł rozprawić się z owym demonem by przywrócić ład we frakcji,która miała służyć dobru.
Korposzczury – najliczniejsza z frakcji, bezgranicznie poddana Naczelnemu Korposczurowi. Ich bogiem jest Target i Deadline. Przegrywają większość starć za sprawą złośliwego bożka Fakapa. Ich najmocniejszą bronia są wszelkiego rodzaju tabele, prezentacje i meetingi. Potrafią nimi zanudzic przeciwników na śmierć.
Zatopieni. Ich bazy znajdują się pod wodą, z dala od innych ludzi. Kryją się w resztkach dawnych cywilizacji, które zostały zalane lub wpadły w okoliczne wody. Frakcja bardzo nostalgiczna unikająca innych ludzi, bo uważa ich za zdegenerowanych. Awaria ujawniła jedną z ich baz i potrzebują pomocy kogoś z zewnątrz. Oferują typowe rzeczy związane z wodą m.in. harpuny, łodzie a przede wszystkim przygody pod wodą.
chytre baby potrafią zwabić przeciwnika do przedmoitu a potem go zabić ich bogiem jest chytra baba z radomia
Harmoniści – zwolennicy ostrożnego stosowania zarówno magii i technologii. Uważają, że pozostałe frakcje zaburzają harmonię świata, dlatego należy je zniszczyć przez agitacje ludności oraz przeprowadzanie ataków terrorystyczne na przedstawicieli wrogich frakcji. Granie tą frakcją polegałoby na wędrowaniu do poszczególnych kryjówek organizacji, rozmieszczonych po całym świecie i wykonywaniu zadań skradankowych, takich jak: morderstwo, kradzież, śledzenie, przekazywanie informacji itp.
Masochiści – Uważają, że kataklizm jaki spotkał planetę to wina za grzechy. Biczują się, odcinają sobie kończyny, wydłubują oczy. Każdy może przejąć władzę w sekcie wykazując się większym heroizmem w samookaleczeniu się i przeżyciu. Finezja również ma znaczenie. Walczą z każdą frakcją gdyż uważają ich za winnych obecnego stanu. Najwięksi męczennicy tworzą rządy Uważają, że tylko takie poświęcenie i pokuta są w stanie przywrócić dawny porządek świata. Nie stronią od magii i technologii aby osiągnąć cel.
Policor-Frakcja poprawnych politycznie. Głównym celem frakcji, jest odebranie innym frakcjom Elex, oburzenie się na ich rasistowskie, seksistowskie wykorzystywanie tej substancji, oraz wprowadzenie politycznej poprawności na Magalan. Po przystąpieniu do frakcji, możliwość wyboru orientacji z bogatego wachlarza LGBTQIA+, zdolność „bezpieczna przestrzeń”, unikalne questy frakcyjne, takie jak wprowadzanie na Magalan neutralnych płciowo toalet.
Kopacze – przewidując uderzenie meteorytu, wymarcie biosfery i drastyczną zmianę klimatu, część ludności skryła się w podziemnych schronach i kopalniach. Z czasem odkryli, że świat przeżył, ale dalej drążą tunele, zakładając w nich miasta i szukając odkrytych pozostałości elexu. Pierwiastek sprawił, że widzą w ciemności, a ich skóra jest twarda jak kamień. Preferują broń do walki w zwarciu, polegają na swej wytrzymałości i sile. Są jak mrówki – pracują razem starając się osiągnąć wspólny cel.
Rumcajsi. Hersztem bandy Rumcajs. Z żoną i synem żył w lesie. Odurzeni Elexem mieszkańcy pobliskiej wioski pomordowali się a rodzina przygarnęła zbiegłych. Syn Cypisek propagował narkotyk Elex, przez który nastąpił rozłam i powstali Banici. Jak mafia pragnęła być konserwatywna wobec narkotyków tak Rumcajsi względem Elexu. Do dziś handlują tylko ze „zwierzętami” trzymając Elex z dala od dzieci. Przynależność skutkuje sprzedażą towarów po wyższych cenach, kupnem po niższych i przyśpieszeniem leczenia.
Bezpłciowcy – rekruci są poddawani praniu mózgów i pozbawiani płci przy pomocy Elexu przez Naczelne Zgromadzenie. W zamian za to dostają ochronę i „udziały” z przyszłych zysków po objęciu kontroli nad „światem” i wyeliminowaniu innych frakcji. Bezpłciowcom podczas specjalnego rytuału wszczepiane są specjalne chipy dające duże możliwości, ale odbierające część woli. Naczelne Zgromadzenie potrzebuje dużej dawki Elexu do zbudowania wielkiego inkubatora do produkcji nowych wyznawców i przejęcia kontroli.
Mroczni. Grupa ludzi odnalazła pod ziemią ogromną bryłę Elexu, Większość z nich postradała zmysły od przebywania w pobliżu. Ci co okazali się odporni są w stanie kontrolować swoich słabszych braci. Przewodzi wszystkim rada siedmiu, w skład której wchodzą najpotężniejsi z odpornych wojowników. Siódemka toczy nieustanne walki o władzę, jednak w obliczu zagrożenia się jednoczą. Ich armia składa się z zniewolonych. Polegają głównie na handlu elexitem i jego wydobywaniem w powstałej kopalni.
Legioniści- Frakcja ta wzoruje się na Starożytnym Rzymie . Całe społeczeństwo jest podzielone na kasty takie jak, Niewolnicy, Plebejusze,Patrycjusze,Kapłani,Centurioni.A jedynie 2 ostatnie kasty mogą używać Elexu.Głównym ich celem jest rytuał Romulusa-wielkiego zmutowanego wilka którego może dosiadać jedynie Cezar ich przywódca, rytuał polega na podaniu wielkiej ilości Elexu wilkowi przez co zyska boską moc,Elex zbieraja elita,Centurioni którzy przez kryształ zyskali potężne moce i stali się synami Romulusa
Naukowcy – ludzie którzy wykryli kometę bardzo wcześnie i schronili się podziemie. Niewiedzą co to elex i z racji tego starają się go badać i przeprowadzają na nim eksperymenty w celu sprawdzenia jego właściwości. Frakcja bardzo zaawansowana technologicznie, ale nieoparta na eleksie, posiadająca drony, pancerze wspomagane, skupiona na broni dystansowej. Neutralna w stosunku do większości frakcji, ale będąca w stanie wojny z Albami, są zszokowani że wszechserca odnawiają środowisko i chcą zbadać to zjawisko.
Logistycy – posiadacze sieci fabryk, magazynów, kopalni. Z ich usług korzysta każda inna frakcja. Używają Elex jako źródło energii dla maszyn w manufakturach. Z racji swoich wpływów na rozwój innych stronnictw wielokrotnie atakowani, jednak nigdy nie podbici z racji wymyślnych kryjówek, licznych pułapek oraz niewielkich, aczkolwiek wyszkolonych oddziałów. Ważnym elementem Logistyków jest świetna struktura i podział na funkcje oraz specjalistów, co jako jedyni w tym stopniu wynieśli sprzed katastrofy
Bezimienni – kasta ludzi zrzeszających uczniów sztuki gotowania i alchemii
Zjednani – rasa wchłaniająca wyciąg z tkanki żywej innych stworzeń, mogąc się w ten sposób uleczać, zwiększać moc i wiedzę. Za spoiwo służy im tytułowy Eleks. Celem nadrzędnym jest poznanie dziejów krainy i dążenie do zwiększania swojej siły. Używają broni białej. Przywództwo nad grupkami zdobywają w honorowej walce między sobą.
Zakapturzeni Cebularze|Nikt, poza nimi samymi nie wie o ich istnieniu. Żyją w ukryciu. Oni stworzyli Elex, korzystają z niego jak Albowie, jednak nie tracą człowieczeństwa. Są odpowiedzialni za katastrofę. Chcą wykorzystać Elex do skłócenia ludzi, aby przejąć kontrolę. Wszystko jest częścią ich planu.|Aby do nich dołączyć trzeba „posiekać cebulkę i nosić kaptur”. Dysponują „Eleksowym nożem” idealnym do skrytobójstw. Potrafią wejść w „Stan cienia”, są wtedy niewidzialni i poruszają się na zasadzie „dashów”.
Habeni-kasta elitarnych wojowników, których historia sięga początków Magalanu. Po uderzeniu meteorytu pozostała garstka rozpoczęła rekrutację nowych członków, aby zapobiec wymarciu ugrupowania i przekazać jego dziedzictwo nowemu pokoleniu, przez co stają się nie wchodzić w konflikt z innymi grupami. Dzięki tajnej technice obróbki metalu, w połączeniu z elex’em są w stanie wytworzyć potężny ekwipunek, który wyostrza zmysły i zdolności fizyczne, co umożliwia im sprawne radzenie sobie z zagrożeniami Magalanu.
Piraci – grupa morskich rabusiów dowodzona przez kapitana Grega, legendarnego pirata. Dzięki technologii wykradzionej innym frakcjom udało im się zmodernizować swoje statki w latające, napędzane eleksem pojazdy. Dzięki nim napadają na wioski i osady położone na lądzie. Piraci nie dbają o nic, nie obchodzą ich losy świata. Chcą się tylko wzbogacić. Podczas jednego nieudanego napadu kapitan zostaje wzięty do niewoli przez Albów. Jax jako ex-alb może okazać się cennym sojusznikiem w jego odbiciu.
Magallanie – frakcja podróżników-szukaczy. Zajmują się eksploracją świata, zniszczonego przez meteoryt. Zamieszkują podniebne miasto zwane Obłokiem Magallana. Ekspedycje umożliwiają im samoloty budowane na bazie starych planów do których dodają namiastkę elexu. Są konstruktorami również mniejszych sprzętów jak np. Jetpacka z którego korzysta bohater. Podczas walki protagonista miałby szansę wezwać wsparcie powietrzne. Dostępne byłyby również przygody w całkowicie nowym środowisku.
Sanktuarium – wieki przed pojawieniem się ELEXu na planecie odnaleźli podziemne miasto posiadające zaawansowaną technologię i oświetlane magicznym kryształem lewitującym w jego centrum. Są długowieczni i posługują się magią kryształu, mogą oprzeć się wpływom ELEXu. Pozostałe frakcje nie wiedzą o ich istnieniu, oni natomiast posiadają w każdej agentów obserwujących sytuację, wpływających na wydarzenia i rekrutujących nowych członków. Stanowią zamknięte i tajemnicze społeczeństwo oddane starożytnemu planowi.
Czyści. |Grupa odrzucająca korzyści, jakie daje Elex, uznająca korzystające z niego osoby za podludzi. Wiedząc, że przez brak Elexu nie mają szans w bezpośrednim starciu, skupiają się na intrygach, skrytobójstwach, sabotażu, starają się destabilizować sytuację pośród innych frakcji i prowokować konflikty pomiędzy nimi. Są początkowo niechętni wobec gracza, jednak może on po udowodnieniu swojej niechęci do Elexu dołączyć do nich. Zlecone przez nich misje skupiałyby się na skradaniu się i sztuce perswazji.
Walkers / Szwendacze – Każdy wie, że istnieli, nie każdy wie, że istnieją, kilku szczęśliwców (albo i nie) stanęli z nimi twarzą w twarz oraz wyszli z tego spotkania prawdopodobnie bez niej.|Żyją pod powierzchnią ziemi w starych jaskiniach / opuszczonych podziemnych miastach. |Ludzie, którzy na skutek dziwnej substancji (pochodnej elex’u) są praktycznie całkowicie ślepi, natomiast wyostrzeniu uległy zmysły węchu i słuchu.|Żyją w grupach, a raczej stadach.|Żywią się wszystkim, nawet swoimi.|Ala falmerzy TESV
Samuraje Shindoo – zaawansowana technologicznie frakcja używająca Elexu do zasilania swoich potężnych mechów bojowych i wydobywczych są od niego kompletnie zależni , niewiele wiadomo o ich pochodzeniu poza tym że przybyli z dalekiego wschodu i stali się jedną z potęg na Magallan.Wykorzystują brutalną siłę maszyn w połączeniu z finezją stylu walki swych wojowników wykorzystując głównie broń białą.Stronią od magii , mimo zaawansowania technologicznego wierzą silnie w siły natury i szanują je.
Łowcy – ludzie poddani działaniu Elex’u, którzy jednak po zamianie w mutantów zachowali świadomość. Po swoich przeżyciach mają tylko jeden cel – zniszczyć Elex. Jedna z najpotężniejszych frakcji, ponieważ nadnaturalne zdolności wynikają z mutacji i nie do nich Elexu, jednak bardzo nieliczna. Szczególnie wrogo nastawiona do Albów.
Talpaci – Frakcja która kilka lat przed uderzeniem Elex pozostawili wszystko i udali się w głąb starych tuneli kanalizacji by móc żyć z dala od wojen i sporów. Po uderzeniu kryształu Talpaci rozwinęli się do tego stopnia iż nie zakładali już podziemnych kolonii a całe miasta. Elex służył im rozwoju technologii dzięki której powiększali i wzmacniali swoje podziemne imperium by następnie wyłonić się niczym karaluchy spod gruzu dawnej cywilizacji i zaatakować cały zewnętrzny świat i zaprowadzić nowy porządek.
Konstruktorzy – W momencie uderzenie meteorytu, identyczne zdarzenie miało miejsce na ojczystej planecie Konstruktorów, rasy bliźniaczo podobnej do mieszkańców Magalanu. Siła energii przeniosła jedno z ich podniebnych miast i rozbiła na obcej planecie. Konstruktorzy poszukują wiedzy jak przy pomocy Elexu wrócić do domu. W walce posługują się głównie karabinami plazmowymi. Wspierają się także różnego rodzaju konstruktami technicznymi. Ich drony i roboty mogą pomóc Jaksowi w walce i eksploracji świata.
Cienie – skrywająca się w ciemnościach frakcja złodziei. Nie sympatyzują z żadną z pozostałych grup, żyją na wyludnionych terenach, opustoszonych i pozostawionych samozagładzie. Światło dzienne im szkodzi, więc swoje działania wykonują w mroku, handlując kradzionym eleksem. Przyłączenie się do tej frakcji dałoby głównemu bohaterowi unikatową możliwość wyzbycia się uzależnienia od eleksu. Dodatkowo, z racji konieczności unikania światła, stworzyli sieć tuneli pozwalającą na korzystania z szybkiej podróży 🙂
Fanatycy – członkowie tej frakcji uważają, że Elex jest bogiem, któremu oddają cześć. Fanatycy prowadzą odwieczną wojnę z Klerykami (których nazywają demonami), którzy według nich niszczą boskie dzieło stworzenia poprzez wykorzystywanie Elexu jako paliwa. Prowadzą ponadto krucjaty mające na celu odbicie świętej krainy Ignadon. Frakcja ta uznaje Albów za boskich posłańców Elexa. Fanatycy warzą z Elexu święte napoje, które potem piją, zyskując tym samym siłę i wytrzymałość. Czyni to z nich groźnych rywali.
Parowcy – frakcja, która absolutnie odrzuca technologię na rzecz wynalazków opierających się na silniku parowym, ich obozowisko wyglądałoby bardzo steampunkowo, nie mają oni żadnego wyznania, wierzą w rozwój i postęp, mają bardzo zaawansowany system obronny swoich osad, pomimo prostoty i toporności swojej technologii potrafią o siebie zadbać, zamiast palić bagienne ziele jak to miało miejsce w pierwszej części serii Gothic, raczą się oni dziwną wersją znanych nam e-papierosów.
Oligarchowie/Bękarty|Gdy inni bili się o pozycję w nowym świecie, najpotężniejsi z frakcji dawnego świata zdecydowali się połączyć siły. Było ich niewielu, lecz w schronach opracowali plan – elexem podporządkować sobie faunę. Wzmocnione, bardziej inteligentne zwierzęta, uzależnione od ich elexu, wyposażają w najnowszą technologię i wykorzystują bojowo.|Oswój chowańca do dezorientacji wroga, walki, wyposażaj go i rozwijaj. Odbij Magalan dla jego dawnych władców, pogardliwie zwanych Bękartami starego świata.
Seekers/Poszukiwacze – odrębna, tajemnicza frakcja do której nie można dołączyć, silnie jednak związana z linią fabularną gry. Władają potężną magią jak i technologią oraz najwyższymi zasobami pierwiastka Elex. Jako jedyni posiadają odporność na działanie Elex-u, zdając się skrywać ten fakt przed resztą społeczeństwa. Zamieszkują nigdy nie zdobytą Twierdzę skrytą głęboko pod ziemią gdzieś na trudno dostępnych, surowych i dzikich terenach Magalan-u. Neutralni w stosunku do pozostałych stronnictw oraz gracza.
Forpoczta – ukrywający się wśród miejscowych i w szeroko pojętej dziczy zwiadowcy, wysłani z Ziemi, która utraciła kontakt z Magalanem po uderzeniu meteorytu. Są bardziej zagubieni niż gracz, co prowadzi do dziwnych – tak zabawnych, jak i krwawych sytuacji, kiedy próbują odnaleźć się wśród tubylców i zbadać zmutowaną faunę. Można od nich uzyskać strzępy informacji o reszcie uniwersum Elexa. Frakcja oferuje unikalne ulepszenia jetpacka, tak w formie ofensywnej jak i ułatwiającej poruszanie się po mapie.
Opiekunowie. Potrafią podporządkować sobie zwierzęta. Najniższa kasta – koczownicy przemieszczający się między kolejnymi złożami eleksu. W mieście gdzie żyją inne kasty przeprowadza się eksperymenty z użyciem eleksu, dzięki którym można zyskiwać kontrolę nad kolejnymi gatunkami. Eksploracja oparta na dosiadaniu wierzchowców (także latających). W walce bestie służą do odciągnięcia uwagi przeciwnika, nic nie stoi także na przeszkodzie w uzbrojeniu ścierwojada w materiały wybuchowe.
ELITA|Frakcja, która rekrutuje nowych spośród najlepszych członków innych ugrupowań. Uważnie obserwują ruchy tych, którzy zwrócili czymś na siebie ich uwagę, a później, za pomocą swoich ludzi wewnątrz danej grupy, starają się, wszelkimi sposobami, pozyskać daną osobę dla siebie. Mocno wierzą, że jedynie braterstwo najwybitniejszych jednostek jest w stanie zapewnić im przetrwanie.
Erweni – tajemnicza rasa zamieszkująca tereny górzyste, dzikie, trudno dostępne. Posiadają wyjątkowe umiejętności wydobywcze oraz specjalistyczne rzemiosło. Specjalizują się w magii iluzji oraz transformacji. Unikają walk np. zamieniając się w dzikie zwierzęta, myląc przeciwników, lecz gdy trzeba to atakują. Wykorzystują Elex do wzmacniania magii iluzji oraz wyrobów rzemieślniczych. Gracz zyskuje od nich zdolność zamiany formy (obrona oraz ułatwienie eksploracji) oraz znakomite zdolności craftingowe.
Łowcy mutantów – grupa doświadczonych najemników stacjonujących w dużych, opuszczonych budynkach na terenach leśnych i pustynnych. Względem innych frakcji zachowują neutralność. Dysponują wielkimi zdolnościami łowieckimi oraz używają zarówno technologii jak i tradycyjnych metod niczym Berserkowie. Dzięki podróży i wykonywanych zleceń dla innych frakcji gromadzą spore zasoby eleksu, niezbędnego do zwalczania potworów. Gracz dołączając w ich szeregi, może nauczyć się min. wytwarzania specjalnych pułapek.
Moją frakcję nazwałbym Mogrusami 🙂 Wg mnie mogliby być to rekruci wynajęci przez panujące w państwie anarchii ludzie którzy chcieli zbuntować się przeciwko panujące władzy i postanowili zrobić bunt przeciw władcy z powodu niezadowolenia rządami 🙂 Wszyscy ubrani by byli w obowiązujący w danych czasach strój czyli długa tunika ze zbroją z kamienia meteorytowego 🙂 Posiadają bardzo wyczulony zmysł orientacji oraz umiejętności pozwalające im zaglądać do umysłów wrogów 🙂 Idealni do wykorzystania w szturmach.
Magalan|Planeta ma własne oczy, uszy i ręce, których członkowie tej frakcji nie boją się pobrudzić. Byli normalnymi ludźmi przed katastrofą. Po uderzeniu meteorytu dostrzegli, że elex nie wywołuje u nich skutków ubocznych, ale nie daje też żadnych mocy. Usunęli się w cień, czekając na właściwy moment, aby na własnych warunkach odbudować zniszczoną planetę. Przez lata bliskości z naturą nauczyli się korzystać z unikalnej magii oraz oswajać tutejszą faunę, dzięki czemu są gotowi wykorzystać każdą szansę.
Imprezowicze- na Magalan wszyscy są tacy poważni i bezwzględni, a Imprezowicze mają wszystkie gierki i chciwość w pogardzie; zgodnie z nazwą ich życie to wielka impreza. Bohater dostanie od nich bezpieczne schronienie, trochę alkoholu/dragów i przedmioty ozdobne, nie wpływające na staty, typu czapka urodzinowa, dynia na głowę lub czpka Mikołaja, które nie dają bonusów ale kojarzą się z wydarzeniami/świętami.
Nerdosi. Elex wykorzystują do zapewnienia ciągłego wzrostu osiągów swoich maszyn liczących. Ich głównym celem jest utworzenie międzyosadowego Elexnetu do połączenia wszystkich swoich maszyn w jeden organizm o niewyobrażalnej mocy. Dzięki stworzonej wirtualnej rzeczywistości oraz rozrywce w niej zawartej pozyskują coraz wiecej ludzi. Jako członek możemy używać różnych implantów zwiększających chwilowo siły umysłu a nawet ciała. Magia i duch są tempione. W walce jesteśmy beznadziejni ale możemy grać w minigry
Posłańcy.|Neutralni spece od brudnej roboty. Chcesz coś pozyskać lub się kogoś pozbyć? Idziesz do Posłańców. Nie narzucają nikomu religii czy szczegółowego kodeksu postępowania. Dla nich honor i zysk idą w parze, więc konspiratorzy oraz oszuści są karani. Elex służy im głównie do wymiany handlowej i w charakterze łapówki. Członkowie są wyposażeni w uniwersalne karabiny, które modyfikują na potrzeby misji. Ponad to dysponują ulepszeniami pancerza typu wzmocnienie zdrowia, szybkości i pojemności jetpacka.
Night Raiders- Nomadyczna grupa łowcza która za dnia rozbija swoje obozowiska w mało zaludnionych terenach.Często wykorzystują do tego stare zniszczone kompleksy podziemne, jaskinie czy też niedostępne aglomeracje budynków miejskich. Ich specjalizacją jest walka dystansowa opierająca się na snajperstwie jak i również cicha eliminacja wrogów. Aby dołączyć do tej organizacji należy posiadać ponad przeciętne zdolności walki. Sama grupa podróżuje wyłącznie w nocy. Z charakteru neutralna. Posiadają nanokamuflaż.