
[Weekend z grą Elex] Wygraj egzemplarz gry na PC [ZAKOŃCZONY]
W artykule o stronnictwach opisane są frakcje, jakie możecie spotkać na planecie Magalan. Z tym właśnie związany jest nasz konkurs. Wymyślcie własną. Podajcie jej nazwę, opiszcie, czym się charakteryzuje i w jaki sposób prznależność do tego stronnictwa objawiałby się w walce i eksploracji świata gry. Żeby było trudniej, wszystko to musi zmieścić się w jednym komentarzu.
Na zgłoszenia konkursowe czekamy do czwartku włącznie (19 października do godz. 23:59). Każdy ma prawo do jednego zgłoszenia. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w ciągu 3-5 dni roboczych od zakończenia konkursu. Będa oni potem mieli tydzień na dostarczenie nam swoich danych osobowych. Jeśli tego nie zrobią w podanym czasie, nagroda przejdzie na kolejną wytypowaną przez redakcję osobę. Wysyłka nagród tylko na terenie Polski. Osoby używające multikont zostaną automatycznie zdyskwalifikowane.
Dla zachęty kilka screenów z gry:
Laureaci
Prawie wszystkie nadesłane zgłoszenia podobały się redakcji. Bardzo fajnie, ciekawie a niekiedy humorystycznie opisaliście różne frakcje. Ilość zgłoszeń oraz fakt, że propozycje były tak dobre, dosyć mocno utrudniły nam wybór. Musieliśmy kilka razy do nich podchodzić, aby w końcu wyłonić te, które najbardziej się nam spodobały. Choć i to przyszło po wielu dyskusjach i z trudem, bo jeszcze raz podkreślam poziom Waszych prac był bardzo wysoki.
A oto zwycięzcy:
Tenebrae
Sybaryci-przyjaźnie nastawieni do pozostałych stronnictw, dążą do luksusowego życia w oparach elexu. Nadmierne zażywanie elexu obdarowało ich szóstym zmysłem. Zawdzięczają mu umiejętność |panowania nad zwierzętami. Bohater po wstąpieniu do Sybarytów może nauczyć się poskramiać zwierzęta i czynić z nich towarzyszy. Będą z oddaniem wspomagać bohatera w walce. W ramach eksploracji wskażą położenie skarbów, usprawnią podróż oferując grzbiet i siłę mięśni, pozyskają cenne informację wykonując misje szpiegowskie.
PolishMorpheus
Kopacze – Frakcja złożona z ludzi którzy by uchronić się przed zniszczeniami spowodowanymi przez uderzenie komety zeszli pod ziemię. Po wyjściu na powierzchnię odkryli elex i inne frakcje. Większość postanowiła, że dla bezpieczeństwa zostanie pod ziemią w ukryciu. Znaleziony elex wykorzystują do przyśpieszenia drążenia tuneli dzięki specjalnym „bombom”. Dzięki tej wiedzy można się u nich nauczyć tworzyć elexowe granaty, miny i pułapki, a ich tunele zapewniają bezpieczną i szybką podróż po świecie.
Osoby te proszę o jak najszybsze podesłanie maila ze swoimi danymi na adres konkurscda@cdaction.pl. W mailu powinno być: ksywka z forum, imię i nazwisko, adres korespondencyjny, telefon kontaktowy. Wiadomość należy zatytułować „Konkurs – Elex” i wysłać z adresu mailowego jaki macie powiązany z kontem na forum.

Czytaj dalej
217 odpowiedzi do “[Weekend z grą Elex] Wygraj egzemplarz gry na PC [ZAKOŃCZONY]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Piranie- po dołączeniu do tej frakcji pojawią się nowe zadania związane z naprawianiem zabugowanych części gry. Można na przykład uczyć postaci npc poprawnego wykrywania kolizj lub normalnie wyglądającej walki. Dodatkowo po dołączeniu do piranii pojawia się nowy boss główny – Mokujin z Tekkena, który odpowiada za drewniane animacje w grze, po jego pokonaniu wszystkie postacie zaczynają poruszać się bardziej naturalnie. 🙂
Nazwa: Affektusi (Uczuciowcy)|Osoby tajemnicze. Walczą nietypowo, bo głównie za pomocą uczuć i myśli. Im silniejsze uczucia tym mocniejsze czary. Jeśli są szlachetni, to ich magia myślowa to czary, które nie mogą niszczyć. Gdy osobnik taki jest zły to jego czary opierają się na destrukcji. Gdy osobnik jest podstępny to jego magia nie prowadzi do walki wprost tylko wykorzystuje innych. Osoby żyjące od zawsze na wyspie, tubylcy. Nie angażują się do żadnej frakcji, nie chcą nic zyskać, żyją dla piękna życia.
Heisenbergici. Pod przywództwem uczonego, który po uderzeniu meteorytu w obliczu śmiertelnej choroby nie miał już nic do stracenia, a chciał zapewnić byt swojej rodzinie po swojej śmierci.|Wraz poznanym przypadkowo rzezimieszkiem przetapiali elex w formie onajwyższej możliwej czystości, często umykając o włos strażnikom.|W tej frakcji dokonujemy nieodwracalnego wyboru związania się ze światkiem przestępczym, bazującym na geniuszu założciela, który nie cofnie się przed niczym, aby powiększyć swoje imperium
Xele – Frakcja „ludzi”, którzy poprzez wypicie odpowiedniego wywaru z elexu jest w stanie go produkować we własnym ciele. Mało kto jest w stanie przeżyć tę próbę, więc jest to nieliczna, lecz potężna grupa. Są w stanie wykorzystać elex z ich ciała do szybkiej regeneracji oraz modyfikacji swojego ciała. Jako ci, którzy przyjęli specjalnie przetworzony elex do swojego organizmu żyją w miejscach napromieniowanych, gdzie zwykły człowiek nie wytrzymałby chwili, co trzyma innych z dala od ich ziem.
Obóz przy Krysztale – Frakcja, która zbudowała swoje obozowisko wokół wielkiego kryształu elexu służącego też jako świątynia.Głównie palą oni fajki z małymi kryształkami elexu w środku i potrafią go później zresublimować dzięki czemu nie tracą go.Są oni nastawieni do innych pokojowo, przemowa i podnoszenie na duchu to jedna z ich zalet ale największa z nich to skierowanie dymu z fajek do swoich organów i przyspieszenie ich działania dzięki czemu wpadają w swoisty szał bojowy lub szybciej się regenerują.
Technici-Grupa naukowców samouków, odnaleźli podziemne laboratoria które w starym świecie badały zasady działania ludzkiego umysłu. Studiując znalezisko zdołali odkryć sposób na kontrolę zachowań istot przy użyciu elexu i implantów. Mają za nic życie innych, chcą odbudować świat na swoich własnych zasadach. Chcą zrobić to wykorzystując armię naszprycowanych elexem półprzytomnych ludzi wykonujących ich rozkazy niczym roboty.Głównym uzbrojeniem są granatniki i implanty robiące z osłabionych wrogów podwładnych
Mergańczycy|Frakcja wyjątkowo zacofana, można powiedzieć, że przestała ewoluować dawno temu. Jej członkowie mówią bardzo prostym językiem, i nie potrafią pisać ani czytać. Można powiedzieć, że reszta świata jest dla nich jak Ameryka której jeszcze nie odkrył Kolumb. Walczą jedynie tym co sami wytworzą. Protagonista dołączając do nich nie będzie mógł korzystać z jetpacka i innych technologi, lecz w zamian nauczy się bardzo szybko biegać, wpinać i skakać po drzewach – co ułatwi polowanie i cichą eliminację.
Nazwa:Embalmers|Opis: Czczą Pradawnych Bogów Starożytnego Egiptu, zwłaszcza Bóstwo słońca-Ra oraz przewodnika zmarłych,Anubisa .Wierzą że Ra ukarał ludzkość ognistą kometą, ponieważ świat był zepsuty przez grzeszników.Składają ofiary z ocalałych nie należących do kultu, iż wierzą że Elex jest darem od bogów, który pozwala im odkupić swoje winy. Dążą do przemiany w mutanty,ponieważ traktują to jako najwyższy mentalny stopień oświecenia,po którym staną się nieśmiertelnymi Bogami.
Architekci – frakcja w czystej linii wywodząca się od pierwotnych mieszkańców Magalan. Tradycjonaliści, którzy uważają Elex za zło konieczne – nie zażywają go, ale korzystają z jego dobrodziejstw technologiach lub jako przedmiot handlu. Doskonali budowniczy, zdolni do stawiania budowli nawet w trudno dostępnych miejsca, co często robią gdyż wolą trzymać się na uboczu i ograniczyć kontakt z innymi frakcjami do minimum. Mają dostęp do kryjówek na całej planecie i do sieci tunelów ułatwiającej podróżowanie.
Orańczycy|Frakcja ta przypłynęła z innego kontynentu , są szaleni na punkcie władzy władzy i pieniędzy.Jest ich bardzo wielka ilość , największa z wszystkich frakcji.Frakcja Orańczyków nie jest najbardziej rozwinięta , walczą wręcz oraz używają specyficznego czarnego ognia , który pali wszystko co stanie mu na drodze.Mają wiele bogów ale pierwszym z nich był Oran który stworzył czarny ogień.Członek tej frakcji nie będzie używać jetpacka , ale będzie mógł tworzyć czarny ogień i teleportować się do niego.
SzulerzyFrakcja hazardzistów, złodziei, szulerów, i bukmacherów. Żyją w miastach wszystkich innych frakcji, pracują w ich cieniach i kąpią się w ich blaskach. Prowadzą kasyna, organizują zakłady i dowodzą przemytem na całym kontynencie. Tolerują wszystkich, nikomu nie ufają. „Hajs musi się zgadzać”, to ich motto.Szulerzy mordują w cieniach, używają zarówno krótkiej broni białej jak i potężnych kalibrów strzeleckich. Chcesz zdobyć ich zaufanie? Zlikwiduj wroga, nawiąż sojusz, przynieś pieniądze.
Geno|Frakcja która nie awansuje, ale ewoluuje – elex ich zmienił mocno. Poza exp za questy dostają także geny za zabite istoty (fabularnie elex jako exp daje możliwość mutacji, geny wyznaczają możliwy kierunek). Każda istota ma kilka genów które można pozyskać. Chcesz mieć super fajny pancerz zamiast skóry? Ubij odpowiedniego bossa. Chcesz szybko biegać i mieć dodatkowe stawy? Ubij innego. Tak samo z bronią, z umiejętnościami. I dążą do dalszej ewolucji. Coś na wzór zdolności myśliwskich pozyskuje geny.
Pradawni|Starożytne stworzenia żyjące na Magalanie od początku jego istnienia. Są nieufni i wrogo nastawieni do innych. Ich motto to „Eredicco ereviv” – „Zabij, by żyć „. Wiedzą więcej o planecie niż ktokolwiek inny. Stworzyli wiele gatunków roślin oraz zwierząt, które wykorzystują w walce. Można się od nich nauczyć Porzuconych Zaklęć-dziedziny Starej Magii oraz specjalnych technik walki. Aby dołączyć do Pradawnych należy zdobyć ząb ognistego smoka, głowę hydry kolczastej i wręczyć dowódcy imieniem Krohn.
Eremici – Frakcja zdyscyplinowanej kasty wojowników zamieszkująca opustoszałe tereny Magalanu. Nie darzą sympatią ani zaufaniem osób z zewnątrz. Są bardzo inteligentni i sprawni fizycznie dzięki surowym inicjacjom i treningom pod względem fizycznym jak i psychicznym. Osiągając apogeum swoich możliwości używają elexu na sobie, co wzmacnia ich jeszcze bardziej, a odbyty surowy trening zapobiega mutacjom. Uważają, że to czyni z nich wojowników doskonałych. Dołączając do nich otrzymujemy ogromny bonus do stat
Asceci- po apokalipsie, odrzucili elex oraz technologię, uznając katastrofę za karę od bogów za zboczenie ze ścieżki harmonii i równowagi. Bardzo aspołeczni, wręcz wrodzy wobec innych frakcji, które uznają za zbyt ograniczone, by zobaczyły test bogów-potężny elex który kusi, ale i zabiera człowieczeństwo
Cienie – frakcja zamieszkująca wszystkie tereny Magalanu. Cienie nie afiszują się ze swoją przynależnością i dołączają do wszystkich innych frakcji, starają się zajść jak najwyżej w hierarchii innych stronnictw i przejmować ich techniki oraz najważniejsze informacje, do ziszczenia swoich celów. Cienie jako tacy nie posiadają swoich terytoriów, ale posiadają podziemną siedzibę, do której wejście znajduje się w jaskini na pustkowiach Magalanu. Aby zostać cieniem trzeba zwrócić na siebie uwagę innych cieni.
Enklawa|Mała osada otoczona betonowym murem, ludzie ją zamieszkujący wysyłają na zewnątrz śmiałków i wędrownych poszukiwaczy przygód aby zdobyli dla nich części i surowce starego świata. Chcą przywrócić dawne technologie i maszyny. Przywrócić 'stary porządek’. Frakcja raczej neutralna, z elexu korzysta jako wartościowego surowca który przydaje się w handlu z innymi frakcjami. Sami mieszkańcy enklawy nie użytkują z elexu aby usprawnić siebie lub tworzone przez siebie przedmioty/maszyny/budynki.
Tobinowie.|Kolektyw błyskotliwych kupców zajmujących się gromadzeniem Elexu, jego przetwarzaniem oraz dystrybucją do wszystkich frakcji w zamian za róźne dobra. Zatrudniają robotników oraz najemników z całego Magalanu, choć tylko najbardziej zaufane jednostki mogą liczyć na awans w owej frakcji. Dzięki wysokiej pozycji zapewnionej przez dystrybucję Elexu stali się oni głównym celem Albów, z którymi toczą zacięte walki. Ich celem jest zbudować nowy ład świata oparty na silnej gospodarce i handlu.
Wyzwoleńcy-ludzie którzy wyszli z uzależnienia od Elexu bądź Ci którym nie odpowiadało bycie we frakcji.Zbijali się w małe grópy rozrzucone po całym Magalanie szukając pożywienia.Frakcja ta cechuje się brakiem wodza i jakiegoś większego celu.Unikają Elexu na wszystkie możliwe sposoby lub porostu go niszczą.Parają się tym co umieją czyli inzynierstwem, magią, rolnictwem, polowaniem, walką.Żyjąc z dnia na dzień by przetrwać.Przynależność tam objawialaby się swobodą broni w walce i eksploracja na różne sposoby
„Legion”-Potężna i wpływowa frakcja która podporządkowała sobie wiele frakcji na Magalanie. Frakcja charakteryzuje się przede wszystkim dyktatorskim stylem rządzenia i ogromnym rasizmem względem ludzi ceniących Elex. Gardzi technologią, w walce słynie z niezwykłej zaciekłości i liczebności swych legionistów. Walczą głównie włóczniami i tarczami. Budują forty, mury i zasieki obronne. Cenią sobie niewolników których wrzucają na arenę gdzie walczą na śmierć i życie, wygrany staje się wolnym człowiekiem. |Pozdr
„Elexian” to frakcja istot które przedawkowały Elex, z pozoru bezmyślne istoty jednak jak się okazuje Elex jest czymś więcej niż się wydaje, ma on swoją świadomość. Wszystkie istoty pod jego władzą są poniekąd jednym organizmem o połączonej świadomości i wykonują wolę Rdzenia Kryształu, który ukryty jest pod powierzchnią Magalana w miejscu katastrofy meteorytu. Frakcja ta ukrywa się pod powierzchnią planety w systemach jaskiń, głównym jej celem jest uzależnienie innych od Elexu by przejąć władzę nad planetą
Ludzie Cienia-ugrupowanie dążące do wyniszczającej wojny pomiędzy innymi gildiami w celu przejęcia władzy nad tym co zostanie ich siedziba znajduje się w starym kompleksie militarno badawczym oprócz tego mają szpiegów w każdej gildii. Używają elexu jako narkotyku który pozwala im w pewnym stopniu kontrolować ludzi i potwory zamieszkujące Magalan. Dołączając do nich dostajemy dostęp do tych środków które pozwolą graczowi na usypianie bądź wykorzystanie wrogów do swoich celów
Nonkonformatycy – tajemnicza frakcja zamieszkująca ciemne pokoje zniszczonych przez kataklizm budynków Magalana. Wysoce zaawansowana technicznie, parająca się modernizacją posiadanych przez siebie wysokiej klasy komputerów. Ze światem kontaktują się za pomocą humanoidalnych awatarów, których celem jest szukanie nowych podzespołów do swoich maszyn oraz Elex. Pierwiastek ten jest kluczowym elementem chłodzenia płyt głównych komputerów tej rasy. Dla niego są w stanie przestać śnić na javie i ruszyć do grindu.
Niemi – …
Jolkensowie- wysoce rozwinięta cywilizacja obcych goni meteor w celu przechwycenia go i pozyskania z niego cennego surowca. Pech chciał,że meteor uderza w ziemie a cała misja spala na panewce. Obcy wysyłają na ziemię zdalnie sterowane mikroroboty w celu wszczepienia ludziom czipów,dzięki którym mogą nimi sterować. Celem zmanipulowanych ludzi jest odzyskanie substancji z ziemskiego środowiska. Frakcja obcych istot o nazwie Jolkensowie w zamian za współpracę gwarantują pomoc w odbudowie ludzkiej cywilizacji
Inżynierowie-Frakcja użytkująca elex do zasilania maszyn.Przyjmują wszystkich, ale nieliczni awansują. Inżynierowie dążą do rozwoju społeczeństwa i powiększenia obozu.Dzielą się na rządzących, robotników i sędziów.Sędziowie pod osłoną zjednoczenia sabotują i skłócają inne frakcje, pilnują porządku, mogą dawkować sobie niewielkie ilości elexu.Robotnicy tworzą maszyny oraz są odpowiedzialni za rozrost metropolii.Rządzący czuwają nad wszystkim, przydzielają maszyny wsparcia każdemu obywatelowi.Cel to postęp.
Myśle nad frakcją zwiadowcy. Charakteryzowaliby się mozliwościa eliminowania na duze dystanse. Siedzibe mieliby w ukrytym lesie, gdzie chowaliby sie w koronach drzew. Dodatkowymi zdolnościami byloby lepsza widoczność różnych przedmiotów leżacych na ziemi. Nie rozposałem za duzo bo bałem sie ze nie zmieszcze sie w komentarzu 😀
Rój. Wszechorganizm mający na celu opanowanie planety. Ich twórca, Nyar, zainfekował Elex i zmienił rozbitków w posłuszne mu klony. Zielonookie istoty łączy więź umysłowa, nadzorowana przez Nyara. Podczas walki Rój działa jak jeden organizm – każdy bodziec jest odczuwany przez wszystkie klony jednocześnie. Horda przetacza się przez Magalan rosnąc w siłę, zmieniając każdego na swojej drodze. Jako gracz możesz stanąć do walki z Rojem, lub zdetronizować jego króla i przemienić planetę w jeden superorganizm.
Pszczółki Mai – unikalna frakcja, której członków wyróżnia zbroja koloru żółtego w czarne paski. Na czele stoi Pszczółka Maja, która zajmuje się wychowaniem młodszych członków zgodnie z uznanymi wartościami. Dalszy podział obejmuje Robotników, którzy pobierają pyłek z roślin, by zapewnić różnorodność gatunkową roślin na świecie. Łącząc pyłek z Elexem, otrzymują technologię pomocną przy ochronie ekosystemu. Są jeszcze Wojownicy, którzy korzystając z Jetpacka, karabinów i żądła z jadem bronią bazy.
Elexmani – Wyizolowana osada produkująca psychoaktywny „odlot” z Elexu. Członkowie frakcji całymi dniami raczą się własnymi wyrobami – tak jak nakazał im wielki bóg Elex. We frakcji panuje podział kastowy – nowicjusze, chemicy, wojownicy, obdarzeni. Obdarzeni to ci którzy z Elexu nauczyli się czerpać moc magiczną a ich zaklęcia to głównie zaklęcia kontrolujące świadomość. Celem frakcji jest spokojne zażywanie Elexu i dzielenie się swoimi naukami z resztą świata. Totalny chill 🙂
Etherowie – Frakcja która zamieszkiwała by jakieś górzyste tereny, nie będąca w stanie wojny ale czująca zagrożenie od albów, bacznie obserwująca spory między frakcjami. Ich osady znajdują się w ogromnych wydrążonych jaskiniach, na co dzień zajmują się handlem, w tym także z albami. Przemysł byłby na poziomie XIX wieku, produkowaliby nawet elektryczność zasilająca ich fabryki i miasto. Używali by broni palnej (ale taką bez przesady, jakieś muszkiety, strzelby a nie odrazu kałachy czy inne rambo gun’y).
Złomiarze – odizolowana, neutralna frakcja żyjąca pośrodku konfliktu. Byli tu pierwsi, ale wydarzenia zmuszają ich do jak najszybszej emigracji. Elexit to tylko waluta, na Magalanie zajmują się głownie handlem – zależy im tylko na złomie, z którego produkują części do statku, którym zamierzają opuścić planetę. Gdy frakcja zostanie zmuszona do walki używa mniej rozwiniętej technologii kleryków, rzadziej broni białej. Kopalnie, huty, wielkie sterty złomu i ukończony w dużym stopniu statek. Witamy u Złomiarzy!
Badger and Friends – grupa dzieciaków, którzy wykorzystują moc Elexu, aby walczyć ze złem, kręcić filmy o superbohaterach i zarobić na tym mnóstwo kasy. Nikt nie zna ich prawdziwej tożsamości, ale każdy z nich dzięki zjadaniu Elexu zyskuje unikalne supermoce jak superszybkość, bąki zaginające czasoprzestrzeń czy zamiana Żydów w kamień. Zjadaj i ty!
Bracia|Wraz z zagładą jaką spowodował upadek Elexu na Magalan zginęły miliony. Nieliczni którzy przeżyli, a może lepiej użyć słowa przetrwali swoją śmierć, cierpią. Jedyne co może załagodzić ten ból to, to co powoduje że nie mogą odejść, przeklęty Elex. Dzięki niemu mogą władać nad istotami zależnymi od mocy Elexu i łączyć się ze świadomością. Świadomością tych, którzy żyją, którzy umarli oraz tych którzy trwają, a ona ma cel. Cel o istnieniu którego dowiesz się gdy zginiesz.
Ludzcy mutanci – w skrócie: Mutanci. Ludzie, którzy próbując wstąpić do Albów, nie dali rady oprzeć się potężnej mocy elexu i przemienili się w krwiożercze mutanty. Nie mają żadnej siedziby czy bezpiecznego schronienia. To to zdobędą, jest ich. Rozproszeni są po całym Magalanie – w zalesionym Edanie, lodowym Xacorze, piekielnym Indagonie oraz pustynnym Tavarze. Wiedz, że jeśli spotkasz jednego z nich, musiałby cię spotać cud, byś przeżył. Inaczej dołączysz do nich czy tego chcesz czy nie.
RUDNICY – elitarna i odizolowana społecznie grupa wyznawców bóstw rud kopalnianych (od Żelazoziuta po Złotoryja). Ich siedziba to podziemne miasto pod ogromną górą na Magalanie. Potrafią wyczuć każdą rudę węchem z odległości 5 km a wydobywają ją zaawansowanej medytacji (na bazie telekinezy). Potem zostają użyte do unikalnych broni o magicznych właściwościach, którą posługują się najwyżsi kapłani Rudników. Aby zostać Rudnikiem, przyszły adept musi wyznać, czy śniła mu się ostatnio jakaś ruda metalu.
Ruch Odnowy|Elita jednego z państw Magalanu sprzed wybuchu, która lata temu skryła się w schronie i poddała hibernacji. Ich ambicją jest odbudować świat sprzed kataklizmu. Opracowali broń anihilującą Elex, z której może korzystać gracz.|Stronnictwo rozdarte wewnętrznie. Część członków opowiada się za „czystką”, która zakłada wybicie wszystkich w jakikolwiek sposób korzystających z Elexu. Część chce dyplomatycznie przekonać inne stronnictwa do porzucenia substancji. Gracz może pomóc jednej z opcji wygrać.
Vegano-gluteniarze- Poprzez spożywanie własnych upraw w połączeniu z elexem mają rozwiniętą moc psychiczną .Mistrzowie we władaniu telekinezą. Dzięki umysłowi kreują własną rzeczywistość, mają zdolność kontroli materii organicznej i nieorganicznej . W walce nie posługują się bronią, jedynie potęgą umysłu, wpływają na słabsze jednostki indoktrynując je zmuszając do walki oraz dopuszczają się manipulacji. W eksploracji pomaga im zdolność teleportacji do danego miejsca ,pomocna również w kryzysowych sytuacjach
Wędrowcy – frakcja podróżująca po planecie Magalan. Koczownicy, którzy słynną z handlu. Starają się utrzymywać dobre stosunki z innymi frakcjami. Są w stanie sprzedać wszystko i są w tym lepsi niż wędrowny kupiec, który w piątkowe popołudnie próbuje nam opchnąć odkurzacz. Dołączając do nich Jax otrzymuje premie do handlu, dostęp do korupcji, a także wyjątkowej mechaniki szukania zakopanych artefaktów – mini gry, która pozwoli się wzbogacić. Dodatkowo uzyskuje dostęp do frakcyjnych karabinów snajperskich.
Karły leśne – z wyglądu podobni do Rumcajsa. Bardzo niskie, szczupłe, mimo to silne ,,ludziki”, które swoją zwinnością potrafią wyjść z niejednej opresji. Z zawodu są drwalami i dzięki temu świetnie posługują się toporami. Są wyposażone w drewnianą zbroję, leśne gumowe buty oraz siekierę. Mają wyostrzony zmysł słuchu, coś podobnego do echolokacji. Dzięki temu w otwartym świecie są jak nietoperze, bo potrafią się odnaleźć nawet w nieznanym miejscu.
ONI – Mini frakcja wedrownych kucharzy poswiecili sie oddaniu ludziom wspanialych potraw praz wspomagania ich elexem celem nieszkodzliwego dodania ludziom sil. Jax nie moze do nich dolaczyc jednak jest w stanie wykonac kilka questow nauczyc sie skila oraz zdobyc unikatowe receptury do gotowania i tworzenia mikstur. Podczas koczowniczego tryby zycia nauczyli sie wykorzystwac wiekszosc broni technologi elexu i otoczenia na swoja korzysc. Kazdy jeden Oni to dupek i kobieciarz. Swietnie dogaduja sie z banitami
Zbieracze|Frakcja dążąca do przywrócenia dawnego ładu. Gromadzą Elex, wydobywając go, kradnąc itd., by go zniszczyć i przywrócić stary świat. Unikają walki. Mają skanery wyszukujące Elex, lekkie pancerze oraz broń z Elexu (tylko w ostateczności). Doskonale skradają się i kradną. O jej istnieniu wiedzą tylko przywódcy frakcji (aczkolwiek lekceważą ich i nie informują ziomków, aby ich nie straszyć) oraz gracz (szpieguje 1 z najlepszych, co im imponuje i po obietnicy milczenia przyjmują go lub czyszczą pamięć)
Leśni, ukryci w niedostępnym lesie, na pierwszy rzut oka ekolodzy i słabo rozwinięci, ale tak naprawdę grupa naukowców z tajnym laboratorium pod obozem. Mistrzowie w technologii maskującej oraz iluzji. Kontrolują inne grupy poprzez wzajemne podpuszczanie na siebie innych grup, używają iluzji aby podszyć się pod inne stronnictwa i wzniecać wojny pomiędzy nimi, dzięki temu że na pierwszy rzut oka wydaja się „dzikusami” z lasu nie są uznawani za zagrożenie ze strony innych, ale prawda jest inna.
Mimiki można do nich dołączyć tylko po zebraniu 10000 rzeczy ze skrzyń ludzi którzy się te rzeczy ukradł.
Weavers – wyjątkowo inteligentna zbiorowość wynalazców. Istoty te mają zróżnicowaną osobowość. Nie znalazł się nikt, kto byłby w stanie nimi kierować. Ich umiejętności i żądza wiedzy zapewnia jedyne w swoim rodzaju bronie i zbroje, mapy prawie całego Magalan i urozmaicone pojazdy. Mogą nauczyć bohatera udoskonalać ekwipunek. Handel polega na wymianie towarów, bądź informacji. Wytwarzane tu przedmioty to prototypy, więc często mogą zaszkodzić użytkownikowi. Jednak jedno jest pewne – bez ryzyka nie ma zabawy.
Frakcję Empatów zwą postKlerykami. Mają nabożny stosunek do Elexu, ale zażywają go, żeby rozwijać emocje. Potrafią dowolnie regulować własne samopoczucie, a także manipulować afektami innych, feromonami wzbudzając w nich stany od bojaźni do pożądania. Przejmują pamięć emocjonalną i perspektywę rozmówców. Przez to są pacyfistami. Infiltrują wszystkie frakcje Magalanu, starając się zapewnić im szczęśliwą koegzystencję. Zmuszeni do walki, Empaci obezwładniają atakiem paniki lub eliminują głęboką depresją.
Zmieńcy – frakcja, która korzystając z elexu, może zmienić się w dowolną materię. Skradają się nocami, wykradając elex potrzebny im do kamuflażu. Frakcja skrytobójcza, idealna dla graczy lubiących ten styl rozgrywki. Przemykają niezauważeni, przybierając postać drzewa, krzewu, czy kamienia. Potrafią zmienić bieg walki, z pozoru w nią nie ingerując. Mogą również przybrać postać osoby innej frakcji, co miesza w szeregach wroga. Dzięki temu, gracz byłby w stanie dość swobodnie poruszać się po świecie.
Frakcja Myśliwych, dystansowych strzelców dysponujących nowoczesnymi typami łuków, kusz i karabinów wyborowych, zdolna czasowo korzystać z umiejętności zwierząt: rozpoznawania położenia wroga, dywersji lub ataku u boku gracza. Eksplorację ułatwiłoby korzystanie z zasięgu ptaków, wypatrujących sprzętu/zasobów. Zestawiona z innymi frakcjami: najmniej rozmowna, cieszyłaby się sporym szacunkiem Berserków, byłaby wykpiwana przez Banitów, a sama drwiłaby ze „świętoszków” Kleryków i nienawidziła „katów” Albów.
Frakcja Ex-El. Stawiająca na logiczne myślenie, wnioskowanie na podstawie formuł matematycznych oraz probabilistyki. Wpływ elex’u zmienił ich mózgi w niedoścignione w maszyny do obliczeń. Przewidują wydarzenia analizując fakty. Najwyżsi w hierarchii, Dogamtycy, nie podróżują – przepowiadają przyszłość na podstawie gromadzonych danych przez inne kasty. Eksploracją, zaopatrzeniem zajmują się Inwentaryści, walką – doświadczeni Trajektoryści, najczęściej łucznicy. Neutralni i zwarci. Doświadczeni. Odporni.
Gorkownicy – jest to frakcja obcych, których okręt kosmiczny rozbił się, w wyniku czego spory oddział utknął tu na dobre. Wszyscy Gorkownicy chodzą w bojowych pancerzach. Są w posiadaniu zaawansowanej technologii i potężnych broni. Zamierzają albo uciec z tej planety albo ją terraformować i założyć kolonię dla przyszłych pokoleń. |Dołączenie do nich umożliwiłoby korzystanie z teleportacji na duże dystanse oraz używanie potężnych broni, jak RGS (ręczna Gwiazda Śmierci).