Netflix coraz bliżej przejęcia Warner Bros. Platforma prowadzi rozmowy na wyłączność
W październiku pojawiły się doniesienia, z których wynikało, że wytwórnia Warner Bros. Discovery została wystawiona na sprzedaż. Powodem tej decyzji było gigantyczne zadłużenie w wysokości ponad 40 miliardów dolarów, które tylko narastało po fuzji WarnerMedia i Discovery Communications w 2022 roku. Do walki o hollywoodzkiego giganta przystąpili jego najwięksi konkurenci, a mianowicie Paramount-Skydance, Comcast, Amazon i Netflix. Wszystko wskazuje na to, że ten ostatni właśnie wysunął się na prowadzenie.
Jak podaje serwis The Wrap, Netflix prowadzi rozmowy na wyłączność w sprawie zakupu Warner Bros. Discovery. Jak do tego doszło? Platforma wysunęła propozycję nie do odrzucenia – zaoferowała firmie 30 dolarów za akcję i aktywa WBD, a także zobowiązała się zapłacić aż 5 miliardów dolarów za możliwość udziału w negocjacjach, nawet jeżeli ostatecznie umowa nie dojdzie do skutku.
To nagły zwrot akcji, bo jeszcze dwa miesiące temu Paramount i Comcast były pewne przejęcia WBD, a współprezes Netfliksa, Greg Peters, podkreślał swój sceptycyzm wobec dużych fuzji medialnych.
Jednak wszelkie próby podpisania umowy ze strony Netfliksa mogą napotkać na potężną barierę pod postacią surowej kontroli antymonopolowej i sprzeciwem ze strony Departamentu Sprawiedliwości USA. Do kongresu wpłynął także list otwarty, w którym setki czołowych przedstawicieli Hollywood wyrażają „zaniepokojenie przed potencjalnym kryzysem gospodarczym i instytucjonalnym”, gdyby Netflix przejął WBD. Sygnatariusze pozostali anonimowi z powodu obaw o działania odwetowe ze strony obecnie dominującego globalnego dystrybutora treści.
Gdyby platformie faktycznie udało się przejąć Warner Bros. Discovery, firma stałaby się prawdziwym gigantem medialnym, poszerzając swoje portfolio o liczne marki, takie jak Harry Potter, DC Universe, Looney Tunes i wiele innych, a także sieci produkcyjnych oraz dystrybucji.
Jednak najważniejszą kwestią pozostaje przede wszystkim to, jak platforma podejdzie do kwestii dystrybucji kinowej. Streamingowy gigant nie angażuje się w nią, tak jak do tej pory z pełnym zaangażowaniem robiło to WBD. Według Variety obecna propozycja Netfliksa dałaby filmom kinowym dwutygodniowy okres kinowy, zanim produkcje trafiłyby do streamingu.
Czytaj dalej
-
Freya Allan była o krok od odejścia z serialu „Wiedźmin”. Płakała po rezygnacji...
-
5. sezon „The Boys” na nowych plakatach. Żaden z bohaterów nie jest...
-
Nadciąga nowy film z serii „Paranormal Activity”. Nad projektem czuwa twórca...
-
Scarlett Johansson w obsadzie „Batmana 2”? Aktorka może wcielić się...
