Netflix coraz bliżej przejęcia Warner Bros. Platforma prowadzi rozmowy na wyłączność

Netflix coraz bliżej przejęcia Warner Bros. Platforma prowadzi rozmowy na wyłączność
Avatar photo
Agnieszka "AgaMich" Michalska
Fuzja budzi sprzeciw branży firmowej, obawiającej się monopolizacji rynku.

W październiku pojawiły się doniesienia, z których wynikało, że wytwórnia Warner Bros. Discovery została wystawiona na sprzedaż. Powodem tej decyzji było gigantyczne zadłużenie w wysokości ponad 40 miliardów dolarów, które tylko narastało po fuzji WarnerMedia i Discovery Communications w 2022 roku. Do walki o hollywoodzkiego giganta przystąpili jego najwięksi konkurenci, a mianowicie Paramount-Skydance, Comcast, Amazon i Netflix. Wszystko wskazuje na to, że ten ostatni właśnie wysunął się na prowadzenie.

Jak podaje serwis The Wrap, Netflix prowadzi rozmowy na wyłączność w sprawie zakupu Warner Bros. Discovery. Jak do tego doszło? Platforma wysunęła propozycję nie do odrzucenia – zaoferowała firmie 30 dolarów za akcję i aktywa WBD, a także zobowiązała się zapłacić aż 5 miliardów dolarów za możliwość udziału w negocjacjach, nawet jeżeli ostatecznie umowa nie dojdzie do skutku. 

To nagły zwrot akcji, bo jeszcze dwa miesiące temu Paramount i Comcast były pewne przejęcia WBD, a współprezes Netfliksa, Greg Peters, podkreślał swój sceptycyzm wobec dużych fuzji medialnych. 

Jednak wszelkie próby podpisania umowy ze strony Netfliksa mogą napotkać na potężną barierę pod postacią surowej kontroli antymonopolowej i sprzeciwem ze strony Departamentu Sprawiedliwości USA. Do kongresu wpłynął także list otwarty, w którym setki czołowych przedstawicieli Hollywood wyrażają „zaniepokojenie przed potencjalnym kryzysem gospodarczym i instytucjonalnym”, gdyby Netflix przejął WBD. Sygnatariusze pozostali anonimowi z powodu obaw o działania odwetowe ze strony obecnie dominującego globalnego dystrybutora treści. 

Gdyby platformie faktycznie udało się przejąć Warner Bros. Discovery, firma stałaby się prawdziwym gigantem medialnym, poszerzając swoje portfolio o liczne marki, takie jak Harry Potter, DC Universe, Looney Tunes i wiele innych, a także sieci produkcyjnych oraz dystrybucji.

Jednak najważniejszą kwestią pozostaje przede wszystkim to, jak platforma podejdzie do kwestii dystrybucji kinowej. Streamingowy gigant nie angażuje się w nią, tak jak do tej pory z pełnym zaangażowaniem robiło to WBD. Według Variety obecna propozycja Netfliksa dałaby filmom kinowym dwutygodniowy okres kinowy, zanim produkcje trafiłyby do streamingu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *