„Obcy: Romulus” z nawiązaniem do gry Alien: Isolation. Reżyser wyjaśnia
„Obcy: Romulus” już jutro trafi na ekrany polskich kin.
Już jutro, 15 sierpnia, będziemy mogli wybrać się do kina i przekonać, jak wyszedł Fede Alvarezowi „Obcy: Romulus”. Trailery były całkiem obiecujące, mimo że zapowiadały raczej powtórkę z rozrywki, a nie jakieś świeże podejście do tematu, z którego niegdyś słynęła ta marka. Ale może tego właśnie jej było trzeba po ostatnich turbulencjach?
Zdaje się, że lepiej niż na polu filmowym Alien radził sobie w ostatnich latach w świecie gier, gdzie doczekaliśmy się chociażby rewelacyjnego Alien: Isolation. Zdaje się, że również reżyser „Obcego: Romulusa” zalicza się do fanów dzieła ekipy Creative Assembly, ponieważ otwarcie przyznał w podcaście Total Film, że wykorzystał w swoim filmie charakterystyczne telefony, których używaliśmy w grze do zapisywania stanu gry.
Film jest zrealizowany w taki sposób, że zawsze, gdy ma się wydarzyć coś złego, zobaczysz telefon. W grze było tak samo: gdy tylko wiedziałeś, że za rogiem jest telefon, spodziewałeś się, że coś się zaraz posypie. Zwrócicie uwagę, że rozmieściliśmy je strategicznie przez cały film. Gdy ujrzysz takie urządzenie, będziesz wiedział, że pora zapiąć pasy.
Mało tego, Alien: Isolation miało przekonać go, że w dalszym ciągu można wykorzystać Obcego do czegoś autentycznie strasznego i w ogóle zachęcić do sięgnięcia po projekt osadzony w tym uniwersum.
Grałem w to parę lat po premierze. Akurat wychodziło <<Nie oddychaj>>. Albo czekałem na jego premierę i akurat ogrywałem Aliena. I to właśnie dlatego w tamtym czasie pomyślałem, że gdybym tylko mógł, z chęcią zrobiłbym film o Obcym i ponownie przestraszył publiczność takim potworem oraz otoczeniem. Kiedy grałem w Izolację, zdałem sobie sprawę, jak przerażający może być Alien, jeśli tylko wróci się do takiego klimatu.
Czy „Obcy: Romulus” faktycznie nas przestraszy? Przekonamy się w kinach już od jutra. I pamiętajcie, żeby wypatrywać telefonów!
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.