„Wiedźmin” Netfliksa: Wiemy, kiedy rozpoczną się zdjęcia i kto skompletuje obsadę

„Wiedźmin” Netfliksa: Wiemy, kiedy rozpoczną się zdjęcia i kto skompletuje obsadę
Autorka odpowiada też na oskarżenia o „wojowniczość na tle sprawiedliwości społecznej”.

Źródłem wieści na temat serialu jest, jak zwykle, showrunnerka, Lauren S. Hissrich, która orientacyjną datę rozpoczęcia zdjęć podała na swoim Twitterze. Zresztą w dość zawoalowany sposób.

Niedzielne letnie klimaty.* * które będę starała się przywołać, gdy będziemy kręcić „Wiedźmina” w środku zimy w Europie Środkowej.


Poznaliśmy też nazwisko osoby, która będzie odpowiedzialna za castingi. Doborem obsady zajmie się Sophie Holland, wcześniej odpowiedzialna m.in. za serial „The Indian Detective” i tegorocznego „Boogie Mana”. Dodajmy, że Holland ma też doświadczenia teatralne (odpowiada m.in. za obsadę głośnego „Sochi 2014” Terry’ego Johnsona).

Chwilę wcześniej Hissrich przekonywała, że – choć Sapkowski nie bierze aktywnego udziału w pracach nad serialem – autor książkowej sagi rozmówił się z ekipą.

Omówiłam szczegółowo z panem Sapkowskim inspiracje stojące za wiedźmińskim światem, jego geograficzne/społeczne aluzje oraz, owszem, kulturowy skład ludności. Pytanie brzmi: co jest ważniejsze? Faktyczne zamiary autora czy interpretacje fanów?


Odpowiedziała również na zarzuty (?) niektórych komentujących, którzy twierdzili, że jej prywatne poglądy polityczne mogą mieć wpływ na to, co zobaczymy na ekranie.

wdzm-tweet_4brk.jpg

Obawa, że moja „wojowniczość na tle sprawiedliwości społecznej” zostanie wepchnięta do serialu, jest wyczuwalna i rozumiem to (na swój sposób). Opowiadam [na Twitterze – dop. red.] o polityce, bo jestem prawdziwą osobą, którą ma odwagę mieć prawdziwe opinie na temat swojego kraju. To [obcowanie z tymi treściami – dop. red.] część followowania mnie, więc jeśli ci to przeszkadza, odejdź. Proszę. LUB zostań i usłysz, co mówię. Serial JEST polityczny („No co ty” – mówi teraz każdy, kto czytał książki). Ale to nie MOJA polityka ani scenarzystów. Dlaczego? Bo jesteśmy profesjonalistami, którzy mają zerową chęć, by używać telewizyjnego show, by eksponować nasze wspólne liberalne opinie, bo to byłoby KACZY KUPER SZALONE.


Wcześniej Hissrich podzieliła się z nami listą scenarzystów (mających na koncie m.in. „Jessikę Jones”, „Daredevila” oraz „The Originals”) i zdradziła sporo szczegółów na temat produkcji. Więcej na temat wiedźmińskiego serialu mogliście zresztą przeczytać w CDA 06/2018.

48 odpowiedzi do “„Wiedźmin” Netfliksa: Wiemy, kiedy rozpoczną się zdjęcia i kto skompletuje obsadę”

  1. Autorka odpowiada też na oskarżenia o „Social Justice Warriorowość”.

  2. Jak nie wcisną na siłę czarnych w świat Wiedźmina i nie będą zmieniać płci bohaterów to będzie już dobrze.

  3. Akurat czarni (albo chociaz sniadzi) moga sobie w Wiedzminie byc. Jezeli mnie pamiec nie myli to mieszkancy Zerrikani powinni byc nieco bardziej opaleni. Tu nie mam problemu jezeli bedzie to w jakis sposob logicznie wyjasnione. Ale jak sie okaze ze na przyklad Lambert jest czarna trans-gender lesbijka to bedzie naprawde ciekawie w negatywnym tego slowa znaczeniu.

  4. Ale zwlekają z tym potwierdzeniem, że Geralta zagra Idris Elba ( ͡° ͜ʖ ͡°)

  5. >which I will try hard to remember|>które trudno mi będzie przywołać w pamięci

  6. @Iskier, doucz się angielskiego. 😉

  7. Czuje ze to bedzie jakis mialki crap. Wspomnicie moje slowa:D Nie wydaje mi sie zeby ta kobieta dobrze wyrezyserowala wiedzmina do tego potrzeby jest facet wg mnie oczywiscie.

  8. Temat o serialu Wiedźmin, a więc urojenia użytkowników, że pojawią się czarni transeksualisci za 3… 2… A nie, już się pojawiły. Zabawni jesteście, nie powiem. Polecam czasem wyjść ze swojej piwnicy, choć rozumiem, że nie jest to łatwe.

  9. @k4cz0r|Ty to tak serio?

  10. Widzieliśmy już katastrofalny wpływ politycznej poprawności w nowych gwiezdnych wojnach. Miejmy nadzieję, że to samo nie stanie się z Wiedźminem.

  11. @DETHKARZ Mógłbyś streścić mi ten „katastrofalny wpływ politycznej poprawności w nowych Gwiezdnych Wojnach”? Serio, jestem ciekaw, co masz na myśli.

  12. @CormaC|Chyba chodzi mu o słabe postacie wrzucone do filmów tylko dla różnorodności rasowej i płciowej, bez porządnych historii.

  13. @Kopah Tak obstawiam, ale to nie polityczna poprawność zawiniła, lecz scenarzyści. Co ma tu do rzeczy płeć czy kolor skóry postaci?

  14. @CormaC fioletowe włosy. symbol. symbole niosą konkretną wiadomość, generują emocje. w star wars włosy, gdzieś swastyka. eksponowanie lbgt na siłe. kreacja nowej konstytucji konformizmu.

  15. Mimo ze jej poglady to dla mnie kompletne brednie to mam do niej zaufanie po obejrzeniu daredevila, ktory jest naprawde dobry.

  16. @Xengeyokai Fioletowe włosy zepsuły Gwiezdne Wojny. Okej.

  17. @Xengeyokai – LOL

  18. Dawid „spikain” Bojarski 2 lipca 2018 o 11:47

    XD

  19. @CormaC @Papkin @spikain|polityczna poprawnośc juz was trzyma w garsci. :]

  20. @Xengeyokai Gościu wydaję mi się, że trochę przesadzasz. Finna mógłby zagrać czysty, biały Brad Pitt, a Rose jakaś ładna Margot Robbie i to nie zmieniłoby faktu, że ich wątek miłosny to była jedna z największych głupot w historii wątków miłosnych. I piszę to mając wątek Anakina z Padme w głowie.

  21. @Xengeyokai |”Wszyscy to owce, tylko nie ja” Xd

  22. gothicwarrior 2 lipca 2018 o 12:07

    A ja tam chętnie zobaczę czarnego Geralta tylko po to, żeby tym wszystkim „prawilniakom” dupa pękła xD

  23. @LordRegis Bynajmniej nie siedze w piwnicy. Nie mieszkam nawet w Polsce, a ze srodowiskami LGBT mam wiecej stycznosci niz ty kiedykolwiek bedziesz mial w swoim calym zyciu (ot – taki profil miejsca pracy). Niemniej jednak w zaden sposób nie zmienia to faktu, ze tak – obawiam sie trans-gender czarnych lesbijek w Wiedzminie. Jest to oczywiscie swoista hiperbola. Pije bardziej do tego, ze panujace na chwile obecna w holywood „standardy” moga zepsuc serial na który wszyscy czekamy.

  24. @Foxifire ” ze srodowiskami LGBT mam wiecej stycznosci niz ty kiedykolwiek bedziesz mial w swoim calym zyciu” – skąd ten wniosek? Przecież jestem dla Ciebie (jak i Ty dla mnie), jedynie anonimowym nickiem. |” panujace na chwile obecna w holywood „standardy” moga zepsuc serial na który wszyscy czekamy.” Serial zepsuć to może przede wszystkim kulawy, dziurawy scenariusz, a nie postać-gej, czy postać czarnoskóra.

  25. @LordRegis A to akurat proste. Gdzies kiedys napisales ze wciaz mieszkasz w PL. Jezeli to prawda – stad mój wniosek. Chyba ze wyjedziesz, albo ja zmienie prace (albo obie te rzeczy naraz). Wtedy moze ewentualnie bedziesz w stanie wystawic sie na wieksza stycznosc z nizej wymienionymi srodowiskami. Póki co mój uwazam swój wniosek za wysoce prawdopodobny. Sprawa toleracji odmiennosci w ojczyznie przez ostatnie lata zmienia sie niby na lepsze, zle wciaz wolniej niz gdzie indziej.

  26. Nie ma co się martwić. Niemiecki serial Dark z Netflixa nie miał na siłę wkręconych czarnoskórych aktorów, przynajmniej pierwszy odcinek. Może w Wiedźminie też nie będą na siłę mieszać w imię równości.

  27. Hmm… nie wiem czy ci wszyscy obrońcy białej heteronormatywności zauważyli, że w Wiedźminie 3 w wątku Ciri jest taki dialog, gdzie w imieniu Ciri możemy wybrać opcję „wolę dziewczyny”… No jak tam, panowie wyklęci? Jakaś akcja protestacyjna…? Bojkot…? Palenie tęczy z napisem CDP…?

  28. MasterKondi 3 lipca 2018 o 16:44

    @asparagus LOL, może dlatego, że to było uzasadnione fabularnie względem książki i nie było wciskane na siłę. Naprawdę ludziom by nie przeszkadzali czarni w serialowym wiedźminie gdyby to byli np. mieszkańcy Zerrikani. Czy też lesbijki i geje gdyby ich wątek był poprowadzony w normalny sposób. Jedyne o co ludzie się martwią, to to, że ktoś będzie wciskał wszystko na siłę w imię poprawności politycznej. Czy też tworzył fabułę z tyłka, żeby pokazać swój punkt widzenia obecnej sytuacji.

  29. @asparagus Muszę przyznać, ze coś w tej głowie masz, jeśli masz świadomość istnienia Wyklętych. Twoja prowokacja jest jednak tak zerojedynkowa, ze po prostu musisz mieć na imię Seba, albo Mati. Musisz, nie widzę innego wyjaśnienia dla takiego ograniczenia :o. Na szczęście @MasterKondi już ładnie wypunktował Twoje ograniczenie i marne prowo.

  30. @MasterKondi „może dlatego, że to było uzasadnione fabularnie względem książki” A w książce ten wątek już nie został wpleciony na siłę i ma wielkie znaczenie fabularne? xD Od zawsze mówiłem – poprawność polityczna = wszystko co sprawa ból tyłka prawilniakom.PS Możesz mi podać kilka przykładów „na siłę wciśniętych” poprawnopolitycznoSJW wątków w nadchodzącym 'Wiedźminie’ ?

  31. Tak w ogóle to jakikolwiek news o serialu na CD-Action bardzo fajnie pokazuje w jakim paranoicznym świecie urojonych lęków i obsesji żyją prawilniaki – wszędzie, ale to dosłownie wszędzie atakuje ich polityczna poprawność, wciska im się do gardeł lesbijki, gejów i transwestytów oraz – o zgrozo – równość i sprawiedliwość społeczną. Jest to paranoja tak silna, że kompletnie odbiera im zdolność logicznego myślenia i trzeźwej oceny sytuacji.

  32. JerichoHorn 3 lipca 2018 o 21:19

    @Xengeyokai Zalogowałem się tylko po to, by Ci napisać, że masz rację. Na Twoje argumenty nie ma tutaj dobrej odpowiedzi – jest próba wyśmiana ze strony redaktorów, i to od razu trzech się zalogowało, bo w tłumie raźniej, i inwektywy typu „prawilniak”, chociaż o swoich poglądach nic nie napisałeś. Prawda jest taka, że mimochodem wciskają wszędzie motywy mające urabiać opinie publiczną. Nie liczy się historia, liczy się to, jak można w historię wpleść motywy zgodne z linią światopoglądową twórcy/producenta.

  33. MasterKondi 3 lipca 2018 o 21:33

    @Kalystos Z przyjemnością Ci wskaże, ale wpierw ty wskaż mi miejsce gdzie pisze, że coś takiego wciska się w Wiedźminie. Jednak znając przebieg dyskusji z twoim udziałem nie będę się bardziej rozpisywał i odpowiadał na twoje jakże ciekawe pytania, bo to by była syzyfowa praca. Tak więc papa.

  34. @Kalystos No właśnie o tym piszę. Nie dajesz ani ty, a ni nikt inny żadnych sensownych kryteriów, po których można byłoby poznać, że czarny czy lesbijka jest wciśnięta na siłę. Jest tylko – wątek mi się podoba = nie ma poprawności, to jest uzasadnione i w ogóle. Wątek mi się nie podoba = o boże, co to lewactwo robi z serialami, wszędzie wciskają mi do gardła swoją poprawność. Tak to niestety wygląda w wykonaniu internetowych paranoików.

  35. @Kalystos Natomiast Ty przypominasz mi paranoicznych lewaków, co w każdej krytyce i uwadze wesza rasizm. Ostatecznie sami wychodzą na rasistow, bo tylko im zależy na tym, by wyróżniać ludzi na czarnych, białych, trans i żeby wszystkich było po rowno wszędzie, w sejmie, filmie, ne basenie. Parytety, o zgrozo, nie liczy sie talent. @MasterKondi podał Ci przykład, kiedy wg niego czarsnoskorzy w Wiedzminie sa usprawiedliwieni. Watek Ciri w ksiazce nie byl nachalny, dlatego był akceptowalny.

  36. A poprawność polityczna nie tylko prawakom wychodzi bokiem. To nie jest żaden wymysł jak sugerujesz i aż ciężko mi uwiezyc, ze w czasach, kiedy państwa mają co raz większa kontrolę nad nami, próbuje się cenzurować już nie tylko media telewizyjne, czy prasę, ale od paru lat jest walka o cenzurę w Internecie, Ty chyba wierzysz, ze wszystko to w imię Twojego dobra. Propaganda, czy manipulacja jaka wylewa się z mediów na pewno też jest tylko PRAWDĄ. Zakładam, ze od Orwella niczego nigdy nie przeczytałeś…

  37. @Eldek – On podał przykład kiedy WG niego nie ma poprawności politycznej. Cały czas o tym piszę – o totalnej arbitralności – wątek mi się podoba = spoko. Wątek mi się nie podoba = hurr durr poprawność i sjw, trzeba zaszczuć, hejtować scenarzystów i lewaków. |Nikt tutaj nie pisze, że wszędzie chce czarnego, less czy trans, natomiast widzę ciągłe płacze, że czarny, less, czy trans NIE może się nigdzie pojawić tak jak sobie wymyślił scenarzysta, bo to wywołuje ból tyłka u prawanoików.

  38. @Eldek W sumie fajnie się ciebie czyta – bronisz nawoływania do cenzury (bo tym są te płacze i hejt o czarnych w Wiedźminie), nazywając to… walką z cenzurą. xD Próba wymuszenia, zastraszania Hissrich aby zmieniła scenariusz pod prawaków to atak na wolność słowa. A żądanie wymazania ze scenariusza czarnych (ze względów na kolor skóry) , lesbijki czy trans (ze względów na orientację), to właśnie rasizm i homofobia. :-)|PS Nie bój się – ja Orwella czytałem i w przeciwieństwie do ciebie zrozumiałem. 🙂

  39. Cieszę się, że Orwella zrozumiałeś, bo mnie zupełnie nie :). Zgadzam się, że „zastraszanie” Hissrich to atak na wolność słowa. W tym przypadku jednak jest to też dbałość o autentyczność uniwersum. Chyba pamiętasz aferę czarnoskórego szturmowca w Star Wars? Nie znam się na uniwersum SW, ale wtedy największą aferę zrobili nie Polacy. A Rewolwerowca z Mrocznej Wieży? Z książkami Kinga jestem na bieżąco i w tym przypadku sam uważałem, że coś tu nie gra, choć to cały film był porażką, a Idris był akceptowalny 😉

  40. Boli mnie Twoje przypisywanie pojedynczych słów do z góry obranej tezy. Naprawdę napisałem gdzieś, że walka z poprawnością polityczną to walka z cenzurą? Naprawdę?.. Zwróciłem uwagę, że wypowiadasz się tak, jakby poprawność polityczna była mitem. Tymczasem wystarczy podać przykład „białych Oscarów”, jak to talent przestał mieć znaczenie, a liczył się brak czarnoskórego wśród najlepszych. Albo przykład z dzisiaj. Donald Trump kończy z akcją afirmatywną wprowadzoną przez Obamę.

  41. Czym jest akcja afirmatywna? Ano „pokrzywdzone mniejszości” miały dodatkowe przywileje i punkty przy naborze do szkół. Jeżeli dodatkowe punkty za konkretny odcień skóry, wbrew równości wobec prawa, nie są dla Ciebie poprawnością polityczną, to ja nie wiem, sprawiedliwością społeczną? 😀 Posłuchaj, ja nie bronię osiedlowych patusów plujących nie tylko na czarnych, ale też na Widzewiaków, czy ŁKSów. Bronię @MasterKondi, bo ten podał przykład, kiedy widzi uzasadnione pokazanie czarnych. A Ty węszysz rasizm…

  42. Nie wiecie kiedy ruszają zdjęcia. Kolejna gazeta, która dopowiada sobie słówka. Szanujcie trochę swoich czytelników, a nie traktujecie ich jak durnych, wszytko łykający plebs. Manipulacji jest coraz więcej i nawet Wy się do tego przyłączacie. W taki sposób przykładacie cegiełkę do tworzenia coraz głupszego społeczeństwa. To też świadczy o Waszym poziomie dziennikarstwa. Stosować kłamliwe tytuły, bo nie kliknie jedn z drugim.

  43. POPISowyNumer 5 lipca 2018 o 01:17

    >jakiś sebix nie umie w argumenta więc politpoprawność nie szkodzi twórczości|borze mieszany liściasty…

  44. @POPISowyNumer |A wy kolega umieć gramatyka…? Że już o interpunkcja ja nie wspomnieć…

  45. Fallschirmjager 6 lipca 2018 o 23:16

    No cóż, portal zdurniał i sami admini też. Lewackiej logiki nie da się zrozumieć, to jak rozmawianie z kobietą, która jest bardziej uczuciowa, przez co słyszę, że w polityce powinny na równi być rozważane uczucia z logiką. Czuję się kotem choć biologia mówi co innego, 56 letni typ udający 6 letnią dziewczynkę, byle nie płacić i zostawić żonę z 7 dzieciakami, możliwość określenia się jako kobieta bądź mężczyzna od 16 roku w Portugalii, pozwalanie muzułmanom publicznie nawoływać w marszach do zabijania Żydów.

  46. Fallschirmjager 6 lipca 2018 o 23:25

    Nakazywanie jak się zwracać do człowieka wg przyimku jaki sobie właśnie wymyślili w Kanadzie, antybiałe nagłówki w gazetach oraz obwinianie o wszelkie zło tylko białych, reagowanie policji na narzekających na islam, zamknięcie faceta w USA na 15 lat za rzuceniem w meczet kawałkiem mięsa, mordowanie na potęgę białych farmerów w RPA, brak relacjonowania przez dziennikarzy krzywd rasistowskich względem białych i bagatelizowanie ich opinii, oburzenie lewactwa na napis „it’s ok to be white”. Lewacy dzielą…

  47. Fallschirmjager 6 lipca 2018 o 23:41

    I kategoryzują ludzi rasowo, płciowo, finansowo, politycznie (za poglądy niepolityczne), chcą kontroli wymowy, umysłu i mieć monopol na ocenianie co jest złe a co dobre i umniejszać białych za pomocą rewizji historii, mediów, akcją afirmatywną, która z założenia jest rasistowska, przyzwyczajanie Europy do muzułmanów a nie odwrotnie, feministyczny rząd w Szwecji, który nie reaguje na lecące do góry statystyki gwałtów popełnianych przez imigrantów, zagrywki feministek jak matress girl saga itd. Faszyzm i już.

  48. Fallschirmjager 6 lipca 2018 o 23:43

    „…Hitler powtarzał też, że nie chce wojny wcale…”.

Dodaj komentarz