0x10c: Notch ujawnia styl graficzny i nowe informacje na temat rozgrywki [WIDEO]
![0x10c: Notch ujawnia styl graficzny i nowe informacje na temat rozgrywki [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/c68cce68-44f6-4fdd-93f3-6c9dbd984e5f.jpeg)
0x10c to nowy projekt, nad którym pracuje Markus „Notch” Persson, twórca Minecrafta. Co jakiś czas udostępnia fanom kolejne filmiki przedstawiające poszczególne etapy prac, najnowszy koncentruje się na obecnym pomyśle na oprawę graficzną – inspirowaną jak się zdaje (nieświadomie!) pierwszą częścią Halo. Wygląda to tak:
Jednocześnie – podpytany przez redakcję serwisu PC Gamer – Notch wyjawił kilka detali na temat rozgrywki.
Jej klimat ma być inspirowany m.in. serialem Firefly. Jeśli chodzi o rozgrywkę, Notchowi bardzo spodobała się gra FTL i pomysł jej twórców na to, by generować losowe zdarzenia, które zmuszają graczy do improwizacji i zmiany wcześniejszych planów. Zamierza też wprowadzić do swojej produkcji systemy, które – w założeniu – mają pozytywnie wpłynąć na emocje towarzyszące rozgrywce: zabawa będzie w pewnym sensie łaskawa dla gracza, ale nie w sposób ułatwiający rozgrywkę (np. jeśli gracz uderzy w planetę, jego statek nie eksploduje, ale zniszczone zostaną silniki, co zmusi go, do poszukiwania na planecie materiałów do ich naprawy). Trwają też prace nad trybem sieciowym, ale za wcześnie by o nim teraz mówić, bo cały projekt jest na razie na etapie eksperymentowania z różnymi pomysłami – a jak mówi Notch „nic w chwili obecnej nie jest naprawdę fajne”. Nie mam jednak wątpliwości, że kiedyś w końcu będzie…
Czytaj dalej
57 odpowiedzi do “0x10c: Notch ujawnia styl graficzny i nowe informacje na temat rozgrywki [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Studio Mojang ujawniło materiał wideo przedstawiający kolejny element prac nad grą 0x10c – kto wie, czy nie najciekawsze z dotychczasowych, bo prezentujące styl graficzny, do jakiego przymierzają się twórcy. Jednocześnie Notch wyjawił kilka detali dotyczących rozgrywki swojej nowej gry.
aha nie wiem po co on wgl pokazuje takie filmiki
@AlojzyPachucy|Niektórzy ludzie lubią patrzeć jak powstaje gra i jak to wygląda we wczesnych stadiach produkcji bo ich to interesuje…
Ludzik w 0:07 wygląda jak żołnierz z TF2
FTL? Want!|@maciekittech – Przecież to test, nie gotowa gra. Czytaj literki pod wideo, to będziesz wiedział.
@iiron Bo to jest ludzik z TF2 a dokładniej Soldier.|@maciekittech W grach nie jest ważna grafika tylko grywalność po za tym minecraft ma pixelową grafikę a jest hitem a 0x10c może mieć takie same osiągnięcie co minecraft.
Biorąc pod uwagę że teraz zagrywam się w FTL moja ciekawość nową grą nothca się powiększyła…
Jak dla mnie ta gra będzie lepsza od minecrafta ale potem Notchowi za pewno odbije i da jakieś głupkowate kreatiwy co zniszczą grę a potem jeszcze się zleci pełno jakiś niedojrzałych dzieciaków i będą spamić na you tube, róznych forach i w ogóle wszędzie aż znienawidzę tą grę
Na chwilę obecną gniot. Minecraft miał swój styl graficzny, do którego dało się przyzwyczaić, ale grafika w tym czymś jest po prostu słaba. Ale oprawa graficzna to nie wszystko they said… niestety nie pokazali muzyki i dźwięków, więc też nie mogę tego ocenić. Jakbym miał ocenić teraz: 2/10
Mi bardziej gra przypomina Quake albo Unreal’a niż Halo.
Minecraft nie był dla mnie żadnym fenomenem i to tym bardziej nie będzie…
Gra Do [beeep]. Robiona w Garażu. Stracicie Pieniądze i zrobicie Strajk Głodowy i umrzecie
Dlaczego? Myślę że naiwnością było liczyć na coś dużo mocniejszego niż minecraft (pod względem graficznym) biorąc pod uwagę że obu projektom przyświeca fun i kreatywność a nie graficzna dominacja.
@iHS|To ta gra była na Kickstarterze?! O.oBTW. 0x10c to tylko narzędzie do tworzenia, gdy gracze dostaną ją w swoje łapska…
I jeszcze jedno, jak można być takim kompletnym idiotą i debilem i dziadem żeby oceniać wersję (chyba nawet nie) Alpha?
Bez wyzwisk. Ale fakt, ocenianie alfy jest trochę przesadzone.
Ktoś coś tutaj mówi o spamujących dzieciach, a sam ocenia grę… Która kutwa nie jest jeszcze alfą. To nadal są testy silnika… Facepalm.
Nie mogę patrzeć na te komentarze. Co za skończeni kretyni. Widzą grę w fazie, kiedy nawet jeszcze nie ma zaimplementowanych ostatecznych postaci, a już ją oceniają, że będzie największym [beeep] pod Słońcem i do tego po samej grafice, mimo że ta gra nie jest nawet skończona, a dodatkowo nie będzie w niej w ogóle chodzić o grafikę. |Myślę, że przed napisaniem komentarza każdy powinien dostawać test IQ i osoby z wynikiem poniżej 60 powinny być blokowane, żeby przypadkiem nie naśmiewać się z ich upośledzenia.
Oby ambicje nie przerosły możliwości, jak to bywa w tego typu przypadkach.
Ja bym proponował wszystkim oceniającym to, co widzą (i nie rozumieją, co to jest demo technologiczne) ogarnięcie się. Wprawne oko zauważy kilka ciekawych elementów, np. system oświetlenia. Jak sobie pomyśle o możliwościach jakie da ta gra… Ona raczej nie będzie dla każdego, dla statystycznego trolla, robiącego w minecrafcie chałupkę z dachem z ziemi będzie pewnie bardzo ciężka do ogarnięcia. Styl graficzny? Fajny, przypomina mi moje ukochane gry sprzed kilkunastu lat.
Haha a na koniec nie mógł wyskoczyć z dołu w który wpadł . . . urocze zakończenie :X
Już pomijając fakt, że to tylko demo technologiczne. Jeżeli będzie można swobodnie zwiedzać eksplorować, to jest lądować i łazić po planetach, to niech wygląda jak Notchowi pasuje. Nie należę do graficznych onanistów, oprawa ma dla mnie znaczenie drugorzędne. Oczywiście doceniam jeśli tytuł w tym aspekcie zachwyca, niemniej nie mam problemu jeśli jest inaczej.
,,Jak nałożyć teksturę na płaską powierzchnię?!” – standardowo.|,,W tym filmiku nie ma żadnej fizyki.” – idź do okulisty.
Jeżeli Notch szykuje FTLa w 3D to pozostaje mi tylko rzucanie pieniędzmi w monitor.
Chyba raczej nagromadzona w twoim organizmie żółć cię zaraz zabije. Wyluzuj trochę.:)
szymczakz- coś w stylu ,,Shut up and take my money!”?:P
Dlaczego na początku filmiku przy drzwiach stoi Soldier z Team Fortress2???
Ja mam nadzieje, że coś fajnego z tego wyjdzie. Na razie nie można tego oceniać(co niektórzy już to robią), gdyż widać po tym filmiku, że gra jest w baaardzo wczesnym stadium produkcji. Minecraft uważam za udaną produkcję, mimo że jakoś za takimi nie przepadam(może po prostu nie mój gust i aż takiej cierpliwości może nie mam XD ). Pożyjemy, zobaczymy co z tego nam zrobi Notch.
Wszystko zależy od podejścia. Możesz kupić silnik, możesz zrobić silnik własny od podstaw albo po części kupując pewne rozwiązania (tak jak np. silnik Wieśka i większość komercyjnych), albo po części używając darmowych rozwiązań (którym często do ideału dużo brakuje). No i trzeba jeszcze określić jak bardzo nam zależy na grafice, czasie realizacji, komforcie pracy, elastyczności, samorealizacji… Dla początkującego bez używania gotowych rozwiązań wyzwaniem będzie nawet zrobienie sześcianu w 3D…
…dlatego jeśli ktoś chce robić wjazdy to powinien robić je głównie na to jaki sposób pracy wybrał Notch, a nie brak umiejętności.
No dobra, niech sobie to będzie alfa alfy ale takie efekty to nie jest jakaś nowość… jakbym zobaczył ten filmik 15 lat temu to bym się nim zachwycił ale teraz budzi we mnie mieszane odczucia, szczerze mówiąc wolałbym zobaczyć jakieś konkrety.
Notch zrobił Minecrafta. Czy wy naprawdę oczekujecie, że jego druga produkcja będzie miała grafikę Battlefielda? Grywalność się liczy!
Airoder, 15 lat temu to taka grafika się wojskowym nie śniła!
@Tooth – z odpowiednią kasą mogłaby, ale wybrał inną drogę niż stawianie na grafikę, inwestowanie w jakiś silnik i odejście od Javy. Od razu było wiadomo, że to człowiek o zupełnie innym podejściu.|Jeśli chodzi o samą wiedzę, to twórcy takiego Minecrafta mogą mieć jej więcej niż np. twórcy Bioshocka, bo nie operowali na gotowym zaawansowanym silniku i musieli się z tym grzebać. Bardzo mi się podoba fakt, że można się wybić w taki sposób jak Notch, a nie tylko poprzez inwestycję w gotowe drogie narzędzia.
Nadal wygląda jak ubogie dziecko 3069 i Noctis.
@iHS: „robiłem bardziej zaawansowane rzeczy za pomocą UDK”. A Notch to zrobił nie używając silnika. Kto zrobił więcej – Ty ustawiając scenę w gotowym silniku, czy Notch robiąc fizykę, oświetlenie i całą grę od zera?
@iHS: A ten filmik ma na celu zapewne przedstawienie tego, co zostało zaimplementowane. Jeśli Ciebie to nie interesuje, to nie musisz oglądać. Jak zapewne widzisz, to nie jest trailer na oficjalnym kanale Mojang, tylko filmik z postępów prac nad grą na prywatnym kanale Notcha.
Tylko błagam, niech to rozbuduje trochę bardziej niż minecrafta. Wydaje się, że minecraft ma dużo różnych rzeczy, aczkolwiek wystarczy miesiąc by w pełni „ogarnąć” grę. Nad tym tworem mógłby pracować dłużej np 3 lata zanim wydałby betę. Cały proces mógłby trwać np 5 lat, ale za to gra byłaby nieźle rozbudowana.
Czemu ten koleś w 0.57 wygląda jak żołnierz z Team Fortress 2?
@fergiX: To placeholder.
@iHS: „robiłem bardziej zaawansowane rzeczy za pomocą UDK”- nie ośmieszaj się, ty nie zrobiłeś nic bardziej zaawansowanego, ty w ogóle nie zrobiłeś tam nic związanego z programowaniem i robieniem gier, ty tylko pobawiłeś się Unreal Editorem. A oni zrobili cały silnik gry od zera, który będzie obejmował np. zmienna grawitację i oświetlenie w czasie rzeczywistym. Zrób coś takiego, to pogadamy, a na razie odpuść sobie porównywanie zabaw edytorem do programowania, bo widać, że pojęcia o tym nie masz zielonego.
@kuba9519 w zasadzie to był chyba we wczesnych konceptach jeszcze jak dobrze pamiętam o_O
Ludki, to będzie sandbox zawierający całą galaktykę z praktycznie nieograniczonymi możliwościami edycji, naprawdę sądzicie, że można tutaj wstawić grafikę z Crysisa i puścić to na zwykłym kompie?
iHS – każdy programista fascynat ma gdzieś tam ambicję „odkryć Amerykę na nowo”, aby poszerzyć swoje horyzonty, być może wrzucić jakiś nowy smaczek i po prostu mieć coś swojego. Widać że ten człowiek nie robi tego pod publiczkę, ale z serca i dlatego nie inwestuje w gotowy silnik. To jest właśnie piękne że w tej dziedzinie nie zawsze mamona i wypasione narzędzia muszą zdobić grę.
Przypomina mi trochę pierwszego doom’a.
Pheheh, jedyny, kto tu się napina jesteś ty, który hejtujesz twórcę gry za pokazanie dema technologicznego – jak ci się nie podoba, to o niej zapomnij, za czym tu w ogóle sterczysz?|Dziwny człowieczek z ciebie. Zająłbyś się lepiej tworzeniem ,,bardziej zaawansowanych rzeczy” przy pomocy UDK i sprzedawaniem ich, jak taki durny Notch, który się uparł wyważać otwarte drzwi zarobił miliony, to ty zarobisz miliardy.:P
@Coloman, olej gimbusa. Nie ma on żadnego pojęcia o developingu gier, więc daj sobie spokój na dyskusje z nim.
@Sergi|To już jest, sprawdź Shores Of Hazeron. Generowana na bieżąco galaktyka, rozwijanie koloni na planetach i do tego to jest MMO. Co prawda potworne lagi i straszliwa grafika, ale warto wiedzieć że ktoś już takie coś zrobił.
Nie wiem, czy ktoś zauważył, ale w pokoju z komputerem stoi Soldier z TF2. I proszę mnie nie zabijać, jeśli to już było w jakimś komentarzu.
@kupciak – Było i w komentarzach i poprzednich filmikach. Zabijam 😉 |@KotMroku – Faktycznie, ale jakoś nie wyrywa kredek z tornistra, mam nadzieję że 0x10c będzie przykuwało jak FTL.