Ha! Wyszło szydło z worka. Na nic zdały się tłumaczenia Sony, że LittleBigPlanet 2 nie powstaje. W najnowszym wydaniu magazynu Game Informer pojawiła się pierwsza na świecie zapowiedź kontynuacji przygód Sackboy’a. Kontynuacji dość niezwykłej.
Przede wszystkim – studio Media Molecule znalazło sposób na to, by LittleBigPlanet 2 różniło się od oryginału. Jaki? Wszystkie informacje prezentujemy w puntach:
w grze ponownie pojawi się rozbudowany edytor. Tym razem jednak nie będziemy tworzyć pojedynczych plansz, a… kompletne gry. I nie chodzi tu tylko o produkcje platformówkowe. Będziemy mogli zaprojektować zarówno FPS-a, ścigałkę, RTS-a, jak i RPG-a. W trakcie prezentacji, w której uczestniczyli redaktorzy Game Informera twórcy stworzyli… klona Command & Conquer;
modyfikować będziemy mogli niemalże wszystko, w tym i interfejs – bez problemu umieścimy na ekranie np. wskaźnik życia, który przyda się w bijatykach;
ważną częścią nowego edytora będzie funkcja nazwana przez twórców „direct control seats”. Dzięki niej będziemy mogli według własnego uznania zaprogramować sterowanie do konkretnego pojazdu czy bohatera;
zmianie ulegnie sposób programowania zachowań przeciwników, których postawimy na drodze Sackboy’a. W pierwowzorze mieliśmy niewielki wpływ na to, co robili wrogowie. Tym razem otrzymamy dostęp do szablonu jednego z oponentów, Sackbota. Schemat ten będziemy mogli dowolnie modyfikować, podkręcając A.I. danego przeciwnika, czy wskazując jego słabe punkty. Będzie można również zmienić rozmiar każdego z Sackbotów;
rozszerzone zostaną funkcje związane z oprawą dźwiękową. W LittleBigPlanet 2 będziemy mogli bowiem do każdej postaci lub obiektu przypisać nagrany przez siebie dźwięk. Ponadto nowy edytor pozwoli na łączenie ze sobą kilku pojedynczych poziomów oraz na tworzenie przerywników filmowych z uwzględnieniem kąta nachylenia kamery, czy dubbingu. Dzięki temu fani będą mogli projektować pełnoprawne fabularne kampanie;
LittleBigPlanet 2 otrzyma wsparcie kodów QR. Kody takie po wydrukowaniu i „odczytaniu” (np. przez kamerkę PlayStation Eye) umożliwią dostęp do określonej zawartości;
w grze pojawi się kampania fabularna stworzona przez studio Media Molecule;
wszystkie DLC/mapki z pierwowzoru będą kompatybilne z „dwójką”.
Niestety nie wiemy, kiedy LittleBigPlanet 2 pojawi się na rynku. Datę premiery najpewniej poznamy trakcie czerwcowych targów E3. §
@4teLL PeCetowcy nigdy nie zrozumieją podstawowej zasady jaką żądzą się produkcje od frist party developerów 🙂
Developer został wykupiony przez SONY dlatego tej gry nie będzie na PC nic w tym dziwnego to tak samo jak by wymagać Mario Galaxy na PC.
A wydawcą jest Sony które nie ma interesu by grę robić na PC bo moją oni swoją konsolę.
No pewnie, że nie, ale pomarzyć warto.. Ciekawe czy przeniosą na PSP, a jeśli tak, to jak to będzie wyglądało..
czy to nie przesada? ufam MM, że nie spieprzą tej gry. w edytorze niech gracze sobie tworzą symulatory hokeja na księżycu, ale od MM to ja chcę kawał dobrej platformówki dostać
Edytor w LBP na PSP wcale nie był taki fajny. Trudny w obsłudze, małe możliwości i miewał swoje humory. Mam pytanie odnośnie LBP 2: Czy to jeszcze gra czy już program do tworzenia gier a?
1. Nie mogę się doczekąć ^^ Kupie tak jak jedyneczkę!!!|2. Chciałbym zobaczyć jak robią te gry… Nie wystarczy edytor taki jak w jedynce?|3. @blade81 – Hmm… nie wiem czy na psp był fajny. Jeżeli nie to zły port bo na ps3 ta gra i edytor były wyśmienite|4. Ach Chciałbym tam darmowe dlc ^^ marzenie. Albo chociaż możliwość projektowania swoich strojów^^.|5. No MM bez przesady. Przecież to się nie mieści w głowię żeby z przyjaznej, super platformówki zrobić FPS’a…
Szkoda że tylko na PS3:(
wow! dobrze że mam Ps3!
a czemu nie będzie też na PC 🙁 !!!
@diabloo Wyjaśniłem to kilka postów niżej.
@diabloo.|Sony Wykupiło MM i oni robią gry tylko dla sony
Mam dobrą wiadomość Star Wars: The Force Unleashed II będzie na PC tutaj macie linka http:uk.ps3.ign.com/articles/108/1087603p1.html to tak dla osłody dla płaczących 😀
Gdybym mial kase, to chyba bym nawet kupil PS3. LBP i HR to jedyne tytuly, ktore mnie do tego zachecaja. Ale nie mam kasy. Na razie wytrzymam z X klocuszkiem, ktory i tak jest swietna konsola.
W sumie to troche Indie Games z X360. Tyle, ze tam, jak dopuszcza twoj program (zrobiony na PC przy pomocy XNA) to mozesz nawet na nim kase zarobic.
LBP jest też na PSP.
Kurde, że też niemam PS-trujki :/ Ten cały LBP 2 wygląda apetycznie….