Ha! Wyszło szydło z worka. Na nic zdały się tłumaczenia Sony, że LittleBigPlanet 2 nie powstaje. W najnowszym wydaniu magazynu Game Informer pojawiła się pierwsza na świecie zapowiedź kontynuacji przygód Sackboy’a. Kontynuacji dość niezwykłej.
Przede wszystkim – studio Media Molecule znalazło sposób na to, by LittleBigPlanet 2 różniło się od oryginału. Jaki? Wszystkie informacje prezentujemy w puntach:
w grze ponownie pojawi się rozbudowany edytor. Tym razem jednak nie będziemy tworzyć pojedynczych plansz, a… kompletne gry. I nie chodzi tu tylko o produkcje platformówkowe. Będziemy mogli zaprojektować zarówno FPS-a, ścigałkę, RTS-a, jak i RPG-a. W trakcie prezentacji, w której uczestniczyli redaktorzy Game Informera twórcy stworzyli… klona Command & Conquer;
modyfikować będziemy mogli niemalże wszystko, w tym i interfejs – bez problemu umieścimy na ekranie np. wskaźnik życia, który przyda się w bijatykach;
ważną częścią nowego edytora będzie funkcja nazwana przez twórców „direct control seats”. Dzięki niej będziemy mogli według własnego uznania zaprogramować sterowanie do konkretnego pojazdu czy bohatera;
zmianie ulegnie sposób programowania zachowań przeciwników, których postawimy na drodze Sackboy’a. W pierwowzorze mieliśmy niewielki wpływ na to, co robili wrogowie. Tym razem otrzymamy dostęp do szablonu jednego z oponentów, Sackbota. Schemat ten będziemy mogli dowolnie modyfikować, podkręcając A.I. danego przeciwnika, czy wskazując jego słabe punkty. Będzie można również zmienić rozmiar każdego z Sackbotów;
rozszerzone zostaną funkcje związane z oprawą dźwiękową. W LittleBigPlanet 2 będziemy mogli bowiem do każdej postaci lub obiektu przypisać nagrany przez siebie dźwięk. Ponadto nowy edytor pozwoli na łączenie ze sobą kilku pojedynczych poziomów oraz na tworzenie przerywników filmowych z uwzględnieniem kąta nachylenia kamery, czy dubbingu. Dzięki temu fani będą mogli projektować pełnoprawne fabularne kampanie;
LittleBigPlanet 2 otrzyma wsparcie kodów QR. Kody takie po wydrukowaniu i „odczytaniu” (np. przez kamerkę PlayStation Eye) umożliwią dostęp do określonej zawartości;
w grze pojawi się kampania fabularna stworzona przez studio Media Molecule;
wszystkie DLC/mapki z pierwowzoru będą kompatybilne z „dwójką”.
Niestety nie wiemy, kiedy LittleBigPlanet 2 pojawi się na rynku. Datę premiery najpewniej poznamy trakcie czerwcowych targów E3. §
No może być to niezła gra na PS3. Niestety nie moje klimaty…
Z opisu wynika że ta gra nie nadaje się ani na PS3 ani na Xbox’a…|Dlaczego więc nie ta gra nie jest wydana na PC ?
eee z tego co widzę to głównie edytor więc jak nie twoje klimaty jak tworzysz sobie swój ulubiony rodzaj gry ;D
@Ike – czemu nie nadaje się na PS3? Ach, bo można tworzyć RTSy i FPSy? Ale zdajesz sobie sprawę, że to nie hardkorowe gry a’la Starcraft czy Quake, tylko bardziej rozrywkowe minigierki wzorowane na tych gatunkach? xP Nie mogę się doczekać, nie wiedziałem co można wymyślić w kontynuacji tak świetnej gry… No i mnie zaskoczyli. Pozytywnie.
Niezły ten edytor
Aż czuje w końcu, że dla jednej gry opłaca się PS3 kupić.
Dowód na lenistwo programistów. XD „Sami se zróbcie etapy a najlepiej sami zróbcie całą grę.” 😛
BŁAGAM NA PC!
Ciekawe, czy ps3 udźwignie to wszystko… Chyba czas kupić ps3. 🙂
Ach, i bardzo dobrze, że gra będzie kompatybilna wstecz – wolę poczekać z kupnem pierwszej części. 🙂
Natomiast M$ dla posiadaczy X360 szykuje kolejne Halo. MM poszło za ciosem, ciekaw jestem czy ten edytor jest aż tak potężny oraz intuicyjny.
Fajny ten edytor,ale myślę że to będzie raj dla debili którzy by chcieli zrobić GTA ze Shrekiem albo inne wariactwa.Zresztą to może być ściema.
Jaka ściema?|It’s all true! We’re excited to say that we are making LittleBigPlanet 2 – Full mega details on Monday 🙂 |z Twittera Media Molecule. 😛
oby zrobili porta na psp xD albo niech wydadzą też na PC/x360 :]
Kupiłbym dla tego PS3 😀 Ale jam pecetowiec.
Jeśli nie będzie na PieCe… cóż, w końcu naprawdę dobry powód żeby sobie sprawić konsole. Byle do premiery.
Najlepiej niech wydadzą na PC.
Ta, gra, która jest exem dla PS3 na pewno wyląduje na Xie 😉 .
Taj właśnie powinny wyglądać kontynuacje gier.
Chyba sprzedam Xbox’a 😛
Kurde, idę ukraść kumplowi ps3 i siłą umysłu stworzyć LBP2 samemu, zagrać i oddać kumplowi PS3 😀
Błagam – DAAAJCIE TO NA PC 😀 ! WIEM, ŻE TO NIE MOŻLIWE, WIĘC PROSZĘ TĘ GRĘ JAKO PEŁNIAKA W NAJNOWSZYM CD-ACTION ! Dziękuje.
Nie na temat:-). Dla zainteresowanych: Pierwsza ocena Red Dead Redemption z GameInformera jest niemal maksymalna – 9,75! źródło Gamezilla. Oooww yeah!
@xsenzorg oj trzyma, trzyma…przydałby się jakiś odrębny news o tym na CDA. Give me that game, now!
@xenzorg oj trzyma, trzyma…przydałby się jakiś odrębny news o tym na CDA. Give me that game, now!
Oj, żeby nie przekobinowali z tymi innowacjami…
LBP2 na pewno nie będzie na PC, bo MM (twórcy) zostali wykupieni przez Sony przez co zostali developerami frist party.
@Zniwiarz ja tak zrobiłem xD , kupiłem PS3 i nie żałuję.
OoO, chce to zobaczyc. Troche mnie denerwuje lenistwo firm tworzacych na PS3. Inne firmy jak cos zrobia, to potem to przeportuja na inna konsole albo PC, a tu lipa.
Ja chcę to na PC!
Wyobrascie sobie takom bijatyke:PUPET STREET FIGHTERS.OMG XD LOL
JA TO CHCE NA PIECYKA!!!!!!!! D;
Każdy z nas chcę.. ta gra będzie kolokwialnie powiadając: TOTALNIE MIOTŁA !!
ja wolałbym żeby nie wyszła na Pc. Że tak powiem straciła by klimat
@Marox – powiedz mi, jak tytuł może stracić klimat przez przeniesienie na inną platformę, skoro to ta sama gra?
Bo on chcę mieć LBP2 tylko dla siebie <..>.. Niech ustawią, że można grać tylko z padem od PS3, bądź cokolwiek, ale ja chcę tą grę na piecu ! 😀 .. Ale wydawcą jest Sony i zbyt dużo straciłby na tym.
@Chmielok specjalnie to robią, żeby potem konsolowiec mógł powiedzieć: „a Ci frajerzy pecetowcy nic nie dostaną, ha!”… chociaż z nami pecetowcami jest chyba tak samo ;D
Ja to chce na PC!!!!!!
SUPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Poprostu nie mogę się doczekać 1!!!111!
To będzie dopiero prawdziwy NEXT GEN (pod względem rozgrywki) ale oczywiście nie na PC
PC!PC!PC!;(
Twórcy strzelili sobie samobója trochę, bo gdyby wydali na PC to im by zyski wzrosły bardzo gwałtownie + konsole = kasa taka, że hej.
Ludzie się napalają a to będzie pewnie tworzenie gier podobne do programów pokroju Game Maker’a.
Edytor poziomów z pierwszego LBP było lepsze od wielu podobnych narzędzi. Zanim będziemy osądzać czy to naprawdę działa musi poczekać do E3.
@Xardas80 ty nie mów że sobie twórcy samobóje strzelają bo nie bez powodu Gears of War 2 nie wyszło a PC tak samo jak LBP
@Chmielok. Policz sobie proszę gry nie przeniesione na PieCa. Jednak ich jest coraz więcej.
O co się w ogóle kłócicie LBP zawsze był tytułem na wyłączność. To Sony pakowało kasę w ten projekt i mogą decydować na jaką platformę może być wydany.
fajnie 2 część
Czy tak trudno zrozumieć że MM należy do Sony? Oznacza to że ta gra na pewno nie zawita na PC.