A Way Out: Leo i Vincent przyciągnęli do siebie miliony graczy
Czy są wśród nas tacy, którzy dołożyli od siebie cegiełkę do sukcesu Hazelight Studios?
Trudno nie przyznać, że Josef Fares ze swoim Hazelight Studios są w branży czymś świeżym. Ich Brothers: Tale of Two Sons zachwyciło tłumy graczy (chociaż jednocześnie niejednego śmiałka skuszonego rozgłosem mocno rozczarowało), a osadzone w zupełnie innych klimatach A Way Out pokazało, że w naszym biznesie jest jeszcze spore pole do popisu.
Gdy dodamy do tego przeróżne nonkomformistyczne wypowiedzi Josefa na temat całego przemysłu growego, które zjednały im zastępy fanów, mamy obraz dość niesztampowego studia. Tym bardziej cieszy, że ich naprawdę udana ostatnia produkcja opowiadająca o ucieczce z więzienia osiągnęła ogromny sukces. Jak pochwalili się twórcy A Way Out sprzedało się w liczbie 2 milionów egzemplarzy.
A Way Out has sold 2 (two!) million copies To all the millions of co-op fans out there, thank you for embracing the story of Leo and Vincent! We can’t wait to show our next awesome co-op game - we know you will go nuts! #AWayOut #2million
— Hazelight Studios (@HazelightGames) August 8, 2019
Przy okazji w powyższym tweecie developerzy wspomnieli o swojej następnej co-opowej (a jakże!) grze, która sprawi, że „oszalejemy”. Wynik produkcji Hazelight robi tym większe wrażenie, gdy zdamy sobie sprawę, że wystarczyła jedna kopia gry, by bawić się mogły wspólnie dwie osoby, nawet jeżeli były połączone przez internet. W czystej teorii mogłoby to podzielić sprzedaż na dwa, ale zapewne wielu z graczy do zakupu skusiła właśnie taka polityka (skądinąd naprawdę sympatyczna). Pamiętajmy też, że od jakiegoś czasu A Way Out możemy znaleźć w usługach abonamentowych Electronic Arts, co też zawsze „ograbia” twórców z paru egzemplarzy.
Tak czy owak – świetny rezultat, którego nie wypada nie pogratulować.