Achievementy do gier konsolowych zwykle wyciekają przed ich premierą i często są pożywką dla fanów, którzy na ich podstawie dociekają, co czeka ich w finalnej wersji tej czy innej produkcji. W sieci pojawiły się achievementy do Assassin's Creed II. Czego się z nich dowiadujemy?
Pełna lista nie-wiadomo-czy-prawdziwych (ale opatrzonych naszym komentarzem) achievementów do Assassin’s Creed II wygląda następująco:
The Birth of an Assassin – Odródź się jako Ezio Auditore Da Firenze (20G)
Arrivederci Abstergo – Ucieknij z Abstergo (20G)
Welcome to the Animus 2.0 – Wejdź do Animusa 2.0 (20G)
Pierwsze achievementy dotyczą początku gry i pokrywają się z tym, co na jej temat wiemy. Poznawać będziemy większą część życia bohatera, od jego narodzin; pojawi się rozbudowana sekwencja „w przyszłości”, gdzie Desmondem uciekać będziemy z kompleksu korporacji Abstergo; nowa wersja Animusa (opracowana już nie przez Abstergo, ale przez jakichś przeciwników organizacji?) ma dawać graczowi nowe możliwości, m.in. umiejętność „komunikowania” się Desmonda z Ezio.
The Pain of Betrayal – Ukończ pierwszą sekwencję DNA (30G)
Vengeance – Ukończ drugą sekwencję DNA (30G)
Exit the Son – Ukończ trzecią sekwencję DNA (30G)
Bloody Sunday – Ukończ czwartą sekwencję DNA (30G)
The Conspirators – Ukończ piątą sekwencję DNA (30G)
An Unexpected Journey – Ukończ szóstą sekwencję DNA (30G)
The Merchant of Venice – Ukończ siódmą sekwencję DNA (30G)
The Impenetrable Palazzo – Ukończ ósmą sekwencję DNA (30G)
Masquerade – Ukończ dziewiątą sekwencję DNA (30G)
Bianca’s Man – Ukończ dziesiątą sekwencję DNA (30G)
The Prophet – Ukończ jedenastą sekwencję DNA (30G)
The Vault – Ukończ czternastą sekwencję DNA (Silver, 30G)
Jak w poprzedniej części gra podzielona będzie na rozdziały, zobrazowane przez sekwencję DNA, którą będzie się kompletowało wraz z postępami w grze. Ciekawy jest przeskok między 11 a 14 sekwencją DNA – skąd się bierze?
An Old Friend Returns – Ucieknij z kryjówki (100G)
Najprawdopodobniej (sądząc po liczbie punktów) ostatni „fabularny” achievement.
Undertaker – Odkryj Grobowiec Asasynów pod kościołem Santa Maria Novella (20G)
Venetian Gladiator – Odkryj Growbowiec Asasynów w kościele Santa Maria della Visitazione (20G)
I can see your house from here! – Odkryj Grobowiec Asasynów w Torre Grossa (20G)
Hallowed be thy name – Odkryj Grobowiec Asasynów w Basilica di San Marco (20G)
Prison Escape – Odkryj Growbowiec Asasynów w fortecy Rocca di Ravaldino (20G)
Choir Boy – Odkryj Grobowiec Asasynów w kościele Santa Maria del Fiore (20G)
Czyżby w którymś z tych grobowców miał spoczywać Altair? Pojawienie się „ducha” bohatera z jedynki na pewno byłoby miłym ukłonem w stronę fanów oryginału.
Bleeding Effect – Ukończ trening i wejdź ponownie do Animusa (30G)
Także achievement fabularny, ale o jaki trening może chodzić – nie wiemy.
Myth Maker – Odnajdź 8 statuetek w Monteriggioni (5G)
Vitruvian Man – Odnajdź wszystkie 20 części filmu Obiektu 16 (20G)
To ciekawe – Obiekt 16 (w oryginale Subject 16) to najpewniej człowiek będący wynikiem pewnych badań. Jakich? Prowadzonych przez Abstergo? Co zawiera film z jego udziałem? To będzie jedna z większych tajemnic, jakie odkryjemy Assassin’s Creed II. [UPDATE: Jak przypomniał nam ZdeniO Obiekt 16 to „poprzednik” Desmonda, na którym Abstergo prowadziło wcześniej badania. Jego „film” będziemy więc pewnie odnajdywać w sekwencjach rozgrywających się w przyszłości]
Street Cleaner – Ukryj 5 martwych ciał w stogu siana (10G)
Nowa umiejętność asasyna – chowanie ciał w stogach siana.
Fly Swatter – Kopnij strażnika korzystając z Latającej Maszyny (5G)
Messer Sandman – Oślep 4 strażników jednocześnie, rzucając im w twarz piaskiem (10G)
Doctor – Wykonaj Air Assassination na zatrutym NPC-u (20G)
Nowy cios asasyna – Air Assassination, czyli Atak z Powietrza, daje achievement, gdy wykonamy go na otrutej wcześniej postaci niezależnej.
No-hitter – Zabij dziesięciu przeciwników pod rząd, nie otrzymując w tym czasie żadnych obrażeń (20G)
Kleptomaniac – Ukradnij „kieszonkowo” 1000 florenów (10G)
Lightning Strike – Przebiegnij sprintem 100 metrów (10G)
Sweeper – Przewróć pięciu strażników na raz korzystając z broni długiej (10G)
Assassin For Hire – Wykonaj pierwszą misję skrytobójczą dla Lorenzo Il Magnifico. (10G)
Stawiamy na misje poboczne – może Lorenzo będzie wskazywał generowane losowo „cele” dla zabójstw?
Macho Man – Obroń honor kobiety (10G)
Steal Home – Wygraj wyścig ze złodziejami (10G)
Show your Colors – Ubierz Noś czapkę rodu Auditore w każdym mieście (10G)
I like the view – Synchronizuj 10 punktów widokowych (10G)
High Dive – Wykonaj Skok Wiary ze szczytu budynku Giotto’s Campanile we Florencji (10G)
Mailman – Przechwyć kuriera Borgiów (10G)
Tip of the Iceberg – Wykorzystaj Wzrok Orła by zeskanować Runę (Glyph) w otoczeniu (10G)
A Piece of the Puzzle – Odkryj kawałek filmu Obiektu 16 (10G)
Art Connoisseur – Kup obraz z Florencji i Wenecji (10G)
Handy Man – Rozbuduj budynek w swojej posiadłości (10G)
Podestà of Monteriggioni – Osiągnij 80% wartości swojej posiadłości (30G)
Ezio będzie mógł rozwijać swoją rodową posiadłość, np. kupując do niej obrazy.
Perfect Harmony – Przefarbuj ubrania na kolory Wetland Ebony i Wetland Ivory (10G)
In Memory of Petruccio – Zbierz wszystkie piórka (30G)
Red Light Addict – Wydaj 5000 florenów na kurtyzany (10G)
Man of the People – Rzuć ludowi więcej niż 300 florenów (10G)
Victory lies in preparation – Zdobąć wszystkie ukryte ostrza, sakiewki i wzmocnienia zbroi (10G)
Achievementy do gier konsolowych zwykle wyciekają przed ich premierą i często są pożywką dla fanów, którzy na ich podstawie dociekają, co czeka ich w finalnej wersji tej czy innej produkcji. W sieci pojawiły się achievementy do Assassin’s Creed II. Czego się z nich dowiadujemy?
Obiekt 16 to koleś, który był „przesłuchiwany” przez Doktorka przed Desmondem. To Obiekt 16 nabazgrał te wszystkie krwawe znaki i napisy, które oglądaliśmy pod koniec części pierwszej. Być może, jeżeli uzbieramy części filmu, to obejrzymy ów film, opowiadający zapewne o przodku Obiektu 16, a może o Abstergo, a może o Asasynach. Kto wie?
Tak, a Desmond jest City 17… e sorki obiektem 17, pamiętam ze jest to wspomniane w jedynce.
Ciekawe, Obiekt 16 zatracił granicę między swoimi wspomnieniami a wspomnieniami swojego przodka. Myślę, że te nagrania będą przedstawiały cały proces, że tak powiem, wykorzystywania Obiektu 16. Co do innych achievementów – Bleeding Effect, według mnie jeden z najciekawszych – trening Desmonda? A ucieczka z kryjówki = odnalezienie asasynów przez Abstergo/Templariuszy? P.S. Nowy Animus pozwala kontaktować się Desmondowi z Lucy i innymi podczas gdy siedzi w Animusie, a nie z Ezio ;P
Aha, nie będzie ducha Altaira, ale jego zbroja i posąg w Hall of Fame w willi. Będą tam także posągi innych assassynów, na którę będziemy nakładać znajdowane w grobowcach przedmioty – po odblokowaniu wszystkich, dostaniemy zbroje Altaira, najlepszą w grze. -.-
chyba jednak warto poczekać ^^
Red Light Addict|:D
Achievementy same w sobie sa idiotyzmem, a takie w stylu „uruchom gre” czy „przejdz pierwsza misje” sa po prostu nieogarnietym debilizmem.|IMO sa one calkowicie zbedzne: Jesli gra jest dobra, to Achievy sa zbedne, a jesli gra jest do d*** to Achievy jej nie pomoga.|Ja nigdy sie nimi nie interesowalem, chociaz przyznam, ze 1 achiev wykonalem „swiadomie”. Byl to „Little Rocket Man” z HL2EP2. Glownie dla tego, ze byl odjechanym pomyslem, wymagajacym sporego zaangarzowania.
Takie „acziwy” są chwytem marketingowym. Dzięki nim sprzedaję się więcej kopii gier. Odbiorcami są tutaj osoby, które chcą zdobyć „punkty gracza” w łatwy sposób. Wbrew pewnym przekonaniom, jest to naprawdę spory zysk dla twórców, gdyż takich osób (kupujących gry dla łatwych achievementów) jest sporo.
No proszę.. a myślałem, że tylko ja czytam wywiady z Randym Pitchfordem..
Jednak nie 🙂
Jaram się i padam na cycki!
Chyba nie wytrzymam do lutego 🙁
Ja jeszcze wracając do obiektu nr 16 to moim zdaniem filmy będą przedstawiać przodka obiektu, który jak uważam musiał być ważną osobą w życiu Altaira, bo przecież Abstergo musiało się w jakiś sposób dowiedzieć o Altairze i Desmondzie. Tym przodkiem według mnie może być Malik lub sam Al-Mualim.
I can see your house from here!|Hallowed be thy nameZajechało Pratchettem i Maidenami czy tylko mi się wydaje?
„Ubierz czapkę” : Hut, sprawiłeś, że zwątpiłem… Gdyby Smuggler to zobaczył… ręce opadają!
hmm no ciekawe , tylko do czego były te flagi
TheNatooratx |Masz rację te achievementy są kompletnym idiotyzmem.Że niby takie [beeep] sprawi że lepiej mi się będzie grało?
Jednak czytanie ze zrozumieniem to w dzisiejszych czasach rzadka umiejętność…
„””Odbiorcami są tutaj osoby, które chcą zdobyć „punkty gracza” w łatwy sposób”””W łatwy sposób? A zebrałeś kiedyś w łatwy sposób 1000G lub ok 900G?A co do samych achievementów to moim zdaniem jest fajną rzeczą wprowadzoną przez twórców. Może jednak przejście jakiegokolwiek rozdziału to musze przyznać że nie ma nawet się co wysilać ale już „No-hitter” będzie wymagało więcej wysiłku.Zysk czy nie zysk, lubię jak mi pisze Osiągnięcie 20G
… A co to sa te „punkty gracza”? Sa za to jakies znizki na paliwo czy jak?
Da się zebrać w łatwy sposób:D Avatar The Last Airbender, 30 minut max i calak:D Achiki idiotyzmem? zabawne bo mi one przywróciły radość z grania. I gdyby były takie złe to ten cały chędożony steam by ich nie zerżnął.
Welcome to the Animus 2.0|Myślę, że wersję 2.0 stworzą asasyni z pomocą Lucy S.(w dialogu w jedynce można się dowiedzieć, że jest asasynką)
@down:|kocham jak ktos spoileruje zakonczenie gier… poprostu kocham! ale na szczescie juz pierwszego AC przeszedlem to mi nie zepsules zabawy ale wszystkim tym ktorzy chca dowiedzec sie o tym z gry… i tak na marginesie: na koncu AC 12 DESMODN GINIE AHAHAHAH.
od początku gry było widać, że Lucy nie ma palca, tak jak Altair…|”zbierz wszystkie piórka”?? Nie lubię niejasnych achievmentów…
Niektóre achievementy są naprawdę ciekawe. Np. wygraj wyścig ze złodziejami. Kupuję tą grę jak tylko wyjdzie…